رواية عروس رجل صعيدي الحلقة الأولى - سمسمة سيد

رواية عروس رجل صعيدي الحلقة الأولى - سمسمة سيد 
لقراءة الحلقة الأولى : اضغط هنا 


لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا 

 رواية عروس رجل صعيدي الحلقة الأولى كاملة مكتوبة للكاتبة سمسمة سيد

رواية متمردة معشوقة الشيطان الحلقة الأولى - سمسمة سيد 

في صباح يوماً ما في مدينه القاهره وبالتحديد في احدي المنازل الراقيه
استيقاظ علي صوت المنبه الخاص به اوقفه وهومازال مغمض العينان لتمر عدة ثواني ومن ثم هب واقفاً ليتجه الي المرحاض وقام بااخذ حمام دافئ ليفعل نشاطه لااستقبال يوم جديد
بعد مرور بعض الوقت خرج من المرحاض ليتجه نحو خزانته ومن ثم التقط بذله من اللون الازرق الغامق واسفلها قميص اسود واتجه نحو المرآه
وقف امام المرآه ينظر الي انعكاس صورته بغرور والي ثيابه المرتبه القي نظره اخيره علي ذاته ليتجه الي الخارج
صعد بسيارته ليتجه نحو المستشفي الخاصه به اولا
في مكان اخر وبالتحديد في احدي القصور الراقيه كانت تجلس علي احدي المقاعد ويقف امامها رجلين تحدث احدهم مردداً :
متاكده من الخطوه دي يااعهد هانم !!
نظرت إليه بنظره ناريه ليبتلع الرجل ريقه بخوف مردداً بسرعه :
انا مقصدش حاجه بس
هبت واقفه بحده وهي تنظر إليه مردده :
عارف ياشوقي لو مكنتش دراعي اليمين كنت عملت فيك ايه ؟
شوقي بتوتر :
مهو عشان انا دراع حضرتك اليمين خايف عليكي ياهانم من الخطوه دي
نظرت إليه من اعلي لااسفل بااستهزاء ومن ثم تركته لتتجه للخارج
اتجهت نحو سيارتها المخصصه وصعدت بها بعد ان فتح لها احدي الحراس باب السياره
انطلق السائق بها وخلفهم عدد كبير من سيارات الحراسه
نظرت من زجاج شباك السياره لتشرد فيما حدث في الماضي
فلاش باك .....
كانت تركض بكل مااوتيت من قوه وهي تنظر خلفها لتصطدم بجسده القوي كانت ستسقط لولا يديه القويه التي التفت حول خصرها
رفعت راسها لتنظر اليه بخوف ليبادلها نظرتها بهدوء مردداً :
بتهربي ليه اكده !
عهد بخوف وتلعثم :
انا انا
رفع حاجبه بااستنكار لتتابع هي حديثها ببعض القوه :
انا مش عاوزه اتجوزك يافهد بيه
نظر إليها بهدوء ليردف قائلا :
لو معوزاش تتجوزي علي ضره اطلقها
فتحت فمها بصدمه لتردف قائله :
هتطلق ام بناتك عشان واحده مش عوزاك !
فهد بضيق :
لا انتي ريداني كيف ماانا رايدك بس بتتمنعي عليا شويه صح!
دفعته عهد بقوه لتصرخ قائله :
لا مش صح وانت عارف ده كويس ، ازاي قابل علي نفسك انك تفكر تتجوز واحده مش طيقاك ها ازززاي قولي انا مبكرهش حد قدك يافهد ومهما عملت مش هتجوزك ولو ع جثتي
فهد بهدوء :
هنشوف يابت الشناوي
انهي حديثه ليقوم بحركه سريعه بالضغط علي احدي العروق الموجوده برقبتها لتسقط بين يديه مغشياً عليها
بعد مرور عدة ساعات استيقظت وهي تنظر حولها بتفحص لتتفاجئ بذلك الفستان الابيض الذي ترتديه
وسرعان ماتذكرت ماحدث قبل غيابها عن الوعي لتهب واقفه وهمت للاتجاه لخارج الفرفه لتجدها تدلف للداخل ونظرت الحقد تملأ عيناها
صابرين بحده وحقد :
علي فين ياعروسه النحس
عهد بهدوء :
عاوزه اخرج من هنا يامدام صابرين لو سمحتي خرجيني من هنا
جذبتها من خصلات شعرها بقوه لتردف بغضب :
انتي مش هتخرجي من اهنيه غير علي قبرك يابت الشناوي ، عاوزه تاخدي راچلي مني مكفكيش اخوه ال مات بسببك عاد عاوزه تقتليه هو كمان انا هقتلك قبل ماتفكري حتي تقربي منه
صرخت عهد بآلم ليدخل فهد في تلك اللحظه مردداً بقوه :
ايه ال بيحصل اهنيه
تركت صابرين خصلات عهد لتقف مردده باارتباك :
مفيش حاچه ياابو رقيه اني دخلت لقتها عاوزه تهرب
نظرت عهد إليها بعصبيه من حديثها الكاذب لتصرخ مردده :
كداااابه ، عيب علي سنك انك تكدبي اصلا
اردف فهد بهدوء :
اطلعي بره ياصابرين وحسابك بقي تقيل جوي
خرجت صابرين متوعده لعهد بالكثير لتنظر عهد لذلك الواقفه مردده بحده :
بص ياعم انت جواز مش هتجوز واعلي مافي خيلك اركبه
اردف فهد بهدوء مميت :
بس احنا اتجوزنا فعلا وبقيتي مراتي ياعهد
نظرت إليه عهد بصدمه ليقترب هو منها هامساً في اذنها بوقاحه :
ومش هتخرجي من الاوضه دي لحد ماتبقي حامل في ابني
اتسعت عيناها بصدمه وغضب لتدفعه بقوه عاد اثر دفعتها عدة خطوات للخلف
دارت في الغرفه بغضب لتلتقط احدي الاشياء الثقيله ملقيه بها نحو انعكاس صورة ذلك الواقف في المرآه
فهد :
هتأذي حالك اكده ابعدي معاوزش ام ولدي يبقي فيها خدش ولو صغير
التقطت عهد احدي قطع الزجاج المكسور لتضعه علي عنقها مردده بشراسه :
قسما بالله لو مابعدت عني وطلقتني دلوقتي لااقتل نفسي ومش هتطول مني اي حاااجه
حاول فهد الاقتراب منها بخوف مرددا :
بعدي الازاز عنك هتاذي حالك
صرخت عهد مردده وهي تضغط علي الزجاجه الموضوعه علي رقبتها لتجرح رقبتها :
قسماً بالله ورحمه امي وابويا لو مابعدت عني لااقتل نفسي
رفع فهد يده وهو يتراجع مردداً :
خلاص خلاص هعملك ال عوزاه
لمعت عيناها باانتصار ليستغل ذلك مقترباً منها بسرعه ممسكاً بيدها صرخت عهد به ليترك يدها اما عنه حاول جذب قطعه الزجاج من يدها
لتغرس قطعه الزجاج تلك داخل صدره بالخطئ
نظرت عهد لتلك الدماء التي تسيل من جرحه بصدمه ونظرت ليديها ايضا بصدمه ااصبحت قاتله الان
باك......
افاقت من شرودها علي وقوف السياره امام المكان المطلوب
هبطت من السياره بعد ان قام احدي الحراس بفتح الباب لها
اتجهت لداخل تلك المستشفي وامرت الحراس بالانتظار في الخارج ولكن رافقها شوقي للداخل
وقفت عهد امام موظفه الاستقبال مردده بهدوء :
عاوزه اشوف صاحب المستشفي دي
نظرت الموظفه إليها بااستهتار مردده :
في معاد سابق!!
رفعت عهد حاجبها بااستنكار لتهز رأسها بالنفي لتردف الموظفه :
اسفه يبقي مينفعش تقابليه
ارتسمت ابتسامه غاضبه علي وجه عهد وهي تنظر لشوقي ليردف شوقي قائلا :
عهد الشناوي
انتفضت الموظفه بخوف لتنظر لتلك التي عقدت ذراعيها امام صدرها مردفه بتلعثم وخوف :
مم انا اسفه صاحب المستشفي مكتبه في في اخر الطرقه
مدت عهد يدها لتربت علي وجه الفتاه مردده :
كلي عيش ياحلوه ها
تركتها واتجهت نحو مكتبه لتدخل دون استاذان
انتفض من في الغرفه ليهب هو وقفا ً مع تلك التي كانت تجلس بااحضانه محاوله ترتيب ثيابها باارتباك اردف هو بغضب :
انتي ازاي تدخلي كده انتي عبيطه ولا ايه
نظرت عهد اليهم بااشمئزاز :
طب خلي الكلام ده في مكان تاني مش في مستشفي خاص محترمه
اردف بغضب :
انتي مين انتي اصلا اطلعي بره بدل مااناديلك الامن يشوفوا شغلهم مع اشكالك
هم شوقي بالتقدم نحوه لتمنعه يد عهد اقتربت منه وهي تنظر اليه مردده :
اشكالي ممم
انصدم هو من تلك الضربه القويه التي وجهتها له برأسها لتنظر إليه مردده بفحيح افاعي :
عهد ، وزيره الخارجيه
نظر إليها بصدمه ووووووو
تعريف الشخصيات
عهد : 26سنه خريجه سياسه واقتصاد اصغر وزيره في مصر والدها ووالدتها متوفين من وهي 17سنه هربت من الصعيد لمصر وبعد 9سنين بقت اصغر وزيره قابلت حاجات كتير في ال9سنين هنعرفها في الاحداث تعالوا نعرف شكلها بقي 😂متوسطة الطول وسمينه بعض الشئ ولكن تلك السمنه تعطيها شكل جذاب "كيرفي ياجماعه 😂" بشرتها قمحيه وعنيها واسعه عسلي ورموش سوداء غزيره طويله وفم ممتلئ كبير بعض الشئ وانف صغير وشعر اسود طويل يتعدي خصرها ولكن دائما تعقده علي هيئه ذيل حصان او كحكه
فهد : 40سنه قوي البنيان ذات بشره سمراء وعينان بنيه وشعر قصير اسود متزوج من امراءه تدعي صابرين ولديه ابنتان رقية وسهيله
صابرين : زوجة فهد 39سنه متزوجه من فهد منذ ان كانت في الرابعه عشر من عمرها سمينه ذات شعر اسود مموج وعينان بنيه وفم صغير
آصف (الشيطان ) : 30سنه صاحب اكبر مستشفي خاص في مصر وصاحب شركات ادويه ولديه عمل اخر سنتعرف عليه خلال الاحداث شكله بقي 😂طويل القامه صاحب جسد رياضي عيناه رماديه صغيره وانف مستقيم حاد وشفاه غليظه وشعر بني غامق قصير وغزير
الباقي هنتعرف عليهم في الاحداث

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-