تحميل رواية كسور قابلة للجبر pdf - الحلقة الثانية 2 - رانيا محمد السيد
لقراءة المزيد من الروايات المصرية : اضغط هنا
لقراءة المزيد من روايات رانيا محمد السيد : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الأول بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثالث بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الرابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الخامس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السادس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثامن بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل التاسع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل العاشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الحادي عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
فصول رواية كسور قابلة للجبر بقلم رنوش
تحميل رواية كسور قابلة للجبر pdf - الحلقة الثانية 2 - رانيا محمد السيد |
رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الثانية 2 كاملة للقراءة و التحميل pdf الجزء الثاني من عصيان زوج بقلم رانيا محمد السيد
لتحميل رواية كسور للجبر كاملة pdf (حتى آخر حلقة نشرتها الكاتبة) : اضغط هنا
البارت التاني
صدمه حلت عالجميع التفت لمصدر الصوت وتصنمت
ينظر لها بغضب شديد واشتدت نظرته الحاده لها وأردف قائلا بتهكم
-زي ماقولتلك لمى هدومك ويالا هترجعي معايا فورا
وقفت امامه ترتعد خوفا بداخلها ، اما ظاهرها ثبات تحدث نفسهايجب عليها الا تظهر له ذالك الخوف يجب ان تخفيه في اعماق داخلها يجب أن تجرحه حتى تستعيد زوجها اقتربت منه راسمه الجمود والصلابه على وجهها رغم الخوف إلى داخلها وأردفت بثبات
-اسفه يابابا إلى بتطلبه مني صعب صعب اسيب جوزي واجي معاك جوزي محتاجني جمبه
متولي بغضب ويجز على أسنانه
-انتي اتجننتي يالمار وبعدين فين جوزك دا جوزك نسيكي مش فاكرك عاوزه تقعدي للاهانه. والذل عشان يذلوكي انسى مش هسيبك هنا لحظه واحده
لمار بثبات تظهر القوى على وجهها ولكنها خائفه داخلهالتردف قائلا
-لو سمحت يابابا دي حياتي انا وانا الي أقرر فيها مش حضرتك وانا مش هسيب جوزي
↔
متولي بغضب مماثل لغضبها
-انتي بتعصي اوامري يالمار انا ابوكي وليا حق عليكي ولازم تنفذيه
لمار بقوه رغم خوفها عليه اردفت بثبات
-اسف يابابا بس انا هفضل جمب جوزي ومستحيل اسيبه ابدا مهما حصل عارفه اني بزعل حضرتك بس فهد مش هقدر ابعد عنه فهد روحي يابابا لو سمحت تقدر موقفي وتسبني على راحتي
استغلت سميره الأمر قررت الاشتعال بين الأب وبنته
وزياده الحماس بينهم اردفت قائلا
- عيب عليكي اسمعي كلام ابوكي انتي كدا بتصغري ابوكي قدامنا ودا ميصحش ابدا إلى بتعمليه دا يالمار
دا ابوكي بردو يابنتي وعارف مصلحتك كويس
وجهت كلامها لمتولي بس الظاهرانك معرفتش تربى صح
غضب متولي من كلامها بشده صاح بغضب افزع الجميع
-لماااار كلمه واحده انا ياجوزك ؟
أيعقل أن يخيرني بينهم لحظه حاسمه في حياتها تتمنى أن تختفي كم تود لو الارض تنشق وتبتلعها كم تود أن يكون بجوارها
تود ان تركض في حضن والدها تريده أن يقويها تستمد القوه منه أن يجاريها ويقف بجانبها لكنه يريد ضعفها وترك حقها وحبيبها لذهاب معه خوفا عليها
لكنها بدونه جثه هامده بلا روح ولا أمل سوف تتخطي الصعاب للوصول لحبها سوف تجرح أقرب الاحباء لقلبها استجمعت قواها لتردف قائلا
-اسفه يابابا انت خوفك عليا مش مخليك شايف اني مش هقدر ابعد عن فهد انا اسفه هفضل مع جوزي ومستحيل اسيبه ابدا حضرتك لما جوزتني قعدت معايا وقولتلي هتروحي على بيت جوزك متطلعيش منه غير وانتي ميته وانا مموتش يابابا ازاي عاوزاني اسيب جوزي وبيتي واجي معاك مش هقدر
متولي بعصبيبه شديده صاع بغضب
-اخترتي جوزك وانا لاء رميتي كل حبي ليكي قصاد واحد مش فاكرك وخانك واتجوز عليكي وبتدافعي عنه
لمار بغضب مماثل لغضبه
-فهد مخانيش يابابا فهد عمره مابعمل كدا وانا هثبت دا للكل وهكشف حقيقه اللعبه القذره إلى اتعملت على جوزي عشان يبعدوني عنه بس انا مش هسيبه يابابا مش هسيبه
متولي بفخر من كلام ابنته إلى أثبتت أنها شخصيه قويه خلاف شخصيتها الهاديه جاء عليها بقسوه وعنفها بشده ولكنه اثبت لنفسه أن ابنته قويه لا أحد يقدر عليها اطمأن قلبه على ابنته للعيش وسط ذئاب بشريه سوف تاخد حقها بكل قوه وشراسه منهم ابتسم ابتسامه حانيه وفتح زراعيه على مصراعيه وأردف قائلا
-تعالى ياحبيبه ابوكي تعالى في حضني ياروحي
امتثلت لغربه والدها واقتربت واترمت باحضانه
شدد من احتضانه لها بحنان واكمل
-انا دلوقتي بس اتأكدت أنك بقيتي لمار القويه إلى هتاخدي حقك من أي حد ظلمك انا كنت بختبرك هتتهزي ولا هتقوي وتدافعي عن جوزك وبيتك وانتي اثبتيلي انك بنتي حبيبتي
زهلت لما.ر والجميع من كلام متولي اتفرج فاها وتمحلقت عيونها وقالت
-بابا انت مش زعلان مني ودا كان تمثيل
متولي بفخر
-ايوا ياحبيبتي كنت عاوز اعرف هتعرفي تعيشي وسطهم ولا لاء بس انتي فقتي توقعاتي خصوصا أن مافيش دمعه نزلت من عيونك الحلوه دي انا كدا مطمن عليكي هتعرفي تجيبي حقك متقلقيش على سما هتفضل معانا لغايه مافهد يخف ركزي انتي مع فهد
لمارحضنته بشده ارتاح قلبها من ناحيه والدها الذي كاد أن يقتلها بغضبه زفرت بارتياح شديد ونظرت لسميره الواقفه بعيده عنهم منفرجه العينين اقتربت منها بهدوء ماقبل العاصفه اخذتها بحضنها وهمست لها بوعيد
-اهلا بيكي ياحماتي في جحيم لمار إلى هتشوفيه على أيدي انتي وبنت اختك وصدقيني محدش هيقف معاكم لأن كلهم معايا انا والحركه بتاعه ابويا دي فاكراني مش عارفه انك انتي الي وراها بس اديكي شوفتي بنفسك انا عندي استعداد اخسر اهلي عشان فهد وميهمنيش مابالك انتي بقى
اتفزعت سميره في محاوله للابتعاد عنها ولكن لمار متمسكه بها بكل قوه وهمست لها
-لا ياحماتي ماتخافيش من اولها كدا اتقلي شويه عشان لما أكشف حقيقتكم تخافي بجد ياحماتي العزيزه
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^
عند دعاء وسامح
جالسه حزينه شارده وجهها دبلان وجسمها نحل وسواء عيونها الظاهر من قله النوم جالسه بركن في الغرفه تبكي بمراره تبكي على ثقتها في زوجها تجملت وازدادت جمالا لكنه لا يبدي لها أي اهتمام
تشعر بالوحده القاتله رغم أن الجميع حواليها لكنه هو فقط بعيد عنها كل البعد لبت متطلباته بكل ترحاب ولكنه ينهرها بشده ولا يطيق العيش معاها في مكان واحد قلبها رغم الصد ولكنه يهواك يهواك يامن تركت يدي وامسكت بيد أخرى
دلف للداخلالغرفه يتكلم في الفون غير عائبا لتلك الحزينه المجروحه بسبب حبه
انتبه لجلوسها في آخر الغرفه اكمل تبديل ثيابه ببرود وأردف قائلا
-قومي حضري الاكل بدل المناحه إلى انتي عملاها دي
تحركت ببطي نحوه وقفت أمامه تنظر لعيونه بعمق
-انت ليه بتعاملني كدا ياسامح حرام عليك حس بيا شويه انت بعمايلك دي بتموتني بالبطئ
سامح ببرود
-خلصتي الموشح بتاعك اعمليلي اطفح ولا اقولك ماتعمليش انا هتخمد
صاحت بغضب وجنون هستيري
-انت اي ياخي حرام عليك إلى انت بتعمله دا حس بيا ومشاعري شويه اتقي الله فيا انا ماجرمتش عشان تعمل كدا وإذا كنت اهملتك شويه فدا مش مبرر لخيانتك ليا انك تكلم بنات عالنت وتضحك وتهزر معاهم وانا لا ممنوع كلام بس سكوت انت ليه اتغيرت كدا ليه
سامح بغضب مماثل لها
- انا مخنتكيش بسبب عمايلك خلتيني ابص برا واتكلم مع البنات لاني مش لاقي حد يهتم بيا
دعاء بعصبيه
-وانا مين يهتم بيا دانا بتمنى كلمه حلوه اسمعها منك قبل كدا كنت بقولك كلام يدوب التلج بس انت قلبك حجر مافيش كلمه شكر تقولها انا ست ومن حقي احب واتحب واعيش حياتي من حقي احس ان جوزي بيحبني وبيغير عليا من حقي اسمع كلمه حلوه على تعبي طول اليوم بس انت مبتقولش انت السبب مس انا انا بلبس وببقي على سنجه عشره مببقاش عاوزه علاقه ببقى عاوزه كلمه حلوه تتقالي دانت من يوم ماتجوزنا كلمه بحبك دي متقالتش وجاي دلوقتي تقولي بسببك انت السبب انت انسان بارد في مشاعرك وبخيل
اه وبتقولي أن اهملتك انت اهملتني قبل ماهملك وملجاتش لراجل كلمته عالنت ز ي مانت ماعملت
بسببك هتخليني الجئ لأي راجل يقولي كلمه حلوه لاني محرومه منها صرخت بجنون اكتر بس انا مش عاوزه كدا ياسامح انا عاوزه ادوب منك انت عاوزه أضعف معاك انت مش مع حد غيرك
سامح بغضب من كلامها رفع ايده هيضربها
لكنها أسرع منه مسكت ايده بحزم وقالت
-انت هتضربني عشان قلت الحقيقه الحقيقه بتوجع صح انا خلاص اكتفيت منك ومن عمايلك ووصلت كمان للضرب زقت ايده بكل عنف انا مبضربش ياسامح وانت الي هتندم وهترجعلي راكع تترجاني اسامحك
تركته وخرجت خارج الغرفه ووسط زهوله وصدمته بلهجتها
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
عيناي تزرف دمعا شديدا لرؤياك
والقلب يدمي الما لفراقك
قلبي يتألم بشده لرؤياك في أحضان غيري
وانا اتلهف بشوق لاحضانك
متى سارجع لاحضانك
اشتاق لانفاسك ورائحتك
اني احترق بدونك
يامن سلب روحي وفؤادي مني
انا بدونك بلا روح