رواية ابن السلطان الفصل السادس بقلم روما مكتوبة و تحميل pdf

رواية ابن السلطان الفصل السادس بقلم روما مكتوبة و تحميل pdf
لقراءة المزيد من الروايات المصرية المميزة : اضغط هنا
رواية ابن السلطان الفصل السادس - البارت السادس - الجزء السادس - 6 - الحلقة السادسة رواية ابن السلطان - تحميل رواية ابن السلطان pdf بقلم روما - روايات روما - تحميل روايات روما
رواية ابن السلطان الفصل السادس بقلم روما مكتوبة و تحميل pdf

رواية ابن السلطان الحلقة السادس 6 كاملة مكتوبة بالإضافة إلى رابط تحميل pdf بقلم روما 

لقراءة أو تحميل الحلقة السابقة : اضغط هنا
لتحميل الحلقة السادسة pdf : اضغط هنا
-
الفصل السادس
ابن السلطان

مروه.. ايه دا احمد مش معقول

احمد.. مش جايه قولت اجى انا

مريم.. ايه دا مين دا يامروه

مروه.. دا احمد دى مريم يا احمد

،، ابتسم احمد لاول مره ينظر لفتاة نظرة اعجاب لا نظرة ايقاع فى قائمة معجبينه مد يده ليصافحها.. اهلا وسهلا مريم

،، نظرت له مريم نظرة احتقار هى لا تحب علاقته بمروه وترى انه لو احبها لحافظ عليها ولا يصمم على ان تتحدث معه وتقابله.. مش بسلم
اعتلت ابتسامة الاعجاب اكثر وسحب يده.. ولا يهمك
وجهت نظرها لمروه قائلة بحده.. يلا يامروه كدا ما ينفعش

مروه.. استنى بس فيها ايه لما يوصلنا

مريم.. انتى بتقولى ايه امشى يلا

شعرت مريم انها لو رحلت معها سيغضب احمد نظرت لاحمد لتجده يتابع حديث مريم بابتسامه ولم يرفع عينه عنها لتشعر مروه بالغضب اكثر وتوجه حديثها لمريم.. امشى لوحدك انا هروح مع احمد

،، فاق احمد من شروده بمريم.. فيها ايه ياانسه مريم لما اوصلكم اعتبرينى سواق تاكسي

مريم.. بلاش الداخله دى فيها ان حضرتك تعرفنا يعنى طول الطريق قولنا وقال لكن سواق التاكسى لو فتح كلام فى غير حدوده هياخد بالجزمه
وانتى يا مروه ماينفعش تروحى معاه لوحدكم

احمد.. خلاص يامروه روحى معاها

مروه.. نعم انت مش عاوزنى اجى معاك

احمد.. روحى بس وهكلمك تانى

،، احمد لم يأخذ مروه حتى لا تغضب مريم و الأكثر دهشه ذلك الشعور الداخلى لاحمد انه لم يرد ان تذهب مريم بمفردها،،

انصرفت مريم ومروه وظل احمد ينظر لمريم حتى اختفت عن نظره.. ازداد كره مريم لاحمد لانها كانت تشعر ينظراته لها اما مروه سيطر عليها شعور الغيره فنظرة احمد لمريم لم ينظرها لها من قبل لاول،،

ـــــــ مر اليوم سريعا ليآتى يوم جديد ــــــــ

سلمى.. بابا حمدالله على السلامه ياحبيبى

سلطان.. الله يسلمك ياروح بابا

سلمى .. مين دى ياحبيبى

سلطان.. تعالى اعرفك دى عمتى نعمة

سلمى.. اهلا وسهلا ازيك يا تيته البقاء لله

نعمة.. ونعم بالله ياحبيبتى لسه فاكره تعزينى يا فردوس دى امى ميته بقالها شهر

سلمى.. عفوا ايه نعم

سلطان.. ياكوثر خدى الست نعمة طلعيها قوضة الضيوف روحى معاها ياعمتى انا هفهمك ياسلمى

،، صعدت نعمة مع كوثر وهى تردد..مش عارفه انا جايبنى المستشفى دى ليه بس

سلمى.. ايه الحكايه يابابا

سلطان..رحت ياستى اعزى فى زوج عمتى انفاجئت ان عمتى فى دار مسنين ولادها ساينها هناك من سنه وزى ما انتى شايفه مريضة زهايمر

سلمى.. ياحبيبتى طب وزوجها كان فين سايبها ليه

سلطان.. زوجها كان واحد من ولاده واخده خايفين احسن حد يمضيه عن تنازل عن اى حاجه وفهموه ان مراته تعبانه عند بنته وطبعا لظروفه الصحيه مايقدرش ينزل يشوفها شوفتى الجحود

سلمى.. معقول فى كدا

سلطان.. اه وفى اكتر من كدا انا اول ماعرفت رحت جبتها هتعيش معانا وتتعالج هنا

سلمى.. تنورنا

.. اخوكى فين

.. لسه نايم ياحبيبى

.. طب هطلع ارتاح انا شويه

،،،، ـــــــ ،،،، ـــــــــ،،،

على.. ايه يابنى مالك سرحان فى مين ومبتسم كدا

احمد.. وجه جديد

.. انتو ايه حكايتكم الايام دى انت وجه جديد والاخ خالد وجه جديد

.. مش خيبه زيك يااخويا على قديمك

.. لا اظبط الكلام دى خط احمر

.. خلاص ياعم عرفنا انها خط احمر

.. المهم ايه الوجه الجديد دى

.. حاجه كدا زى الملايكه عارف اللى تخطف قلبك قبل عينك اللى تحس معاها ان فى فى الدنيا حاجه نضيفه اللى تحس انك عاوز تقولها خدينى دنيتك

.. اااه ودى شوفتها فين

.. صاحبة مروه

.. يانهارك اسود معجب بواحده صاحبة اللى انت مرتبط بيها

.. مش دى المشكله المشكله انها اساسا مش هتعطينى وش بالساهل لازم تخطيط

.. خطط يا اخويا خطط انا نازل

.. رايح فين

.. عم سلطان زوج عمته توفا هروح اعزيه

.. تمام هبقى اعزى انا خالد اما اشوفه

ــــــ،، ــــــــــ،،

مروه.. انتى احرجتيه واحرجتينى

مريم.. احراج ايه اللى بتتكلمى عنه المفروض من نفسك تعرفى ان دا غلط انتى ليه محسسانى انى من بيئه وانتى بيئه دا احنا ولاد خاله وراضعين على بعض يعنى اخوات ازاى انتى بقيتى كدا

مروه.. بحبه ياستى وهو بيحبنى ومن الاخر مش هبعد عنه

،، مروه كانها ترسل رساله لمريم بطريقه غير مباشره ولا تعلم صدقها.. احمد يموت لو انا بعدت عنه مهما شاف لو لف مش بيحب غيرى

مريم.. ربنا يهديكى انا قايمه اصلى

ـــــــــ،، ـــــــــ،،،

سلمى.. كوثر افتحى الباب ياكوثر
يوووووه اقوم افتح انا

على.. صباح الخير على احلى بنوته فى العالم

،، تنظر له سلمى مضيقة عينيها قليلا تتذكر ما سمعته من حديث خالد معه لترد قائلا.. اهلا استاذ على اتفضل

على.. استاذ على ليه الوش دا

.. اتفضل هصحيلك خالد

.. استنى بس سلمى

،، تتركه سلمى وتتجه للاعلى لتيقظ خالد . بينما تفتح نعمه غرفتها وتهبط للاسفل لتجد على يجلس على مقعد تقترب منه وتنظر له بفرحه جعلته يبتسم لها

على.. اهلا وسهلا.

.. اهلا بيك ياحبيبى يادى النور يادى النور ازيك عامل ايه ياحبيبى

.. انا.. ااا.. انا كويس هو هو حضرتك تعرفينى قبل كدا

... اومااااال يا الف نهار ابيض هو النهارده ايه

.. الجمعه

... ااااه اومال مش لابس جلابيتك البيضه ليه

.. انا بصلى كدا عادى

.. لا لا لا الجلابيه البيضا احلى اقولك قوم احميك والبسك جلابيتك قوم

،، ومسكت ذراع على وظلت تجذبه

على.. ياستى اهدى انتى مين طيب

نعمه.. مش عارف امك يا حسين

على.. حسين مين ياست اهدى سيبى ايدى يا خاااااالد

نعمه.. خالد مين ياواد تعالى غلبتنى

،، يهبط خالد وسلمى مسرعين،

خالد.. ايه دا مين دى

على.. انت اللى بتسال احنا فى بيتك

سلمى.. دى تيته نعمه عمة بابا

خالد.. اه اهلا وسهلا ياتيته

على.. انت لسه هترحب بيها خليها تسيبنى

سلمى.. تيته مريضة زهايمر

نعمة.. انت مين ياواد انت

خالد.. انا خالد سلطان

نعمة.. خالة سلطان مين فيهم

خالد.. خالد مش خالة

نعمة.. فين جلابيتك البيضه

سلمى متدخله.. ممكن تيجى معايا ياحبيبتى نطلع فوق افطرك وتغيرى هدومك واشغلك التلفزيون

نعمه تركت خالد وفرحت كالطفله.. هتشغلى عالم الحيوان

سلمى وهى تاخذها من يدها.. طبعاا تعالى معايا

،، اتجهت مع سلمى لكنها التفتت لهم.. انزل الاقيكم لابسين الجلابيه البيضه بدل ما النهارده مفيش لا حلاوه ولا لبان

على وخالد.. حاضر حاضر

يهبط سلطان بعد قليل ليعزيه على ويجلس معهم قليلا ليبدأ خالد حديثه

خالد.. بابا انا عاوز اتجوز

على.. ايوه بقى

سلطان.. امممم كويس اجوزك ليه لاء سيبنى اختار عروسه واقولك

خالد.. لا انا اخترت خلاص

سلطان.. بنت مين

خالد.. مش مهم بنت مين المهم انسانه محترمه وكويسه

سلطان.. بقول بنت مين

خالد.. لو بتسال على العيله والورث هما ناس بسطاء بس هما

سلطان مقاطعا.. مفيش بس موضوع مرفوض تماما
يتبع 
لقراءة الحلقات التالية : اضغط هنا   
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-