رواية حماتي عقربة الحلقة الثالثة بقلم أماني خالد

رواية حماتي عقربة الحلقة الثالثة بقلم أماني خالد
لقراءة المزيد من روايات أماني خالد : اضغط هنا
رواية حماتي عقربة الحلقة الثالثة - رواية حماتي عقربة البارت الثالث - رواية حماتي عقربة الجزء الثالث - رواية حماتي عقربة 3 - رواية حماتي عقربة بقلم أماني خالد - روايات أماني خالد
رواية حماتي عقربة الحلقة الثالثة بقلم أماني خالد

فصول رواية حماتي عقربة للكاتبة أماني خالد


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الأول 1 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثاني 2 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثالث 3 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الخامس 5 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السادس 6 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السابع 7 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثامن 8 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء التاسع 9 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء العاشر 10 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الحادي عشر 11 بقلم أماني خالد : اضغط هنا

رواية حماتي عقربة الجزء الثالث بقلم أماني خالد 




لتحميل رواية حماتي عقربة pdf : اضغط هنا

-

بعد م محمد عرف ان هند كانت حامل وسقطت بسبب شغل البيت الزايد عليها والعلقه الا ضربهالها كان في صدمة جامده لكن (عمر) الدكتور عمل محضر وجت الشرطه اخدت محمد
راحت جري فوزيه لبنها
فوزيه : بصريخ ابني ابني اتسجن يلااااااهوي ي ندي ي نديييييي
ندي(العروسه الجديده): ايوه ي حاجة
فوزيه: جوزك اتسجن بسبب الا متتسماش البسي بسرعه عشان نروحله
ندي: اروح فين اروح قسم هو انتو جايبني عشان تمرمطوني ف اقسام لا ي حاجة انا مش وش كدا
فوزيه : يعني اي يعني هتسيبي جوزك ف السجن لوحدو
ندي: شهقه امال اتسجن معا ولا الف ف الاقسام عليه وبعدين دا حتي فال وحش عليا انا لسه عروسه جديده
فوزيه : لبست وجريت ع ابنها
ندي : اي العيله الزباله دي قال عاوزاني اروح اقسام قال ودخلت اوضتها وطلعت الاكل وكلت واتفرجت علي التلفزيون
فوزيه وصلت القسم عند محمد ومعاها المحامي
وسالت هليه لاقيته جوا عند وكيل النيابه دخل المحامي
بعد نص ساعه خرج محمد والمحامي
فوزيه : جريت علي ابنها ي حبيبي يابني واخدينك ع فين
المحامي : هيتعرض بكرا ع النائب العام متخافيش هطلعو منها ف طريقه وحدا
فوزيه بلهفه اي هي
المحامي: يقول ان مراتو كانت ع علاقه بواحد وهو عرف الا بينهم وحب يربيها وساعتها هيطلع منها زي الشعره من العجينه
فوزيه : دون تردد ايوه موافقه اعمل كداااا بسرعه انا قلبي واكلني علي ابني اوووي
_____________________
عند هند في المستشفي
هند نايمة ودكتور عمر قاعد جنبها ومركز ف ملامحها
عمر: اي القمر دا ملامحك بريئه اوووي كانك طفله نايمه مين الحمار الا يعمل كدا ف ملاك زيك
فتحت هند عنيها
الدكتور : حمدالله ع سلامتك ي ملاك
هند : بصوت ضعيف ومبحوح
انا فين. ومين جابني هنا
عمر: انتي هنا ف المستشفي والا جابك هو الا عمل فيكي كدا جوزك وانا بقي اسمي عمر الدكتور بتاعك
هند افتكرت كل الا حصل وقسوه محمد وتعذيبه ليها
ودخلت ف نوبه بكاء شديده
عمر: لا لا متعيطيش
ممكن تحكيلي كل حاجة
هند : ولو حكيت يعني ف حاجة هتتغير وشقهاتها بتعلي
عمر: ممكن تهدي وتحكيلي مالك
هند : قصت عليه حكايتها باكملها منذ ماتت امها مرورا بمعامله زوجه ابيها وزواجها من محمد ومعامله امه وزواجه عليها ومعامله حماتها وضرب محمد
هند: لحد م حسيت ان الدنيا سودا ومش حسا بضرب وصحيت لقيتني هنا
عمر: وقد دمعت عيناه يااااااا كل دا استحملتي ي هند
هند : لازم استحمل هو انا ليا غيرهم هروح فين ولا لمين مانا ابويا ومراته راموني ومليش حد ف الدنيا غير محمد
عمر: انتي طيبه اووووي ي هند
هند : ربنا يخليك ي دكتور هو محمد فين
هنا جأها الرد ولكن من فوزيه
فوزيه : صحيتي ي سنيوره اخيرا يختي سيبي الدلع دا للابيخلفو مش للازيك
عمر: انتي ي ست انتي عاوزا منها اي
فوزيه: لحقتي ي بت علقتي الدكتور كمان
عمر: احترمي نفسك ي ست انتي بدل م اقسم بالله اخليهم يرموكي برا
وع فكره مدام هند محتاجة الراحة دي لسه مسقطه مش ارض بور
فوزيه : اااااااااي مسقطه ازاااااااي دي مبتخلفش
عمر بنرفزه : لاء بتخلف ي حاجة بتخلف والجنين نزل
صدمة حلت ع فوزيها وخلتها وقعت من طولها
عمر : ف داهيه
هند : ممكن تشيلها وتكشف عليها
عمر : انتي بعد دا كلو بتحني عليها
هند : معلش دي زي امي بردو
هند صحيح مبتحبش فوزيه ولا بتقبلها من عمايلها لكن قلبها ميطاوعهاش تسيبها كدا مهما كانت ست كبيره
عمر : لنفسه ملاك والله ملاك وبنت اصول

______________________

المحامي : انتا هتقول انها كانت بعلاقه بشاب وانتا كشفتها وضربتها عشان تطلع منها
محمد : عاوزني ادمر سمعت مراتي عشان اخرج دا يستحيييل ابداااا
حمات هند: لا ممكن عشان ابنك يتربي بين ابوه وامه ولا عاوزه يجي مليلاقيش ابوه
محمد : ابني مين
فوزيه: ابنك وابن ندي ندي حااااامل
محمد : بس احنا مبقالناش غير اسبوع بس
فوزيه : اااا اه اه مهو بيبان ف تحليل الدم
محمد : بجد ي امي اخيرااا هبقي اب
المحامي : هااااا اتفقنا
محمد : سكت شويه وقاله اتفقنا
__________________________

عند هند ف المستشفي
عمر راح يطمن ع هند
عمر:صباح الخير
هند : صباح النور ي دكتور
عمر: الجميل اخباره اي دلوقت
هند : الحمدلله هو انا مبتحركش ي دكتور
عمر : عشان اتعرضتي لاذاء جااامد وكمان سقطتي كانو تؤام ع فكره
هند : الحمدلله مجوش ع الدنيا وعنيها رغرغت بالدموع
كانو هيتمرمطو هما وامهم اكتر
عمر : انتي مستحملا ي هند
هند: تاني ي دكتور م قولتلك مليش غيرهم
عمر : انتي ممكن تطلقي وتشتغلي وتصرفي ع نفسك
هند: انا ي دكتور متعلمتش هشتغل اي مين هيرضي يشغل واحدا جاهله عنده

______________________
اتعرضت قضيه محمد وفعلا قال المحامي ومحمد ان هند كانت ع علاقه بواحد وجوزها كشفها وضربها
وطلع محمد من السجن
فوزيه: ندي ندي
ندي: ي نعم ف اي
فوزيه : يختي مالك شده حيلك عليا لي دنا جيالك بمصلحة
ندي: هو انتي يجي منك مصالحك قولي ارغي
فوزيه : انا قولت لمحمد انك حامل
ندي: انتي بتخرفي ي وليه انتي حامل ازاي انتي عاوزا توديني ف داهيه ولا اي
فوزيه: يختي اسمعي كلامي وهتكسبي
ندي : ام نشوف اخرتها اي معاكي ي وليه انتي
بس ام يقولي نروح لدكتور هعمل اي
فوزيه : لااااا دي سيبها عليها انا هبعتك لدكتور تبعي هيظبط الدنياااا
كده عدي اسبوع وهند ف المستشفي قبل خروج هند
عمر راح لهند متنرفز : هوووووو داااا الا بتدافعي عنه هو امه قالو ف النيابه انك ع علاقه بواحد عشان هو يطلع براءه انتي اي ي شيخة لسه فابله ع نفسك انك تعيشي مع واحد اتجوز عليكي وطلعك خاينه ف نظر الدنيا عشان يطلع براءه
هند : بهدوء محمد قال عليا كدا قال اني خنته
عمر: وهو قد فقد اعصابه ااااااه قال عليكي كدا وخدي الكبيره بقي الاستاذ خرج بقالو يومين ومجاش سال عليكي ولا حد سال هتخرجي امتي حتي هتروحيله بردو
هند :دكتور عمر ممكن اطلب منك طلب
عمر : اتفضلي
هند : عاوزا شغل ومكان اعيش فيه
عمر : دلوقتي صعب
هند : اتنهدت وسكتت يبقي مقداميش غير محمد وامه
عمر: لا طبعا انا بقولك صعب عشان انتي لسه تعبانه مينفعش تشتغلي تقوليلي تروحي لمحمد
هند : لا معلش شوفلي بس شغل وانا هبقي كويسه
عمر : حاضر
بعد بكرا هكتبلك خروج اكون ظبطلك شغلانه كويسه ومكان بس مش تطلبي الطلاق الاول
هند : ومين قال اني عاوزا اطلق
عمر: نعم😳😳😳😳

لا تنسى كتابة تعليق ليصلك اشعار بالحلقات الجديدة من الرواية. 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-