رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد

رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد
لقراءة المزيد من الروايات المصرية : اضغط هنا 
لقراءة المزيد من روايات رانيا محمد السيد : اضغط هنا 

فصول رواية كسور قابلة للجبر بقلم رنوش 


  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الأول بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثالث بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الرابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الخامس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السادس بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل السابع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثامن بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل التاسع بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل العاشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الحادي عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا

  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثاني عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • لقراءة رواية كسور قابلة للجبر الفصل الثالث عشر بقلم محمد السيد رنوش : اضغط هنا
  • رواية كسور قابلة للجبر الحلقة 11 - الحلقة الحادية عشر - البارت الحادي عشر - الجزء الحادي عشر - بقلم رانيا محمد السيد - روايات رنوش - كاملة - تحميل pdf
    رواية كسور قابلة للجبر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة أو التحميل pdf - رانيا محمد السيد


    رواية كسور قابلة للجبر الفصل الحادي عشر 11 كاملة للقراءة و التحميل pdf الجزء الثاني من عصيان زوج بقلم رانيا محمد السيد


    لقراءة الحلقة السابقة : اضغط هنا
    -
    البارت الحادي عشر
    حضنها وكفى بالحياه لا يريد اي شي من الحياه سواها فقط انتي الهوا انتي أملي وفؤادي انتي الي نورتي دنيتي الساكنه ضفتي لها المرح بخفه ظلك ومرحك وقعت في حب عينيكي وااه من عينيكي سلبتي روحي من اول نظره سرقتي قلبي مني انتي اول دقه قلب في حياتي يالماري
    نائمون في أحضان بعضهم من يراهم يقسم انهم اتخلقو لبعض متمسكين في بعضهم كأنهم خائفين أن يهربو من بعض تتمسك بيده بقوه غريبه وهو حاله لا يقل عنها ضاممها بتملك شديد خائف أن تبتعد عنه ماهذا الحب يتحدون كل شي يتخطون الصعاب للوصول لبعضهم يضحون بحياتهم فداء للآخر حب فريد من نوعه لكن هل يستمر الحب؟ هل سيواجهم صعاب لابعادهم عن بعض؟
    دلف والدها إلى المشفى هو وأكرم ووالدتها حاول أكرم الاتصال بفهد ليخبره بمجيئهم لكنه لايجيب على اتصالاته حدث نفسه
    -نهار اسود هنتشلوح انهارده بسببك يافهد
    صباح الخير يامتولي هتف بها شقيقه الأكبر
    -صباح النور لمار عامله اي
    -لمار كويسه نقلتها في غرفه عاديه امبارح تعالى نطمن عليه

    أكرم يدعي من صميم قلبه أن يكون فهد غير موجود بالداخل ولكن؟
    انفتح باب الغرفه وانصدمو مما يرو لا يصدقون أنفسهم اهو مجنون لهذا الحد كز على أسنانه بغيظ منه وجذب أكرم من ياقه قميصه للخارج وعنفه بشده
    -انت ياغبي إلى قولت على مكانها صح
    أكرم بخوف مصتنع
    -انا مقلتش حاجه يابابا ولا كلمته اساسا سبني بقى انت ماسك حرامي
    -حرامي ياكلب ماشي والله لوريكم انتو الاتنين
    دلف للداخل مره اخرى وخبطه بشده على كتفه كزعلي أسنانه بغيظ وهتف
    -انت يازفت أصح
    تململ فهد في نومه يهتف باسم لمار فاق من نومه نظر لهم وجدهم ينظرون له بابتسامه ماعدا ذالك الوجه الغاضب الذي ينظر إليه بغضب شديد نظر لاكرم أكرم عمل اشاره على يده فهمها فهد
    فهتف بمرح
    -صباح الخير جميعا
    متولي بغضب
    -صباح الزفت على دماغك ممكن افهم بتعمل اي هنا في اوضه بنتي
    هتف بثقه
    -بشوف مراتي عامله ايه بطمن عليها ياعمي
    -ماتقوليش عمي قوم من مكانك يازفت واطلع برا مش عاوز اشوف خلقتك هنا انت فاهم
    فاقت لمار على صوت والدها الغاضب فتحت عيناها لتجد نفسها داخل احضانه ابتسمت ابتسامه حانيه هتفت باسمه
    -فهد انت جمبي مسبتنيش
    -تكلم باستفزاز قاصد يضايقه
    -عيون فهد روح وقلب فهد مش هسيبك ياحبيبتي قبل وجنتاها أمام الجميع غير عائبا للواقف أمامه يتاكله الغيظ الشديد ولكن بداخله سعيد لما يفعله زوج ابنته لكنه مصر على موقفه

    هتف عمها موجه حديثه لفهد
    -ممكن يافلانتينو تقوم عشان اكشف عليها لو معندكش مانع يعني
    تنحنح فهد بحرج ونظر لموقفم
    كان يحضنها بشده ويقبلها أمام الجميع
    -حاضر
    هتف عمها بابتسامه
    - لا داحنا بقينا كويسين اووي حمدالله على سلامتك ياقمر
    -الله يسلمك ياعمو

    جاءت لتقوم وكانت الصدمه القاتله لها لا تقدر على التحرك شخصت عينيها بذعر وقلبها يدق بعنف لما. وصل لعقلها نزلت دموعها بعنف شديد وجسدها ينتفض بشده ثم هتفت بتوتر
    -انا انا مش عارفه اتحرك ليه انا مش حاسه برجلي ليه ياعمو ثم بدأت في بكاء مرير يشق قلوب الجميع ركض فهد لعندها ضمها بقوه لصدره هتفت هيا ببكاء مرير
    -انا مبقمش ليه يافهد انا انا مشلوله
    كلمه شقت قلبه شطرين ابتلع غصه مريره في حلقه اردف قائلا
    -هششش اهدي يالمار هتبقى كويسه هتخفي وتتحركي اهدي ياعمري ولكنها لا تهدأ تبكي بكاء يشق قلبه ويعذبه لا يتحمل رؤيتها منهاره هكذا
    ظل يضمها بقوه ويهدا من روعها ولكنه احس بتراخي جسدها على جسمه نظر لها وجدها فقدت الوعي قلبه اتفزع برعب ظاهر هتف باسمها
    -لمار لمار شوفها ياعمي
    تفحصها عمها وهتف
    -أهدو كويسه اغمى عليها بسبب صدمتها
    هتف فهد برعب
    -طب والحل ايه انا ممكن اسفرها تتعالج
    -لا يافهد علاج لمار معاك انت وبس مع العلاج الطبيعي والحاله النفسيه هتخف اسرع ثم وجه نظره لشقيقه وهتف بحده -
    -فهد هو علاجها الوحيد لبنتك غير كدا تبقى بتدمر بنتك بايدك تعالى معايا وانت يافهد خليك جمبها محدش يقدر يمنعك عن مراتك يالا اطلعو برا ملكمش لازمه هنا

    خرج الجميع وتبقى هو وهيا فقط تقدم منها بعيون تلتمع بالدموع جلس جوارها عالفراش ورفعها على قدميه ضمها بقوه وهمس لها وهو يبكي
    -هتخفي يالمار مش هسيبك ابدا وهتخفي ظل يهمس لها ويقبلها قبلات صغيره متفرقه على كامل وجهها عدل من وضعها ودثرها بالغطاء جيدا وامسك يدها قبلها بحب وظل ينظر لها
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    في السجن
    هتفت سميره بصراخ شديد تتحدث بكل شر لقد اجتمع الشر فيهم لا يخفق قلبها ولا يرق لابنها داست على قلبها بقوه وقد اعماه الحب عذرا ليس هذا حب هذا امتلاك لحب الغير هتفت بصريخ
    -ماشي يافهد ترمي امك في السجن عشان مراتك والله لاحرق قلبك عليها هيا السبب في قلبك عليا خلتني اترمي هنا وسط المجرمين والزباله إلى هنا
    هدفعك التمن غالي هخليك تتحسر عليها يابن بطني
    لفت لتحدث سميحه لكنها تفاجأت بالنساء المجرمين معها وينتظرون لها بكل شر
    هتفت إحدى السيدات
    -احنا زباله ياحرمه سو دانتي ليلتك سودا
    هتفت الآخر بشر
    -الست دي والي معاها لازم يتادبو عشان يعرفو أن السجن ليه كبيره
    هتفت سميحه وسهي في أن واحد
    -احنا ملناش دعوه احنا مغلطناش ادبوها هيا
    هتفت سميره بغل
    -بتبعوني ياولاد؛؛؛
    تحدث كبيره السجن تدعي سناء
    -اخرسي يازفت منك ليها انتي غلطي فينا وهنعرفك أدبك بطريقتنا ووجهت كلامها لباقي النساء بلهجه امره
    -نسوان ادبوهم هما التلاته مش عايزه حته سليمه فيهم
    تقدم النساء منهم وهجمو عليهم ظلو يكيلون لهم ضربات مبرحه قاتله وكل محاولاتهم للدفاع عن أنفسهم باتت بالفشل
    بعد نص ساعه من الضرب المبرح ابتعد النساء عنهم وكانو في حاله لا يرثى لهم
    هتفت سناء بغطرسه
    -دلوقتي مأمور السجن جاي وهيشوف مناظركم دي وهيسالكم مين الي عمل فيكم كدا هتردو زي الشاطرين انتو الي ضربتو بعض كلمه غير كدا اتقالت هقطع لسانكم وادفنكم هنا فاهميين
    هتفو في أن واحد فاهمين فاهمين
    <><>
    (مبسوطه اووي من العلقه دي والفانز هيبوسوني😂😂😂😂)
    القوى في الأقوى منه من أعمالكم سلط عليكم يمهل ولا يهمل ورب العباد موجود ومطلع على كل شي يبتلى العبد بابتلاءت عديده ليصبر ليحمده ليشكره وبيجيب حق المظلوم حتى لو بعد عين ولسه عقابكم الأشد عند الله
    ^^^^^^^^^^^^^

    عند فارس وياسمين
    شرد قليلا في ذالك اليوم لا يروح عن باله ابدا يظل في زاكرته للأبد انه كاد أن يفقدها بسبب قسوه مرات عمه

    فلاش بااااك
    وجهها ينزف بغزاره لاتقدر أن تفتح عينيها جسدها يؤلمها بشده هتفت ورد بها
    -ياسمين انتي كويسه ردي عليا
    ولكنها لا تقدر أن تنطق بحرف واحد إثر الضرب إلى تعرضت له على يد حماتها
    انفتح الباب بقوه وهتف باسمها وانصدم مَ رؤيتها هكذا ركض عندها بذعر وهتف برعب
    -ياسمين ردي عليا
    رفعت عينيها بضعف وهتفت باسمه
    فارس وفقدت الوعي
    -ياسمييين
    فك وثاق ورد وفك وثاق حبيبته حملها على يده وركض بها للخارج ويهس لها بذعر
    -ياسمين متسبنيش اموت من غيرك استحملي شويه عشاني

    بااااااك
    فاق من شروده علي قبله حانيه على وجنته هتفت بسعاده
    -حبيبي سرحان في اي
    ضمها بقوه لصدره يخفيها بين ضلوعه وهمس باذنها
    -اسف يايسمنتي اسف

    زهلت من كلامه لماذا يعتذر منها بهذه الطريقه اهو فعل شئ يغضبها هتفت بحب
    -بعتذر ليه يافارس
    -كل مافتكر اليوم البشع دا ببقى مضايق وبأنب نفسي عن إلى حصلك ياسمين بجد لو كان جوالك حاجه انا كنت موت ور
    قطعت كلامه بوضع يدها على شفايفه تمنعه من إكمال جملته وهمست له
    -متقولش كدا تاني يافارس انت روحي وانت ملكش زنب في إلى حصل دا قدر وبعدين متنساش أن إلى حصلي دا خلنا نقرب من بعض اكتر واحبك
    نظر لها بصدمه فضحكت كامله كلامها لتصدمه اكتر
    -بحبك يافارس قلبي بحبك يافارس أحلامي
    ولأول مره تتجرء وتقبله بادلها قبلتها بشغف وجنون
    وسحبها معه لعالمه الخاص به
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    عند نور ومحمود

    ترتدي احلى الثياب وتتزين رتبت البيت بعنايه فائقه وجهزت طاوله العشاء بما لذ وطاب على اضاءه شموع هادئه وطفلها نائم بعمق وانتظر ت ليأتي زوجها
    دلف إلى البيت القى السلام عليها وجلس عالطاوله
    لم يبالي بها لم يثني على جمالها ولا حتى كلمه حلوه
    اقتربت منه وعلى وجهها ابتسامه رائعه تنتظر منه أن يمدح جمالها ويثني عليها فقط تتمنى كلمه كلمه واحده تشبع أنوثتها وتحس انها أنثى لكنه جبل ثلج لا يحس ابدا ولا يبدي اي اهتمام لها ولا لمظهرها الذي يشع انوثه
    جلست بجواره هتفت بحب
    -اتاخرت ليه ياحبيبي
    -كنت مشغول شويه
    - طيب اي رايك متروحش الشغل بكرا ونقعد سوا طول اليوم مع بعض
    -هتف ببرود وهو يأكل الطعام
    -مينفعش عندي شغل
    -خلاص ياحبيبي يبقى نخرج سوا يوم اجازتك ونتفسح سوا
    هتف بحنق
    -شبعت الحمد لله انا داخل انام تصبحي على خير
    ذهب وتركها لصدمتها تصاحبها دموعها الغزيره لم يلاحظ جمالها لم يكلف نفسه بأن يسألها عن يومها لم يكلف نفسه بكلمه شكر على تعبها عالاكل كل محاولتها باتت بالفشل ابتلعت غصه مريره في حلقها حين تذكرت بأنه لم يشاركها اي فرحه في حياتها دائما لوحدها

    فلاش باااااك
    فوزيه بسعاده تنادي على نور
    - يالا يانور عشان نروح نجيب الشبكه
    نزلت الدرج وقلبها ينبض بعنف اهو خوف من المستقبل ام حب لا تعرف أن تجاوب نفسها تركت نفسها للقدر والنصيب أن يلعب معها ذهبو للصاغه ومعها عزه ابنه عمها وصديقتها احسن انها خانتها لكن مابيدها شئ مغلوبه على أمرها دلفت المحل هيا وباقي السيدات ينتقون الذهب بعنايه ولكن لما لا احس بفرحه العروس لما زوجي المستقبلي لا ينتقي معي لما لا احس بأي شي
    لا يشاركها في اختياره بل مكتفي بالوقوف بالخارج عزه انتقت شبكتها بعنايه ونور أعجبت بذوقها جدا واتفقوا على السعر وخطيبها دلف لينقي دبلته فقط

    بااااك
    فاقت من شرودها على صوت صغيرها وهو يبكي ضمته لصدرها وغطت بنوم عميق
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    في المشفى

    عصافير الحب لقب اطلقوه جميع من في المشفى عليهم عصافير الحب الجميع يتمنا لهم السعاده والشفاء العاجل للمار اكتر حاله جميع من بالمشي تعلق بهم وبحبهم وشغفهم لبعض كأنهم روح واحده البعض يتمنى حب مثل هذا والبعض يتمنى زوج مثل فهد يهتم بأدق التفاصيل لمعشوقته لا يتركها لحظه واحده بمفردها يظل دائما معها
    في غرفه من غرق المشفى نجده يصرخ بعصبيه مفرطه بشقيقه ويوبخه على عملته
    -اسمع يامتولي لو عاوز بنتك تخف يبقى تسيب جوزها جمبها لأن جوزها هو علاجها الوحيد غير كدا هتدمر نفسيتها يامتولي
    اردف بعصبيه
    -هو مش من حقي اخاف على بنتي دي بنتي شافت كتير واتعذبت في حياتها من حقي اصونها واعرف احميها
    -تحميها من مين من جوزها إلى بتعشقه دي بتتنفس حبه انت كدا بتعذبهم مش بتسعدهم كدا بعمايلك مش هتفرق عن سميره هيا كانت بتحاول تفرقهم وانت بغبائك دا بتعمل زيها بالظبط فاكر لما تبعد جوزها عنها كدا هيا هتبقى مبسوطه بالعكس هتتعب اكتر فوق يامتولي فوق من الي انت فيه دا وسيبهم في حالهم
    -

    تهاوي جسده على الكرسي باهمال وتعب ظاهر وتحدث بضعف
    -انا مش زي سميره انا عاوز بنتي تبقى مبسوطه مش عاوز اشوفها مكسوره مش عاوز حد يهينها ولا ياذيها حبها جبلها وجع قلب كتير
    -رغم كدا يامتولي هما الاتنين صامدين متمسكين ببعض لمار امبارح تعبت ومكنتش عارفه تنام رغم أن أدناها مهدئات عشان تنام بس مكنتش بتنام من تعبها وبعدها عن روحها وأول مافهد حضنها نامت بثبات ودا دكتور تلميذي إلى قالي عليه راحت بنتك مع جوزها
    اردف متولي قائلا بحنان بعد ما اعترف بغلطته الشنيعه
    -ماشي مش هبعد هم عن بعض بس بنتي هتروح عندي ودا آخر كلام معايا
    -ماشي يابو دماغ ناشفه هتروح عندك بس خف عالواد شويه دي المستشفى مالهاش سيره الا عليهم من امبارح دول مسمينهم عصافير الحب
    ^^^^^^^^^^

    فاقت من اغمائها ترسم جمود مصتنع على وجهها تنظر لزوجها طال سكوتها وهيا عزمت نفسها على أن ماستقوله سيجرح قلب حبيبها ولكنها مضطره أن تفعل هذا مش مجبر أن يتعايش مع واحده مشلوله همست له
    -فهد طلقني
    كلمه هزت قلبه وكيانه نظر لها وعلامات الغضب على وجه كز على أسنانه بغيظ يتحكم في غضبه بصعوبه
    وهمس لها بهدوء ما قبل العاصفه
    -بصي في عيني وقولي قلتي ايه

    نظرت له بدموع غزيره وتحدثت
    -بقولك طلق
    ولكنه ابتلع كلمتها في قبله عنيفه لأقصى درجه يقبلها بعنف ودموعهم تغرق وجههم لا يعلم اهو يعقبها ام يعاقب نفسه ابتعد عنها بانفاس لاهثه
    وأردف بعصبيه
    -مسمعش الكلمه دي تاني على لسانك يالمار
    -وانت زنبك اي تبقى مع واحده مشلوله وياعالم هرجع أقف على رجلي ولا لاء
    امسك وجهها بين كفيه وهمس لها بدموع
    -انا استحاله اسيبك انتي روحي لو بعدتي عني اموت
    وضعت يدها على شفايفه تمنعه من الكلام وهمست بضعف
    -بعد الشر عنك ياقلبي
    -خلاص لو مش عاوزاني اموت ماتنطقيش الكلمه دي تاني يالمار لاني بعدك عني هو موتى انا مش هسيبك هفضل جمبك لغايه ماتخفي وتبقى زي الفل وبعدين الدكتور طمني أنك هتخفي بسرعه
    ارتمت بحضنه تبكي بشده يبادلها حضنها بقوه أكبر يود أن لو دا كابوس ويفوق منه لكنه حقيقه مريره
    اختبار جديد لحبهم واختبار أصعب من الي قبله
    إلى متى سيظل حبهم يغدو في اختبارات ألم يحين الوقت حتى يسعدو معا
    همست له بضعف
    -بحبك يافهد ياحن واحلى زوج في الدنيا كلها انت نعمه من ربنا ليا انت احلى حاجه. حصلتلي في حياتي انت اول دقه قلب دقتها اول كلمه حب كانت ليك انت وبس انت وبس إلى حبيبي وروحي. و
    قطع كلامها بسبب كم المشاعر الي بينهم كلماتها أطاحت بعقله وبقلبه في قبله عميقه يبث فيها شوقه وحبه لها
    غافلين عن الأعين التي تراقبهم بشده؛؛؛؛؛
    يتبع .. 
    لقراءة الحلقة التالية ستجد الرابط في اعلى المقال.
    تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -