رواية مطلوب مساعد قاتل الفصل الثاني بقلم حنان حسن قراءة و تحميل pdf
لقراءة المزيد من روايات الكاتبة حنان حسن : اضغط هنا
رواية مطلوب مساعد قاتل الفصل الثاني بقلم حنان حسن قراءة و تحميل pdf |
رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الثاني بقلم حنان حسن للقراءة والتحميل pdf
لقراءة الفصل السابق من الرواية : اضغط هنا
-
بعد ما اشرف اقترح عليا اني اقتل زوجتي المجنونة عشان ارتاح منها
واورثها في نفس الوقت
للكاتبة..حنان حسن
ولما سالني عن الطريقة الي هنقتلها بيها؟؟
قلت..احنا نحاول نوصل لمؤلف دموي
ونقتبص منه فكرة للقتل بدون ما نعرف المؤلف باننا هننفذ الفكره ونقتل بجد
بصراحة الفكرة كانت عبقرية
لكن غلطتي الوحيدة الي انا عملتها ..
هي اني اعتمدت علي اشرف في انه يجيبلي المساعد..
للكاتبة..حنان حسن
لاني بمجرد ما نويت اني ابحث عن مساعد لينا في القتل..
نبهت علي اشرف
انة وهو بيبحث عن مساعد قاتل .. إن الموضوع يبقى في اقصى درجات السرية
للكاتبة..حنان حسن
رد اشرف
قائلا..عيب عليك يا عاطف معاك اشرف ملك السرية
قلت..وهنعمل ايه دلوقتي ؟وهنجيب منين المؤلف الي هيساعدنا ده؟
رد اشرف بثقة
قال..طلبك عندي
قلت. .بجد؟
انت تعرف مؤلف دموي مشهور؟
قال..لا انا معرفش مؤلف دموي ..
لكن اعرف الي بيقراء لمؤلف دموي مشهور
للكاتبة..حنان حسن
قلت..وده هنيل بيه ايه؟
قال..هو انت مش كل الي انت محتاجة هو افكار الكاتب الدموي؟
قلت..ايوه
قال..خلاص البت سلوي صحبتي طول النهار بتقراء قصص رعب مصدعاني بيها..
واكيد الافكار الدموية عندها متوفرة
قلت..طيب واقدر اقابلها فين صحبتك دي؟
قال..انا هتفق معاها تيجي ونتقابل احنا الثلاثة في الكافية الي تحت البيت
للكاتبة..حنان حسن
قلت ماشي بس خلي بالك نبه عليها ان الموضوع لازم يكون في سرية تامة
قال..ما قولتلك عيب عليك يا عاطف معاك اشرف وصحبتة ملوك السرية
واتفق معايا اشرف بانه هيتركني دلوقتي عشان يروح يظبط مع صحبتة ونتقابل كلنا علي 8مساء في الكافية..
للكاتبة..حنان حسن
وبعد ما مشي اشرف
رجعت انا اقعد لوحدي مع زوجتي المجنونة
بصراحة انا كنت خايف منها
وقررت اني متعاملش معاها تاني
وعشان كده قررت اعزلها في غرفة لوحدها واقفل عليها بالمفتاح
وبقيت بدخل لها الاكل والمية وبخرج بسرعة
ولحسن الحظ ان الحمام كان في نفس الغرفة
وفي الميعاد ..ذهبت لاشرف وصحبتة سلوي ..
عشان اعرف منها طريقة للقتل تكون احترافية
للكاتبة..حنان حسن
وعرفني اشرف علي سلوي
قال..عاطف اقدملك سلوي صحبتي
وبدء يقدمني لسلوي
قال ..اقدملك عاطف زوج الست ..الي بندور لها علي طريقة نقتلها بيها
↔
قلت في سري ..اللة يخربييتك يااشرف..
قتيلة ايه ؟؟
للكاتبة..حنان حسن
وشديت اشرف ناحيتي وانا اهمس في اذنة واسالة
قلت..هوانت فهمتها ايه؟
قال..معلش يا عاطف
كان لازم افهم سلوي كل حاجة ...
سلوي مش غريبة
وبعدين مهي لازم تفهم كل حاجة
عشان تبقي عارفة احنا عايزين ايه بالظبط
قلت..ما شي
للكاتبة..حنان حسن
فسالتني سلوي باسلوب شارلوك هولمز
قالت.. يا تري دي اول مرة ليك في القتل ولا قتلت قبل كده؟
قلت.. يعني انا لو كنت قتلت قبل كده؟
كنت هستعين بيكي انتي وابن المفضوحة ده ليه؟
قالت..طيب وهتقتل مراتك ازاي؟
قلت ساخرا ..مش عارف والله
بس بفكر اعمل استفتاء راي وهشوف هقتلها ازاي؟
ثم وجهت حديثي للغبي اشرف
قلت..لا هي مش ناقصة عبط
وبعدين احنا لو هنبدها غباوة كده من اولها هتبقي نهايتنا في سجن المزرعة يوم الاتنين الجاي
ان شاء الله بدون مقاطعة
للكاتبة..حنان حسن
ردت سلوي موضحة سبب سؤالها
قالت..يا استاذ عاطف انا بقصد اسالك عن الطريقة التي تفضلها للتخلص من الضحية؟
يعني مثلا تحب تقتلها بالرصاص؟
ولا ترميها من ادوارعالية ؟
ولا نعرضها لصدمة كهرباء ولا....؟
قلت..انا عايز طريقة قتل سهلة وموفرة
للكاتبة..حنان حسن
قالت..لا لازم تعرف انك نويت تقتل فا لازم تصرف
عشان تعمل جريمة قتل صح توصلنا للجريمة الكاملة
قلت..برافوو عليكي لا واضح انك بتقرائي كتير في قصص الرعب
قالت. .انت لسة شوفت حاجة دنا لسة ها فاجئك وابهرك
قلت،.طيب انتي بخبرتك كده
شايفة انهي طريقة قتل افضل لزوجتي؟
قالت..انا قراءت قصة امبارح لاجاثا كريستي
وكانت عبارة عن خطة قتل بطريقة الصعق الكهربائي
قلت..حلوه الطريقة دي قوليلي عليها؟
للكاتبة..حنان حسن
قالت..انت تملا البانيو مية
قلت تمام وبعدين؟
قالت..وتجيب الاستشوار بتاع الشعر
وتقطع جزء من السلك بتاع الاستشوار وتحطة في المية
ومراتك تنزل المية تصعقها الكهرباء
قلت ..طيب مهو الي هيجي يخرج الجثة من المية هيتكهرب ويموت هو كمان؟
قالت..تصدق كلامك صح؟
قلت..لا يا شيخة؟انتي جاية تتفاجئي بالبديهيات هنا ؟
للكاتبة..حنان حسن
رد اشرف موبخا لسلوي
قال..بقولك ايه سيبك من الافكار الغبية دي وخد مني فكرة القتل العبقرية دي
قلت..اتحفني
قال..انت تخنقها وتفحت الارض في شقتك وتدفنها ولا من شاف ولا من دري
قلت هي فكرة عبقرية فعلا بس في مشكلة صغيرة
قال..مشكلة اية؟
قلت..احنا في الدور الخامس يا ابن الغبية
ردت سلوي بعد ان قدحت زيناد فكرها
قالت..خلاص..لقيتها
قلت..خير يا رب؟ قولي ؟ياتري هنعمل ايه المرة دي ؟هنفتح نفق ع البحر؟
للكاتبة..حنان حسن
فوجدتها اشارت لي باصبعها لاتوقف عن الكلام
حتي ترد علي مكالمة علي تليفونها
للكاتبة..حنان حسن
قالت..ايوه يا عزة
انتي قولتيلي لو حب يقتل مراتة با الغاز القاتل ممكن نجيب الغاز منين؟
اصل انا قولتلة علي فكرة الصعق بالكهرباء ومعجبتوش ..
عموما شوفي كده اسالي سهي والبنات ان كان عندهم افكار تانية
وكلميني انا قاعده معاهم هنا في الكافية
للكاتبة..حنان حسن
وبعد ان اغلقت الموبيل..
قالت اطمنوا البنات اقترحوا عليا كذا طريقة للقتل جديدة وذكية و.....
قلت..استني يا قلب امك
مين عزة؟
وايه صحباتك الي كنتي بتساليهم عن طريقة القتل دول؟
للكاتبة..حنان حسن
قالت ..دول صحباتي علي الجروب..
اصلي بصراحة قولت اخذ اكتر من راي
عشان يتوفر عندنا اكتر من طريقة للقتل
قلت..رئيس الجروب عرف ولا اتصل بيه واقولة انا؟
قالت..لا عيب عليك انا اشرف مفهمني ان الموضوع لازم يكون في سرية تامة
قلت قوم يا اشرف خد البلوة الي انت جايبها دي ومش عايز اشوف وشك تاني
وطبعا اكتشفت ان اشرف الله يحرقة جابلي واحدة فضحتني عند خلق الله
واتفاجاءت بان سلوي بسم الله ما شاء الله عليها اغبي من اشرف بمليون سنة ضوئية
للكاتبة..حنان حسن
عشان كده كان لازم اتصرف انا واجيب حد يساعدني
عشان اقدر اقتل زوجتي المجنونة واورثها فا اضطريت اني.......
لو عايز تعرف باقي القصة..ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
حنان حسن
يجب وضع تعليق على هذا المقال ليصلك اشعار بالحلقات الجديدة من الرواية.