رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر

رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر
لقراءة باقي روايات يارا ياسر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات رواية قد ملكت عهد القدر : اضغط هنا
رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة الحادية عشر 11 - البارت 11 - الجزء 11 - روايات يارا ياسر - الفصل 11 - الرواية كاملة - تحميل رواية قد ملكت عهد القدر كاملة pdf
رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة الحادية عشر 11 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر

تحميل وقراءة رواية قد ملكت عهد القدر الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة يارا ياسر

لقراءة الحلقة السابقة : اضغط هنا 
لتحميل الحلقة الحادية عشر pdf : اضغط هنا
-
قد ملكت عهد القدر
الفصل الحادي عشر

هرولت امنيه بعيدا عنه خائفه منه وتتبعها هوه ولحق بها
زين بغضب عارم : انتي اي اللي عملتيه ده
امنيه ببراءه: عملت اي
مسح ع شعره بغضب ولكم الحائط بجانب وجهها بشده مما أفزعها لكنها حاولت الأحتفاظ بماء وجهها وألا تبين شيئا
زين زافرا بهدوء: انتي اللي عملتي ده؟
امنيه مفكره : مممم ثم أكملت متفاجئه وببراءه : انا حطيت فلفل وطماطم و... و.... و.... و اه صح وملح مكتوب عليه English sail هوه مش ده ملح برضه
ظل ينظر لها بعمق ثم غادر فجأه


امنيه وهي تلتقط انفاسها: هوه مشي بجد بجد ولا ده هدوء ماقبل العاصفه يخرابي عليا ياليلتك السوده يا امنيه يا يومك الاسود انا كان مالي ومال المخابرات منا كنت دكتوره قد الدنيا منك لله ياعمرو الزفت
لكنها صمتت فجأه حينما رأته أت من بعيد حبست انفاسها وهي تترقبه
زين وهو يحدف لها بعض ادوات التنظيف : شايفه البراندا ديه تتلمع وتتمسح وماشفش فيها ذره تراب وربنا لو لاقيت ذره تراب واحده لهربيكي من اول وجديد بما انك ماشفتيش ربع ساعه تربيه
جاءت لترد لكنها تراجعت حينما وجدت الشرر يتطاير من عينيه فأخذت الأشياء بتذمر وهي تسب وتلعن به
اخذت تفعل ما أمرها به وهي تفكر بشى تعاقبه به إلي ان خطر ع ذهنها فكره جهنميه
امنيه وهي تتظاهر بأنها مريضه للغايه حينما لمحته أتي ولكنه حينما جاء ليقترب منها ليعلم مابها قد ...
زين بألم : ااااه
كتمت ضحكتها ع وقوعه ورمت عليه باقي مياه الغسيل وهي تنظر له بأنتصار وفرت هاربه بداخل غرفه ما واغلقتها عليها جيدا من الداخل
زين بغضب : افتحي الباب


لم تجبه
ردد مجددا ولم تجيب
حاول كسر الباب لكنها كانت اسرع حيث انها وضعت اثاث امام الباب كي لايستطع كسره
وابتسمت برضي وألتفتت لكي تشهق
في الناحيه الأخري
كان ينظر لها نظرات أربكتها لكنها قررت ان تنهي ذلك
جاءت لتذهب من محاصرته لها بعينيه وجدت انه قد امسك يدها فجائت تنزع يدها وجدته يشدها له بشده
لؤي بهمس : راحه فين
يارا بقوه: وانت مالك
لؤي : مممم هوه انتي فاكره ان دخول عرين الاسد زي خروجه
ضحكت بقوه عقب انتهاء جملته مما جعله يسرح معها فكانت تلعب ع اوتار قلبه بضحكتها اما هي فعندما انتهت وجدته غائب فانتهزت الفرصه وفرت هاربه منه ودلفت إلي إحدي الغرف واغلقت الباب واخذت انفاسها بهدوء لكنها تفاجئت بمن يدخل عليها بسرعه ويضع بعض الاثاثات امام الباب وسمعت صوت زين يصرخ بصديقتها البلهاء أما أمنيه فعندما ألتفتت شهقت
امنيه بفزع: خضتيني يازفته
يارا وقد انفلتت منها ضحكه : شكلك يضحك اوي
امنيه بغيظ: عبو شكلك يازفته بقي بدل ماتقفي جمب صحبتك تقومي متريقه عليها
أومأت يارا موافقه مما أدي إلي ضربها من امنيه
يارا بضحك خلاص خلاص الله كفاياكي وانتي شبر ونص كده اديكي قفا يصغطك اكتر مانتي مصغوته
امنيه : بقي انا... قاطعتها يارا
يارا : ششششش مش وقته عراك المهم اي اللي حصل وخلا زين يعمل كده وانك تهربي
حكت لها امنيه كل ماحدث معها مما جعل يارا تنهار ضحكا ع طفوله صديقتها


امنيه وهي تلكمها : بتضحكي ياجزمه ماشي ماشي
يارا وتحاول ان تهدأ: مش قادره يخربيتك اي ده ده انتي لو عيله مش هتعملي كده
امنيه: مهو اللي بدأ الله يستحمل بقي
ابتسمت يارا ثم تلاشت الابتسامه فجأه قائله : إوعي تنسي اننا ف مهمه سريه المطلوب مش اننا ناخد حقنا منهم ونلاعبهم المطلوب اننا نجيب الحقايق ونقبض عليهم
أومأت امنيه موافقه ع عكس مابداخلها فلديها شعور مختلف حول ذلك
امنيه :صحيح انتي حصل معاكي اي خلاكي تيجي هنا
نظرت يارا بالسقف لتقول امنيه بطريقه هزليه: ايوه ايوه احكي يلا احكي
ضحكت يارا وحكت ماحدث معها
امنيه :ممممم طب وبعدين
يارا مفكره: بصي احنا بكره لازم نقلب البيت ده رأسا ع عقب لازم ندور ف كل مكان ف البيت واول حاجه هنبتدي بيها المكاتب بتاعتهم اللي بيدخلوها يخلصوا شغلهم فيها وبعد كده اوضهم اللي بيناموا فيها وبعد كده باقي القصر ولازم من النجمه لان القصر كبير اوي وهياخد وقت ومجهود فظيع
أومأت امنيه موافقه ع كلماتها لكنها اردفت قائله: طب هندور ازاي ياخفيفه واحنا المفروض اننا معاهم ف كل مكان ومش هنسيبهم
يارا: صح انتي صح طب هنعمل اي طيب
امنيه : مش عارفة
نظرت إليها يارا قائله: وحيات امك هوه كل حاجه مش عارفة اومال ظابط ع انهي نيله
امنيه: الله طب اعمل اي طيب منا مش عارفه افكر اقول اي الموضوع صعب
يارا مفكره : مممم لحظه صح احنا ممكن نقولهم اننا تعبانين ومش قادرين ونمثل اننا هلاكنين او بصي انا هقولك هنقولهم اي
واتفقوا معا ثم خرجوا من الغرفه لكي يقولون لهم وحينما هبطوا للأسفل وجدوهم يجلسون معا فتقدموا منهم
يارا : هوه هوه ينفع مانبدأش شغل من بكره بحيث اننا نرتاح شويه وكده
لؤي ناظرا بعمق مما جعلها تتوتر ولا تعلم لما يربكها لهذه الدرجه لكنها لم تبين ذلك : ماينفعش تبدؤا من بكره لانكم لازم تتعرفوا ع القصر وتعرفوا كل حاجه كويس وبعد كده هتيجوا الشركه تشوفوها وتتعرفوا عليها وبعد كده هتبتدوا تشتغلوا بمعنى همه يومين بس وبعد كده هتشتغلوا تمام


أومأت الفتاتان موافقتين وهما يشعران بسعاده لأن كل شئ يمشي كما خططوا له
لؤي : تعالوا اما أوريكوا غرفكوا
همهمه يارا قائله : احم احم هوه ماينفعش نكون انا وهيه ف اوضه واحده
امنيه:لاااااااااا وربنا ابدا انا وانتي مع بعض تاني لا دانتي بتجبيلي كوابيس
ضحكت يارا بشده : بس هبله وربنا لإكون معاكي برضه
امنيه ناظره للؤي: حيات عيالك اعم ماتحطناش ف اوضه واحده
يارا وهي تدعي الحزن: بقي كده
امنيه وهي تحتضنها: لا ياغالية دانا بهزر ياحببتي
يارا بحب:حياتي اقسم بالله ياقلبي
زين مقلبا عينيه بملل : خلاص خلصتوا وصله الحب دي يلا بقي انتوا الاتنين مع لؤي ع اوضتكوا
وبالفعل وصلا غرفتهما ورتبوا اغراضهم وغطوا بنوم عميق
في اليوم التالي عند السادسه صباحا استيقظ كلاهما
يارا بتثأوب: صباح الخير ياجميل
امنيه : صباح النور
يارا : يلا بينا ندخل الحمام ونغير هدومنا بسرعه ونفطر عشان نلحق نخلص دنيتنا قبل مايجوا
امنيه تمام


بعد فتره ليست بقصيره
يارا وهي تنظر للساعه : دلوقتي الساعه سبعه وهمه هنقول بيرجعوا الساعه 5 تمام يعني قدامنا تسع سعات منهم نص ساعه فطار
اومأت امنيه موافقه لها
غادروا وهبطوا للأسفل وجدوهم يحتسون القهوه
لؤي ناظرا لساعته : ممم حلو المعاد ده ممتاز
ذهبوا لكي يعدوا الإفطار
يارا : لازم يمشوا ف خلال نص ساعه بجد لازم نلحق


امنيه: اهدي يايارا عادي الوقت ف ادينا وكمان لو مخلصناش النهارده نخلص بكره
يارا : بكره اي احنا بكره رايحين الشركه وبعد كده مش هنعرف نتنيل
امنيه: اه صح
واخذوا يتسامرون بمواضيع عده حتي انتهوا من الافطار ثم خرجوا لهم وجدوهم سوف يغادرون
لؤي : احنا كل يوم بنمشي سبعه ونص تمانيه بالكتير وبنرجع خمسه او اربعه تمام في تلك الاثناء ظل زين يتأملها فهوه منذ أتت وهو يشعر انه رأها من قبل

أومأت يارا وامنيه ثم غادر كلا من لؤي وزين
بدؤا بتفتيش المكاتب وأثناء بحث امنيه بمكتب زين صعقت من هول المفاجأه
ياترا إيه حصل ؟! توقعاتكوا ورئيكوا يهمني
لقراءة الحلقات التالية من الرواية : اضغط هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-