رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة السادسة عشر 16 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر

رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة السادسة عشر 16 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر
لقراءة باقي روايات يارا ياسر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات رواية قد ملكت عهد القدر : اضغط هنا
رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة السادسة عشر - البارت السادس عشر - الجزء السادس عشر - الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا ياسر - روايات يارا ياسر كاملة
رواية قد ملكت عهد القدر الحلقة السادسة عشر 16 للقراءة و تحميل pdf بقلم يارا ياسر


تحميل وقراءة رواية قد ملكت عهد القدر السادس عشر 16 بقلم الكاتبة يارا ياسر

لقراءة الحلقة السابقة من الرواية : اضغط هنا
-
قالو ان السياره قد تفحمت حدث ذلك في عامها السادس عشر
جاسر (خال امنيه) بصدمه : مش ممكن
اقترب منها ببطء وقلبه ينبض إنها تشبهها تشبه اخته الصغري ايعقل ان تكون لالا لايمكن
جاء ليضع يده ع خدها لكنه تفاجأ بيد فولازيه الابعاد تمسك بيده
زين بغضب: إلزم حدودك ياجاسر البهنساوي
امنيه بحيره : جاسر
نظر إليها قائلا : انتي مين
امنيه: انا امنيه كانت تنظر إليه اجل هي تشعر انها تعلمه جيدا انه خالها انها متأكده فلن تخطأ ابدا أما هوه فكان ينظر لها بصدمه وحنين وسط نظرات الجميع المستغربه
اجتمعت الدموع بعين امنيه وهي تنطق: خ خا خال خالو
أومأ باكيا واحتضنوا بعضهم البعض بشده وهم يبكون فلقد كان لها بمثابه والدها وصديقها وحبيبها لكن كانوا مقربين للغايه
ابتعدوا وهو يسألها
جاسر بدموع: حبيبه خالو كبرتي وبقيتي قمر ياقلبي
امنيه بدموع : وحشتني جدا ياخالو انا مش مصدقه اني شيفاك دلوقتي
جاسر محتضا اياها مره أخري مما جعل زين يزفر بضيق وقد لاحظ جاسر ذلك : ايوه ياحببتي موجود
امنيه : بس بس ازاي المفروض بترت جملتها
فتنهد جاسر قائلا: المفروض اكون ميت صح
أومأت بخجل
تنهد جاسر قائلا : انا هقولك ازاي انا حي لغايه دلوقتي
فلاش باك
الضابط متحدثا في الهاتف: انت لازم تختفي لانهم حاليا عاوزينك وعايزين يموتوك لازم نخفيك ف مكان أمن
في مقر الشركه
جاسر: تمام بس هنتحرك ازاي انا اكيد دلوقتي متحاصر منهم ف كل ناحيه
الضابط : بص في عربيه لونها احمر متأمن عليها كويس وهتلاقي ظابط في الحمام مستنيك هتبدلو لبسكم هوه هيركب عربيتك وانت هتركب العربيه الحمرا اللي هتلاقي جمبها واحد مستنيك تمام
جاسر : تمام
وبالفعل ابدل جاسر ملابسه مع ذلك الظابط ونزل الي السياره الحمراء ووصل الي الشرطه اللتي أوته بمكان لن يجده احد كما اصدروا موته لكي لاتبحث العصابه عليه
باااك
جاسر : وبكده فضلت حي ذي مانتي شايفه
ابتسمت امنيه واحتضنته قائله : الحمدالله انك لسه عايش ياحبيبي
جاسر بأبتسامه : الحمدالله
زين بضيق: طب اي هنفضل نقضيها كده احنا لازم نركز ف اللي احنا جايين عشانه
نظر إليه جاسر بشك ثم قال: واي علاقه امنيه بالموضوع
امنيه مهمهمه : احم احم مهو انا دكتور ضابط
جاسر بعدم فهم : مش فاهم
امنيه: انا دكتوره نفسيه واتجندت ضابط ف المخابرات
جاسر بغضب: وازاي ده مامتك موافقه
امنيه : اه
جاسر : لا ديه اكيد اتجننت
امنيه: في اي ياخالو الموضوع مش محتاج تكبير
جاسر : ازاي يعني دول اخطر عصابه مافيه ف العالم
امسكت امنيه بيده قائله بتصميم : ارجوك ياخالو ارجوك
جاسر بعدم اقتناع: لا يا امنيه مستحيل اجازف بحياتك
امنيه بإصرار: لا ياخالو هكمل ارجوك
يارا متدخله: ماتخافش يابشمهندس جاسر انا معاها ثم نظرت إليها بحب واحميها بعيوني
اطمئن قليلا عندما وجد حب يارا لأمنيه واستعدادها لتضحيتها بنفسها من اجلها لكنه قال: انتي مين
<><>
سلمت عليه قائله: انا ابقي الملازم اول يارا
جاسر بترحيب: اهلا يابنتي
أومأت له يارا بينما امنيه قالت : هاه ياجسور بقي
أومأموافقا وهو يتنهد قائلا: مش هخلص منك انا عارف
ابتسمت امنيه وهي تحتضنه
اما يارا فقالت باستغراب : انا عاوزه افهم بقي كل حاجه هنا
لؤي متحدثا: بصي ياستي عمرو معانا مش مع المافيا وكذلك البشمهندس جاسر وده كان تست صغير ليكوا بحيث نشوف إذا كنتوا هتستحملوا ولا هتعترفوا ولا اي لكن التست فشل فشل ذريع
ضحكت يارا قائله: تمام طب اي اللي جاي
لؤي: هاه
زين : تعالو كلكوا جوه يلا عشان هنحط خطه
ذهب الجميع ورائه
جاسر : دلوقتي احنا قدامنا خمس مواقع لازم ندمرهم عشان نوصل للموقع السادس والاخير واللي هوه الموقع الاصلي وده مش بس هندمره احنا لازم ناخد زعيمهم وده عاوزينه حي يرزق عشان هوه اللي هيدلنا ع الشبكات اللي بره مصر
الجميع :تمام
جاسر : مطلوب مننا اننا نخلص ع الخمس مواقع ف نفس الوقت بحيث مانسمحش لحد ياخد احتياطاته وف الوقت اللي همه هينفجروا هنكون احنا ف الموقع السادس كلنا بنقتحمه تمام حد عنده اي اسأله
يارا : طب احنا لازم ندرس كويس المداخل والمخارج بتاعت المواقع ديه
جاسر: سؤال حلو ثم نظر الي ساعته وقال دلوقتي المفروض يكون اسر خلص كل تصوير المواقع بكل تفاصيلها عشان نحدد هنعمل اي بالضبط
الجميع : تمام
جاسر : يلا انطلقوا دلوقتي وارتاحوا
خرج الجميع
واثناء سير امنيه الي غرفتها وجدت من يمسكها ويسحبها
شهقت امنيه ولكنه وضع يده ع فمها
زين : اهدي اهدي انا زين
صمتت امنيه حتي ازال يده من فمها
امنيه: اي يبني في اي خاطفني خطفه مخبرين كده ليه
ابتسم ع كلماتها ثم قضب حاجبيه وقال: ياريت بلاش احضان كتير اوي كده مع خالك
نظرت له بذهول واحمرار وجهها ولكنها وجدت الغيره بعينيه وسرعان ما ضحكت بصوت عال قائله : بتغير ثم ضحكت مره اخري قائله ده خالو
سرح بضحكاتها لكنه نظر إليها بغيظ قائلا : كلامي مفهوم
امنيه بعند : لا ده خالو لازم تحد من غيرتك شويه مش كل حد هتشوفي معاه هتقولي كده
نظر لها بغيظ قائلا: انا كلامي يتسمع يا امنيه
نظرت له بتحدي قائله : وانا قولت لا
نظر لها بعمق قائلا : تمام خليكي فاكره انك اللي بدئتي
امنيه بلاه مبالاه : فاكره
كان هناك من يراقبهم وهو يبتسم بخبث
جاسر بأبتسامه: كنت حاسس ثم تمتم قائلا ربنا يهديكوا ويخليكوا لبعض
في اليوم التالي استيقظت امنيه وهي تتثائب قامت وابدلت ملابسها وصلت ثم نزلت إليهم لكنها وقفت بصدمه حينما وجدت زين مع فتاه ملابسها قليله للغايه والأسوء أنها تلتصق به بشده
تقدمت إليهم والغيره تنهشها وتحاول ان تتحكم بها بقدر الإمكان
امنيه ناظره للفتاه: مين ديه
زين بهدوء ماكر: البنت اللي هنستغلها ف العمليه
مني بدلع : ازيك
نظرت لها امنيه بقرف
زين : مني قولتيلي هتعملي اي مع الرجاله عشان تشغليهم
ضحكت مني ضحكه مقززة قائله : هعمل كده واقتربت منه واحتضنته
تحت انظار امنيه الصادمه
واللتي لم تشعر بنفسها ايضا وهي تشدها بعنف قائله : يابنت.... انتي يازباله يابنت.....
اخذت تضربها وتلعنها وتشدها بشعرها بقوه وسط صراخ الاخري
اتت يارا مسرعه وهي تحاول الفك بين الاثنتين قائله : اهدي يا امنيه هي عملت اي بس
امنيه بغضب: سبيني عليها بنت.... اللي ماتربتش ديه
حاولت ان تفصل بينهما الي ان نجحت اخيرا واتي لؤي واللتي هربت اليه مني لتختبئ بأحضانه مما اشعل غيره يارا بشده وتركت امنيه وذهبت معها وهي تقول: اه يازباله دا انا هربيكي
وتلقت الفتاه ضربا مبرحا منهما الاثنان ف واحده تشدها من شعرها وتلكمها والاخري تضربها بباقي جسدها حتي استطاع زين ولؤي فصل الفتاتان عنها
امنيه/ يارا : سيبوني عليها بنت ال.....
جاسر بصوت عالي: بااااااااس
سكتت الفتاتان تماما
نظر جاسر بشفقه للفتاه الملقاه ع الارض فلم يعد بها إنشا واحدا بوجهها سليما حتي جسدها اصبح مورما بشده من كثره الضرب بل وشعرها قد وقع نصفه
جاسر : ديه مبقتش بنت ولا حتي بني ادمه يخربيتكوا عملتوا فيها كده ليه
لم تجاوب كلتاهما ونظرا ارضا وهما يغليان من الداخل
اقتحم عليهم قوقعتهم شخص ما بقوه
ياترا اي حصل ؟! توقعاتكوا ورئيكوا يهمن
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-