رواية انا وقطتي الحلقة الرابعة 4 بقلم دودا حودا
رواية انا وقطتي الفصل الرابع
رواية انا وقطتي الجزء الرابع
البارت الرابع
رواية انا وقطتي الحلقة الرابعة 4 بقلم دودا حودا - مدونة يوتوبيا |
بصت ندي ورها شافت القطه علي كتف مامت سحر انصدمت ده ازاي وازاي مامت سيبها كده بعدين الظابط يا انسه يا انسه يلا بينا مشيت ندي وهي مش بتتكلم ومحسن جنبها وهي مش مركزه معقول القطه في حاجه ترطبها باللي بيحصل يوم ما القطه تجيلي قططتي تموت وشوفتها وهي ماسكه راس عمتو وده كان وهم فيه اي انا مش طبيعيه انا فيا حاجه غريبه اي هي لقت الظابط يا انسه يا انسه فيه اي عمال اكلمك وانتي مش بتردي
ندي ايوه مع حضرتك انا زعلانه اوي علي موت اصحابي
الظابط كان فيه حد معاكو فيه الكافيه غيركم انتو التلاته
ندي لا احنا نزلنا واتقبلنا وبعدها انا مشيت وهما كمان ركبوا العربيه ندي بتكلم نفسها هي القطه لما نزلت عرفت ترجع تاني البيت ازاي مع أن منزلتش معايا قبل كده عرفت الشقه تاني ازاي مع أن أول يوم جاتلي فيه كان في البوكس بتعها ومكنتش شيفاه الطريق
الظابط هو انا كل لما اجي اسالك سؤال هتفضلي متنحه كتير عقبال ما تردي
ندي انا والله فعلا تعبانه اوي وربنا عالم بيا مش قصدي بعد التحقيق ندي خرجت لقت محسن واقف قدام مكتب الظابط
محسن خير يا ندي
ندي خير الحمد لله....خير اي وانت مالك وانت اي اللي جابك هنا اصلا ورايا انت معندكش دم انا مش هرجعلك
محسن وانا قولتك مش هسيبك ياندي
محسن بجد لو مبعتش عند طريقي انا هعمل محضر عدم تعرض ابعد عن طريقي احنا مش لبعض
محسن هو انا هعملك حاجه لا سمح الله انتي ياندي اللي هتعملي فيه نفسك ههههههههه
ومشي محسن وفضلت ندي وافقه انا هعمل فيه نفسي ؟
ياتري يقصد اي وراحت ركبت عربيتها انا لازم امشي القطه دي مش هينفع تقعد عندي انا حاسه ان فيه شي مرتبط بينها وبين اللي بيحصل ليا وفعلا وصلت البيت وفضلت تدور علي القطه في الشقه كلها مش لاقيها راحت شقه عمتها عمتو هي القطه عندك
عمتو عبير لا مش عندي والله هي كل شويه تختفي
ندي وهتختفي خالص لو رجعت انا مش عايزها
عمتو عبير غريبه ده من امتي
ندي من انهارده انا مش عايزه القطه دي تاني
ودخلت عبير اوضتها وشغلت اللاب علي اغاني ودخلت المطبخ بتعمل نسكافيه وفجاه النور قطع نورت كشاف الموبيل ودخلت اوضتها وشافت حد قاعد عالسرير
وفقت قدام الاوضه شويه متنحه ومش قاعده تتحرج طبعا الكشاف مش موضح اوي مين اللي قاعد بس كان راجل ضخم جدا وطالع منه صوت غريب بيذوم وفجاه بس لندي عينه حمرا جدا جدا وانيابه كبيره ندي اغم عليها عالطول وتاني يوم دخلت عمتها لقت ندي مرميه قدام الاوضه والموبيل جنبها فوقتها وكانت القطه جنبها
ندي عمتو وفضلت تعيط
عمتو عبير في اي ياندي الموضوع ده ذات عن حده
ندي مش عارفه شوفتي الراجل
عمتو عبير راجل راجل اي
ندي نعم كان فيه راجل قاعد علي السرير لما النور قطع
عمتو عبير النور قطع امتي ده انا منمتش من امبارح واالنور مقطعش خالص
ندي نعم والله انا كنت في المطب .....القطه دي جت امتي
عمتو عبير انا دخلت لقيتها جمبك
ندي القطه دي مش طبيعيه فيها حاجه ياعمتو وقلبت كياني
عمتو عبير مين اللي جبهالك
ندي ايه زملتي
اتصلي بيها وتعرفي المحل اللي جابته منه
وفعلا اتصلت ندي بايه الو ازيك يا ايه
ايه الحمد لله تمام انتي عامله اي ياندي
ندي الحمد لله معلش يا ايه كنت عايزه اعرف المحل اللي جبتي منه القطه
ايه اقولك ومتزعليش
ندي قولي يا ايه
بصراحه كنت بكلم محسن زميلنا وفي وسط الكلام قولته عيد ميلادك ومش عارفه اجبلك اي قالي قطه ندي بتحب القطط وان فيه قطه جميله في محل جنبه هيجبهالي وفعلا جبها ودفعت تمنها وبعدها قالي عالشان متزعليش اقول انها فكرتي
ندي بصت بصدمه وقفلت التلفون وقالت لعمتها البسي انا لازم امشي القطه دي حلا راحت عمتها تلبس ودخلت ندي الحمام تغسل وشها اول ما فتحت باب الحمام شافت. ......
يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا