رواية احببتك صدفه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة كوكب
رواية احببتك صدفه البارت الأول
![]() |
رواية احببتك صدفه الفصل الأول 1 بقلم حبيبة كوكب |
قد يعجبك ايضا
روايات مصرية
منذ بضع اعوام
رواية ضرتي الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي
رواية ضرتي الحلقة العاشرة 10 بقلم نور الشاميرواية ضرتي الجزء العاشر 10 بقلم نور الشاميرو...
اقرأ المزيدروايات مصرية
منذ بضع اعوام
رواية حوريتي الفصل الرابع 4 بقلم يارا سمير
رواية حوريتي الحلقة الرابعة 4 بقلم يارا سميررواية حوريتي الجزء الرابع 4 بقلم يارا سميررواية حو...
اقرأ المزيدروايات مصرية
منذ بضع اعوام
رواية حوريتي الفصل الثالث 3 بقلم يارا سمير
رواية حوريتي الحلقة الثالثة 3 بقلم يارا سميررواية حوريتي الجزء الثالث 3 بقلم يارا سميررو...
اقرأ المزيدرواية احببتك صدفه الجزء الأول
.......... *الجزء-الأول*
---حبيبه الحقى
=في إيه!؟
----سمعت أمك وأبوكي بيتوشوشوا وبيقولوا جايلك عريس
=وكالعاده بردو حد عمري ما شوفته!
---لا دا انتي عارفه جدا
=مين
--مراد
=بتقولي ايي مراد
---اه يااستاذه مراد حصل اللي كنا خايفين منه شوفي بقي هتعملي ايي
*فلاش بااااك*
---يابنتي وافقي ع العريس اللي اتقدملك دا كويس والله وابن ناس كويسين
=يا ماما انتي عارفه اني مش بفكر ف الموضوع دا وسبتها ودخلت اوضتي ولقيت ليان اختي كانت نايمه
---ليان اصحي بقي كل دا نوم
=ف اي ياحبيبه عايزه اي
---انا زهقت بقي كل يوم ماما تقعد تكلمني ع العريس ابن صحبتها دا
=حبيبه بقولك ايي هل في حد ممكن يحل مشاكلك غيري
---ليان هو انا كل مااجي اقولك حاجه تساليني السوال دا وبقولك لا دا انتي زهقتيني ياشيخه
=الحمد لله طمنتيني ابعتي هاتيلي كارت بقي عشان معيش رصيد
---هو انتي بتزليني لي كدا هجبلك كارت منين دلوقتي
=مليش دعوه بقي اتصرفي
--- مش هعرف اخرج دلوقتي امسكي ياختي الفلوس اهي هاتي اللي انتي عايزه قوليلي بقي هعمل ايي
= مش عارفه من غيري كنتي هتعملي ايي والله المهم مفيش غير حل واحد
---ايي هو بقي يااختي
=انك تعملي نفسك معجبه بحد وبتحبي وتروحي تقولي لماما انك كنتي بترفضي العريس اللي اتقدملك عشان كدا
---والله ولما تسالني مين دا هقولها اي يا فيلسوفه عصرك
=شوفي اي حد بقي من صحابك ولا اقولك قوليلها علي مراد ابن طنط فاطمه احنا جيران من زمان وماما بتحب طنط فاطمه دي اويي
--- ديي فكره تجنن انا راحه دلوقتي اقولها
=اي خدمه يابنتي
---خرجت اقول لماما لقيتها بتتفرج ع التلفزيون قعد جمبها وعملت نفسي بتفرج معاها
= عايزه اي يااخرت صبري
--- مش عايزه حاجه يا ماما بتفرج ع المسلسل فيها حاجه ديي
=يابت عليا انا بردو مش انتي اللي كل ماتلاقيني بتفرج ع مسلسل لن اعيش ف جلباب ابي تقعدي تقولي انك زهقتي منه واني بتفرج عليه 24 ساعه بردو
--- انا قولت كدا هو في احسن من المسلسل دا انا بعشقه والبت سنيه لما حبت الواد ابن الوزير كمان ومستريحتش غير لما اتجوزته شوفتي بحبه ازاي بقي
=حبيبه عايزه اي اخلصي
--- اصل اصل انا ف واحد كدا معجبه بيه وعشان كدا رفضت العريس ابن صاحبتك دا
=ومين دا بقي اللي امه داعيه عليه ومجاش اتقدم ليه
-- مراد
=مراد مين
---مراد ابن ام مراد
=بت بطلي دوشه انا قايمه
--- لا لا لا استني مراد ابن طنط فاطمه
= ودا من امتي دا انتي لسه كنتي من نص ساعه كارهة الجواز
--- مين دي اللي قالت كدا انا
=لا انا
----انا بقول كدا برضو المهم بقي ي ماما اوعي تقولي حاجه لطنط فاطمه خااالص
= لي بقي ياروح امك
--- يعني استني شويه كدا و ابقي قوليلها اللي انتي عايزه تقولي ماشي
= طيب ياغلطت عمري
---- حبيبتي تسلميلي بتحبيني اوي ماما ديي
*بااااااااك*
---طب وهنعمل ايي دلوقتي
=وانا شعرفني هنعمل ايي
--- ياسلام مش هي دي كانت فكرتك يازفته انتي
=الله وانا مالي يالمبي
---لسه هكلم لقيت ماما دخلت
= حبيبه عندي ليكي خبر هيفرحك جدا ي حبيبتي
---هو بقي ف حاجه تفرح ف الزمن دا بس ياحجه
=اه في مراد اتقدملك
---وهو اتقدم لي دا انا مش موافقه
=ايي اللي انتي بتقولي دا انتي اتجننتي
---اتجننت ليه بقي
=حبيبه مش هو دا مراد اللي كل مايتقدم عريس ليكي بترفضي و تقولي مش هتجوز غير مراد
---اه
= وكل ماحد يتكلم عليه وحش تزعلي
---اه
=بت انتي انا تعبت معاكي خلاص انا هبعتلك ابوكي يتصرف معاكي بقي
---ايي دا انتي صدقتي ولا ايي دا انا بهزر معاكي علي طول كدا ظلماني
=ايوا كدا اتعدلي الناس كلمو ابوكي وقالهم يجو بكرا دا انا حتي عرفت ان الواد متنيل بيحبك
---بتقولي ايي
=مابقولش حاجه انا قايمه اشوف ابوكي عايز
---ليان هنعمل ايي
= مفيش حل غير انك تشوفي بكرا لما يجي
---انتي شايفه كدا
=مفيش حل غير كدا بس اهم حاجه نفكر هنطفشو ازاي عشان يكون هو اللي رافض وانتي تمثلي قدام ماما انك مواقفه
---وفضلت سهرانه بنخطط انا وليان هنعمل اي نطفش بيها الواد العريس دا وخلصنا ونمت وصحيت ع صوت ماما وهي بتصحيني
=انتي يابنتي اصحي كل دا نوم دي الساعه 5 المغرب
---صحيت اهو ي ماما صحيت انا عارفه انك مش هتمشي غير لما اصحي
= اجهزى يا حبيبتي بقي الناس علي وصول
--- ليان ليان اصحي
=عايزه اي يابنتي انا صاحيه اساسا وسامعه كل حاجه
---طب هعمل ايي دلوقتي
=هي مش ماما قالتلك اجهزي ياحبيبتي خلاص اجهزي يا حبيبتها
---انا خايفه
=متخفيش وخليكي واثقه فيا اعملي كل اللي قولتلك عليه يلا قمومي اجهزي
---قومت لبست وجهزت ولقيت ماما داخله بتقولي ان الناس وصلو وخرجت مع ماما
اول مادخلت مااتكلمتش ولا كلمه ولا هو اتكلم فجاء لقيت ماما اتكلمت وقالت
---شوفي يافاطمه العيال ساكتين ازاي قدمنا
=اه والله يا حبيبتي تشوفيهم تقولي ولا يعرفه بعض تعرفي دا انا كل لما اقول لمرااد ع عروسه يقعد يقول ياماما انا مش هتجوز غير حبيبه بنت طنط فريده
---ماهي حبيبه كمان كدا كل لما يتقدم حد تقول مش هتجوز غير مرااد
=انا وهو بصينا لبعض واتصدمنا من الكلام اللي اتقال وطبعا انا كنت بتمني ان الارض تنشق وتبلعني.....
---طيب ياولاد هنسيبكو مع بعض شويه وخرجو
---اقعد عدل ياض انت
=ياض
---انت بقا اللي جاي تنول الشرف وتتجوزني
=قصدك هنول القرف.......
......يتبع
- لقراءة الفصل التالي اضغط على (رواية احببتك صدفه)
ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.