رواية هروب بلا عوده الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عوده البارت الأول
رواية هروب بلا عوده الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عوده الجزء الأول
#هروب بلا عوده
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
مرينا بنت عندها ٢٥سنه مخطوبه ل جورج دكتور امراض نفسيه وعصبيه بس حاجه كده مش هقدر اقول انه اطيب حد في الدنيا لان بابا اطيب حد في الدنيا بس هو طيب وبيحبني جدا كانو في يوم راجعين من فرح انجيل اخت جورج
جورج :مرينا مش كل يوم لازم نكون متخانقين في
مرينا :انت السبب عالفكره
جورج :طيب انا عايز افهم ذنبي ان نانسي جت سلمت عليا
مرينا :هي كانت بتحاول تحرق دمي وانت كنت بتساعدها
جورج :بطلي اافتري ده خالتي كانت عايزه تركب معانا العربيه وانا قولت لا علشان نانسي متجيش
مرينا :هو انت فاكر ان ده بمزاجك ده غصب عنك
جورج :الفرح كان جميل عقبال فرحنا
مرينا :اه اوي اوي وانجيل كانت عسوله اوي
جورج.: هههههههههههه
مرينا'ممكن افهم انت بتضحك علي اي
جورج :بحس انك طفله
مرينا :مهو انا طفتلك ياقلبي المهم هطلع بقي براحه لاحسن بابا وماما راجعين من بدري واكيد هيزعقوا ليا
جورج : هانت ياقلبي بكره تبقي في بيتي
مرينا :تصبح علي خير ابقي طمني عليك
جورج :حاضر يا قلبي مع السلامه ونزلت مرينا من العربيه ودخلت البيت وسمعت صوت حاجه بتتحرك تحت السلم وفجاه خرجت بنت شعرها منعكش وهدومها مقطعه
مرينا :بسم الصليب انتي مين
البنت :ارجوكي وطي صوتك
مرينا :انتي مين واي اللي جابك هنا
البنت :انا معرفش اي حاجه خالص انا مش فاكره حتي اسمي انا تعبانه اوي
مرينا :طيب اهدي انتي شكلك بنت ناس بس اي اللي عمل فيكي كده
البنت :قولتك مش فاكره اي حاجه
مرينا :طيب انتي محتاجه فلوس
البنت :لا مش عايزه انا بس عايزه مكان انام فيه للصبح
مرينا :اه بس ااااااا
البنت :ارجوكي انا مش هعرف امشي كده بوصي رجلي
مرينا :وانتي اي اللي عمل فيكي كده
البنت :انا هقولك اللي فكراه بس عطشانه اوي
مرينا :طيب تعالي بقي وربنا يسترها بس براحه لبابا وماما يصحوا وطلعت مرينا براحه هي والبنت
البنت:انا مش فاكره اي حاجه خالص غير اني كنت متكلبشه وحد كان ضربني وفي وحده هربتني
مرينا :بس انتي لازم تعملي محضر
البنت :ارجوكي مش دلوقتي خالص
مرينا:بس انا اصلا مش هقدر اخليكي هنا كتير
البنت :الصبح همشي والله
مرينا:طيب أرتاحي تحبي اجبلك اكل
البنت :,ياريت انا جعانه اوي
مرينا :حاضر ودخلت مرينا تحضر اكل ودخلت الأوضه
بوصي احنا جسمنا مش زي بعض بس خدي البيجامه دي
البنت :كتر خيرك اوي
مرينا :انتي مسلمه صح
البنت :معرفش
مرينا :السلسله اللي انتي لابسه بتقول انك مسلمه
البنت :سلسله اه شكلي كده
مرينا :يعني اللي كان حبسك ده مش سرقه بالدليل انك لابسه دهب
البنت :انا تعبانه اوي وعايزه انام
مرينا:معلش مافيش الا سرير واحد بس هنام جمب بعض
البنت :شكرا ليكي ونامت البنت واتصل جورج
جورج :اي فينك
مرينا :معلش يا حبيبي كنت بعمل حاجه
جورج :حاجه اي مش فاهم
مرينا :كنت باخد شور
جورج :مالك يا مرينا
مرينا :مافيش تعبانه الصبح نتكلم
جورج :الو الو مالها دي
مرينا :هعمل اي لما بابا وماما يصحوا بس وتاني يوم صحيت مرينا دخلت الحمام وصحيت ايمان ومسكت فون مرينا واتصلت منه بصحبتها مياده
مياده :الو ايوه مين
ايمان :انا ايمان يا مياده
مياده :حبيبتي طمنيني عليكي
إيمان:تعبانه اوي
مياده :انتي فين
ايمان:في بيت ناس انا معرفهاش بس حاولي تجيبي ليا ورقي بسرعه لازم اسافر
مياده :للاسف مش هينفع دلوقتي انا هفهمك
وفي المطبخ كانت أم مرينا صحيت ودخلت تحضر فطار
الام :اي ده مين اللي عمل في المطبخ كده ماشي يا مرينا وراحت علي اوضه مرينا
الام :اصحي يا هانم اي ده انت مين
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة)