رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت العاشر
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء العاشر
#هروب بلا عوده 2
#الحلقه الاخيره
#بقلم دوداا حوده
مريم :كمل كلامك جاي علشان
محمود :انا عارف اني أهملت قضيه رؤوف بس ناوي باذن الله ارجع اكمل فيها
مريم :شكرا انا هتشوف محامي تاني
محمود :بس القضيه دي كانت معايا الاول وانا عارف هقدر اساعد رؤوف ازاي
مريم :مش عايزه حضرتك
محمود:ده اخر كلام عندك
مريم :ايوه حاجه تاني
محمود :شكرا بس لو فاكره ايمان هتقدر تساعدك يبقي بتوهمك
مريم :ماشي بعد اذنك وقفلت باب الشقه
محمود :ماشي يا ايمان حسابك معايا هيكون كبير اوي
ونزل محمود وفضل يرن علي ايمان مش بترد
وفي الاخر ردت
ايمان:ايوه يا محمود
محمود :هو انتي فين
ايمان :خرجت انا ووحده صحبتي خير فيه حاجه
محمود:هو انتي مش مسؤله من راجل المفروض يكون عارف رايحه فين وجايه منين
ايمان :ايوه وبعدين
محمود:هو اي اللي وبعدين انا رايح الفيلا انهارده القيكي هناك
ايمان :فيلا اي انا مقولتش ليك
محمود : قولتي اي مش فاهم
ايمان :انا بعت الفيلا
محمود :نعم بعتي الفيلا لمين وازاي متقوليش ليا
ايمان :واقولك بصفتك اي هي فيلاتك أو تخصك حاجه بتاعتي وبعتها
محمود :من غير ما تعرفني
ايمان :تاني واعرفك ليه هي حاجه ملكي وبعد اذنك انا ورايا شغل
محمود :ايمان يا ايمان ماشي واتصل بجورج
جورج :خير يا محمود
محمود :ايمان باعت الفيلا يا جورج
جورج :هي برضه عملت اللي في دماغها
محمود:تقصد اي بكلامك ده
جورج :يعني كتبت كل حاجه باسم مينا
محمود: هههههههههههه بتهزر اقول انك بتهزر علشان انا مزعلش
جورج :لا انا بتكلم بجد والله
محمود:وانت عرفت منين اه مانت اتجوزت اخت الحرامي ضحكتوا عليها لحد ما كتبت ليكم كل حاجه
جورج :,احفظ ادبك هي كانت عايزه تكتب الحاجه باسم مرينا وانا قولت لا لاني مش عايز حاجه
محمود :هو احنا هنضحك علي بعض انت ناسي انك واخد مني فلوس علشان تبعد مرينا عن ايمان علشان اعرف أخد منها كل حاجه ولا اي
جورج :بس فوقت لنفسي
محمود :بعد اي لما ضمنت كل حاجه
جورج :انا لو طماع زي مانت بتقول كنت قولت ل مرينا ماشي اكتبي الحاجه باسمك علشان يكون سهل اني اخدها
محمود :لا انت عايز الحاجه تكون بعيد عنك لما مرينا تشوف الثروه دي كلها تقول ومالو لما تكون بتعتنا وتاخد منها هي كمان
جورج :مش كل الناس طماعه زيك يا محمود
محمود :حسابك معايا بعدين بس لما اخد حقي الاول من مينا
جورج اعمل اللي انت عايزه
وقفل السكه
جورج :بس انا خايف علي مينا
مرينا : متخافش ايمان مظبطه كل حاجه
جورج :بس ليه انتو قولتوا ليه كده
مرينا :علشان يروح ل مينا وحد يمشي ورا علشان يعرف مكان بيت التاني
جورج :بجد انا مش فاهم حاجه
مرينا :كلها ساعه ونكون في القاهره ونفهم
ووصلت مرينا بيت امها
الام :مرينا حبيبتي تعالي
ايمان :وحشاني اوي يا مرينا
مرينا : وانتو كمان
جورج :ده هي ليله واحده اللي بعدنها عنكم
ايمان :انا اسفه والله يا جورج
جورج :متتاسفيش طلما مرينا عايزه كده انا تحت امرها
ايمان :طيب فيه اي اللي حصل
مرينا :كلم جورج وقولنا زي مانتي قولتي بالظبط
ايمان :كويس يعني هو المفروض يجي هنا
مينا :هو رن عليا كذه مره وانا مش برد
ايمان :انا مش عايزك ترد عليه عايزه يجي
مرينا :هو اي اللي حصل جديد
ايمان :مش عارفه بس اللي عارفه أنه عمل حاجه في نفين
مرينا :ازاي دي مراته
ايمان :وانا اي وبيعمل فيا اي
مرينا :لا مقصدتش بس هي كانت معاه في اللعبه الاول
ايمان :ده كلب والباب خبط بطريقه همجيه
جورج :,وصل
ايمان :مرينا يلا بينا ندخل جوا
جورج:احسن برضه بس انا هفضل هنا مع مينا
ايمان:,لا تعالي مينا متنساش اللي اتفقنا عليه
مينا : حاضر وفتح الباب
محمود :كده عملتوها يا مينا
مينا :خد هنا انت بتقول اي
محمود :ايمان باعت الفيلا ليك ليه
مينا :روح اسالها
محمود :مش قولت ليك هديك فلوس بس شكلك كده طمعت في كل حاجه
مينا :انا مش زيك انت انسان وسخ وفاكر الناس كلها زيك
محمود :,والله اعملهم عليا بس هي هترجع ليا
مينا :اه وتفتكر بقي لو عرفت ان انت اللي هربت مياده بعد ما عرفت انها هي اللي قتلت رضا وانت لبستها ل رؤوف هتعمل اي
محمود :ده جورج معرفك كل حاجه
مينا :لو اتكلمت مع ايمان في حاجه هعرفها كل حاجه عنك ابعد عن طريقي احسن
محمود:اذبت أن كلامك ده صح مافيش دليل الا لو جت مياده واكيد هي مش هتحب تودي نفسها لحبل المشنقه
مينا :عندك حق بس ايمان بتصدقنا
محمود :ماشي يا مينا اعمل اللي انت عايزه ومتنساش اني محامي وسهل اللبسك مصيبه
مينا :مانت متعود علي كده
ومشي محمود
ايمان اتصلت بالتليفون
ايمان :الو ايوه هو لسه نازل خليكم ورا
مينا :خدي يا ايمان بس كان لازم إذن من النيابه بالتسجيل
ايمان :عارفه ومعايا الاذن ده
مرينا :ايمان مش بتلعب بس ياريت نفين تقدر وفقك جنبها
ايمان :نفين اللي هطلع كل اسرار محمود وفعلا راح محمود شقته وفتح الباب ولقاه نفين نامت من كتر التعب عالارض
محمود :أصحي هنا ده انا هطلع عينك
نفين :اي ده
محمود :فضل يضرب فيها بتتفقي معاه ايمان عليا
نفين : فضلت تعيط وتصوت ومحدش سامعها والباب خبط بوليس النجده
محمود :خير فيه اي
ايمان :,هتعرف كل حاجه
محمود :ايمان انتي جيتي هنا ازاي
الظابط :ادخلوا فتشوا الشقه وفكوا نفين ولقوه في الدولاب دولارات ومخدرات
محمود :الحاجه دي مش بتاعتي
الظابط :ابقي قول الكلام ده في القسم
محمود :انا معملتش حاجه
ونزلوا وراحت نفين المستشفي واعترفت علي كل قضايه محمود المشبوهة ونزلت مياده مصر وتم القبض عليها من المطار واعترفت علي كل حاجه أن هي اللي خلصت علي رضا وخرج رؤوف
رؤوف :بجد انا مش عارف اشكرك ازاي
ايمان :مافيش اي شكر كان لازم اعمل كده
مريم :ازاي انتي كنتي هضيعي نفسك علشان جوزي
ايمان :ربنا وقف معايا وكان لازم اقف جمبكم
نفين :بجد انتي انسانه كويسه جدا
ايمان :والله وانتو لولا أن ضميرك صحي مكنش عارفه كان ممكن يحصل ليا اي
مرينا :اختاري بقي المره الجايه صح
ايمان :,تاني لا خالص انا بقي مليش الا شغلي
جورج :وانا عايز اقضي شهر العسل
ايمان :حقه بصراحه
مرينا :اي رايك نسافر كلنا
جورج :مين كلنا بعد اذنكم وشال مرينا وجري بيها
ايمان : هههههههههههه مجنون ربنا يسعدكم يارب
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة)