رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا

 رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه البارت العاشر

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا


رواية جواز حب وجواز مصلحه الجزء العاشر 

#جواز حب وجواز مصلحه 
#الحلقه الاخيره 
#بقلم دوداا حوده 
حسام:انا خايف ترجعي لعماد 
ميار :انا عمري ما هرجع ليه 
حسام:والله انا ما وحش يا ميار بي بجد انا حبيتك ونفسي تكوني شريكه حياتي
ميار :مش الأسلوب ده ولا بطريقه دي 
حسام :ماشي حقك عليا بس ياريت تنسي اللي فات وتسافر برا مصر انا مستعد ابيع الشركه او اخلي حد يشغلها بس نفضل مع بعض
ميار :بوص يا حسام لو فاكر ان معني أقف جمب عماد ده ممكن يرجعني ليه تبقي غلطان اه انا كرامتي عندي فوق كل شي 
حسام :يعني موافقه نلبس دهب 
ميار :ايدني وقتي بس والله انا محتاجه افكر بعقل مش اكتر 
حسام :ماشي يا ميار بي ياريت انا اجي معاكي وانتي رايحه النيابه 
ميار :موافقه 
وفي القسم راحت ام جيجي 
الظابط :خير يا حاجه 
ام جيجي :انا جايه اعترف مين اللي قتل بنتي ووجع قلبي عليها 
الظابط :وانتي تعرفي مين اللي عمل كده 
ام جيجي :اه ام احمد مرات عم العيال 
الظابط :نعم وهي هتقتلها ليه 
ام جيجي  :علشان كانت خايفه ام بنتي تقول لابنها أنها كانت متجوزه جوزي 
الظابط:اي الكلام ده وانتي عرفتي منين 
ام جيجي :سمعتها وهي بتتكلم معاه ابنها وناوين يسيبوا البيت ويمشوا ارجوك الحقهم بسرعه 
الظابط :ماشي خليكي هنا 
وفي بيت ام احمد 
احمد :يلا بسرعه يا امي 
الام :,حاضر يابني 
احمد :انا كلمت حد علشان يشتري الشقه بتعتنا ولازم نبيعها قبل ما نسافر 
الام :يعني انت مسامحني 
احمد :مش وقته يا امي ارجوكي يلا بينا وفتح الباب وكان الظابط طالع عالسلم 
احمد: خير فيه اي 
الظابط :رايحه فين يا حاجه ام احمد 
احمد :حضرتك جاي في حاجه 
الظابط :هي ماما مقلتش ليك مع ان علي علم انك عارف كل حاجه اقبضوا عليها 
ام احمد :ليه انا معملتش حاجه والله ما كان قصدي اقتلها 
حنين :مرات عمي رايحه فين هو في اي يا احمد 
احمد :انتي اللي بلغتي عنها 
حنين:ينهار ابيض هما عرفوا طيب منين وازاي استني يا احمد انا جايه معاك 
احمد :خليكي هنا متجيش ورانا ونزل احمد 
حنين:عايز تبعني واسيبك هههههههههههه 
                      #فلاش باك 
حنين : احمد انت اتكلمت مع مامتك في حاجه
احمد :ايوه اتكلمت معاه 
حنين :ليه كده انا بجد نفسي بقي نخرج من القرف ده 
احمد:مهو هيحصل فعلا 
حنين :,يعني هنتجوز 
احمد :لا هسافر انا وامي 
حنين :,وده اسمه اي 
احمد :انا بجد عايز انسي كل اللي فات 
حنين :,طيب وانا 
احمد :عالفكره انتي من ضمن اللي فات 
حنين :بالساهل كده ده انا كنت هضيع عماد بسببك 
احمد :حنين جواز مش هنتجوز خلصنا 
حنين :ماشي يا احمد تمام اوي 
ونزلت حنين 
الام:كنتي فين 
حنين 😭😭😭😭 مش مصدقه يا امي اللي سمعته 
الام :فيه اي دي 
حنين :عارفه مين اللي قال جيجي 
الأم :الله يرحمها جوزها منه لله 
حنين :لا مرات عمي 
الام :انتي بتقولي اي وهي هتعمل كده ليه 
حنين :انا كنت طالعه اشوف احمد يا امي وبعدين سمعت أمه وهي بتقول اي انها كانت معاه بابا قبل ما يموت وجيجي كانت عارفه ولما اتكلمت معاه مرات عمي قتلتها 
الام :بنتي معقول الكلام ده صحيح 
حنين: ماما لو عرفوا ان انا سمعت هم ممكن يقتلوني زي ما قتلوا جيجي
الام : انا مش قادره اصدق
حنين :يا ماما لازم بسرعه تروحي تبلغي علشان سمعتهم أنهم هيبعوا البيت 
الام :حق بنتي مش هيروح وراحت القسم 
                     #,رجوع 
حنين :بكره ترجع ليا يا احمد وتتمني أن ارجع ليك 
واعترفت أم أحمد بكل شي 
ام جيجي :ملكش قعاد في البيت ده يا احمد 
حنين :,انتي بتقولي اي يا ماما وأحمد مالو 
ام جيجي:انا قولت اللي عندي ودخلت 
احمد :انا هامشي من هنا هتيجي معايا 
حنين :طبعا انت ملكش غيري دلوقتي 
احمد :بليل هنزل واسافر 
حنين :هستناك يا قلبي 
الام :حنين ادخلي جوا 
احمد :ادخلي دلوقتي يا حنين ودخلت والله لاخد حقك يا امي وبليل فعلا نزل احمد وخرجت حنين 
حنين :يلا بينا 
احمد :جبتي معاكي فلوس جيجي 
حنين :,ايوه وطي صوتك علشان ماما بس انزل يلا
ونزلت وخدها في الصحراء 
حنين :وفقت ليه 
احمد: العربيه فصلت هشوف فيه اي ونزل من العربيه ونزلت حنين لقت احمد معاه مسدس
 احمد  : ليه عملتي  كده
حنين : انت هتعمل ايه يا احمد
احمد : انت اللي بلغتي  صح
حنين : لا طبعا انا عمري ما اعمل كده ماما انا عملت كده وانت شفتها وانا سبت ماما عشانك
احمد : امك ما سمعتش حاجه انت اللي قلت لها صح
حنين : علشان باحبك مش عايزاك تضيع  من يدي 
احمد :تبلغي عن امي 
حنين :لازم تحس ان ملكش غيري 
احمد :مانا فعلا مليش غيرك وضربها وموت نفسه 
وبعد ما عماد خرج 
الام :بجد ربنا بيحبك يا حبيبي 
ميار :الف مبروك يا طنط والحمد لله الموضوع خلصت من غيري 
محمد:علشان ربنا بيحبنا 
عماد :ميار انا مسافر تاني وعارف انك هتتجوزي بس ياريت تبقي تسالي عن امي 
ميار : بالتليفون مينفعش اروح عندها برضه لازم ارعي مشاعر جوزي 
حسام :الف مبروك البرائه يلا يا ميار 
ميار :خطوبتنا الخميس الجاي ياريت تيجوا 
الام : هيجيلك يا ميار الف الف مبروك 
ميار :يلا يا حسام ومشيت 
محمد :تضيع دي من ايدك ده انت غبي 
عماد:النصيب يلا بينا واتجوزت ميار حسام وعماد سافر وبعدها اتجوز ومحمد اتجوز زميلته في الشغل 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز حب وجواز مصلحه
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-