رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه البارت الرابع 

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا


رواية جواز حب وجواز مصلحه الجزء الرابع 

جواز حب وجواز مصلحه 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده 
محمد :شرط مره وحده 
اميره :لا انت قولت انك مش بتحبني ولما امك تعبت جيت وعايز تتجوزني علشان ترضي امك 
محمد :لا الموضوع بس أن هي عايزه تخليني اتجوز وبسرعه وانا عارف انك بتحبني قولت انتي اكتر وحده هكون وحده سعيد معاها 
اميره :ماشي  يا محمد بس مش سالت اي شرطي 
محمد :قولي يا اميره اي شرطك 
اميره : ناخد شقه برا البيت عند مامتك 
محمد :ده اشمعني 
اميره :هو ده شرطي الوحيد رايك اي 
محمد :اميره هو انتي اتكلمتي معاه امي في حاجه 
اميره : حاجه زي اي مش فاهمه 
محمد :حاجه زي 
الدكتور :الحاجه فاقت تقدوا تشوفها 
محمد :تعالي نشوف ماما 
الدكتور :بلاش اي زعل الزعل خطر عليها 
محمد :مافيش زعل تاني يا امي خلاص 
اميره :يلا ندخل نشوف ماما 
ودخلوا كلهم 
محمد:الف سلامه عليكي يا امي 
الام :الله يسلمك 
اميره :اي اللي حصل ليكي بس 
الام :الحمد لله انها جت علي قد كده 
ميار :والله العظيم انا ما هسيبك تاني 
الام :لا خليكي في شقتك 
ميار :اي مالك يا ماما 
الام :اقصد انتي جوزك هيبقي راجع وعايزك معاه 
محمد :كده كده خلاص انا نويت اتجوز وهيبقي معاها وحده عالطول 
ميار :بتتكلم بجد مين 
اميره : نعم هو اي اللي مين 
ميار :تقصد اميره الف الف مبروك فرحتلك والله لولا في المستشفي كنت زغرط 
محمد :انا هروح اشوف الدكتور علشان نمشي 
ميار :اه يلا لازم نروح نفرح 
اميره :روحي هاتي عصير لماما يا ميار 
ميار : عيني ومشيت 
اميره :ماما محمد شاكك أن انا قولتك لانه هو مقلش لحد غيري 
الام :انا مقولتش ليه علي حاجه 
اميره :بس أمانه عليكي اوعي تقولي ليه حاجه 
الام : بس هو اي اللي حصل أنه جه يقولك أنه عايز يتجوزك 
اميره :واضح أنه بيحبك اوي والله محمد غلبان اوي وكان ساعه شيطان 
الام :ربنا يهدي يارب ويكملكم علي خير 
محمد :يلا يا امي الدكتور قال إن ممكن تمشي 
الام :ماشي يا حبيبي خدي ايدي وروحت البيت 
ميار :نورتي بيتك يا حبيبتي 
الأم: ربنا يخليكي يا حبيبتي 
اميره :طيب انا اتاخرت مش مروحه يا ميار 
ميار :لا معلش يا محمد روحها انت 
اميره :انتي بايته هنا 
ميار :لا هاخد حاجات وماشيه امشي انتي يلا يا ماما والصبح تيجي بدري علشان نروح المطار سوا 
اميره ،:باذن الله تصبحي علي خير يا ماما 
الام : ولا انتي من اهله يا حبيبتي ومشيت 
ميار :هعملك شويه لسان عصفور تكليهم يا حبيبتي 
الام :ماشي 
ميار :هو انتي متغيره معايا 
الام :ميار انا تعبانه مش ناقصه 
ميار :الف مليون سلامه عليكي خلاص يا حبيبتي ودخلت عملت ليها لسان عصفور ومشيت وتاني يوم 
اميره بترن الجرس 
ميار :تعالي 
اميره :انتي عامله كده ليه 
ميار :ادخلي وانتي تعرفي 
اميره :ربنا يستر ينهار ابيض اي المنظر ده 
ميار :ها اللبس اي 
اميره :شوفي هو بيحبك باي 
ميار :تعرفي انا من كتر بعدو عني نسيت هو بيحب اي 
اميره : ميار احنا كده هنتاخر علي المطار يلا 
ميار:حاضر هلف الطرحه اهو 
اميره :،اي لفه جدتي دي معقول لفي الطرحه عدل 
ميار :مش بعرف 
اميره :انا عايزه افهم جوزك كل شويه يبعت ليكي فلوس ليه مش بتجيبي لبس 
ميار  :علشان كنت اعملها ليه مفاجاه واشتري الشقه دي 
اميره :هو انتي بتعي شقتك التانيه 
ميار :دي ايجار عقد مفتوح سبتها يمكن نعوزها 
اميره :ماشي يلا بينا وراحت المطار وشافت جوزها عماد 
ميار :عماد يا عماد وجريت عليه 
عماد :وحشتني اوي يا ميار 
ميار :وانت كمان 
عماد :مين دي 
ميار :دي اميره صحبتي في الشغل الجديد 
عماد :اه اهلا بيكي 
ميار :مين اللي جبك دي يا عماد 
عماد :احمممم دي جيجي مراتي 
ميار :بتهزر صح قول انك بتهزر ووقعت مغم عليها 
عماد :ميار يا ميار فوقي 
اميره :انت بتتكلم بجد انت اتجوزت عليها 
جيجي :هو ده وقته شيلي معاه وروحوا عالبيت 
الام :عماد حبيبي اي ده ميار 
محمد :انا قولت لازم اجي معاكم 
اميره :والله انت كنت عارف 
محمد :اوعي كده وفاقت ميار 
ميار :انت بجد اتجوزت عليا 
جيجي :مش فاهمه انتي مزعله نفسك ليه 
ميار :نعم انتي بتتكلمي بجد 
جيجي :انا قولت ليه أنه يسيبك علي زمته وبلاش طلاق 
ميار :لا والله كتر خيرك بس انا مصممه عالطلاق 
عماد :ميار انا عملت شرع الله 
ميار :والله هو شرع الله في الجواز بس لو سمحت طلقني 
ودخلت الاوضه 
الام :حرام عليكم وجع القلب ده 
عماد :ماما جيجي حامل 
الام :اي معقول طيب وميار 
جيجي :انا عارفه ان ملهاش حد واكيد مش هنسبها 
الام :ماشي قوم كلمها 
محمد :لا خليك انت 
اميره :نعم 
الام :اميره مش وقته 
اميره :حاضر يا ماما ودخل محمد 
ميار : محمد ارجوك انا مش عايزه كلام 
محمد :طيب اهدي بس ونتكلم براحه 
ميار :ليه استحمل سفر اخوك وبعده عني وكمان يتجوز انا قاعده مستنيه اليوم اللي هيجي فيه وفي الاخر يجلي بمراته 
محمد :طيب والله كل حاجه هتتحل 
ميار :محمد الحل الوحيد الطلاق 
محمد: هتكوني مرتاحه 
ميار:اه وانهارده 
محمد :ميار انا عايزك تهدي 
ميار :والله انا كويسه وخرج محمد 
عماد:ها خير 
محمد :مصممه عالطلاق 
جيجي :لا اله الا ليه خراب البيوت بس 
الام :دي كانت بتحوش والفلوس وجابت ليك بقي شقه ملك 
جيجي :اي معقول الشقه دي من حق عماد 
محمد :وهو ده وقته انتي كمان مافيش طلاق هيتم يا عماد 
عماد:مش هي اللي عايزه 
محمد :انت اي معندكش دم 
اميره :عايزك دقيقه وحده يا محمد :ماشي 
اميره :بقولك اي يا محمد هي مصممه عالطلاق من اخوك تقعد معاكم ليه بقي 
محمد :انتي مجنونه صح انتي عايزها نمشيها 
اميره : مقولتش كده هي جابت شقه ملك واخوك قال قعد فيها ليها شقه ايجار تعيش فيها بقي 
محمد :بقولك اي يا اميره انا مش هسيب ميارفي الدنيا لوحدها البت كانت كويسه معانا مينفعش كلنا نغدر بيها يا صحبتها 
اميره :صحبتها اه بس حبيبي بيحبها 
محمد :بطلي جنان كلامك ده يطير ارقاب لو عماد سمعك مش هيكست والكلام ده مش حقيقي 
اميره :الاجنده اللي كانت في دولابك معايا وانا شوفت كل حاجه 
محمد :انتي ازاي تفتحي دلاوبي وتخدي منه الاجنده
اميره :سيب ايدي انا خطبيتك ومن حقي أحافظ عليك 
عماد :فيه اي انتو بتتخانقو 
اميره :اسال اخوك وسابت الاوضه وخرجت 
محمد :انت واقف هنا من أمتي 
عماد :ما اميره خدت الاجنده هي فيها اي الاجنده يا دونجوان
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز حب وجواز مصلحه)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-