رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت الرابع
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الرابع
#هروب بلا عوده
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
محمود :طيب سلام يا ميار
ايمان :اي ده كنت اديني اكلم ميار دي وحشاني اوي
محمود :وأخوها مش وحشك تعالي بس ندخل جوا
ايمان :هو احنا هنرجع مصر امتي
محمود:هو انتي عايزه ترجعي مصر
ايمان :لا بس انت اكيد وراك شغل وانا كمان
محمود :وانتي اي تعالي بس نتكلم في الموضوع ده جوا
وفي بيت مرينا
جورج :خلاص الفرح هيكون الاحد الجاي
مرينا :ها تمام
جورج :مالك يا مرينا
مرينا :طيب ما ناجل اسبوع
جورج :لا يا مرينا
مينا :المفروض نصبر لما تيجي ايمان
جورج :ايمان ايمان ايمان هي ايمان دي عامله ليكم سحر فيه اي ايمان خالص راحت وراحت لحالها
مينا :انا بتتكلم عنها كده ليه عالفكره مينفعش أن احنا نسبها لوحدها
جورج :مرينا انا الوضع ده مش عجبني وانا يا مرينا بقولك اهو يا انا يا ايمان سلام
مرينا :جورج يا جورج اصبر طيب نتكلم يووو
مينا:مرينا البنت دي وقفت جمبنا كتير
مرينا :والبنت دي هاتنتني وبهدلتني وانا مقولتش لحد ولما كلمتها عملت ليا بلوك البنت دي جابت مديره اعمال غيري ولما كلمتها نفض لكلامي
مينا :انتي مش ملاحظه ان كل ده حصل لما محمود دخل في حياتها
مرينا :اشمعنا أنا وفقت قدام الكل علشانها
مينا :انا مش هسيب ايمان
مرينا :انت بدور علي مصلحتك علشان تقدر تبني مستقبلك
مينا :انا كده اخس عليكي
مرينا :يا مينا انسي ايمان بقي هي اصلا مش عايزه تعرفنا
مينا :ده كلام خطيبك
مرينا :لا ده الكلام الصح
مينا :برحتك اتكلموا زي ما نتو عايزين انما انا مش هسيب ايمان
وفي الاوتيل
محمود:اي هتفضلي نايمه
ايمان :مش عارفه مالي عالطول عايزه انام
محمود :لا قومي بقي عايزين نخرج
ايمان :اقولك علي حاجه انا اول مره احس اني مبسوطه اوي كده
محمود :يااااه اخيرا سمعت كلمه حلوه مش كل حاجه ياسر ياسر
ايمان :لا بجد انا مبسوطه معاك اكتر من ياسر كمان
محمود :طيب يلا علشان احنا مسافرين بكره
ايمان :اي ده بعد ما حبيت القاعده هنا عايزنا نمشي
محمود :معلش عندي قضيه مهمه اوي ولازم نسافر
ايمان:كده طيب
محمود:اوعدك هجيبك هنا تاني
ايمان :ماشي يا حبيبي وتاني يوم رجعوا مصر
محمود :يااااه الفيلا كبيره اوي
ايمان:انت اول مره تاخد بالك منها
محمود :مكنتش بحب ابص فيها اوي لما كنت بجيلك
ايمان :طيب يلا نطلع نرتاح
محمود :لا نرتاح اي انا لازم اروح المكتب
ايمان :بتهزر دلوقتي
محمود :معلش مش هتاخر عليكي
ايمان :طيب اروح الشركه بقي عقبال ما تيجي
محمود :لا شركه اي اطلعي أرتاحي شويه
ايمان :لا لا انا كويسه هروح
محمود :طيب هتيجي في عربيتي ولا هتروحي لوحدك
ايمان :لا روح انت وانا هروح بعد ما اخد شاور
محمود :طيب خدي بالك من نفسك وابقي طمنيني عليكي
ايمان :حاضر يا حبيبي ومشي محمود
وراحت ايمان الشركه
اسماء :حمد لله على سلامتك يا استاذه ايمان
ايمان :ازيك يا اسماء امال فين نفين
اسماء : في مكتب حضرتك
ايمان :لا والله ودخلت
نفين :حمد لله علي سلامتك يا ايمان
ايمان :ايمان هههههههههههه بعد اذنك كده وبعدين مش موجوده في مكتبك ليه
نفين :علشان اكتر العملاء بيحبوا المظاهر وطبعا لازم نقعد هنا وكل الحسابات اللي انا عملتها موجوده في الورق ده
ايمان :شكرا علي مجهودك يا نفين بس انا بحب اللي يسمع كلامي
نفين : وانتي حضرتك قولتي حاجه وانا مش سمعتها
ايمان :لا انا بعرفك بس
نفين :وانا تحت امرك :العملاء الجدد برضه في الورق اللي قدام حضرتك
ايمان :تمام هيبقي اراجع
نفين :لازم نقعد معاه بعض علشان نرتب مع بعض كل حاجه
ايمان :باذن الله
نفين :بعد اذنك وعدا شهر وفعلا نفين كانت ملتزمه جدا وقدرت في الشهر ده أنها تفيد الشركه
ايمان :شكلي كنت ظالمه نفين دي
اسماء :يعني هي فادت الشركه كتير
ايمان :مالك فيكي اي
اسماء : ابدا مافيش حاجه بس بحس أن الشركه شركتها
ايمان :فعلا الطبع ده فيها
اسماء :ربنا يهديها
ايمان :المهم انا عايزكي بليل تيجي ليا الفيلا
اسماء :انا اسفه بس انهارده صعب
ايمان :لسه كده
اسماء :انهارده فرح مرينا وانا هكون معاها من اول الكنيسه لحد القاعه
ايمان :انتي بتتكلمي بجد انهارده فرحها
اسماء :ايوه هو حضرتك مش جايه
ايمان :مش عارفه بس هي مش قالت ليا
اسماء :بس واثقه أنها هتكون فرحانه لو جيتي
ايمان :طيب بلاش تقولي ليها علشان لو معرفتش اجي
اسماء : حاضر بس باذن الله هتيجي
ايمان :انشالله
وروحت البيت وقررت انها مش هتروح واتصلت ب محمود
ايمان :انت فين يا حوده
محمود:معلش ورايا شغل كتير مش هقدر اجي
ايمان :طيب انا مستنياك
محمود :معلش يا ايمان نامي بقي وقفل السكه
نفين :بجد مراتك دي رخمه اوي
محمود:بس فلوسها كتير
نفين :انت بتعمل اي
محمود :بلبس هدومي
نفين :مش قولت مش هتروح
محمود:ورايا كذه مشوار لازم اعملهم
نفين :من غيري
محمود:نفين مش كل مشوار لازم اقولك عليه سلام وراحت ايمان فرح مرينا
اسماء :كنت متاكده انك جايه
ايمان:مبروك يا مرينا
مرينا :لا بجد انتي هنا مش مصدقه عيني
ايمان :وحشتني اوي والله العظيم
جورج :قام واتصل بمحمود
محمود:خير يا عريس انا جاي اهو
جورج :مراتك هنا ده اللي اتفقنا عليه انا قولتك عايز تبعد مرينا عنها
محمود :والله ما اعرف انها جايه
جورج :مش عارف تحكم علي مراتك
محمود:انا جاي حلا وراح لقاه ايمان عامله ترقص مع مرينا
ايمان :محمود انت عرفت منين اني هنا
محمود :اتفضلي قدامي وخدها من أيدها قدام الناس
ايمان :اوعي ايدي انت ازاي تمسك ايدي كده قدام الناس
محمود :لما تكوني مش متربيه
ايمان :الزم حدودك يا محمود
محمود :ضربها بالقلم انتي ليكي عين تعلي صوتك
يُتبع ..
- لقرءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة 2)