رواية هروب بلا عوده الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عوده الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عوده البارت الرابع 

رواية هروب بلا عوده الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا


رواية هروب بلا عوده الجزء الرابع 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده 
ايمان :انت ازاي بتتكلم كده 
رضا :عايز انا اللي اربي ابن اخويا 
ايمان:ربي وانت عمه 
رضا :مهو انا هبقي عمه وجوز أمه هههههههههههه 
ايمان مش موافقه 
رضا مسك ايمان من دراعها جامد :اسمعي يا يا حلوه انتي انا لو بتكلم معاكي بالذوق ده علشان اخويا الله يرحمه انما كلمه كمان هتشوفي مني وش تاني 
ايمان :انت لو فاكرني طيبه تبقي عبيط 
رضا متزعليش بقي يا حلوه من اللي هيحصل ومشي 
ايمان :لا الورق ده اكيد مش حقيقي صعب ان ياسر يعمل فيا كده وبعدين هو عارف ان اخو هيبع كل حاجه ازاي اكيد رضا كداب وعدا شهر ورضا مش بيسال خالص وراحت ايمان عند امها 
الام :مالك يا حبيبتي 
ايمان :تعبانه اوي يا ماما الحمل تعبني 
الام :ربنا يقومك بالسلامه ويرحمك يا ياسر 
ايمان:وحشني اوي يا ماما 
الاب :بتروحي الشركه بتاعك 
ايمان :لا 
الاب :ليه يابنتي مش تشوفي شغل جوزك 
ايمان:رضا من لله 
الاب :عمل اي الزفت ده 
ايمان :,بيقول ان ياسر كتب ليه نص الشركه 
الاب :الكلام ده كدب 
ايمان:الورق سليم يا بابا 
الاب :اكيد ياسر مكنش طبيعي لما عمل كده 
ايمان :اللي حصل حصل 
الاب :لا انا رايح اتكلم معاه 
ايمان:لا بابا ده انسان زباله 
الاب:وانا لازم اجيب حقك منه وراح الاب 
ايمان :ربنا يسترها يارب وعدا ٦ساعت وموبيل ابوها مقفول 
الام :انا خايفه 
ايمان :وانا انا هروح ليه 
الام :تروحي فين لا طبعا 
ايمان :ماما أنا لازم اشوف بابا فين 
الام : اصبري هاجي معاكي وراحت فيلا رضا 
ايمان :بابا فين 
رضا :اي ده هو انتي متعرفيش 
ايمان:عملت اي في بابا 
رضا :والله هما اللي عمله انا كنت في الشركه جيت لقيت بيقولوا ليا أنهم لقوه بابكي في مكتبي بيحاول يفتح الخازنه انا اسكت طبعا بلغت البوليس 
ايمان:انت بتقول اي 
رضا :انا مش وافقت حد من البودي جارد يمد أيده عليه علشان بابكي بس مش ضامن بصراحه ممكن يحصل معاه اي في الحبس 
ايمان :لو بابا حصله حاجه انا هقتلك 
رضا :عيب كده انتي عايزه تحصلي بابا 
ايمان :منك لله يا مفتري 
رضا :ابقي خدي عيش وحلاوه وانتي رايحه لبابا هههههههههههه 
وراحت ايمان القسم 
ايمان :بابا حبيبي عامل اي 
الاب :منه لله 
ايمان :قولت لحضرتك يابابا بلاش تروح 
الاب :معرفش والله إنه هيعمل كده
ايمان :ده انسان مش بيخاف ربنا مطلوب منه أي 
الاب :خدي بالك من امك 
ايمان :,حبيبي والله لاخرجك من هنا في اسرع وقت 
الاب :ربنا يسترها يابنتي وتاني يوم راحت ايمان ل رضا 
رضا :اي عايزه فلوس المحامي 
ايمان :انا موافقه نتجوز
رضا :معلش مش سامع بتقولي اي 
ايمان :موافقه نتجوز 
رضا :بس انا مش عايز 
ايمان :نعم 
رضا :اتحايلي عليا وانا اوافق 
ايمان :انت ليه مصمم تكون انسان وحش
رضا :ينفع كده ينفع تغلطي في خطيبوا 
ايمان:عايزه بابا يخرج من القسم بابا تعبان ومش حمل بهدله 
رضا :نكتب الكتاب دلوقتي 
ايمان :بس ده مينفعش 
رضا :خلاص برحتك خلي بابكي محبوس لحد ما ينفع 
ايمان :ده حرام 
رضا :عندي حلال
ايمان:واضمن منين انك هتخرج بابا 
رضا :مافيش ضمان برحتك لو مش عايزه 
ايمان :موافقه وفعلا اتجوزت ايمان رضا وخرج ابوها من القسم 
رضا :تعرفي انا كنت بحلم باليوم ده من بدري 
ايمان :ابعد عني دلوقتي انا مش قادره 
رضا :هو اي اللي ابعد عني انا جوزك 
ايمان :بس انا تعبانه اوي اليومين دول 
رضا :لااااا انا معنديش الكلام ده مليش دعوه انتي. حلالي وبعدين معايا انا في وضع تاني غير ياسر خالص الجواز مني ليه متعه كبيره 
ايمان:طيب ارجوك مش دلوقتي 
رضا :بوصي انا هبعت ليكي مياده هتكون معاكي وهتعرفك هتعملي اي وقدامك ساعه ومش عايز اقلب علي الوش التاني انا صعب ان حد يقولي لا 
ايمان:ياربي انقذني انا مش قادره ودخلت مياده 
مياده :مساء الخير انا في خدمه حضرتك 
ايمان : ارجوكي انا الحمل تعبني ومش قادره 
مياده :مش بايدي انا هنا مش بمزاجي 
ايمان :انتي بتعملي اي 
مياده :هكتف حضرتك اومر استاذ رضا 
ايمان :نعم انتي بتقولي اي 
مياده :انا راي تسمعي الكلام وبكره هتتعودي عالكلام ده وهو من النوع اللي بيزهق بسرعه واكيد شهر او شهرين وهيطلقك 
ايمان :ارجوكي انا حامل 
مياده :ومش رحمتي نفسك ليه ووافقتي تتجوزي 
ودخل رضا اي يا مياده اجيب ليمون 
مياده :لا تحت امرك حاضر خلصني بقي وربطت مياده ايمان ودخل رضا وفضل يضرب فيها وهو مبسوط أنه بيسمع صوت وجعها ونزل الجنين 
مياده :استاذ رضا مدام ايمان تعبانه اوي 
رضا :الدكتور بتعنا فين 
مياده :مسافر
رضا :ومطلوب مني اي 
مياده :لازم نلحقها قبل ما يحصل ليها حاجه 
رضا :عايزني اجيب دكتور تاني 
مياده :انا مش اقصد والله بس هي هتموت 
رضا : عادي هعرف ادفنها 
مياده :وازاي وباقي الشركه هتروح كده لأهلها 
رضا 'اول مره تفكري صح عندك حق وجاب دكتور زميل ليه برضه 
الدكتور :ده اي اللي عمل فيها كده 
رضا :انا عارف انك هتصون شرفي انا دخلت عليها لقيتها مع راجل تاني وطبعا زي اي راجل طبيعي معرفتش امسك اعصابي ودي اختها وكانت عارفه 
مياده :ايوه حصل فعلا 
الدكتور :بس لازم تروح مستشفي 
رضا :هجهز ليك كل حاجه هنا مينفعش تخرج 
الدكتور :ازاي بس مش هقدر 
رضا :قولتك اتصرف يا دكتور 
مياده :انا مع حضرتك في اي حاجه تعوزها وفعلا ساعتها الدكتور 
مياده :الفتره دي لازم ترتاح فيها 
رضا :مال قلبك ليه بقي حنين كده 
مياده :لا بس بجد اول مره حد يطول معاك كده 
رضا :بمزاجي ومتخنيش احطك في دماغي انتي الوحيده اللي مش عايز اقرب منك 
مياده : حاضر حاضر 
رضا :انا كده كده مسافر اسبوع 
مياده :تيجي بالسلامه 
رضا :عينك عليها يا مياده 
مياده : حاضر وسافر رضا 
ايمان :ااااه مش قادره 
مياده  : ليه اتجوزتي 
ايمان :انتي ملكيش دعوه بيا 
مياده :مش عارفه ليه قلبي وجعني عليكي 
ايمان :والله مهو واضح انتي شبهه 
مياده :والله ابدا ده غصب عني 
ايمان : منكم لله وحسبي الله ونعم الوكيل فيكم 
مياده :بقولك اي انا المفروض وخدا اجازه يومين رايحه لأهلي بجد انا مش قادره اسيبك كده 
ايمان :هتهربني يعني 
مياده :انا هخرج من قدام البودي جارد بس هرجعلك من باب تانيبسلو حد مسكك بالله عليكي انا مليش دعوه 
ايمان :موافقه ومشيت مياده ورجعت بليل 
مياده :اصحي انتي نائمه 
ايمان :فيه اي 
مياده :قومي لازم تمشي دلوقتي 
ايمان :بجد يلا 
مياده :خدي الرقم ده وكلمني عليه طمنيني عليكي 
ايمان :وياريت تخدي رقم ماما تطمنيها عليها 
مياده :هاتي بس مش وقته اياك تروحي لأهلك 
ايمان :طيب وانتي 
مياده :هتصرف امشي بقي بدل ما ارجع في راي وهربت ايمان 
                           #رجوع 
الام :مرينا اخلصي خطيبك زمانه جاي 
مرينا :ماما فين فلوس جورج اللي كانت في دولابي 
الام 'وانا من أمتي بدخل اشوف دولابك 
مرينا :ينهار اسود ده جورج عايزهم 
مينا :شوفي مين بقي اللي خدهم وبص لايمان 
ايمان : وربنا انا ما فتحت دولابك خالص 
يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-