رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت الخامس
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء الخامس
#هروب بلا عوده
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
ايمان :انت بتمد ايدك عليا يا محمود
محمود:لما صوتك يعلي علي جوزك يبقي لازم تتربي
ايمان :امشي من قدامي يا محمود
محمود:وحضرتك رايحه فين
ايمان :لو انت لو فاكر ان انا هرجع رضا تاني في حياتي تبقي بتحلم
محمود:انا يا ايمي زي رضا
ايمان :امشي يا محمود دلوقتي علشان موضوعنا ميوصلش لطلاق
محمود :طيب تعالي اوصلك الفيلا
ايمان محمووووود قولتك امشي
محمود:ماشي يا ايمي
وبعدها مينا كان واقف بعيد راح جنبها
ايمان ،:مينا
مينا :انا كنت هاجي وهضربه بس قولت لا
ايمان :هو انا ليه بيحصل فيا كده
مينا :ايمان انتي كان لازم تختاري صح وبصراحه انا مش برتاح ل محمود ده وقولتك كده
ايمان :والله هو طيب بس مش عارفه اي اللي حصله
مينا :المهم انتي مروحه دلوقتي
ايمان :لا انا مش عايزه اروح الفيلا
مينا :طيب تعالي ادخلي
ايمان :مش عايزه ادخل القاعه وانا معيطه
مينا :انا هضحكك
ايمان :طيب هروح اصلح ميكاج
مينا :،انتي قمر والله كده
ايمان :بجد والله انا بحسك اخويا
مينا؛منا اخوكي فعلا ودخلت ايمان القاعه
مرينا :والله انا كنت قلقانه عليكي
ايمان :بعدين نتكلم
مرينا :ايه اللي في وشك ده
ايمان :بعدين يا مرينا
مرينا :هو ضربك
ايمان :تعالي نرقص وراحت ترقص هي ومرينا وكانو فرحانين اوي وبعدها روحت بيت مرينا
الام :تعرفي يا ايمان كنت مخنوقه اوي أن نرجع البيت من غير مرينا بس فرحانه انك جيتي هنا
ايمان :البيت ده فيه حاجه غريبه اوي برتاح فيه جدا
الاب :شكلك مكسوره ليه يا ايمان
ايمان :مليش حظ
الاب :ادعي ربنا يابنتي يقف جمبك وانا هصلي وادعي ليكي
ايمان :ربنا يخليكم ليا يارب
وفي شقه مرينا
مرينا :مالك يا جورج
جورج :مخنوق انا مش برتاح لايمان دي
مرينا :وده وقته نتكلم فيه في مشاكل
جورج.:هي اي اللي جباها انتي اللي قولتي ليها
مرينا 'لا والله هي اللي جت
جورج :البنت دي مش كويسه
مرينا :والله دي قلبها كبير وطيبه جدا ده كفايه أن ناويه تفتح قضيه رؤوف تاني
جورج :هو انتي عرفتي منين
مرينا :عرفت من أسماء انها مؤكله محاميه
جورج :يعني جوزها محامي وهي هتجيب محاميه
مرينا :اصل المحاميه بتقول لازم ننزل مياده من برا ولازم تكون في لعبه كبيره
جورج :لعبه اي بقي
مرينا :يعني ٥سنين خطوبه وجاي عامل تتكلم معايا دلوقتي في قضيه رؤوف
جورج :عادي يعني الكلام اللي فتح بعضه
مرينا :طيب انا داخله اغير هدومي
جورج :استني انا جاي وراكي
وفي شركه ايمان
نفين :ها استاذ احمد هيجي امتي
ايمان :لما اكون فاضيه هقولك
نفين :عالفكره انا مديره مكتبك المفروض اعرف كل حاجه وانا اللي احدد ليكي مواعيدك
ايمان :فتره مؤقته لحد ما مرينا ترجع من شهر العسل
نفين :والله ده من أمتي
ايمان:مش فاهمه سؤالك
نفين :يعني انا اخري هنا لما مرينا ترجع
ايمان:عمري ما رفد حد هتخدلي الحسابات
نفين :اسفه جدا مش هقدر مش وظفتي
ايمان:بحضرتك عايز هتمشي يعني
نفين :في عقد مابينا
ايمان:عقد اي انا مش مضيت علي حاجه
نفين :استاذ محمود مضاه
ايمان :حسابك بقي مع استاذ محمود بعد اذنك وخرجت اتصلت بيه
محمود:بنت حلال كنت لسه هتصل بيكي
نفين :مراتك هتمشيني من الشغل
محمود :اي الكلام ده
نفين :زي ما بقولك كده
محمود :سيبك منها أما هتصرف
نفين :ناويه ترجع مرينا تاني
محمود :لااااا اضمني أن مرينا مش راجعه
نفين :بقولك هي اللي قالت ليا
محمود :طيب اقفلي
واتصل محمود ب جورج
جورج :ممكن تعملي ليا.شاي يا مرينا
مرينا : حاضر بس مين اللي بيتصل
جورج :محمود
مرينا :متتكلمش معاه عن ايمان
جورج :اكيد يا مرينا حاضر ومشيت مرينا ورد جورج
محمود :كده يا جورج مراتك راجعه الشغل تاني
جورج :اي الهبل ده لا طبعا
محمود :ايمان اللي قالت
جورج :انت غبي يا محمود انا بحاول أبعدها عن مرينا علشان عارف ان مرينا دماغها شغاله تقوم انت ضربها وتخليها تسيب الفيلا
محمود :مش عارف انا عملت كده ازاي
جورج :طيب ناوي تعمل اي دلوقتي
محمود:مش عارف هي فين
جورج :كانت عند ام مرينا بس عرفت انها مشيت
محمود :طيب ما تخلي مرينا تكلمها
جورج :بلاش مرينا انا عارفها دي ممكن تقولها اطلقي
محمود :طيب والحل
جورج :ده في كارثه تانيه
محمود: قول خير اي تاني
جورج :دي ناويه تفتح قضيه رؤوف تاني
محمود :عادي مانا المحامي اللي ماسك القضيه
جورج:لا محاميه غيرك اللي هتمسك القضيه
محمود:واي اللي فتح الحوار تاني
جورج:مرات روؤف كلمتها وبعدين .....
جورج بص ورا لقاه مرينا
مرينا :كمل كمل ده اللي قولتك عليه يا جورج مش قولت مش عايزه محمود يعرف حاجه
جورج :انتي وافقه من أمتي
مرينا :لسه سؤالك ده
جورج :اصل ده من أمتي وانتي بتقفي كده
مرينا :مش مرتاحه ليك انت ومحمود
جورج :ليه بس بتقولي كده واحد عايز يرجع مراته
مرينا :جورج انت متفق مع محمود تبعدني عن ايمان
جورج :انتي هبله صح
مرينا : انا انصدمت فيك ومشيت
جورج :اقفي هنا استني انا بكلمك
مرينا :سيب ايدي وانا رايحه بيت بابا دلوقتي
جورج :انتي عبيطه صح ازاي يعني
مرينا :لما ترجع جورج حبيبي ابقي ارجع بيتي
جورج :مرينا اقعدي نتفاهم
مرينا :مافيش تفاهم بيني وبينك بعد اللي سمعته
جورج :طيب اهدي نتكلم.
مرينا :انت خسيس وواطي
جورج :وانتي قليله الادب
مرينا :ينهارك اسود انت بتشتمني
جورج :ومش بس كده لازم اربيكي وضرب مرينا لحد ما وقعت علي دماغها اتعورت
ينهار اسود مرينا مرينا ردي عليا وجرس الباب رن
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة)