رواية هروب بلا عوده الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عوده البارت الخامس
رواية هروب بلا عوده الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عوده الجزء الخامس
#هروب بلا عوده
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
الام:الظلم الحرام البنت من يوم ما جت عندها مش نزلت الشارع خالص
مينا:هو صعب يعني تديهم لحد من البلاكونه اوعي تكوني مصدقه أنها فاقده الذاكره ده مسلسلات يا حبيبتي
ايمان :والله العظيم ما حصل انا ماخدتش الفلوس انتي مصدقه يا مرينا
مرينا :انا مش عارفه افكر غير اني مش عارفه اقول لخطيبي اي دلوقتي
ايمان:والله العظيم انا ما خد حاجه يا مرينا طيب معلش وريني موبيلك
مينا :اي ناويه تخدي هو كمان
الام :اخرس بقي وأقطع لسانك
مينا :برحتكم انا نازل
ايمان : ضاع منك قد اي
مرينا :اعرف عايزه تعملي اي ب موبيلي
ايمان : قولي بس ضاع منك كام
مرينا:١٠الف جنيه
ايمان:حاضر واتصلت ب مياده
مياده :الو انا كنت عايزه اطمن عليكي بس خايفه اتصل
ايمان:مش وقته ارجوكي افتحي الدولاب وهاتي منه ١٠ابف جنيه
مياده :رضا يعرف مكانهم
ايمان:لا والله انا كنت جايبهم معايا يوم ما جيت
مياده :ارجوكي هو جاي بكره انا مش عايزه مشاكل
ايمان :متخافيش والله الموجود ١٥الف خدي ٥ليكي هبعتلك اللوكيشن
مياده :تمام
مرينا :معقول كلام مينا صح وانتي كدابه
ايمان :والله العظيم لو عرفتي حكايتي هتعزرني
الام :وتكدبي علينا لينا ليه مش فاهمه
ايمان :هقولك كل حاجه وقالت ايمان موضعها
مرينا :برضه ده مش يديك الحق انك تكدبي علينا
ايمان :انتي شوفتي منظري يومها كان عامل ازاي والله ما ماقصد انتو ناس محترمين كفايه انك خلتني عندك من غير ما تعرفي عني حاجه انا هامشي بس والله مياده تيجي خدي الفلوس وبعدها هامشي
الام :مين قالك أننا هنقبل الفلوس دي
ايمان :انا زي مرينا وبجد وحشني حضن امي اوي ولقيت معاكي انك مش عامله فرق بيني وبين مرينا وحاسه اني اختها مع ان مش معاكو بقالي كتير
مرينا :طيب الفلوس فين
ايمان :والله العظيم ما اعرف
الام:اخر مره عديتي الفلوس امتي
مرينا :امبارح كان مينا عايز فكه ٢٠٠جنيه وكان مش معايا طلعا فلوس جورج وخد منهم الفكه وحطيت الصحيح
الام :ماشي وبعدها بساعه جت مياده
مياده :مساء الخير منزل مرينا
مرينا :انا مرينا
مياده :انا مياده صاحبه مرينا
مرينا :ايوه تعالي اتفضلي هي جوا ودخلت ليها مياده
ايمان :مياده ازيك
مياده :بجد انا عمري ما عرض نفسي للخطر كده علشان حد
ايمان :والله العظيم انا ماليا غيرك
مياده :١٥الف اهم انا مش عايزه حاجه
ايمان:انتي ليه عايشه مع رضا
مياده : ياااااه ده حوار كبير اوي
ايمان:ده مفتري امشي وسيبي
مياده : لما اخد ابني
ايمان :وابنك معاه بيعمل اي
مياده :انا اول زوجه ل رضا ومحدش يعرف قبل ما يبقي مريض وسادي وخلفت منه ولد وكل مره كنت بهرب فيها كان بيرجعني وخد ابني مني علشان افضل معاه لما يلاقي وحده تقدر تكمل معاه وطبعا محدش بيكمل معاه لان كلكم بعد شهر ييكونوا مشهوهين
ايمان:وفين اهلهم
مياده :هو بيجيب بنات من الارياف اهلهم غلابه اوي وبعدين بيدفع ليهم فلوس كويسه ولما فلوسه كانت قربت تخلص نزل الشغل مع جوزك ويجي الحظ أن جوزك يموت ويكتب ليه نص الشركه
ايمان :لا استني هنا هو مش اشتري الشركه منه
مياده :منين هو ده معاه حاجه
ايمان :طيب هو لسه مش اتعامل معاكي زينا
مياده :علشان بساعده بس والله قررت اني خلاص مش هعمل كده تاني
ايمان :انا هساعدك تلاقي ابنك
مياده : هههههههههههه والله طيب
ايمان :بكره تشوفي
مياده :وانا مستنيه انا ماشيه
ايمان :هجيب موبيل واكلمك
مياده :صحيح مش هما عارفين انك فاقده الذاكره
ايمان :هبقي اقولك في التلفون
مياده :ماشي ومشيت مياده وخرجت ايمان
ايمان : خذي يا مارينا الفلوس
مرينا : انا قلت لك مش هاخذ هم انا هاشوف فلوسي راحت فين
ايمان : يا ستي لما تلاقيهم ابقى شيليهم لي وانا هابقى اجي اخذهم
الام :تيجي فين
ايمان:انا هامشي مش عايزه اعمل ليكم مشاكل
الام :هتروحي فين
مرينا:ايمان انا مقولتش انك خدتي الفلوس بس انا هتجنن
ايمان:حصل خير بس والله العظيم انا ما خد حاجه لاني مش محتاجه انا كل خوفي بس اكون في مكان يعرفه رضا
مرينا :خليكي يا ايمان
الام :خليكي يا بنتي انا المره دي مصداقكي انك بتقولي الحقيقه
مرينا:انا هاخد الفلوس دي لمده يومين لاني ما اقول لجورج ان فلوسك ضاعت من بيتنا
ايمان :والله انا مش محتاجهم
مرينا :انا قولتك هااخدهم ولا اي
ايمان:طيب هتيجبي فلوس منين
مرينا :هعمل سلفه من الشغل
ايمان :ماشي وجه جورج وخد الفلوس
جورج :خالص بقي هروح ادفع مقدم العفش
مرينا :ماشي
جورج :اي ماشي دي مالك
مرينا :مافيش حاجه
جورج :لا فيكي مالك يا مرينا
مرينا :قولتك مافيش بقي شويه مشاكل في الشغل
جورج :تمام ماشي امال فين اللي قولتي عليها دي
مرينا :نايمه بتسال ليه
جورج :عمي جاي بكره ومش عايز حد يشوفها
مرينا :متخافش قولتها متخرجش الاوضه
جورج :ماشي هروح ادفع الفلوس ولما اقبض الجمعيه هدفع الباقي
مرينا :تمام بس الحاجه اللي انا اخترتها
جورج :عنيا سلام
مرينا :سلام ياتري الفلوس دي راحت فين انا هتجنن
وفي اوضه مينا دخلت الام
مينا :كويس كنت لسه بفكر انده اقولك اعملي كوبيا شاي
الام ضربت مينا بالقلم :فين فلوس اختك
مينا بيزعق :انتي بتضربني يا ماما قولتك البت النااصبه اللي خدتهم
الام :علي صوتك اكتر علشان ابوك يعرف فين الفلوس احسنلك
يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة)