رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت السادس
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء السادس
#هروب بلا عوده
#الحلقه السادسه
#بقلم دوداا حوده
جورج :ينهار اسود مرينا فوقي ارجوكي والجرس عامل يرن وإيمان ومينا عاملين يخبطوا عالباب
مينا :افتح يا عريس يا عريس يا عريس
ايمان:عيب يا مينا مرينا افتحي افتحي افتحي 💃
الام :بس بس عيب الناس فتحت الشقق وبتتفرج علينا
ايمان:واي يعني مش بنبارك للعروسه وفتح مينا
الام :الف مبروك يا حبي..اي ده مالك
جورج :ابدا مافيش اتفضلوا ادخلوا
ايمان :جورج مالك فيك اي
جورج :مافيش حاجه بس كنت نايم ادخلي كلمي مرينا تعالي يا ماما وطلعت اخت جورج وأخوها ودخلت ايمان الاوضه
ايمان:اي ده ينهار اسود مرينا فوقي مين اللي عمل فيها كده
جورج :والإنجيل ما اقصد انا غصب عني
ايمان :ده انا هوديك في داهيه
جورج :انا عرفت غلطتي ارجوكي يا ايمان ساعدني
ايمان :اسعدك في اي دي دماغها انفتحت
جورج :انا مكنش قصدي انا كنت بتكلم معاها وقعت علي سن السرير اتعورت
ايمان:مرينا يا حبيبتي فوقي
جورج :حاولي تفوقيها وانا هشوف الناس اللي برا
ايمان:منك لله يا بعيد وخرج جورج وفوقت ايمان مرينا
مرينا :اااه يا دماغي انا فين
ايمان :مالك يا حبيبتي اي اللي حصل بس
مرينا :جورج ضربني محمود كان بيكلم جورج وكانو بيتفقوا عليكي
ايمان :انتي بتقولي اي
مرينا :انا لازم امشي من هنا ااااه دماغي
ايمان :ريحي نفسك بس وكل حاجه هتتحل والله اصبري عايزه تمشي تروحي فين
مرينا :جورج لا انا مكنتش متوقعه منه كده
ايمان :اهدي يا مرينا انا مش فاهمه حاجه بس وريني الجرح ده الاول لا الحمد لله سطحي مش محتاج خياطه
مرينا :انا لازم امشي
ايمان :وبعدين
مرينا :مش فاهمه قصدك يعني اي وبعدين
ايمان :انتو معندكوش طلاق لما ترجعي بيت بابكي من الصباحيه ده هيبقي عادي
مرينا :امال عايزني اعمل اي
ايمان :تسمعي كلامي وتخرجي دلوقتي تسلمي علي الناس
مرينا :انتي بتهزري صح
ايمان :لا والله بتكلم بجد بعدها هقولك تعملي اي
مرينا :دماغي وجعاني اوي وده ضربني
ايمان :حقك هيجي بس قومي البسي وانا هخرج للناس برا
مرينا:ماشي حاضر هسمع كلامك لما اشوف آخرتها
ايمان:اخرتها كويسه باذن الله وخرجت ايمان
الام :امال فين مرينا
ايمان :بتلبس بقالها ساعه مس عارفه تلبس اي
الام :طيب هي خلصت
ايمان : ايوه وخرجت
مرينا مساء الخير
الاب :مساء الخير اي اللي انتي عامله ده
مرينا :اصل دماغي مصدعه من امبارح
الاب:طيب فيه عروسه تخرج كده فكي الاسكرف ده
ايمان:هي لسه وخده برشامه وهتبقي كويسه
جورج :تعالي يا حبيبتي نجيب حاجه ساقعه
ايمان:اه ادخلي يلا
الام :ايمان
ايمان :نعم يا حبيبتي
الام :انا مش مرتاحه
ايمان :ليا
الام:ليكي ومرينا حاسه ان في حاجه غلط
ايمان :ابوس ايدك اركني احساسك علي جمب مش وقته
الام :هعرف يا ايمان
ايمان :هقوم اجيب بيتي فور
وفي المطبخ
جورج :انا اسف يا مرينا حقك عليا
مرينا :لحد ما اعرف انا هعمل اي ملكش كلام معايا
جورج :انا اسف الشيطان غاوني وخلاني اكون طماع
مرينا:انت يا جورج ده انت مكنتش بتقبل تاخد جنيه من ايمان
جورج :غلط وانا اسف بجد واوعدك عمري ما هعمل حاجه تزعلك انا كان حلم عمري أن اتجوزك وفعلا اتجوزنا ارجوكي سامحيني
ودخلت ايمان
ايمان :الناس عامله تسال عليكم
جورج :احنا خارجين اهو
ايمان :اخرج واحنا هنجيب الحاجه وجاين
جورج :تمام ماشي وخرج جورج
ايمان :دماغك وجعاكي
مرينا:لا خالص
ايمان :طيب لو مافيش دم حاولي تفكي الاسكرف ده
مرينا :انتي ناويه علي اي
ايمان:مش وقته بس جورج انسان كويس والله
مرينا :ازاي بعد اللي عمله
ايمان :انتي مشوفتيش وشه كان عامل ازاي لما جينا
مرينا :خايفه يا ايمان
ايمان :مش عايزكي تخافي بس امشي ورايا وانا مش هخليكي تخسري
مرينا :شوفي مين بتتكلم وحده خرجت من حياه رضا وقعت في محمود
ايمان:بتقولي حاجه يا مرينا
مرينا :ابدا يا حبي
ايمان :حبي انتي خليتي فيها حبي ومسكت مرينا من دماغها
مرينا :اه اه حاسبي
ايمان :المهم انا عايزه اقولك علي حاجه مهمه
مرينا :قولي يا حبيبتي
وفي بيت محمود
نفين :هو انت هتسكت
محمود :نفين ابعدي عني دلوقتي
نفين :هو انت اديتها كام برشامه
محمود :هي برشامه وحده بس
نفين :يعني حبكت تمد ايدك عليها
محمود :بقولك اي انا مش ناقص عرفتي توصلي لمياده
نفين :لا خالص الرقم الدولي اللي كلمتك منه غيرته
محمود : حاولي توصلي لحد في المانيا يوصلنا ليها
نفين :هو انت عايزها ليه
محمود :نفين نفذي اللي بطلبه منك وبس
نفين :لا والله ده اسمه اي يعني
محمود :انا مش بحب وجع الدماغ
نفين :انت اي يا محمود انت مش قادر تحس بيا ليه جيت ليا بعد جوزنا بشهر وقولت ليا هتتجوز وسكت شغلتني عند مراتك وقولت ومالو انما كده كتير
محمود :وهو كل ده ببلاش ولا اي مانتي عملتي مصالح قد كده من ورا شغلك معاها
نفين :بمجهودي مش ذنبي أنها فاشله ومش عارفه تمشي شركتها
محمود : ولولا انا مكنتش عرفتي تعملي الفلوس دي
نفين : بقولك اي بطل الكلام ده انا مش هسمح ليك تكلمني كده تاني
محمود :شكلك نسيتي نفسك ده انتي كنتي شغاله يابت في شركه تحت السلم وبعد التعب معاهم قالو ليكي برا وجيتي تبوسي رجلي علشان اجبلك حقك
نفين اخرتها يا محمود
محمود :انتي اللي وصلتني لكده يا نفين انا بحبك ومش بحب ازعلك بس انتي غبيه اوي
نفين :,عندك حق
محمود :يا ستي متزعليش حقك عليا انا اسف
نفين :ماشي يا محمود
محمود :يا نفين انا من غيرك ولا حاجه يابت ده انتي دراعي اليمين والحته الشمال عندي معقول انا ازعلك مني تعالي اقولك
وفي شقه مرينا
جورج :انا عملت سندوتشات برجر لينا
مرينا :مش عايزه
جورج. مرينا حقك علي انا غلطان والله
مرينا :انت يا جورج تعمل فيا كده
جورج :بجد انا غلطان وحقك عليا وعلشان خاطرك انا ممكن اعمل اي حاجه
مرينا :الكلام ده حقيقي
جورج :,ايوه طبعا المهم انك تسامحني
مرينا :هنشوف يا جورج
جورج :بجد انتي سامحتني
مرينا :,لو سعدتني انا وإيمان
جورج :اي رايك بجد نخرج ايمان دي من حياتنا بقي
مرينا :,تاني
جورج :انا متغيرتش الا لما ايمان دخلت دي في حياتنا
مرينا :ايمان عايزه تكتب كل حاجه باسمي
جورج :انتي بتقولي اي
مرينا :قولتك هي مش مامنه محمود وقالت هنروح الشهر العقاري علشان تكتب كل حاجه ليا بيع وشراء
جورج :انتي بتتكلمي بجد
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة)