رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت الثامن
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا |
رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء الثامن
ايمان : مين مياده
مرينا :مياده يا ايمان اللي كانت مرات رضا
ايمان:اه صحيح كان اسمها مياده بس انا هدور عليها ليه يا حبيبتي
نفين :عارفه انك مش هتامني ليا بس وربنا انا جايه اسعدك انا مرات محمود الأولي عالفكره
ايمان :مرات محمود ازاي وليه مقلش ليا
نفين : يقول لك ايه ان هو اللي هرب مياده ولا اقول لك ان انا امراته و متجوزك عشان ياخذ منك فلوسك بعد ما يخلص منك
ايمان : انت بتقولي ايه ايه علاقه محمود مياده
نفين :هو اصلا اللي هرب مياده برا مقابل انها ترجع ليكي الورث وياخد مليون جنيه
ايمان:طيب انا هعمل نفسي مصدقاكي انتي جايه تبيعي ليا جوزك
نفين :علشان كلب والله وملوش اي عزيز اه انا وافقت أنه يتجوزك مقابل الفلوس وقالي أنه مش بيحبك
ووقت بس لحد ما ياخد الفلوس وهيطلقك
مرينا :طيب اي اللي خلاكي تغيري رايك وتيجي تقولي الكلام ده
نفين :قولتك علشان واطي ومش بيفكر الا في نفسه
ايمان :طيب انتي هتقدري تجيبي مياده ازاي
نفين :انا علي تواصل معاها لحد ما رؤوف ينعدم
ايمان :يعني هي كده كده نازله
نفين :ايوه لأنها مش عارفه تعيش برا
مرينا :,والإنجيل انا حاسه أن في فليم عربي
نفين :انا معاكي يا ايمان لحد ما تخدي حقك من محمود
ايمان :والمقابل
نفين :الشغل مش عايزه اكتر من كده وانا كسبت من وراكي ٣مليون هرجعهم ليكي لاني عايزه اشتغل بالحلال
ايمان:ماشي يا نفين الفلوس حلال عليكي وانزلي شغلك مع ان حاسه انك مش محتاجه خلاص
نفين :قولتك انا عايزه اعيش بالحلال والله
ايمان :تقدري تنزلي شغلك
نفين :لا خلي محمود اللي يعرض عليكي لحد ما نشوف هتعملي اي
ايمان :ماشي يا نفين هكلمك في التلفون
نفين :تمام ماشي سلام اه صحيح لو محمود قعد معاكي وعمل ليكي عصير اوعي تشربي
ايمان ليه
نفين :اسمعي الكلام بس مش اكتر خدي بالك من نفسك وخرجت نفين
مرينا :انتي مصدقها ما يمكن يكون حوار
ايمان :هيبان
مرينا :ناويه علي اي
ايمان :قومي روحي شهر العسل بتاعك انتي ليه هتتكلمي معايا وتخدي وتدي
مرينا :هو انتي فاكره أن ممكن اسيبك في الوقت ده
ايمان :متخافيش بس جورج ليه حق عليكي ولازم تروحي معاه
مرينا :انا خايفه عليكي
ايمان :متخافيش يا قلبي ربنا انجدي من الموت كام مره وعلشان انا مش باذي حد هيقف جمبي
مرينا :خليكي معايا علي تلفون
ايمان :اكيد يا قلبي اجازه سعيده
مرينا :حبيبتي خدي بالك من نفسك
ايمان :وانتي كمان
وفي بيت ام مرينا
مينا :ماما أنا نازل عايزه حاجه
الام :لا خدي بالك من نفسك
مينا :طيب يا حبيبتي كلمتي مرينا
الام :اه وسافرت خلاص
مينا :تتنهي يارب مع جوزها
والباب خبط
الام :مين اللي جاي لينا دلوقتي
مينا :خليكي انا هشوف مين وفتح محمود تعالي خير
محمود :كنت عايز اتكلم معاك شويه
مينا :تحت امرك اتفضل شاي يا ماما
محمود ،:انا كنت عايزك تتكلم معاه ايمان ترجع بيتها
مينا :وانا مالي انا ملوش حكم عليها
محمود :بس هي عندكم
مينا:اه يعني عايز أن نقولها امشي روحي
محمود :مش بالظبط كده بس هي لازم تعقل
مينا :البيت ده هيفضل مفتوح ليها في اي وقت
محمود :طيب ترجع الفيلا وانا هسيبها
مينا:برضه حاجه مش بتاعتي علشان اقدر اتكلم فيها اتكلم انت معاها
محمود :حاولت بس هي مش عايزه
مينا : خلاص يبقي الموضوع انتهي لازم هي اللي تعوز
محمود :بس لو قولتم ليها امشي هتمشي
مينا :واحنا منقدرش نقولها كده وبعدين هي ايمان محتاجه دي لو عايزه تجيب فيلا بكره هتجيب
محمود :هي متعرفش تعيش لوحدها واكيد مش هتلاقي قدامها غيري
مينا :انا هتكلم معاها انها تحاول تهدي الدنيا بس مقدرش في أكتر من كده
محمود :ماشي يا مينا ونزل من عندهم واتصل ب جورج
جورج :خير يا محمود
محمود:ايمان لازم ترجع البيت
جورج :واحنا مالنا يا محمود
محمود :اه مانت اللي كسبان مراتك هترجع تشتغل هناك تاني
جورج :انا قولت ليها بلاش ترجعي بس هي حباه تكون مع ايمان
محمود :جورج انت واخد فلوس ولازم تقف جنبي
جورج :حركه كويسه انها ترجع مرينا علشان اقدر اعرف منها هي بتفكر في اي بعد ما مشت نفين
محمود :الغبيه دي كمان معرفش راحت فين
جورج :هي مشيت
محمود:اه اتخنقنا سوا وسابت البيت
جورج :حاول ترجعها وتكون عينك هناك
محمود :متخافش برضه ليا عين هناك
جورج :مين حد جديد
محمود :اسماء السكرتيره
جورج :اه طيب اقفل بقي مرينا جايه
محمود:طيب لو في اي جديد كلمني
جورج :, اكيد هعمل كده سلام
مرينا :خير عايز اي
جورج :خدي بالك من اسماء لأنها خلاص بقت مع محمود
مرينا :معقول ازاي
جورج :مش عارف بس هو قالي أنها بقت عينه هناك
مرينا :متخافش ايمان مش غبيه
وفي مكتب ايمان كانت مريم مرات رؤوف عندها
ايمان :والله انا وكلت محاميه تانيه للقضيه
مريم :طيب طلما في يد تانيه للقضيه جوزي محبوس ليه
ايمان :علشان اعترف علي نفسه
مريم :مهو المحامي الزفت هو السبب هو اللي قاله لازم تتعرف وانا هكون جمبك
ايمان :متخافيش والله انا معاكي
مريم :والله العظيم هو مكنش بيفكر في موته بس هو اللي خلاه يعمل كده
ايمان :متخافيش انا واثقه في شيماء المحاميه دي
مريم :يارب ودخلت اسماء نفين بره عايزه حضرتك
ايمان :خليها تدخل
نفين :مساء الخير طيب انا ممكن اقعد برا لحد ما تخلصي
ايمان:لا تعالي ادخلي خلاص يا مريم هكلمك
مريم:انا عشمي في الله ثم انتي
ايمان :سبيها علي الله سلام
مريم :مع السلامه ونزلت مريم
نفين :مياده جايه الاسبوع الجاي
ايمان :,بتهزري معقول
نفين :انا قولت ليكي يا حبيتي اني جمبك متخافيش
برا كان محمود جه
اسماء :استاذ محمود
محمود :ها عملتي ايه
اسماء :معرفتش احطه في مكتبها
محمود :,انتي هتهزري يابت
اسماء :والله بقت تقفل المكتب وهي ماشيه
محمود :قدامك بكره ماشي
اسماء :ماشي بس ممكن تستنها هنا لما تخلص
محمود :اجري اعملي ليا قهوه وخرجت نفين
نفين :محمود
محمود : انتي هنا ليه
نفين :كنت جايه اتكلم معاها علشان ترجعني
محمود :ها ووفقت
نفين : يعني برضه عايزاني بالحسابات بس قلت اي مكان بس اكون قريبه ليها
محمود : جدعه يا بنت يا نفين بس دي عملت كده
نفين : بحاول اصالحك
محمود: احلى حاجه عملتيها طيب تعالي عايزك عايزين نتكلم شويه مع بعض
ونزلوا مشيوا بالعربيه
نفين : هو احنا رايحين فين
محمود :بتبعيني يا بنت الكلب وضربها بالقلم
نفين :اااه انت بتقول اي
محمود :انا سمعت كل حاجه قولتيها ل ايمان آخر يوم في عمرك هيكون انهارده
يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني)