رواية هروب بلا عوده الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عوده الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عوده البارت التاسع 

رواية هروب بلا عوده الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا


رواية هروب بلا عوده الجزء التاسع 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه التاسعه 
#بقلم دوداا حوده 
اسماء :انا انا هو اللي جابني هنا 
مياده:وليه تعملي فيه كده 
اسماء :لا مش انا خالص 
مياده:اطلبوا البوليس 
اسماء :لا ارجوكي والله انا ما عملت حاجه 
مياده :يلا واقفين ليه وجه البوليس 
الظابط : ده الطريقه الوحشيه اللي مدبوح بيها دي 
مياده :انا معرفش حضرتك البودي جارد طلعوا شافوا ونزلوا فكوني وقالو ليا انو ادبح وطلعت لقيتها 
الظابط :اي مربوطه ومين بقي اللي ربطك 
مياده :هو رضا الله يرحمه 
الظابط :وربطك ليه 
مياده :نوع من أنواع العقاب لما اغلط 
الظابط ،:وفين الكاميرات اللي قدام الفيلا 
مياده ،:للاسف مافيش اي كاميرا الا اللي تحت في البدروم 
الظابط :اه اللي تذبت انك طلعتي امتي صح 
مياده :لا لان هو عينه دائما بتكون علي البدروم 
الظابط :ماشي هرجعلك تاني وانتي هنا بتعملي اي 
اسماء :الله يخربيتك يا مينا هو السبب يا باشا قالي أن الراجل ده مفتري وظالم وكان متجوز واحده واجي الفيلا هنا علشان احاول اجيب ليه بينات عنه 
مياده :ايوه صح كده يبقي هما اللي قتلوا 
الظابط :اخرسي انتي خالص مش عايز اسمع صوتك هاتهم كلهم علي القسم 
اسماء :وربنا انا ما عملت حاجه يا باشا وربنا ما عملت حاجه منك لله يا مينا 
وفي بيت مينا فتحت مرينا 
مرينا :خير 
الظابط :, عايزين مينا 
مينا :انا مينا 
الظابط :, تعالي معانا عالقسم 
الام :, قسم ليه انا ابني عمل اي 
الظابط :يلا يا مينا 
مرينا 'انا جايه معاه 
الظابط :ابقي حصلينا عالقسم اخلص يا مينا 
الام :لا ابني عملت اي الله يخربيتك 
وراح مينا القسم 
اسماء :ايوه هو ده مينا 
مياده :ودي مرات رضا التانيه يا باشا 
ايمان :هو فيه اي وازاي انتي هنا انتي ومينا 
مياده :اعمليهم عليها يابت مش انتي اللي بعتا البت دي علشان تقتل رضا 
ايمان :رضا مات 
الظابط : طلع كله برا وسيب مينا بس وفعلا كله خرج 
مينا :والله انا ما عملت حاجه 
الظابط :انت اللي بعت البت دي هناك 
مينا :ايوه انا اللي بعتها بس والله علشان اعرف عنه اي حاجه واقدر ابعدو عن ايمان 
الظابط : مين ايمان دي كمان 
مينا :بنت غلبانه جدا جت عندنا البيت هربانه من جوزها لانه كان سادي وكل تعامله ليها بالضرب ومكنش سباها في حالها عرف بينا من البنت اللي برا دي وجه رغم أنه سرق منها ميراث جوزها وسابت باقي الميراث علشان تعيش في امان 
الظابط :وليه مرحتش بيت اهلها 
مينا :قولت لحضرتك عرف بيتنا جه واكيد راح بيت اهلها برضه الله يرحمهم 
الظابط :أهلها ماتو 
مينا :ايوه بس انا مش قتلته ولا ليا في الكلام ده خالص 
الظابط :بعت يجيب ايمان وخرج مينا 
ايمان:والله مينا ده ميعملش كده 
الظابط :ليه بتقولي كده مش يمكن كان عايز يعملك مفاجاه ويخلصك من جوزك مقابل قرشين. حلوين 
ايمان :, لا طبعا انا معاهم في بيتهم وشوفت الناس دي عائشه ازاي دول ناس عندهم عزه نفس وكرامه وصعب يكونوا كده 
الظابط :والله كل حاجه هتبان في التقرير الطب الشرعي 
ايمان :وانا واثقه أن هتبان لان مينا مخرجش من البيت 
الظابط :هو هيفضل معانا هنا لحد ما التقرير يطلع 
ايمان :والله العظيم هو ما عمل حاجه 
وكان في سيد هات كتير في اوضه رضا الظابط خدهم وشاف أنه كان بيصور اي وحده يعمل معاها علاقه وكانت من ضمن البنات مياده بعت لمياده 
مياده :تحت امرك 
الظابط :اسمعي كده الفديو ده 
مياده :فاكره كويس وفاكره كل كلمه اتقالت فيه 
الظابط :انتي كنت مراته بس الفديو ده بيقول أنه عمره ما اتعامل معاكي بالوحشيه دي قبل كده اشمعنا انتي 
مياده :علشان انا ام ابنه وانا اللي كنت بساعده لما يتجوز 
الظابط :معقول مع اني شوفت حزن لما مات غير طبيعي علي وشك 
مياده :ايوه طبعا مش ابو ابني 
الظابط :انتي هتجنني واحد كان بيتعامل كده وبيجيب بنات قدامك وعادي كده سمحتي 
مياده :عارف اللي اتعود علي الاهانه وحبها هو انا انا كان ممكن اسيب رضا بس مكنتش بقدر كنت بحب اشوفه قدام عيني زي ما هو مريض انا كمان بقيت مريضه بيه 
الظابط :لا مش مصدق اول جريمه اشوفها بالطريقه دي 
ودخل محمود عالشان يشوف المحضر بتاع مينا 
وبعدين خرج 
مرينا :عملت اي 
محمود :هيفضل هنا ٤ايام علي زمه التحقيق 
مرينا :ليه انا اخويا معملش حاجه 
محمود :يلا يا جورج وجودكم هنا ملوش لازمه 
ايمان:طيب اي انا حاسه أن مياده اللي عملت كده 
محمود :روحوا انتو بس وانا هستني تقرير الطب الشرعي واجي وراكم 
جورج :انا هاجي معاك 
مرينا :وانا مش هسيب اخويا هنا 
جورج : روحي شوفي مامتك وبابكي 
ايمان :يلا بينا يا مرينا وروحت 
الام :, مينا فين 
ايمان باذن الله هيخرج 
الام :ايوه خدوا ليه مش فاهمه 
مرينا :مينا بعت حد بيت رضا 
الام :ايوه وبعدين 
مرينا :مينا اتقتل 
الام :ينهار اسود ابني عمل كده 
مرينا :لا يا ماما انتي عارفه مينا ميعملش كده 
الام :قلبي يا ابني وجه محمود جورج 
مرينا :, عملتوا اي 
محمود : لسه مافيش حاجه 
مرينا:يعني اي 
ايمان:طيب والحل 
الام :لا انتي غاليه عندي بس مش هتكوني اغلي من اولادي 
ايمان:والله العظيم انا معرفش مينا ليه عمل كل 
مرينا :لا مينا ميعرفش يقتل حد انا عارفه اخويا يستحيل يعمل كده 
جورج :بس لابس التهمه لان البنت اللي كانت هناك اعترفت عليه 
ايمان :مياده هي مياده اللي ليها مصلحه أن رضا يموت 
الام : انا مليش دعوه بالعك ده انا حياتي كانت كويسه ولادي كانو في حضني انتي السبب 
محمود :اهدي بس يا امي وانا عارف هطلع مينا ازاي 
مرينا :هتعرف تعمل كده واللي قتل رضا مسبش غلطه ورا 
محمود :مافيش جريمه كامله في غلطه طبعا 
ايمان:انت بتتكلم بجد اي هي 
محمود:اللي قتل رضا مش مياده اللي قتل رضا راجل مش بنت لانه دبحه بطريقه مافيش بنت تقدر عليها وواضح أن مياده دي ضعيفه 
مرينا :اي الغلطه اللي قولت عليها 
محمود:عرفت ان كان في شعر دقن حد في ايد رضا شكله كان بيحاول يخنقه
محمود : ايمان انا عايز اروح الشركه ممكن 
ايمان:طبعا بس هو الشركه هتكون شغاله بعد موت رضا 
محمود :هنشوف وراحت ايمان الشركه هي ومحمود وقابله مدير الشركه 
ايمان: هي ازاي الشركه شغاله وولسه رضا ميت 
رؤوف المدير :حضرتك مافيش حد يديني اومر أن نقفل الشركه بعد موت استاذ رضا 
محمود :انا كنت عايز شويه معلومات عن رضا 
رؤوف :بلاش تسأل حد في الشركه لان محدش يطيقه خالص 
محمود فين مكتب رضا 
رؤوف :اهو اتفضل ودخل المكتب 
ايمان:انت ممكن توصل لاي معلومه من هنا 
محمود :والله بحاول اي ده موبيلي فين شكلي نسيته في العربيه 
ايمان :وانا مش معايا موبيل هستخدم تلفون الشغل لازم اكلم جورج 
ورافع السماعه وكان رؤوف بيتكلم 
رؤوف :مش قولتك متتصلش هنا 
مرات  رؤوف :بتصل بموبيلك مش بترد انا عرفت ان رضا مات اوعي تكون انت اللي عملت كده عيالك وبيتك عايزينك انا غلطانه ان قولت ليك 
رؤوف :وانتي عايزه مكونتيش تقولي علي اللي عمله 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-