رواية بنت سلفتي الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا
رواية بنت سلفتي البارت الأول
رواية بنت سلفتي الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا |
رواية بنت سلفتي الجزء الأول
#بنت سلفتي
#الحلقه الاولى
#بقلم دوداا حوده
انا ثريا عندي ٣٠سنه متجوزه من احمد مسافر السعوديه دائما وانهارده اصعب يوم بالنسبه لينا كلنا أن اخو جوزي الكبير محمد مات بجد حاجه صعبه اوي لما تحس ان حد راح منك في ثانيه مراته اسمها شيماء انا مش بحبها بصراحه بس صعبانه عليا هي عندها ٣٢متجوزه واحد اكبر منها ب١٠سنين وفي الاخر مات انا بحاول ميكنش ليا صله بيهم اوي بس ده عزا لازم اروح وبعدين جوزي نازل من السفر ولازم يشوفني ان انا اللي وافقه مع عيلته
ثريا :ماما احمد جه بس واقف مع الناس في العزا
الام :ماشي اطلعي يا بنتي والنبي هاتي شيماء الناس عامله تسال عليها
ثريا :حاضر يا ماما ربما يصبر قلبها وطلعت ثريا
شيماء :معلش يا ثريا انا مش هقدر اقعد معاكي
ثريا :مينفعش الناس عامله تسال عليكي
شيماء :قلبي وجعني عليه اوي
ثريا :هو مازن نايم
شيماء :قلبه حاسس يا حبيبي كل شويه يقوم يقولي بابا فين
ثريا :طيب انزلي انتي وانا هقعد هنا علشان لو صحي
شيماء:بالله عليكي مش عايزه ينزل تحت
ثريا :حاضر بس انزلي انتي ودخلت فضلت تلعب مع مازن وهو نائم
مازن :ماما فين
ثريا :ماما تحت يا حبيبي
مازن :طيب انا جعان
ثريا :تيجي نعمل اكل سوا
مازن :بس انا صغير مش هعرف اعمل
ثريا :هتعقد معايا اصل بخاف اقف في المطبخ لوحدي
مازن :ماشي يا طنط
ثريا :هو انت ينفع تقولي يا ماما ثريا
مازن :ازاي هو انتي ماما
ثريا :عايزه اسمعها منك ينفع
مازن :ماشي يا ماما ثريا وطلعت شيماء بليل
ثريا :تعالي يا حبيبتي
شيماء :معلش تعبتك معايا
مازن :ماما ثريا اكلتني
ثريا :معلش انا اسفه كنت عايزه اسمع ...
شيماء :انتي بتقولي اي ده ابنك برضه عقبال ما ربنا يراضيكي يارب
ثريا :ربنا يخليكي انا هقوم اعملك اكل
شيماء :والله ما ليا نفس
ثريا :مافيش الكلام ده انا هقوم لازم تكلي
شيماء :انتي حنينه اوي يا ثريا
ثريا :شكرا ليكي
مازن :اجي معاكي يا ماما ثريا
ثريا :تعالي يا حبيبي
مازن :اصل هي بتخاف تقف لوحدها
شيماء :روح معاها يا حبيبي وفي الاخر روحت ثريا
ثريا :حمد لله على سلامتك يا حبيبي
احمد :الله يسلمك انا مش قادر اصدق
ثريا :حبيبي ده قدر ومكتوب ربنا يرحمه
احمد :,قلبي وجعني اوي أن مات واحنا زعلانين مع بعض
ثريا :حبيبي اخوك طيب اكيد سامحك معلش انسي كل شي
وعدا شهرين
ثريا :خلاص ماشي يا احمد
احمد :مسافر بكره باذن الله
ثريا :احنا كنا نعمل الحقن المجهري امتي
احمد :باذن الله لما اجي المره الجايه
ثريا :انا تعبت يا احمد نفسي اكون ام
احمد :انتي شيفاه أن ده وقته أن اعمل حاجه
ثريا :اخوك مات خلاص
احمد :ثريا الحوار اتفقل انا رايح لامي وراح عند الأم
الام :كويس انك جيت
احمد خير يا امي
الام :فكرت في اللي قولت ليك عليه
احمد :ايوه وعند راي لا
الام :يا حبيبي لم لحم اخوك
احمد :هو لازم الم لحم اخويا بالجواز يا امي انا هاخد بالي من مراته بس وهي مرات اخويا مش مراتي
الأم:مهي بكره تتجوز
احمد :ماما غيري الموضوع انا مسافر بكره
الام :عايزه اشوف ليك عيل
احمد:باذن الله هيحصل وعدا شهور وكانت شيماء برا وثريا قاعده مع مازن
شيماء :مساء الخير
ثريا :مساء الخير مالك فيكي اي
شيماء:مافيش تعبانه شويه
ثريا :ادخل يا مازن جوا تعالي يا حبيبتي اقعدي وقولي مالك
شيماء :ثريا ارجوكي سبيني دلوقتي
ثريا :حد شافك مع طارق
شيماء :طارق وانتي عرفتي منين اقصد طارق مين
ثريا :انا عارفه كل حاجه وقولت مليش دعوه
شيماء :والله العظيم كان عايز يتجوزني بس لما عرف أن حامل قالي نزلي العيل
ثريا :ينهار اسود حمل هو الموضوع وصل بينكم كده
شيماء :امال انتي تعرفي اي
ثريا :انك بتحبي بس
شيماء :انا مش عارفه اعمل اي
ثريا :هقولك انا أنتي اختي حبيبتي
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت سلفتي)