رواية صفقة زواج الفصل العشرون 20 بقلم ميساء عنتر
رواية صفقة زواج البارت العشرون
رواية صفقة زواج الفصل العشرون 20 بقلم ميساء عنتر |
رواية صفقة زواج الجزء العشرون
البارت ال 20 🖤🌕
صفقه_زواج(الجزء التاني)
أسر بصوت عالي نسبيا:مكنش قصدك اي ي ماما أنا جايبك من شقته
لارا بعيااط:أسر والله مكنتش ف وعيي مكنتش عارفه أنا بعمل اي
اسر:لارا اسمعي لو حصل اي مش هقدر ارجع معاكي اسر بتاع زمان ابدا
لارا بصتله وعياطها زااد
واسر بصلها شويه ونزل
لارا دخلت اوضتها وقعدت تعيط
تحت"
عمر:شوف البت بعتها تجيب اسيل طلعت نامت جمبها
اسيل:ادا ادا مين بيجيب ف سيرتي
عمر بضحك:تعالي ي لمضه
اسيل:اديني جيت
عمر : هي لارا منزلتش معاكي لي
ملك بسرعه: لارا صدعت ودخلت نامت
روز بخضه:تعبانه مالها
ملك:اهدي ي عمتو هي كويسه نامت بس
وقعدو يفطروا
بعد الفطار"
سيف:ياسين هتروح الشركه
ياسين : لا أنا هروح المخابرات ع عندي مأموريه
حور بقلق:اي
ياسين بحنان:متخافيش ي حوري دي مأموريه بسيطه
حور:ربنا يرجعك بالسلامه ي حبيبي
ياسين:يارب عن اذنكو
سيف:أنا رايح الشركه ومشي
فارس:وانا كمان رايح الشركه
روزا طلعت وراه:فارس فارس
فارس بحب:ايوا ي روزا
روزا بابتسامه:كنت عاوزه اتكلم معاك شويه
فارس:خلاص باليل نبقي نقعد ف الجنينه
روزا:اشطا
ملك:اسر عاوزه اتكلم معاك
أسر بابتسامه:خير ي ملك
ملك:اسر لارا بتحبك اوي
أسر ملامحه اتغيرت:ملوش لزوم الكلام دا
ملك:صدقني ي أسر صاحبك دا ضحك عليا وهي فكرت أنها بتحبه ولما قالها تيجي البيت عنده وهي رفضت فا خدرها واخدها غصب عنها وانت لحقتها الحمدلله ف الوقت المناسب
أسر بصدمه:حصل كل دا
ملك:ايوا والله هو دا ال حصل
أسر بصلها بهدوء وسابها ومشي
ف شركه"
سيف قاعد مندمج ف الشغل
قاطعه دخول فارس
فارس:سيف امضي ع الورق دا
سيف اخد الورق ومضي عليه من غير ما يشوفه
فارس باعتراض:سيف اقرأ الورق الاول
سيف بابتسامه:انت عبيط ي فارس انت اخويا
فارس بابتسامه:حبيبي ي سيفو
سيف بقرف:سيفو اطلع برا يلا
فارس ضحك وطلع
ف مكان هادئ ع البحر
ملك قاعده ونسمات الهوا بتداعب شعرها
ملك لنفسها:انا تعبت خلاص هعترفله بحبي
اروح الشركه ولا اروح فين لا أنا هحجز مطعم وجو رومانسي واعترفله
وفعلا كلمت مطعم وحجزته ليهم هما الاتنين بس
ف مكان ما
تململت وفتحت عينها بهدوء وهي تتأوه بتعب لتري أعين وسيمه جدا تفترسها
اسيل:اممم أنا ف حلم ولا علم ي ناس
عقد حاجبيه ولم يجب فاكملت:لا بس حبيبي هادي احلي وراجل كدا ف نفسه
زياد:انتي مجنونه ي بت
اسيل:اتبت حيلك ي حيوان مين البت
وقف وبكل عصبيه صفعها قشقهت واتسعت عيناها بصدمه
زياد:لسانك لو طول هقطعه ليكي فاهمه
لكنها لم تجب حتي دموعها تجمدت
زياد بهدوء عكس ماكان منذ قليل:متزعليش أنا
وجدها يغمي عليها فانتفض برعب***
ف المطعم
ملك:سيف أنا عاوزه اقول حاجه
سيف:قولي ي ملك كلمتيني وجبتيني بسرعه كدا لي والمطعم مفهوش غيرنا ليي
ملك بتوتر:سيف أنا عاوزه اقولك حاجه
سيف:قولي
ملك:أنا بحبك
سيف:ملك أنا آسف بجد بس انا بحب واحده تانيه
ملك بصدمه:بتحب
سيف:ايوا وفتره كدا وهجبها تتعرف علي العيله
ملك بهدوء:تمام ي سيف ربنا يسعدك
سيف : أنا آسف ي ملك
ملك بابتسامه:عادي ي سيف ربنا يسعدك عن اذنك همشي وبقي
مشيت من غير ما تستني رده مشيت ودموعها ع خدها
ف مكان ما عند اسيل وزياد
زياد:حاول يفوق اسيل لحد ما استجابت وفاقت
جابلها اكل وفضل يتكلم معاها عن حياته وحبيبته وازاي سابها لانه صغير ع المسؤوليه
زياد بيأس:بردو مش عاوزه تتكلمي طيب براحتك أنا همشي
اسيل:زياد
وقف مكانه وابتسامه علت ثغره وهو يستدير:نعم
اسيل:لو عاوز ممكن تخليني هنا سنه شهر مش مهم المهم أن جمب حد قلب دق ليه كمان
ابتسم وفتح يده لتندفع بحضنه ناسيه حب طفولتها لتشعر فجأه بنغزه مؤلمه ف قلبها لكنها لم تعبأ فهي دائما ما تفكر بنفسها فقط
ف مركز المخابرات
ياسين:خير ي فندم حضرتك طلبتني
....ايوا أنا طلبتك اتفضل
ياسين:خير ي فندم
اسماعيل:بص ي بني بنتي هتبقي معاك ف المأمورية دي
ياسين بصدمه:اييي بس دي خطيره ؤ فندم
اسماعيل:دي أوامر من ال الاكبر مني ي بابني وداس ع زر جمبه:تعالي ي ايلين
ايلين:تمام ي فندم
ياسين بص لمعشوقة قلبه بخوف عليها وهيا بادلته النظرات
اسماعيل:اجهزوا ع هتمشوا الفجر
ياسين وايلين:تمام ي فندم
ف القصر الساعه ٢ باليل
تحديدا ف اوضه لارا
لارا لاحظت خيال ف البلكونه:انت مين مين واقف برا
وجت تفتح البلكونه شهقت ورجعت لورا
لارا بتوتر:ا ا أسر
أسر:مقولتيش لي انا خدرك ي لارا
لارا بدموع:انت مكنتش مديني فرصه ي أسر
أسر حضنها وباس جبينها:أنا آسف ي حبيبتي اسف
لارا بادلته الحضن:أنا بحبك اوي ي أسر
أسر:وانا بعشقك يقلب أسر
وقرب منها وقبلها بعمق وبادلته لارا
وأيده اتمدت وسحبت حماله البلوزه
وفجأة*****
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صفقة زواج)