رواية بنت أغاريس الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سمية عامر
رواية بنت أغاريس البارت السابع والعشرون
رواية بنت أغاريس الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سمية عامر |
رواية بنت أغاريس الجزء السابع والعشرون
البارت ال 27 🖤🌑
#بنت_اغاريس
كانت نارين مبرقه مش مستوعبة: ها ..حا..حاضر
ماهر بعصبية : انتي اتجننتي رايحه فين و مرات مين انت عبيط
لف هتلر و بصله بشر و قرب منه نزل للكرسي المتحرك بتاعه وقال بهمس : دورك بيقرب متخليش نهايتك قريبه اتقل ..يا..عمي
برق ماهر و وشه قلب الوان و متكلمش ولا كلمه
طلعت نارين على اوضتها تلم هدومها وهي مش عارفة لعبة هتلر هتاخدهم لحد فين
طلعت سهير وهي غضبانة جدا فتحت الباب بعصبيه و مسكت نارين من كتفها بقوه و صرخت : ايه اللي اياد بيقوله ده انتو اتجوزتوا امتى و ازاي رايحه معاه شقته لوحدكم انتي بنتي انا ..بنتي اللي تعبت عشان تكبر مش عشان تبقى منحله
عيطت نارين و حضنت امها : مش قادرة يا امي مش قادرة روحي تعبت و هلكت مفيش حد هيقدر يخرجني من اللي انا فيه غير اياد .. انا بعمل كل ده عشانك انتي عشان لو عرفتي اللي حصلي هتروحي مني و انتي الحاجه الوحيدة اللي انا عايشه عشانها
بعدت سهير عنها و زقتها جامد : لو بتحبيني هترجعي معايا و تسمعي كلام جدك
صرخت نارين وهي بتعيط : ده مش جدي ده ....
جري هتلر بسرعة حط أيده على بوقها وقال بكل غضب : قولت نارين مراتي و هنمشي من هنا معتقدش كلامك ليه فايدة دلوقتي و لو سمحت سيبيني مع مراتي
رفعت سهير ايديها و ضربته بالقلم : انت اكتر انسان ساف* انا شوفته في حياتي انك تلعب بعقل عيله صغيرة وانت سنك فوق ال 30 تبقى عايز القتل
عيطت نارين و سكت هتلر و ابتسم ل سهير : مش هلومك و مش هتكلم كتير نارين مش هتمشي معاكم
كانت سهير هتضربه تاني بس نارين وقفت قدامه و خدت القلم على وشها
اتعصب اياد من القلم اللي نزل على خد نارين و كان بيقرب على سهير بغضب بس نارين لفت و حطت ايديها على صدرة عشان يهدا
خرجت سهير دخلت اوضتها و قفلت الباب بعصبيه
دخل ادم اوضه نارين و وشه احمر و عينه بتطلع شرار كان بيبص ل اياد اللي كان برضوا متعصب
ادم : انت طلعت ندل ..انت مش اخ انت خدعتني و خطفت نارين مني
اياد بكل عصبية : نارين مين اللي خطفتها منك انت امتى حبيتها ..امتى اديتها الاهتمام اللي تستاهله
ادم : انا اللي خليتها تسا..
قبل ما يكلم صرخ اياد : انت بتكذب على نفسك ..تسافر فين إذا كان انا اللي متفق معاك أنك تعرض عليهم السفر عشان مترجعش لجدها اللي كان عايز يرميها
بلع ادم ريقه ووشه اصفر
كمل هتلر وهو بيقرب من ادم : و نسيت لما كنت بسافر عشان مجرد اني اشوفها بس و ارجع ناسي اني كنت عارف انها راجعة في اليوم ده على الرغم من محاولاتك ألا اني قررت اروح اجيبها بنفسي
بص اياد لنارين بحزن و كمل : حتى لو مكانتش بتحبني وقتها حتى لو كنت ظلمتها انا مكنتش قادر اتخيل فكره أنها تيجي مصر و مكونش في استقبالها و اطمن عليها
ادم بغضب : بس نارين خطيبتي كلامك كله مفيش منه فايدة
كانت نارين مصدومه من كلام اياد وأنه كان بيحبها من زمان و أنه كمان اللي كان بيبعت الفلوس ليها هي و امها غمضت عينها و ابتسمت أنها حبت الشخص الصح و مشيت ورا قلبها
دخل عمر عليهم و قفل الباب : اخرسوا انتو الاتنين فضحتونا و فضحتوا نفسكم
اياد ببرود : مفيش ولا كلمه زيادة هطلع ( شد نارين من ايديها لحضنه ) نارين مراتي واللي حصل حصل و لو سمحت اطلعوا بره عشان بنجهز حاجاتنا
كان ادم هيهجم على اخوه بس عمر مسكه و شده و خرجوا بره عشان الجو يهدأ
قفل اياد الباب عليهم و اتنهد
كانت نارين واقفة تبص بكسوف عليه وحزن
قرب منها رفع رأسها لفوق : انا اسف اني مقولتلكيش على موضوع الجواز بس كان لازم نلعب اللعبة دي عشان مترجعيش معاهم
نارين بحزن : انا مش زعلانة انا بس زعلانة اني مكنتش اعرف انك كنت الملاك الحارس بتاعي في كل وقت و انك اتعرضت للألم بسببي دلوقتي و كلهم ظلموك و ميعرفوش الحقيقه و أن جدي هو اللي عمل كده في امي و اغت**ها
حط أيده على خدها : انا بعمل ده علشانك ..و متنسيش انتي بقيتي بتاعتي من زمان و محدش هيقدر يعملك حاجه في وجودي
ابتسمت نارين بكسوف ..بس الصدمه لما سمعت سهير كل الكلام ده لانه حطت تليفونها عند نارين و اتصلت على نفسها وسط الخناقة عشان تفهم اكتر و سمعت كل كلام بنتها ......
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت اغاريس)