رواية جوزي الدجال الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا
رواية جوزي الدجال البارت الثاني
رواية جوزي الدجال الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا |
رواية جوزي الدجال الجزء الثاني
#زوجي الدجال
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
دعاء :لا ده هزار صح واغم عليها
اشرف :انتي يا انسه يا انسه فوقي وفضل يفوق فيها
دعاء :انا فين هو فين اي
اشرف :ممكن تفوقي بس ونتكلم
دعاء :نتكلم في اي انا اتكلمت مع ميته ينهار اسود ازاي ده حصل
اشرف :ممكن تهدي علشان افهمك
دعاء :هو انت كمان بتزعق ليا وبعدين انت اي اللي دخلك اوضه النوم
اشرف :بت هو انتي هبله
دعاء :ما تحفظ ادبك انت
اشرف :كان مغم عليكي كنت اسيبك مرميه عالارض يعني
دعاء:لا تشيلني تدخلني اوضه النوم
اشرف :عارفه لولا محتاج افهم منك حاجه كنت فعلا سيبتك
مرميه برا اقولك مش عايز اعرف حاجه انا ماشي
دعاء:لا والنبي اصبر هي مراتك ماتت
اشرف :المفروض انها ماتت
دعاء :يعني اي مش فاهمه
اشرف :يعني انا كنت رجعت في يوم من الشغل وكان في
ناس دخلت الشقه وحاولت تسرقها مراتي كانت فيها قتلوها
دعاء : يا صلاه النبي
اشرف :بس انا قلبي حاسس انها عائشه
دعاء :نعم ازاي مش انت اللي دفنها
اشرف :لا انا كان عندي صدمه لما ماتت وكنت في المستشفي
دعاء :هو ده كلام ناس عاقلين وبعدين هي كانت قاعده معايا
اختفت بقولك وانت بتكلمني
اشرف :هو انتي متعرفيش أن هنا في باب يخرج علي اوضه
بيني وبينك
دعاء :لا مش فاهمه
اشرف :بين شفتي وشقتك في اوضه ليها باب من شقتك
دعاء :وازاي انا ما شوفتش الباب ده
اشرف :علشان في قدامه المكتبه دي
دعاء :بقولك اي اوعي كده انا مش هعيش هنا لحظه تاني
اشرف : ارجوكي سعديني اتاكد انها عائشه ولا ميته
دعاء : انا مالي يا ابا اوعي كده
اشرف :عالعموم انا اسف ليكي بعد اذنك وخرج اشرف
واتصلت دعاء علي صاحب البيت
صاحب البيت :ايوه يا استاذه دعاء
دعاء :انا عايز فلوسي مش هقعد في الشقه دي
صاحب البيت:يبقي المجنون اشرف كلمك صح منه لله
يابنتي ده مش عايزني أجر الشقه
دعاء :انا شوفت ميته بعيني
صاحب البيت:ده وهم الراجل ده عامل حاجه في العماره او
ممكن يكون ماجر وحده تعمل كده علشان طمعان في الشقه
دعاء :طيب ازاي ااااه يا ابن ال من الاوضه انا عايزه مفتاح
الاوضه اللي برا
صاحب البيت :عيني
دعاء :طيب هي بتخرج ازاي
صاحب البيت:اكيد بيفتح ليها
دعاء :طيب ما تمشي من هنا
صاحب البيت:شقته ملك مش ايجار ومقدرش وبعدين مش
عارف اذبت عليه حاجه
دعاء :ماشي والله لوري ال سعديني ال يا كداب وقفلت
السكه وحاولت تنام بس مش عارفه خالص تنام برضه خايفه
وتاني يوم راحت الشغل
ايمان :مالك عامله كده ليه
دعاء :اسكتي انا هموت وانام
ايمان:لسه مش خدتي علي الشقه الجديده ولا اي
دعاء:لا يختي قدامي واحد عايز يمشيني
ايمان :هو انتي لحقتي
دعاء:بقولك اي الموضوع كبير بعدين احكيلك عليه هتيجي
عندي بليل انهارده
ايمان:هتعملي ليا مكرونه بالبشاميل
دعاء :عنيا يا طفسه ماشي هعملك
ايمان:ان كان كده اجيلك يا قلبي
دعاء :حبيبتي وراحت ايمان عند دعاء
ايمان :جارك ده حيوان اوي
دعاء:هو عملك اي
ايمان مش انا ده ماسك وحده ونازل فيها ضرب مش عارفه
أخته ولا مراته
دعاء:اخيرا وقع تحت ايدي اوعي كده
ايمان :رايحه فين يا مجنونه
دعاء :هكشفه الكداب ده وفضلت ترزع عالباب مش سامعه
صوت وفي الاخر فتح أشرف وفي عينه النوم خالص
دعاء : مثل علينا اوعي كده
ايمان :بتعملي اي الله يخربيتك
دعاء :هي فين
اشرف :هي مين مش فاهم
دعاء :مراتك أو اللي عامله مراتك
اشرف :تاني ما قولتك المفروض انها ميته
دعاء:هو انت فكرني عيله صغيره هصدق كلامك ده
اشرف :برحتك واطلعي برا يالله من هنا
دعاء:هيجي اليوم واكشفك
اشرف :الباب في ايدك لو سمحت
ايمان :تعالي هنا بقي منك لله اي اللي عملتي ده
دعاء :عايز يمشيني من الشقه
ايمان :معقول طيب ليه ده دي حته شقته اكبر من شقتك
دعاء:طماع بقي نعمل اي
ايمان:واي موضوع مراته ده
دعاء :عامل عليا حوار وقال إن مراته ميته وهو مخليها تيجي
قبلها وتقعد معايا
ايمان : وافرضي دي حقيقه
دعاء :انتي هبله بقولك مجنون صاحب البيت أكد ليا وبعدين
هي ميعادها تيجي الساعه ٨الساعه ٨اهو ومافيش حاجه
وفجاه النور قطع
ايمان :انا عايزه امشي
دعاء :كده وتسبيني لا والنبي
ايمان :انا خايفه
دعاء :اكيد هو اللي عامل كده
ايمان :مش عارفه انا مرعوبه
دعاء:بالله عليكي انا معتمده عليكي
ايمان :كتك وكسه عبيطه
دعاء:طيب تعالي ندخل المطبخ
ايمان:ليه هي المكرونه زمانها استوت
دعاء:حته وانتي مرعوبه طفسه منك لله يلا بينا والنور جه
ايمان :الحمد لله اي خايفه ليه الدنيا هاديه اهو
دعاء:بصي وراكي
ايمان :متهزريش والنبي انا بترعب
دعاء:والله بجد بوصي وراكي
ايمان :بصت براحه لقت قطه سودا نازل من بوقها دم
دعاء :اي ده انا مرعوبه
ايمان :وانا اكتر منك القطه دي دخلت ازاي مع ان كل حاجه
مقفوله
دعاء:اكيد هو اللي دخلها
ايمان:سبي الشقه الراجل ده هيدمر اعصابك
دعاء :لا مش هيحصل ابدا بس والنبي خليكي معايا انهارده
ايمان :مينفعش انا لازم اروح
دعاء :ارجوكي انهارده بس وفعلا باتت معاها ايمان
وصحيت دعاء دخلت الحمام لقت ايمان قاعده في البلاكونه
دعاء: هو انتي قاعده كده ليه
ايمان : عماله افكر في موضوع جارك المجنون ده
دعاء :غبي اوي
ايمان :لا مش غبي بس وراه سر كبير
دعاء :مش فاهمه قصدك
ايمان : الاوضه دي لازم ادخليها
دعاء:اشمعنا
ايمان :فيها لغز كبير اوي
دعاء:من أمتي وانتي بتفكري
ايمان :محدش غيرك هيعرف السر يا دعاء
دعاء :بت يا ايمان مالك
ايمان :مافيش بفكر معاكي
دعاء:طيب يلا ورانا شغل بكره لازم ننام
ايمان :ادخلي انتي انا قاعده شويه
دعاء:طيب تصبحي علي خير ودخلت دعاء تنام سمعت صوت
في الأوضه اللي كانت ايمان نايمه فيها دخلت تشوف في اي
لفت ايمان نايمه
علي السرير خرجت جري علشان تعرف ايمان مش لقيتها
دخلت براحه تشوف مين عالسرير لقيتها ايمان نايمه ورايحه في النوم
يتبع علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جوزي الدجال)