رواية حكاية 5 بنات الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا
رواية حكاية 5 بنات البارت الأول
رواية حكاية 5 بنات الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا |
رواية حكاية 5 بنات الجزء الأول
سامي:رايحه فين يا اسماء عالصبح كده
اسماء :انت مش شايف بابا تعبان ولازم اروح انا الشركه
سامي :يوووو عالصبح منا قولت ليكي مش بحب انك تنزلي وانا قاعد في البيت
اسماء :حبيبي طيب كويس انزل اشتغل
سامي :مانتي عارفه أن بابكي رافض اكون معاه
اسماء :سامي هو ياه شغل مع بابا يا مافيش شغل
سامي :يبقي عندي العز ده كله وعايزني اشتغل عند حد غريب
اسماء :عز اي وانت مالك
سامي :مش ورث مراتي مستقبلا
اسماء : هههههههههههه بتحلم بقولك اي انت معايا لاني ادسبت وخلفت منك ومش عايزه عيالي يحترموا من ابوهم زي مانا اتحرمت من أمي لان الحرمان صعب اوي بس فلوس بابل ملكش دعوه بيها وبعدين انت ناسي أن ليا اخوات تانيه
سامي :ولاد الشغاله
اسماء :سامي اخر مره هسمح ليك تتكلم علي اخواتي كده مفهوم وخرجت ودخلت اوضه باباها ابو العزم
اسماء :لا لا تعبان اي ده انت زي الفل اهو
ابو العزم :تعالي بس اقعدي كده عايزك
اسماء :مالك يا بابا
ابو العزم:اسماء انا كتبت ليكي كل حاجه بيع وشراء بس مش عايزك تنسي اخواتك
اسماء :بابا انت ليه بتقولي كده دلوقتي
ابو العزم:هما حرموا نفسهم مني زمان وانا مش عايز احرمهم من الفلوس بس برضه لازم يعرفوا معنها
اسماء : منها لله أامهم اللي كانت حرماك تشوفهم
ابو العزم:امهم بقي منها لله رغم كده كنت ببعت ليها فلوس كل شهر وواثق مكنتش بتقول الفلوس مني
اسماء :معلش يابابا كل حاجه هتتصلح
ابو العزم :الفلوس دي في الأصل فلوس امك انتي بعد ما اتجوزتها اه كبرت الشركات بس الاساس امك
اسماء :ربنا يرحمها ويخليك ليا يارب
ابو العزم :لو حصل ليا حاجه المحامي هيكلمهم وهيجوا هنا امهم لا يا اسماء
اسماء :اولا الف بعد الشر عليك بس يابابا مينفعش اقول كده
ابو العزم :والله يابنتي انا مش اتجوزت امك علشان الفلوس لا علشان لقيت منها حب وحنان كنت محروم منهم
اسماء :عارفه يا بابا
ابو العزم:قلبي وجعني اوي
اسماء :بابا طيب هطلب ليك دكتور بسرعه واتصلت بالدكتور وعقبال ما جه كان مات😭😭
اسماء :,بابا حبيبي لا فوق والنبي انا مقدرش اعيش من غيرك يارب وفصلت تعيط
سامي :اهدي يا حبيتي ارجوكي
المحامي جه
المحامي : مساء الخير يا استاذه اسماء اخواتك لازم يحضرو الدفنه
سامي : قال لي أنه لازم ومين اذنك اصلا انك تتكلم
المحامي : استاذه اسماء انا اتصل ب اخواتك
سامي : هو انا مش باكلمك
اسماء : كلمهم و لو مش ردو روح لهم لو سمحت
سامي : اسماء هو انت بتعملي ايه
اسماء : روح اقف مع رجاله يا سامي وسيبني دلوقتي
سامي : ماشي يا اسماء
وفي بيت ام البنات
ياسمين : يا ماما يا ماما فين البلوزه السمره بتاعتي
الام : مروه لابساها
ياسمين : يخرب بيت القرف على الصبح وانا مش قائله ما محدش يلبس هدومي يا ماما
الام : كانت مستعجله مش عارفه هدومها فين
ياسمين : طيب وانا مالي
والباب خبط بسيوني المحامي
الام : روحي افتحي ممكن تكون هي
ياسمين : ده انا هسودد عشتها
وفتحت
ياسمين : ايوه نعم مين حضرتك
بسيوني : ممكن اقابل استاذه اعتماد
ياسمين : استاذه واعتماد الاثنين في جمله واحده
هو مين حضرتك
بسيوني : هتعرفي لما ادخل
الام : مين يا ياسمين
ياسمين:واحد عايز استاذه اعتماد
الام :بسيوني خير نعم
بسيوني :ابو العزم بيه مات
ياسمين :بابا
الام :,ادخلي جوا ياسمين وانت عايز اي
بسيوني :لازم يحضروا العزا
الام :وليه لازم بناتي مش هتروح
بسيوني :والله برحتك بس انتي عارفه ثروه ابو العزم بين بقت كام
الام :ده واطي معقول هيدي لبناتي حاجه
بسيوني :والله هنعرف لما نشوف وصيته
الام :طيب البنات كلها مش موجوده
بسيوني :,لازم يجوا العزا بليل
الام : ماشي هاجيبهم واجي
بسيوني : معلش انت لا ابعثي البنات بس
الام : وانا لا ليه مكتوبه في وصيته برده
بسيوني : ارجوك مش عايزين مشاكل
الام : ماشي ا البنات تيجي بس وهخليهم يروحه ممكن العنوان اصل نسيت مكان الفيلا فين
بسيوني : هاجي بليل علشان اخدهم
الام :تمام ومشي بسيوني
ياسمين :انتي هتخلينا نروح فعلا
الام :لازم ترحوا
ياسمين :لا طبعا مش لازم ازاي نروح عزا الراجل اللي عاش طول حياته بيكرهنا انتي ناسيه عمل فينا اي لما كنتي بتروحي ليه
الام :علشان كده لازم ترحوا وتخدوا نصيبكم
ياسمين :وانتي فاكره بنت العقربه بنته هتخلينا ناخد حاجه
الام :اسمعي كلامي بس وهقولك تعملي اي انتي بنتي حبيبتي الكبيره بتاعتي
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات)