رواية سمراء احتلت كياني الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمد

 رواية سمراء احتلت كياني الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمد

رواية سمراء احتلت كياني البارت السادس عشر

رواية سمراء احتلت كياني الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمد


رواية سمراء احتلت كياني الجزء السادس عشر 

البارت ال 16 رواية سمراء احتلت كياني
قامت بعد م صرخت لحد صوتها م راح ، طلعت تتمشي ف الشارع لحد م جات عربية وخرج منها رجاله فضلو يشدوا فيها لحد م دخلوها 
_ نزل شاب من عربيته عشان يلحقهم بس كانوا اتحركو ومشيو ، ركب عربيته وطلع وراهم وبلغ الشرطه ،واتبعوا ال Gis
_ كل شوية العربيه تبعد عنه اكتر بس فضل مراقبهم لحد م دخلوا ف حتة مقطوعه ووقفوا العربيه 
_ نزل اتنين اقل م يقال عنهم عمالقه ، خرجوا غصون من العربيه بس الغريبه انها مكنتش بتصرخ ولا حتي بتعيط 
_ الشاب وقف علي مسافه كبيرة منهم وانتظر الشرطه لما تيجي 
_ خدوها ودخلوها ف بيت مهجور كل ده تحت انظارة بس اول م شاف واحد ليه هيبته داخل المكان مستناش ونزل من عربيته 
_ فضل يتسحب علشان محدش ياخد باله ، ودخل من وراا شافها مربوطه ومرميه علي الارض مبتعملش اي رد فعل
_ الراجل دخل عندها وقعد قدامها الشاب كان هيدخل عليه بس وقف لما سمع الحديث وقد كان كالاتي 
_ تؤتؤ حالتك دي تصعب علي الكافر ، بس تصدقي منورانا ، عاش من شافك ي دكتورة 
_ غصون رفعت عينيها ليه وبصتله بصدمه : ش...شريف 
_ ضحك بصوت عالي : اتبسطت اوي انك لسه فكراني 
_ قالت بجمود : عايز مني اي ؟
_ بصلها بنظرات قذرة تكاد تقتلها وتفحص جسمها كله :  عايزك ....!!!
_ تلقائيا انكمشت علي نفسها : انت مجنون ابعد عني 
_ قام وقف : ايوة انا مجنون وهتجنن اكتر لو مخدتش حقي منك 
= قالت والخوف بدء يظهر عليها : انا عملتلك اي ؟
_ اتكلم بغضب : لا ي حلوة انتي نسيتي زمان ولا اي؟
انتي السبب انتي اللي خلتيني اسيب شغلي 
= غصون افتكرت وردت عليه بكل شجاعه : لا منستش ، منستش انك كنت بتدخل ادوية فاسدة علي المستشفي لما دمرت سمعتنا كدكاترة ، استغليت ثقتنا فيك وخنتنا ف ضهرنا ، خنت المهنه ي ...يا دكتور شريف 
بقلمي اميرة محمد محمود
_ اخرسي كل حاجه كانت تمام لحد م انتي شكيتي فيا وفضلتي تراقبيني 
= عايزني اشوفك بترتكب جريمه ف حق ناس و اقف اسقفلك 
_ قولتلك هنشتغل مع بعض وهرفعك لفوق بس انتي غبيه 
= بسخريه : غبيه عشان مرضتش ابيع شرف مهنتي
_ قرب منها وقال بخبث : يعني حلو لما شرفك انتي اللي ضاع 
_ صمت عم المكان غصون بدأت تربط الاحداث ف بعضها وقالت بدموع ممزوجه بالخوف والرعب : ااا...انت ؟؟
_ ضحك بجنون : مكنتش بدخل ادويه فاسده بس علي مستشفى الدكتور محمود لا دا انا كنت بتاجر ف الاعضاء كمان مع مستشفيات تانيه فضلت علي الحال ده ييجي خمس سنين لحد م جيتي انتي وضيعتي كل حاجه ف شهرين 
_ بدائتي تتدخلي ف شغلي وتربطي الاحداث ببعضها دا غير مراقبتك ليا وبلغتي الشرطه عليا وقدرت اهرب منهم 
_ قررت انتقم منك ف اكتر حاجه البنت بتخاف عليها وهيه شرفك 
_ غصون شهقت بصدمه ودموعها نزلت بغزارة ، اما الشاب ف عروقه برزت ووشه احمر بس صغط علي نفسه عشان يسجل كل كلمه بيقولها مع نظراته بكل اسف للبنت اللي قدامه وطبعا مين ميعرفش غصون الهلالي 
_ شريف ضحك بهستيريه : استنيتك قدام عيادتك الخاصه و افقتدك وعيك وخدتك علي شقتي ، كنت جايبها مخصوص ليكي 
غمز : وعلي فكرة لسه موجوده 
= غصون صرخت بعياط : ي حيوان ي كلب ي حقير 
_ كتفها من ايديها : سرقت منك شرفك وخليت سمعتك ف الارض ، انا اللي بعت الصحافه ونشرت الصور وكل المقالات عنك ، الكل اتخلي عنك حتي جوزك الغبي صدق الصور اللي بعتهالو وطلقك ورماكي زي الكلبه 
= قام وقف تاني وبصلها بخبث : بس حضني لسه موجود ي روحي 
_ الشاب دخل عليه بسرعه لما لقاه بيقرب من غصون بطريقه شهوانيه 
_ فضل يضرب ف شريف  لحد م رجالته دخلت وبقوا كلهم عليه ، ضربهم لحد م قوتة استنزفت واخيرا الشرطه جات وسلملهم التسجيل 
_ شريف صرخ : مش دي نهايتنا ي دكتووووورة متنسيش لسه معايا الورقه الرابحه 
_ الشرطه اخدتهم وغصون قربت من الشاب بعد م قام قعد وبباخد نفسه 
_ بعياط : انت ...انت كويس ؟
= بألم : انتي شايفه اي ؟
_ انا اسفه جدا وشكرا لحضرتك 
= شكرا وعرفناها انما اسفه دي ليه ؟؟
_ قربت منه اكتر : خليني اشوف جروحك 
= قومي بس خلينا نطلع من المكان ده 
_ غصون قامت ولفت دراعه حوالين كتفه ف بصلها وابتسم ، خرجوا وهيه ساقت العربيه ووصلو المستشفي 
بقلمي اميرة محمد محمود
____________________
مهاب مكلمش جميله ودخل غير لبسه وخرج لقاها زي م هيه اتنهد 
_ بصي ي جميله دا بيتك زي م هوة بيتي ، يعني اتصرفي فيه براحتك ، البسي اللي يعجبك وكلي اللي يعجبك ، اعملي اي حاجه تكوني مرتاحه بيها وصدقيني انا معنديش مانع 
_ جميله قعدت بكل راحه وبصتله بتحدي بس من جواها خايفه 
_ قالت : عارفه ان دا بيتي ومحدش يقدر يقول غير كدا
= جز علي اسنانه بغيظ : وحد يقدر يقول غير كدا يبنت الناس 
_ بحسب بس !!!
= لا يختي متحسبيش ويلا طرقيني عشان عايز انام 
_ هتنام هنا ؟
= ايوة ولا اروح انام عند امي 
_ لا وعلي اي انا داخله 
= بتوتر : جميله استني 
_نعم ....!!!!!
= انا قررت اننا هندي بعض فرصه بس لو مقدرتش احبك ف انا اسف 
_ بإحراج : طب هوة انت ليه مش عايز تحبني ، ليه مش بتشوف الحلو اللي فيا ، واني  ..اني 
= انك اي ي جميله 
انك بتحبيني 
_ حست ان مشاعرها اتعرت قدامه وبقت ف قمة الاحراج قام وقف قصادها :
انا بكنلك كل مشاعر الاحترام والتقدير ، وهديكي كل حقوقك كزوجه و......!!!
= قاطعته بسخريه : كتر خيرك والله
عن اذنك هروح انام 
_ مهاب اتنهد وراح نام هوة كمان 
بقلمي اميرة محمد.محمود 
______________
_ ملاحظ ان علاقتك ب بابا اتطورت اوي ي خديجه 
= بفرحه : اوي اوي ي مصطفي 
_ ابتسم : شايفك مبسوطه 
= قامت قعدت جمبه : بابا جلال اتغير اوي بقي بيحب البنات تعرف راح اشتري للبس كتير للبيبي اللي جاي 
_ بصدمه : ايه ؟؟؟
= كملت بحزن : وكمان كل يوم اسمعه بيعيط مش قادر يسامح نفسه عشان غصون ولا قادر حتي يواجهها 
_ واي اللي حصل خلي بابا يتغير فجاءة كدا
= مش عارفه بس نفسي ي مصطفي يتكلموا مع بعض 
_ قامت ووقفت وكانت هتتكعبل بس مصطفي لحقها وسندها قعدت علي السرير 
_ متتحركيش تاني ي خديجه كدا غلط عليكي افرض مكنتش جمبك دلوقتي
= ي حبيبي متخفش عليا انا كويسه 
_ باسها : اومال لو مخفتش عليكي هخاف علي مين ؟؟
= اتكسفت وبصت ف الارض 
_ ضحك : يعني بعد دا كله ولسه بتتكسفي مني 
= بخجل : بس بقي ي مصطفي 
_  ضحك : طيب طيب خلاص 
=  كان لسه هيقرب عليها اكتر ف زقته وقامت : انسي ي بابا 
_ كدا طيب ماشي انا رايح عند ابويا وسيبهالك 
= ضحكت عليه بعد م خرج من الاوضة 
• راح عند باباه وخبط علي اوضته ودخل كان قاعد بيقرء كتاب 
_ تعالي ي مصطفي 
= حضرتك قاعد لوحدك ليه ي بابا اتفضل اقعد معانا 
_ لا ي حبيبي انا كدا مرتاح
= علي راحتك 
انا ..انا 
_ قول ي مصطفي اللي جاي تقوله
= بصراحه ي بابا انا كلمت يوسف من يومين 
_ بلهفه : اختك عامله اي 
= كويسه اوي دا حتي يوسف قال انهم قربوا من بعض اكتر مبقاش في حواجز 
_ الحمد والشكر ليك يارب الحمد والشكر ليك 
= ريح قلبها ي بابا ارجوك 
_ بسرعة : اتصل علي يوسف دلوقتي خليه يجيبها وييجي 
= مصطفي فرح جدا طلع تليفونه واتصل اول مرة وتاني مره  كنسل عليه تالت مرة رد بغضب 
_ عايز اي ي مصطفي ؟؟
= مالك ي يوسف في اي ؟
_ مفيش لو بتتصل عشان اختك ف انا طلقتها 
= انت بتقول اي ؟؟
_ اللي سمعته 
اختك مدوراها وبتستغفلنا 
= بغضب : اخرس ي حيوان 
_ يوسف قفل ف وشه السكه 
= في اي مصطفي اي اللي حصل 
_ مصطفي حكاله اللي حصل ، جلال مسك قلبه ووقع علي الارض بقلمي اميرة محمد محمود
____________
غصون اشرفت علي حالة الشاب وعقمتله جروحه وقعدت اتنهدت 
_ مش عارفه اشكرك ازاي والله شكرا لوقفتك جمبي !!
= تقدري تشكريني علي فكرة 
_ استغربت : ازاي 
= ابتسم : تعزميني علي قهوة 
_ دا علي اساس اني اعرفك مثلا 
= كان هيرد عليها بس ....!!!
_ ياسين ابني انت كويس 
_ ابنك ؟؟؟؟؟؟
= اهدي ي بابا انا كويس 
_ يعني انت تبقي ابن الدكتور محمود مدير المستشفي 
= هز راسه ب اه ...!!
_ معني كدا انك الدكتور ياسين محمود اكبر جراح ف امريكا 
= هز راسه ب اه..!!
_ مالك ي ياسين يبني مش بترد ليه 
=  عن اذنكم لازم امشي 
_ دكتورة غصون اتفضلي علي مكتبي 
_ بتعب : بس ي فندم انا ....!!!
_ اتفضلي 
= غصون خرجت وراحت علي مكتب المدير وهوة اطمن علي ياسين وخرج 
_ ياسين اتنهد : ي تري اي حكايتك ي غصون 
بقلمي اميرة محمد محمود
_______________________________
جميله لقت مهاب نايم فراحت عنده ونزلت لمستواه وحطت ايديها علي وشه 
_ كنا دفعه واحده ف الكليه حبيتك من اول مرة شوفتك فيها ، معترفتش ليك بحبي بالرغم من صداقتنا  وقتها ، عشان مقدرتش خوفت ترفض حبي زي م رفضته دلوقتي
_ انا مليش حد كلهم سابوني عايشه لوحدي ، بس مجرد ذكر اسمك علي لساني بحس اني اكتر واحده محظوظه ، دايما كنت تجرح كرامتي وتهيني ، ومع ذالك مقدرتش ابعد عنك .
_ مهاب انا ..انا مش رخيصه زي م قولت عني ، انا انضف واحده ممكن تعرفها ، ضعفت واستسلمت ليك عشان بحبك ، واتجوزتك برضو عشان بحبك ، علي امل ان انت كمان تحبني 
_ ولا اقولك متحبنيش بس خلي ليا مكان ف قلبك ، حتي لو مكان صغير ، 
_ دموعها نزلت بصوت مسموع : حاسه ان حد بيخنقني ، تعبانه اوي ، نفسي ارتاح بقي ، انا مش هعمل اي حاجه تبهرك ، ولا هحاول ، ولو فيوم حبيت جديد هفرحللك من قلبي وعمري م هكون عائق ف طريقك 
_ قامت مسحت دموعها وخرجت راحت عند مامته بعد م مشيت فتح عينيه لما اتاكد انها طالعه بلبس بيتي 
_ اوعدك اني مش هسمح لدموعك تنزل مرة تانيه 
بقلمي اميرة محمد محمود
___________________
_ غصون مع المدير ف المكتب 
دخلت الممرضة فجاة 
_ دكتورة غصون دكتورة غصون
_ اي في ايه ؟؟
_ والد حضرتك هنا وتعبان جدا
_ اييييه ؟؟؟؟؟

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سمراء احتلت كياني
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-