رواية مصائب أمل الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية مصائب أمل الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية مصائب أمل البارت التاسع

 
رواية مصائب أمل الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية مصائب أمل الجزء التاسع 

الحلقه التاسعه 

بقلم دوداا حوده

وفي بيت نيرا

نيرا:مالك يا ابراهيم 

ابراهيم :مافيش شويه مشاكل في الشغل 

نيرا:طيب ما تقولي وانا احاول احلها معاك 

ابراهيم :مش عايز اشغلك معايا هبقي

 كويس قوليلي كنتي عايزني ليه 

نيرا :ثواني وفتحت فونها ايه رايك في 

 الفستان ده 

ابراهيم : ده فستان فرح

نيرا : اكيد عارفه انه فستان فرح

ابراهيم :ده ليه بقي 

نيرا :لفرحنا يا ابراهيم 

ابراهيم : هو مش احنا اتفقنا ان ما فيش

 فرح هتبقي حاجه علي الضيق 

نيرا : اه اتفقنا على كده بس لما كان

 مراتك مش هتعرف دلوقتي هي هتعرف

 ايه المشكله ان نعمل فرح وافراح زي

 البنات 

ابراهيم :مش هينفع يا نيرا خلاص

 الموضوع خلص الفرح ولا انا 

نيرا:لا انت بس عايزه اعرف السبب 

ابراهيم :علشان ده كان اتفقنا من الاول 

نيرا :ولا علشان خايف علي زعل ميرا 

ابراهيم :بوصي يا نيرا انتي عارفه أن انا 

بحب ميرا ومش هقدر انساها ووفقتي 

بكده وعارفه أن كانت هتفضل 

علي زمتي يبقي الموضوع خلص 

نيرا :بعد اللي عملته فيك 

ابراهيم :انا ماشي يا نيرا

نيرا :خلاص خلاص حقك عليا 

ابراهيم :ميرا دي بجد صعب انساها 

حتي ولو هي عايزه تطلق هاخد وقت عقبال 

ما  أخرجها من قلبي موافقه ولا ننهي

 الموضوع من الاول 

نيرا :لا انا موافقه 

ابراهيم :عندي شغل ولازم امشي بجد 

نيرا :خد بالك من نفسك 

ابراهيم :وانتي كمان ومشي ابراهيم 

واتصلت نيرا بميرا 

ميرا: ازيك يا نيره بنت حلال والله كنت

 لسه هاتصل بيكي 

نيرا : والله انا مش عايزاك تزعلي مني

 بس اعمل ايه النصيب  عايز كده 

ميرا : نصيب ايه هو انت بتتكلمي على ايه

نيرا : ايه ده هو انا عكيت الدنيا ولا ايه

 هو انت مش عارفه كنت هتتصلي بيا

 عشان الموضوع ده

ميرا: موضوع ايه يا نيره 

نيره : جوازي من ابراهيم

ميرا : معقول انت اللي هتتجوزي ابراهيم

نيرا : بجد ما كنتش عايزاكي  تزعلي 

 بس اعمل ايه هو النصيب كده هو اللي جه وتقدم وبابا وافق عليه 

ميرا : كده كده انا ما بحبش ابراهيم

 ومش زعلانه اصلا وسجلت نيرا

 المكالمه 

نيرا : معلش الموبايل وقع من ايدي  بتقولي ايه 

ميرا : انا مش بحبه من البدايه وهو كان

 عارف 

نيرا: يعني انت مش زعلانه مني

ميرا : الف الف مبروك يا حبيبتي

نيرا : الله يبارك فيكي  سلام 

ميرا : دلوقتي بقت نيره كويسه

امل : انت بتكلمي نفسك يا مجنونه انت 

ميرا : ابراهيم  هيتجوز نيره معقول 

امل: يا جزمه يا اميره هي قالت لك

ميرا : هي اميره عارفه وانت كمان عارفه

 عرفتم  منين 

امل : شكلي عكيت امال انت عرفت منين

ميرا : نيرا  اتصلت بيا وقالت لي المهم انت عرفت منين 

أمل: بصراحه انا رحت انا واميره لبراهيم 

ميرا : مش انا قلت لا

امل : انا مش عايزكي تزعلي مني بس

 كنت عايز اصلح الموضوع 

ميرا : وطبعا هو افتكر ان انا اللي قلت لك تروحي 

امل : ابراهيم عارف تنكتك وعارف أن 

لو روحك فيه مس هتعملي كده 

ميرا :انا بقيت بحبه اوي يا امل 

امل :يبقي رجعي جوزك ليكي

ميرا :مبقاش ينفع 

امل ينفع لو حس أنه مهم عندك وان 

كبرئياك نزل علشانه 

ميرا :بعد ما فكر يتجوز 

امل :هو عمل كل حاجه علشان تكوني 

مبسوطه دورك جه دلوقتي 

ميرا :يعني اعمل اي 

امل :مينفعش اقولك ترجعي جوزك ازاي 

وفي الاوتيل اللي في اميره وعماد 

عماد : معقول لا اله الا الله

اميره : ما لك يا حبيبي في ايه

عماد: مصيبه يا اميره 

اميره :خير في اي مالك 

عماد :انا لازم انزل مصر دلوقتي 

اميره :طيب ماشي بس فهمني 

عماد :انا الشركه عندي وقعت معلش انا 

اسف نكد عليكي 

اميره : نكد اي طمني بس عليك 

عماد : انا مش فاهم لازم انزل دلوقتي 

اميره :تمام هلم الشنط حاضر 

وفعلا نزلوا القاهره

عماد :معلش يا حبيبتي انا لازم امشي 

اميره : طيب ابقي طمني عليك 

عماد : حاضر 
banner

اميره :انا عارفه أن مش وقته بس ينفع 

اروح عند امل 

عماد :حبيبتي اعملي اللي تحبي 

اميره :طيب ابقي طمني عليك ونزل

 وهي دخلت تاخد شاور موبيلها رن 

اميره :ايوه مين 

فريده :انا فريده بنت خالك 

اميره :خير نعم 

فريده :بوصي انا مش متصله ارغي 

بابا مات 

اميره :ربنا يرحمه خير يعني 

فريده : هو بيقول إن كان ظلملك وليكي 

في الورث زيك زينا حضرتك ممكن تيجي علشان نشوف موضوع الورث 

اميره : احب اصلح لكي  معلومه هو مش قال ورث ده حق امي الله يرحمها 

فريده : المهم لازم تكوني عندي بكره

اميره : هشوف ظروف جوزي ورد عليك

فريده : ده رقمي علشان غيرنا عنوان

وانتي جايه كلمني 

اميره :نبقي اشوف وقفلت السكه 

الحمد لله الحمد لله ربنا عالم بالحال 

واتصلت ب عماد 

عماد : ارجوك يا اميره سيبني دلوقتي

اميره : طيب ممكن اعرف في ايه

عماد : شريكه مش عايز يكمل معي وعايز يفض الشركه او لو عمل كده شركه خربت

اميره : خلاص ماشي خليه يمشي

عماد : باقول لك هاجيب له فلوس منين

ومش عايز ابيع الشركه

اميره :هدخل معاك شريكه 

عماد : بتقولي ايه انا مش فاهم

اميره : خالي مات وساب لي حق امي

عماد : مش بتتكلمي بجد هتديني الفلوس

اميره : هادخل معك شريكه فيها 

عماد : يعني اتفق معاه 

اميره : ايوه يا حبيبي

عماد : انا مش عارف اقول لك ايه

اميره : المهم لازم نروح بكره نقابل بنت خالي

عماد : اكيد طبعا هنعمل كده

وفي شركه ابراهيم الباب خبط 

ابراهيم :ادخل 

ميرا :مساء الخير 

ابراهيم :مساء الخير تعالي ادخلي 

ميرا :عامل اي يا ابراهيم 

ابراهيم :بخير انتي كويسه 

ميرا :الحمد لله نقصني وجودك 

ابراهيم ؛انتي بتقولي اي 

ميرا :ابراهيم انا فعلا بحبك ولو انت 

سبتني انا ممكن اموت 

ابراهيم :طيب اقعدي بس ونتكلم 

ميرا :انا ممكن اعمل اي حاجه علشان 

تفضل جنبي 

ابراهيم : فين الكلام الحلو ده من زمان

ميرا : يعني مش هتسيبني

ابراهيم : بجد انا بحبك اوي 

نيرا دخلت :مساء الخير يا حبيبي 

اي ده ميرا ازيك 

ابراهيم :مش في باب تخبطي عليه 

نيرا :وده من أمتي 

ابراهيم نيره جايه ليه 

نيرا : السؤال ده تساله للهانم جايه ليه بعد ما قالت ان هي عمرها ما حبيتك 

ميرا : انت بتقول لي انت جايه تخربي  الدنيا 

نيرا : ما بقاش يحبك ابعدي عنه بقى

ابراهيم : احترمي نفسك وخرجي برا 

نيرا : هخرج بس بعد ما سمعت كده وشغلت التسجيل لما ميرا قالت إنها 

عمرها ما حبت ابراهيم 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مصائب أمل
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-