رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم الجزء الثالث البارت الرابع عشر
رواية نور الجاسم الجزء الثالث الفصل الرابع عشر 14 بقلم نيلي ياسر |
رواية نور الجاسم الجزء الثالث الجزء الرابع عشر
روايه:" نور _ الجاسم 3 🖤✨" البارت (14). الجزء 3.
بقلم نيللي ياسر.
..
جاسم: اتأخرت اوي..
مالك وهو بيقفل الباب: انت ايه اللي جابك هنا..
جاسم: استأذه فاطمه انا محترمه لوجودك بس..
فاطمه: أحترم نفسك يا ولد..احنا اسفين يا جاسم بيه.
جاسم: انا جيت علشان تعقليه يبعد عن بنتي وعن عيلتي والا..
فاطمه: هيبعد يا جاسم بيه..اوعدك.
" جاسم فتح الباب ومشي ومالك وقف قدام امه"
مالك: انتي بتكلميه كده ليه بتحترميه لايه..ده انا هطلع عين اهله..
فاطمه: كلمه واحده هقولهالك ابعد عن البنت دي وابوها احنا مش قدهم انت فاكر أن ب الكام مليون اللي عندك دول هتقدر عليه..ده يوزنك كده الماظ مش دهب..
مالك: انا هغور في داهيه..
" مالك دخل اوضته وقعد علي السرير بيفكر ومن التعب نام مكانه"
..
" ادم قاعد في الريسبشن وحاضن كنز وهي بتعيط وبيحاول يهديها وليلي سمعت صوت كنز نزلت جري"
ليلي: كنز مالك بتعيطي لايه..
كنز وهي بتحضنها: محتاجه اتكلم معاكي..
" ليلي خدتها وطلعت بيها لوضتها وادم بيبصلها بفرحه أنها بتهتم بكنز وعملت ادوار كتير ام واخت وصاحبه كمان"
..
نور علي باب اوضته تاليا: بقولك افتحي..
تاليا وهي بتفتح: يووو عايزه اقعد لوحدي ايه الزن ده.
نور وهي بتزقها لجوه: زن يا قليله الأدب..انتي ازاي تعملي كده..بتشتمي اختك و بنت عمتك عيني عينك كده..
تاليا: انتو صدقتو انها بنتكو انتو يا دوب مربينها لاكن ابوها عايش ما ياخدها بقي ويخلصنا..
نور: يا شيخه ربنا يخدك انتي ويخلصنا..
تاليا وهي بتستغطي: يارب..يلا بقي في عايزه اتخمد.
نور: وحيات امك يا تاليا لاربيكي.
" نور خرجت وتاليا مسكت الفون وبتقلب فيه"
..
ليلي: هي اكيد كانت غيرانه شويه من حب جاسم ونور ليكي بس اكيد كل شىء هيتصلح..تاليا بتحبك بس هي زعلت شويه..
كنز: بس كلامها منطقي هي فعلاً محتاجه الحب ده..وانا مش بنتهم ف لايه..
ليلي: بس جاسم بيحبك والدليل انه مش هيسيبك تباتي بعيد عن حضنه..
كنز: مش عارفه بس حسه ان كلام بنته اثر فيه.
ليلي: مفيش الكلام ده.. وبعدين مش ابوكي اتشحتف كده وطلب ايدي..
كنز بفرحه: بجد لولولولولولولي مبروك يا لولي..
ليلي: الله يبارك فيكي مكنتش اعرف انك هتفرحي كده.
كنز: ده احلي خبر سمعته النهارده..الف مبروك يا قلبي.
ادم من تحت: كنز تعالي عايزك..
كنز نزلت: نعم يا باب..جسومي..
" جاسم كان قاعد بيشرب قهوه وجمبه ادم"
جاسم وهو بيحضنها: مقدرش انام وانتي بعيده عني يا حبيبه بابي..ومقدرش علي زعلك ده انتي بنتي الكبيره واحلي حاجه في حياتي.
كنز: انا بحبك يا جسومي..
ادم: مفيش كسوف من ابوكي اللي واقف ده.. وبعدين هو انا مش ابوكي يا بت ابن عمك انا..
جاسم: اه ابن عمها ابعد بقي..
ادم: طيب جوزهالي بقي..
جاسم: لا حاسب دي مهرها الماظ.
كنز: هههه.. وبعدين ليلي هترضي انك تتجوز عليها يا نمس.
جاسم: لا متقوليش..
كنز: اه والله.
جاسم: مبروك يا فواز..
ادم: فواز!!؟..الله يبارك فيك يا عم..هستناكم يوم الجمعه بقي.
جاسم: يلا بقي نروح..
كنز بفرحه: يلا.
..
يزيد: مامي انا عايز بكره اروح مع كنز..
حور: هتروح فين يعني..
يزيد: المؤتمر الصحفي اللي هتعمله..
حور: هي هتعمل مؤتمر صحفي تقول فيه ايه؟!.
يزيد: روح بتقول انها قالتلها هتعمل مؤتمر صحفي وتقول إن الحفله دي بتاعت صحبتها والولد ده خطيبها..
حور بصدمه: ولد مين..مالك ابن يوسف..طب ازاي..
...
جاسم: انتي طيب لايه كلمتي الصحافه قولتي انك هتعملي مؤتمر.. وبكره كمان انا اصلا مش موافق انك تقولي انه خطيبك..
كنز: هو ده الحل يعني اعمل ايه.. وبعدين هو وافق..
جاسم وهو بيسوق: كنز انتي عارفه ان كمان الصحافه عارفه انك بنتي انا واكيد هيسألو لايه معملتيش حفله بمناسبة الخطوبة..
كنز: هقول أن الموضوع خاص جداً وانا مش حابه اعمل حفله.
جاسم: ربنا يستر..يلا انزلي..
...
" كنز نزلت من العربيه واول ما نزلت شافت يوسف جاي عليها"
يوسف: اهلا يا كنز..انا مرضتش امشي غير لما اسلم عليكي..
كنز: هو اهلا وكل حاجه بس انت مين.
جاسم: ده يوسف ابن مادلين يا كنز اللي..
كنز: اه..اهلا يلا يا جاسم احنا..
جاسم ببرود: توصل بالسلامه يا يوسف.
يوسف بكسوف: باي...
..
نور وهي بتحضن كنز: لو مكنتيش جيتي كنت روحتلك انا.
كنز: وانا جيت اهو..
جاسم: يلا اطلعي غيري..
كنز: اوكي يا جسومي تصبح علي خير.
جاسم: وانتي من اهله.
نور وهي في حضن جاسم: انت مستحمل كتير اوي.
جاسم: اهو الحضن ده هون عليا تعب اليوم كله..بحبك.
نور: وانا كمان..
..
كنز وهي علي السرير: يووه رد بقي..
مالك بنوم: الو..ايه يا كنز في ايه انتي كويسه..
كنز بارتباك: ا..عامل ايه..
مالك: انتي هبله..
كنز بتوتر: لا انا..انا بكلمك علشان..اه..هتيجي بكره صح.
مالك: اه ابعتي مكان المؤتمر وانا هاجي عليه..
كنز: امم..طيب تصبح علي خير.
مالك: وانتي من اهله..
كنز: طب استني..
" مالك فهم انها عايزه ترغي معاه ابتسم وفتح النور"
مالك: يا نعم..
كنز: قولي بقي هتلبس ايه؟!.
..
نور في حضن جاسم: عارف يا جاسم..مالك صعب عليا..
جاسم: انتي طيبه اوي يا نور ده و** زي ابوه..
نور: لا علي فكره شكله تعبان في حياته.. معذور عاش بردو من غير اب..
جاسم: نور احنا مش عايزين نأذيه هو اللي ناوي علي اذيه.
نور: كان نفسي اول ما اشوفه اخده في حضني واقوله انا قريبتك انا زي عمتك كده واقرب لابوك ولجدك واحسسه انو ليه حد بس..غضب عني والله ابوه الله يسامحه هو اللي عمل كده..
جاسم: نور انا معاكي يا قلبي.. وبعدين تاخدي مين في حضنك ده انا كنت دفنتك.
نور بخضه: دفنتني..يا لهوي.
جاسم بيغمز: في حضني كنن هدفنك في حضني.
..
" صباح يوم جديد..اليوم مشي طبيعي من بين هزار وضحك من عيله جاسم اللي بتجهز علشان المؤتمر وتاليا مش عايزه تروح ونور بتقنعها و أخيراً وافقت وكنز قدام المرايه بتبص للفستان اللي لبساه علشان المؤتمر"
كنز: الو يا مالك احنا جهزنا انزل انت بقي..
مالك: انا تحت بيتك اصلا..
كنز وهي بتجري علي البلكونه: قول والله..
مالك: طبعاً مش خطبتي لازم انا اللي اوصلها..
كنز بفرحه: شكلك حلو..
مالك: مش احلي منك..بس والنبي حطي حاجه علي دراعك اللي باين ده..
كنز: هههه باي يا عم..
" كنز لابسه الفستان ده وجزمه حمراء وعملت تاتو علي رقبتها وزي القمر وأخيرا نزلت تحت وجاسم كان واقف وكالعادة في حضنه نور اللي كانت زي القمر بفستانها الابيض الديق وعمر بيعاكسها وكلهم بيضحكو"
كنز: طب يلا علشان نمشي هنتأخر..
جاسم: شويه اميرات طالعين من ديزني..
كنز: اسم الله عليك وانت ايه بقي ده انت مز..اااه.
نور: ايه ده بقي..كله الا قمري ده.
جاسم باسها: طب يلا يا روحي بقي..
" كلهم خرجو من الكمبوند ولقو مالك واقف ولابس بدله سوده وقميص اسود فاتح اول زرارين..وحزمه سوده وساند علي العربيه بيلعب في الفون واول ما شاف كنز مسك ايديها ركبها العربيه ولسه بيقفل الباب جاسم اتكلم"
جاسم: تعرف اني ممكن ادفنك مكانك علي الحركه دي؟!.
مالك وهو بيقفل الباب: """
..
البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت والجزء الاول والثاني 😉
بقلم نيللي ياسر.
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثالث)