رواية سمراء احتلت كياني الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة محمد

 رواية سمراء احتلت كياني الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة محمد

رواية سمراء احتلت كياني البارت الثامن عشر

رواية سمراء احتلت كياني الفصل الثامن عشر 18 بقلم أميرة محمد


رواية سمراء احتلت كياني الجزء الثامن عشر 

البارت ال 18 رواية سمراء احتلت كياني 
غصون كانت داخله اوضة ابوها تتطمن عليه بس فجاءة حد شدها من دراعها 
_ بصدمه : ااا...انت ؟؟؟
_ غصون ارجوكي اسمعيني 
_ اطلع برااا انت ليك عين تيجي هنا ؟؟
_ سحبها من ايديها ، حاولت تفلت منه معرفتش ، لحد م لقي ايد بتمنعه ، غصون بتبص عليه 
_ دكتور ياسين ...!!!!
_ سيب ايديها 
_ ببرود : مش هسيبها وانت مين اصلا عشان تتدخل 
_ سيب ايديها مش هقول تاني 
_ ولو مسبتهاش هتعمل اي ؟؟
_ هعمل كدا 
_ وكان لسه هيرفع ايده يضربه بالبوكس بس ....
_ دكتور ياسين لو سمحت دي مسالة شخصيه وياريت حضرتك متدخلش فيها 
_ يوسف رد عليه بشماته : سمعت ؟؟؟؟
_ ياسين بصلها بغضب لانها احرجته قدامه ومشي بسرعه قبل م بيتعصب ويكسر دماغها 
_ غصون زعلت انها ردت عليه بالشكل ده ، بصت ليوسف بغضب ودخلت مكتبها فدخل وراها 
_ غصون اسمعيني انا .....
_ دكتورة غصون وياريت تحفظ الالقاب وتلتزم حدودك معايا 
_ بحزن : انا اسف عارف اني غلطت ف حقك كتير ، اديني فرصه اشرحلك وافهمك 
_ بجمود : بس انا نهيتك من حياتي وملكش اي وجود فيها 
_ صرخ : افهمي بقااا لو اي حد مكاني وشاف مراته بالوضع ده هيعمل اي 
_ ببرود : كان هيثق فيها ، كان هيسمعها الاول ، انت غبي ي يوسف غبي عارف ليه 
عشان اي حد هيشوف الصور دي هيعرف انها مفبركه 
_ بدموع : انااسف ي غصون ارجوكي اديني فرصه اثبتلك اني اتغيرت 
_ بحزن : ليه ؟
اديك فرصه ليه 
_ صرخ بدموع : عشان بحبببك ، واكتشفت ده متأخر بس والله بحبك ، انا ندمت ومش عايز اخسرك ارجوكي خلينا نرجع زي الاول 
_ عيطت : انا كمان كنت بدأت احبك واطمن ليك ، بس بعد اللي عملته كرهتك 
مسحت دموعها : و عمري م هرجعلك بعد م طعنت ف شرفي 
_ يوسف اتعصب وخبط ب ايده علي المكتب : مش هسيبك ي غصون ولا هتخلي عنك هرجع وهتشوفي 
_ مشي ورزع وراه الباب وهيه قعدت تعيط : مكنتش اتمني اننا نوصل للنقطه دي ي يوسف بس انت اللي دمرت كل حاجه بعد م بداءت اطمنلك الله يسامحك 
وف الخلفيه حسين الجسمي بيقول " بعد اي بتقولي نادم علي اللي فات بعد اي بتقول مهمه الذكريات "
بقلمي اميرة محمد محمود
______________________
هناء دخلت علي مكتب ياسين 
_ بدلع : اذيك ي دكتور 
_ احم اتفضلي ي دكتورة هناء 
_ سمعت ان حضرتك عرضت نفسك للخطر عشان خاطر دكتورة غصون 
_ دا واجبي الانساني واي حد مكاني كان هيعمل كدا !!
_ بخبث : انا من رأيي تبعد عنها 
_ نعم ؟؟؟؟
_ قصدي ان اي حد بيقرب منها بيتعب اوي ، ابوها ف المستفشي من تحت راسها وطول عمرة بيكرها 
_ يوسف جوزها كان معزبها وكل يوم يقولها انتي وحشه وسمراء ومفيش حد هيحبك 
_ سمعت ان شافها ليها صور ف اوضاع مخله ، قوم ضربها احم و......واغتصبها وقال ليها كلام مهين بعدين طلقها 
_ مخدتش بالها من اللي عينيه احمرت وعروقه برزت وبدء يتعصب : 
وانتي عرفتي كل الكلام ده منين 
_ اتوترت : من ...من المممرضين 
اه الممرضين 
طول الوقت بيتكلموا مع بعض
_ اتعصب : اطلعي براااا 
_ ايه؟
_ برااااا 
_ هناء قامت جريت علي براا وقفلت وراها الباب بسرعه 
_ ياسين قعد يتنفس بغضب وكل كلمات هناء بتترد ف ودنه ، ساب المكتب وخرج براا المستشفى خالص 
_ مخدش باله من غصون اللي فضلت تنده عليه 
يوووة اكيد لسه زعلان مني م انا مكنش ينفع برضو اكلمه بالطريقة دى
بقلمي اميرة محمد محمود
_ واضح ان في قصة حب جديده هنا 
_ غصون بصت وراها لقت هناء واقفه ومربعه ايدها ،هناء مشيت لحد عندها وفضلت تلف حواليها وهيه بتكلمها 
_ شايفه انك بتتخطي احزانك بسرعه ومش فارق معاكي انك مطلقه وعماله تلفي علي الدكتور ياسين 
_ غصون رفعت ايديها وضربتها قلم : اخرسيييي 
انتي فكراني زيك كلبه وبتاعة فلوس ، انا بجد بستحقر نفسي لاني ف يوم من الايام صاحبت واحده زيك ، انسانه ماديه وحقيرة ، تبيعي نفسك وعشرة عمرك عشان مصلحتك الشخصيه 
_ بغضب : انا مسمحلكيش تكلميني بالطريقه دي 
_ انتي فاكرة اني هخاف منك لا انسي ،ابعدي عني وعن عيلتي وعن اي حد يخصني وإلا ...
_ بتوتر غير ظاهر : وإلا اي ؟؟
_ همستلها : وإلا بطلي تلعبي بديلك لحسن هفتح قضية تجارة الاعضاء واكشف حقيقتك وانتي فاهمه قصدي 
_ بلعت ريقها بخوف : ان....انتي بتقولي اي
_ بثقه : زي م سمعتي ي حلوة ، ومش هيهمني حد وهنسي فيوم انك كنتي اغلي واحده علي قلبي
_ غصون سابتها ومشيت وهيه واقفه مشاعرها متلغبطه ، خوف ، توتر ، قلق ، غل ، حقد ، بس اكتر شعور مسيطر عليها  هوة الخوف 
بقلمي اميرة محمد محمود 
_________________
_ غصون دخلت اوضة ابوها وقعدت جمبه علي الكرسي ومسكتت ايده بتردد وباستها 
_ البنات كلهم بيتمنوا يبقي شبه مامتهم ، بس انا اتمنيت اوي اني اكون شبه حضرتك ، وف الاخر لا طلعت شبهك ولا شبه ماما 
_ لو مسكت ايدي زمان وانا صغيرة زي اي اب كان زماني عندي ثقه ف نفسي ومش ضعيفه زي دلوقتي 
_ نفسي احضنك اوي ممكن تكون حاجه سخيفه بالنسبالك بس انا محتاجه حضنك ، محتاجه احس بالامان 
_ انا عمري م حبيت حد بالشكل ده بالرغم ان عمرك م قدمتلي اي احترام ولا حتي حب إلا اني عمري مع عرفت اكرهك
_ عيطت : بابا انت لازم تقوم بالسلامة لو مش عشاني عشان خاطر مصطفي وخديجه طيب 
_ كانت هتقوم تمشي بس حست ب ايدة بتبت فيها 
_ بصت عليه وحست انو بيتهيألها ف مشيت 
بقلمي اميرة محمد.محمود.
______________________
_ بغضب : يعني عمي يبقي ف المستشفي وحضرتك متقوليليش 
_ يبنتي مكنتش حابه اقلقك وانتي لسه متجوزه مكملتيش حاجه 
_ لا ي غصون دا مش مبرر ، انتي لو بتعبريني صحبتك بجد مكنتيش خبيتي عليا من الاول 
_ مجتش فرصه صدقيني انا عرفت بالصدفه 
_ طيب طمنيني عليه ، هوة عامل اي دلوقتي ؟
_ الحمد لله مؤاشراته الحيويه بخير ، والعمليه هتتعمل بكرة 
_ متخافيش ان شالله عمي هيقوم بالسلامه 
_ يارب ي جميله 
_ غصون انتي مش مخبيه عليا حاجه تاني ؟؟
_ بتوتر : ل...لا طبعا 
_ غصون متكدبيش 
_ دمعت : انا ويوسف اتطلقنا 
_ انتي بتقولي اي ؟
ازاي وامتا حصل الكلام ده ؟
_ مش مهم المهم اننا نهينا علاقه ملهاش وجود من الاساس 
_ ليه كده ي غصون انا كنت حاسه انك بدئتي تحبي يوسف 
_ كنت بس الحمد لله ربنا كشفه علي حقيقته دا شك فيا واغتصبني بكل وحشيه من غير رحمه 
_ انا اسفه ي غصون اني فكرتك بذكريات بشعه 
_ انا منستش ي جميله عشان افتكر 
اتنهدت : ربنا يهديه ويصلح حاله 
انا هقفل بقاا عشان ورايا شغل 
_ ماشي ي حبيبتي مع السلامه 
_ جميله قفلت مع غصون وقعدت زعلانه 
_ مالك ي جميله شكلك مش علي بعضك 
_ يوسف وغصون اتطلقوا 
_ ليه اي اللي حصل 
_ مش عارفه ي مهاب مش عارفه 
_ دا نصيبهم ي جميله محدش عارف كان ممكن يحصل اي بعدين لو كملوا مع بعض
_ قدر الله ومشاء فعل 
_ بقولك اي متيجي نخرج؟
_ بجد ي مهاب
_ ضحك : بجد 
_ نطت من مكانه : هروح البس فوريرة 
_ ضحك عليها : عليه العوض ومنه العوض فيكي يبنت الهبله 
_ من جوة : سمعتك علي فكرة 
ضحك تاني من قلبه وقعد يستناها 
بقلمي اميرة محمد محمود
_______________
ياسين دخل المستشفى لقي غصون واقفه ف الاستقبال بص عليها ومشي من غير م يعبرها ف عرفت انو لسه زعلان ، راحت وراه المكتب 
_ قعد يقلب ف الملفات اللي قدامه ومش مهتم بيها مسكت الورق ركنته علي جنب بصلها 
_ خير ؟؟؟؟
_ ببرود : خير 
_ ايوة يعني انتي عايزة اي دلوقتي
_ انت لسه زعلان مني 
_ ببرود : هوة انتي تهميني علشان ازعل منك ؟
_ زعلت من طريقه كلامه : عندك حق عن اذنك 
_ مسح وشه بغضب : علي فكرة انا ليا عندك عزومة قهوة 
_ لفتله بفرحه : وانا موافقه 
_ بص تاني ف الورق فقالت : انا اسفه علي امبارح 
_ ولا يهمك 
_ يبقي لسه زعلان 
مسكت المية ودلقتها علي الورق اللي قدامه 
_ انتي مجنونه ي غصون اي اللي عملتيه ده ؟
_ ببرود : عشان تتجاهلني تاني 
_  طب استني عليا 
مسك الازازة التانيه ودلقها عليها 
_ انت اتهبلت ي ياسين 
_ بضحك : واحده ف واحده 
_ فضلت تجري وراه لحد م قعد كل واحد ف مكان من كتر الضحك 
_ بسسسس خلاص مش قادر 
_ ضحكت : مضحكتش كده من زمان اوي 
_ ضحك : اللي يشوفنا بالشكل ده مش هيقول علينا دكاترة 
_  :هيقول مجانين 
ضحكوا بعدين سكت وقالت
بحزن : بكرة عملية بابا انا خايفه اوي 
_ مسك اديها بحنيه : متخافيش ان شالله هيكون بخير 
_ اتكسفت وسحبت ايديها منه بسرعه كانت هتخرج بس 
_ غصون استني ....
يتبع ....

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سمراء احتلت كياني
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-