رواية صعيدي مودرن الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل
رواية صعيدي مودرن البارت الثالث
رواية صعيدي مودرن الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل |
رواية صعيدي مودرن الجزء الثالث
بتسوق وهيا متعصبه وبتكلم نفسها من الراجل ده ازاي يزعجها ويتدخل في حياتها تليفونها في نفس اللحظه بيرن..
فرح: ايوه يا أسر
اسر: اذيك يا فرح عامله ايه
فرح: الحمد لله
اسر: متضايقه ليه يا نكد فين صباح الجمال والكلام العسل
فرح: مفيش حاجه يا اسر يا غلس
اسر : طب انتي فين نتقابل
فرح : انا سايقه العربيه قابلني فالكافيه بتاعنا ربع ساعه وهاجي
اسر : اوك هستناكي ندخل سوا مع بعض حياتي ليكي 🥰
فرح بضحك: اوك
ادم كان ساند راسه علي كرسي المكتب مبتسم بيفكر فيها في جمالها وجرأتها وغرورها اللي هز قلبه ..
بيفوق من شروده وبيرجع لجديته ...
بيرن علي الجرس وبيكلم السكرتيره اميره
ادم: أميرة تعالي مكتبي
أميرة: حاضر يا فندم
بتدخل أميره المكتب...
أميره: حضرتك كنت عاوزني
ادم: فرح هارون هي السكرتيرة الجديده كلميها وقوليلها أنها تيجي تستلم شغلها بكرة
أميرة : اوك يا فندم
وصلت فرح علي الكافيه ونزلت من عربيتها ..
أسر كان واقف مستنيها..
اسر: اوبااا حياتي ليكي🥰
فرح : ههههه محدش غيرك يقدر يغير مزاجي بثانيه كدا
اسر: عااااارف يا بنتي هوا في حد زيي ادخل يا قمر يلا
فرح: يلا يا بكاش
اسر: بس بتعشقيني
فرح: واثق اوي هههه
دخلوا الكافيه وطلبت النسكافيه اللي بتحبه وطلب أسر قهوه..
اسر وهو يشرب قهوته انتي كنت فين بالاسبورتيف ده
فرح: كنت في انترفيو
اسر: كدا هههههه
فرح : ايه وحش
اسر: حياتي ليكي 🥰🥰 تحفه عليكي بس الشغل والانترفيو الناس متعوده اللبس الرسمي وكدا بس مين دا انتي فرح يباااشا
فرح لنفسها: أما اسر بيعمل كدا يبقي المدير مش غلطااان انا فعلا متسرعه وعصبيه انسي الشغل معاه بقا ودوري علي شغل تااااني..
وفجأة بيحصل اللي ماتتوقعهوش
تليفونها بيرن برقم غريب.
بترد فرح: الوو
اميرة: انا سكرتيرة استاذ ادم حضرتك تقدري تيجي تستلمي شغلك بكرة
فرح مصدومه: بجد؟!
أميرة : ااه حضرتك تقدري تيجي بكرة
فرح: اوك هجي بكرة أن شاء الله وبتقفل التليفون
فرح : اسر اول يوم شغل ليا بكرة انا مبسوطة اني هحاول اخد خطوة بحياتي
اسر: يارب دايما تكوني مبسوطه
فرح : طب انا همشي دلوقتي بقا في حاجااات لازم اعملها
اسر : لأ مبسوطه ونشيطه مش انتي فرح هاتيلي فرااااااح هاتيلي فرااااااح اهئ اهئ
فرح: بس يارخم
اسر : مااشي روحي يلا
فرح: اوك يلا باااي
بتروح فرح علي شقتها نشيطه بترتب الشقه وبتستعد للمسؤليه الجديده اللي مستنياها
اليوم بيعدي بسرعه وبيجي الليل وعلي عكس العاده فرح مش زعلانه متفائله متحمسه لاول يوم شغل
بتدخل تنام عشان تصحي بدري عشان هدف بقت عايشه ليه ..
............................
قاعد في البلكونه بيفكر فيها..
وفجأة بيقول : فرح ...
بيبتسم ..
ادم: خلاص وقعت علي بوزك يا عم ادم
..............................
اشرق نور الصباح بتصحي فرح متحمسه علي صوت المنبه
بتقوم وهيا مبتسمه ...
بتدخل تاخد شاور وتجهز النسكافيه بتاعها كالعاده لانها بتعشقه بتلبس لبس رياضي وبتنزل تركب عربيتها...
فرح: يوم جديد بأمل جديد ...
بتسوق العربيه وبتوصل لحد الشركه
بتدخل الشركه بتفاجأ الكل من جرأتها بالاسبورتيف وثقتها وغرورها ..
دخلت للسكرتيرة اميره..
فرح: انا فرح هارون ..
أميرة: اتفضلي أستاذ ادم مستنيكي
بتدخل أميرة وفرح وراها
ادم: صباح الخير يا انسه فرح
فرح: صباح الخير يا استاذ ادم
ادم سرح في جمالها وجمال عيونها وفضل مركز في عينيها بتوهان .
فرح: استاذ ادم استاذ ادم
ادم وفاق من شروده : ايوه
فرح: حضرتك ممكن تشرحلي هاعمل ايه
قعد ادم يشرح لها مهامها وهاتعمل ايه.
طلعت فرح وأميرة وصلتها علي مكتبها..
دخل امجد لأدم: مش كنت بتقول انك هتشغل الكرو الجديد الاسبوع الجاي
ادم محرجا: اصل لقيتها ظروفها وحشه ومحتاجه الشغل
امجد: اقششعرت ربنا يقدرك علي فعل الخير يا ادم اهئ اهئ هههههههههههه
ادم: هههههه ماشي يا رخم روح علي شغلك بقا مش فاضي
امجد : اااه تفضي لفرح لكن لامجد لأ ماشي هامشي هههه
عدي اليوم علي فرح كان يوم متعب فعلا لأنها جديدة ومش متعودة علي الشغل
وإجي وقت انها تروح
نزل ادم وأمجد الأول فشافوا سيارة جيب في الكراچ ..
امجد: اوبا ..ايه الجمال ده معقوله دي لحد شغال عندنا
ادم: لا يا عم دا راس مال الشركه ما يجبش نصها ههههه
امجد : طب اقولك خد صورني عليها يلا ارسمني اوي كدا
ادم مسك التليفون وهوا بيضحك وبيصور أمجد
بتنزل فرح وبتشوف أمجد واقف علي عربيتها وادم بيصوره.
فرح: بعد اذنك استاذ امجد باااي يا استاذ ادم
ركبت عربيتها ومشت..
ادم وأمجد مصدومين
امجد: دي ظروفها وحشه ومحتاجه الشغل يا ادم
ادم : احم كنت فاكر كدا
امجد وادم سوا: ههههههه
امجد :يلا روح اركب علبه الكبريت بتاعتك هههه
وانا هاركب زوبااا حبيبتي هههه
ادم: يلا يا خويا..
وروحوا كلهم علي بيوتهم....
هل ينتظر فرح السعاده ام أنها ستظل حزينه دائما هل ستجد السند والظهر من يحميها من الوحدة من الدنيا من عمها وقسوته وطمعه ام ان للقدر رأي أخر....يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي مودرن)