رواية أم نص لسان الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل
رواية أم نص لسان البارت الخامس
رواية أم نص لسان الفصل الخامس 5 بقلم حنين عادل |
رواية أم نص لسان الجزء الخامس
#أم_نص_لسان😂
#البارت_الخامس
بتمد ايدها علي الدريكسيون وبتلفه مرة واحدة
نادر وريم في صوت واحد: عااااااااااا
نادر: يخربيتك...يخربيتك
ريم: هانموت ..هانموت ايحقونا( الحقونا)
نادر مش عارف يتحكم في العربيه وبيدخل في شجرة..
ريم اتخبطت في الطابلوه ..
ريم: اااه مش تحاسب يا أخ
نادر بعصبيه: أحاسب
ريم: عالمشاييب( عالمشاريب) ههههههي
الناس بيتلموا حواليهم ..
حد منهم: انتم كويسين
بينزل نادر من العربيه ...
نادر: الحمد لله
* انتوا عاملتوا حادثه
ريم بتطلع دماغها من العربيه ..
ريم: يأ( لا) كنا بنعمي( بنعمل) بيوفه ( بروفه) يا حاج انتم عييكوا ( عليكوا) حاجات يا جدع..
نادر بعد ماشاف وش العربيه ..
نادر: منك لله يا شيخه منك لله
ريم: اييه( الله) وانا مايي( مالي) يا عم انت
بيركب نادر العربيه وبيحاول يشغلها ومافيش فايدة..
نادر: انزلي مش شغاله من وش امك النحس
ريم: طيب هانعمي ( هانعمل) ايه ويانا( ورانا) اشغاي( اشغال)
بينزل نادر وبيروح ينزلها بعصبيه
ريم: ما بياحه( براحه) ياعم انت هوا انا عميت( عملت) ايه يعني
نادر بعصبيه: اخرسي ما اسمعش صوتك عشان ماارتكبش جريمه اخرسي
ريم: طيب انت الخسيان( الخسران)
بيمسك نادر تليفونه وبيكلم حد
ريم: تعايي ( تعالي) نيكب( نركب) تاكس بقا شوف فكيه(فكره) حيوة( حلوة) ازاي
نادر: قولت اخرسي يا بوز الغراب انتي اخرسي
ريم: طيب ماتفكيش( ماتفكرش) اني نفسي اتكيم( اتكلم) معاك اوي يعني من حياوتك ( حلاوتك) يعني
نادر بيبصلها..
ريم: هوا مانكيش( مانكرش) انك حيو( حلو) بس مش من نوعي ايمفضل( المفضل) انا بحب ..........
نادر: اخرسي خالص انتي هاتحكيلي قصه حياتك
ريم: دايما قاهيني( قاهرني) وكاسي( كاسر) نفسي اشوف فيك يوم يا اخي
نادر: دايما مين انا لسه عارفك النهاردة يا غبيه
ريم: الشتمه بتيف ( بتلف) تيف( تلف) وتيوح ( وتروح) يي ( لي) صاحبها .
نادر: مش هاستحمل انا تعبت من ساعه كده ..
بيقف عربيه سودا جمب ريم
ريم بتطلع تجري وتمسك في ايد نادر
ريم: ايحقني ( الحقني) هايخطفوني
نادر: ياشيخه اتنيلي من حلاوتك
ريم: يأ( لا) يا ظييف( ظريف) يبعوني اعضاء
نادر: ماتخافيش هاتبقي بايظه برده
ريم: انت يخم( رخم) اوي
بيبصلها نادر بقرف وبيروح يفتح باب العربيه السودا
وريم واقفه فاتحه بوقها..
بيفتح نادر الإزاز ..
نادر بعصبيه: اركبي
ريم بتروح تركب..
ريم: دي كمان عيبيتك( عربيتك) وايعه( والعه) يا زمييي( زميلي)
نادر: دا اوبر يا ختي اوبر.
ريم: طيب ماشي انا مش هاحسد يعني
نادر بيمسك دماغه: ممكن ما اسمعش صوتك ..
ريم: طيب هاسكت..
بعد دقايق .
ريم: بقويك( بقولك) حاكم انا صوتي حيو( حلو) اوي ماتكتشفني .
نادر: اخرسي وهوا باصص ناحيه الشباك
ريم بتطلع ليه لسانها وبتبص علي الشباك ..
بتقف العربيه وبينزل منها وبتنزل هيا كمان .
بتمشي جمبه ..
نادر: انتي ماشيه جمبي ليه
ريم: مش قويتيي( قولتلي) ماامشيش وراك امشي فين امشي عيي( علي) ايحيط( الحيط) يعني بويص( بورص)
نادر: لأ ازاي هوا احلي منك
ريم: ومنك انت كمان
بيبصلها نادر بعصبيه ..وبتبصله ريم بتحدي
نادر: امشي بعيد عني متر..
ريم: يبقي أحسن
بيمشي نادر وريم جمبه ..
المكان كله خضرا وورد بنفسجي .
ريم: الياه( الله) ايه ايجماي( الجمال) ده
نادر : اكيد عمرك ما شوفتي المنظر ده
ريم بصتله وعوجت بوقها علي الجمب
نادر: بالذمه هوا وشك محتاج
ريم: استاذ نادي( نادر) اظن ان احنا اتفقنا ان حضيتك( حضرتك) مش تتييق( تتريق) عييا( عليا) يا اما هامشي ..
نادر: خلاص امشي...
ريم: فضلت ماشيه معاه لحد ما وصلوا مكان كله كاميرات ..
نادر بيروح يقعد علي كرسي جمب واحدة..
وريم واقفه وراه..
نادر بيبوس ايدها
نادر: وحشتيني يا حبيبتي
ريم بتفكير: اكيد دي مياته( مراته) بس وشها مش باين
بتحاول ريم تشوفها مش بتعرف ..
بتفضل تمشي عشان تشوف وشها لحد ما بتتكعبل في سلك وبتقع قدام نادر ومراته..
الكل بيضحك عليها..
نادر: اهي دي يا حبيبتي..
بتقوم ريم بإحراج وبتعدل هدومها...
انجي بضحك: انتي مساعده نادر
ريم بتبصلها بتفتح بوقها ..
ريم: انتي بتتكيمي( بتتكلمي) عيبي(عربي)
انجي بضحك: ايوه بتكلم عيبي
ريم: ماشاء ايياه( الله) يا استاذ نادي( نادر) عيفت( عرفت) تختاي( تختار) انا يو ( لو) ياجي( راجل) ماكونتش سيبتها..
نادر : انبري في دي كمان
انجي: ههههه عسل يا؟!
ريم: ييم ( ريم)
انجي بضحك: ياريم ..
بتشاور انجي لحد بايدها..
ريم بتمسكها..
انجي باستغراب: ايه؟!
ريم: عاوزة يوتين( روتين) ايعنايه(العنايه) بايديكي
نادر: لا اله الا الله
انجي بضحك: حاضر هاقولك بس نخلص شغل
نادر: ماتتحركيش من مكانك اقفي ورا
ريم: تمام
بتقف ريم ورا كرسي نادر
نادر: يلا استاند باي اند اكشن ..
بنت مش حلوة ماسكه كتاب وقاعده تقرأ فيه .
بيجي شاب وحش بيقعد جمبها وبيقدملها وردة ..
بتاخد منه الوردة ..
البنت: هوا انا وحشه..
الشاب: ايوه بس ده ليه فوائد
بتركز ريم مع المشهد جدا ..
البنت: وايه هيا الفوائد ؟!
الشاب: اللي هايحبك هايحبك حب صادق لشخصيتك مش شكلك دي أكبر فايدة ..
البنت: بس انا كان نفسي ابقي حلوة زي البنات
الشاب: صدقيني الجمال بيروح في لحظه اهم حاجه الروح ..
نادر: استوووب ..عيدوا تاني ..
ريم بتفكير: اللي هايحبك هايحبك حب صادق لشخصيتك مش شكلك دي أكبر فايدة....
بيعيدوا في المشهد مرة تانيه وتالته..
وريم واقفه تتفرج ..
نادر: القهوه بتاعتي
ريم: ازاي يعني قهوه نادي( نادر) باشا مشهيوه( مشهورة) وهاعميها( هاعمليها) فين هايقد( هارقد) عييها( عليها) اما تتعمي( تتعمل)
نادر: اييه ..اخرسي روحي للبوفيه قوليله هات قهوه نادر بيه
ريم: طيب ..
بتمشي ريم للبوفيه ..
ريم: قهوة نادي( نادر) بيه يو( لو) سمحت
العامل اللي في البوفيه كان بيعمل شاي بالتلج..
ريم بصدمه : ايه ده
العامل: ايس تي
ريم: طيب هات قهوه وايس تي يي( لي) نادي( نادر) بيه
ريم كانت بتبص عليه بانبهار وهوا بيعمله
العامل حطهم لها علي صنيه اخدتهم ومشت..
ريم: ياتيي( ياتري) هايبقي طعمه حيو( حلو) زي شكيه( شكله)..
بيبقي مابينها خطوات وبين نادر خطوات بتمسك الشاي وبتشرب منه جرعه ..
ريم بترمي القهوه وبتكح جامد
نادر: اااااه...
ريم بتبص عليه القهوه وقعت علي رقبته وضهره..
ريم بصدمه: كحكحكح.كح كح.............كح..............كح يقطعني😥....
بيتلموا كلهم حوالين نادر و.........يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أم نص لسان)