رواية أم نص لسان الفصل السادس 6 بقلم حنين عادل

 رواية أم نص لسان الفصل السادس 6 بقلم حنين عادل

رواية أم نص لسان البارت السادس

رواية أم نص لسان الفصل السادس 6 بقلم حنين عادل


رواية أم نص لسان الجزء السادس 

بيتلموا كلهم حوالين نادر ..

نادر: اه ااااااااه

ريم: طبعا يو( لو) قيتيك (قلتلك) اني مش قصدي مش هاتصدقني...

انجي: تلج ..تلج بسرعه ..

ريم كانت خايفه ووافقه بعيد وهوا بيبصلها بعصبيه

نادر بيقلع كل هدومه اللي فوق..

ريم بتفتح بوقها ..

ريم بتفكير: يخيبيتك( يخربيتك) ايه ده كيه( كله) ايعضيات( العضلات) دي منين شبه( اليوك) الروك وياهي( واللهي) كان نفسي أقابله .

انجي: انتي بنده عليكي بقالي ساعه

ريم: ايوه ايوه نعم

انجي: روحي عربيتي اللمبرجيني السوده اللي بره وهاتي منها علبه الإسعافات يلا ..

ريم: طيب ..

اديتها انجي المفتاح وجرت ريم علي العربيه

ريم وقفت تبص علي انهي عربيه...

ريم بتفكير: انهي عيبيه( عربيه) هيا ايسوده( السوده) بما ان هوا عنده عيبيه( عربيه) جامدة كده اكيد عيبيتها( عربيتها) فخمه وعاييه( عاليه) زي بتاعت نادي( نادر) هوا ايه ايمبيجيني( اللمبرجيني) دي ..

بتبص ريم علي العربيات وبتروح عند اللمبرجيني .

ريم: يأ مش دي دي شكيها( شكلها) يخيصه( رخيصه) وبتخبط في ايمطبات( المطبات) استنضفوا بقا 

 بتروح لعربيه عاليه وفخمه سوده هامر ..

ريم: ايه ايعظمه( العظمه) دي يايب( يارب) اوعدنا 

بتدخل المفتاح وبتحاول تفتحها العربيه بتعمل صوت عالي.

وفجأة بتلاقي حد ماسكها من قفاها

ريم: في ايه عيب كده يا شبح

* ايه اللي عيب ياحراميه يا غبيه انتي حد يسرق في عز النهار ..

ريم: يسيق(يسرق) ايه يا بتاع انت انا كنت.........

* اخرسي خالص قدامي علي القسم 

ريم : قسم ايه يخيبتك( يخربيتك)  

* قدامي يلا ...

ريم: مدام انجي ايحقيني ( الحقيني) ايه الغيب( الغلب) ده يا يبي( ربي)

انجي بتطلع بتبص عليها...

انجي: ايه ده في ايه ليه ماسكها كده

* كانت بتحاول تسرق عربيتي

ريم: يا كداب وايهي( واللهي) ماحصي( ماحصل) هتيوح( هاتروح) من يبنا( ربنا) فين 

انجي: فين مفتاح العربيه

ريم: اهو

اخدت انجي المفتاح وطلعت تجري علي العربيه

ريم: مدام انجي مدام انجي انتي سيبتيني ييه( ليه) عاااااا

* قدامي يا حراميه يا نصابه

ريم: بس ييا( يلا) 

*كمان بتقولي يلا امشي

ريم: ماشيه اهو تك مشش في يكبك( ركبك) ياشيخ

* يلا دا انتي ليله اهلك سوده

ريم: بس ياض جتك القيف( القرف)

بيوصلوا قدام القسم ..

ريم: ايه السيعه( السرعه) دي دا انت كنت مستنيني بقا ومجهز ايدنيا( الدنيا) ويا( ولا) ايه ايدنيا( الدنيا)

* اخرصي خالص

ريم: خيست تعايي( تعالي) يا عمو العسكيي( العسكري) خيصني( خلصني)من القيف ( القرف) ده

...........................

في لوكيشن التصوير..

نادر قاعد وجسمه كله مرهم وانجي قاعده جمبه

انجي: بقيت احسن

نادر:  نار نار ايه ده 

انجي: هتهدي دلوقتي معلش

نادر: منها لله هيا فين الغبيه دي

انجي: ههههههه 

نادر: ايه اللي بيضحكك 

انجي: اصلي نسيت لما لقتها اتأخرت طلعت لقيت واحد ماسكها من قفاها وبيقول حاولت تفتح عربيته الهامر مع ان انا قايلالها ان عربيتي لمبرجيني

نادر: وهيا الغبيه دي تعرف الفرق بينهم وايه اللي حصل

انجي: خدت منها المفتاح وجريت جبت الاسعافات بسرعه عشان كنت خايفه عليك ونسيت الموضوع بس هوا شكله خادها علي القسم

نادر: ايه قسم

انجي: ايوه اكيد

نادر: هيا كده المشاكل بتدور عليها بملقاط

............................

في مكتب الظابط.

الظابط: استاذ حازم بيقول انك حاولتي تسرقي عربيته

ريم: وانت صدقته

الظابط: انتي عبيطه

ريم: يأ( لأ) بستعبط هههههههه

حازم: شايف يا باشا قله ادبها

الظابط: اخرسي 

ريم: هوا انا اتكيمت( اتكلمت) مش ايشيطه( الشرطه) في خدمه ايشعب ( الشعب) يا باشا

الظابط: اه 

ريم: خياص هاتيي( هاتلي) ساندوتش اصيي( اصلي) جعانه اوي 

حازم: يافندم لو سبت الطفيليات دي من غير حساب الدنيا هتخرب

ريم: طفيييات( طفيليات) ييه( ليه) شايفني عفن خبز ولا ايه

حازم: انتي ....
ريم: اخرس...

بصلها حازم وسكت..

ريم: ههههههه ضحكت عييك( عليك)

بيبص حازم للظابط..

حازم: انت بتضحك يا فندم

الظابط: احم...ليه كنتي بتسرقي عربيته

ريم: ماحصيش ( ماحصلش) يا باشا انا كنت ماشيه يا( لا) بيا ويا( ولا) عييا( عليا) قايي( قالي) ايه ايجمدان( الجمدان) ده يا مان واتحيش( اتحرش) بيا انا عاوزه حقي 

حازم: انا اتحرش بيكي انتي ..انتي مش شايفه نفسك في المرايه ولا ايه

ريم: عيب كده يا استاذ سنجي( سنجل) وبائس يوح( روح) اتجوز عيب كده 

حازم: انتي بتقولي ايه 

ريم : انا عايزه حقي وحق بنات كتيي( كتير) حضيتك من ايذئب( الذئب) ايجائع( الجائع) ده ..

حازم: كذابه ايه دليلك؟!

ريم: وانت ايه ديييك( دليلك)؟!

الظابط: عندك شهود ؟!

حازم: انا شايفها بعيني

الظابط: لازم شهود وانتي ياريم عندك شهود

ريم: عندي يبنا( ربنا) حسبي اليياه( الله) ونعم الوكيي( الوكيل)

...............................

بيركب نادر عربيه.

نادر بتفكير: دورك لسه ماانتهاش انا مجبور انك تبقي جمبي لازم اخرجك للأسف..

بيوصل نادر لأقرب قسم..

بينزل من العربيه ..

ريم ماشيه بطريقه بتخوف وبتقرب علي حازم.  

حازم : انتي مالك يا مجنونه انتي

ريم بصوت تخين: انا نعمان 

حازم بتوتر: نعمان مين

ريم: جن عاشقها وانت اذيتها ويازم( لازم) تتعاقب عاااااااا

حازم بيطلع يجري من قدامها وريم بتجري وراه ..

حازم بيخبط في نادر اللي كان واقف مستغرب..

حازم: الحقني ارجوك منها .منه من اللي عليها انا أسف يا نعمان بيه

ريم بتقرب منهم وهيا بتخن صوتها وبتبرق بعينها حازم طلع يجري ...

ريم: هههههه ييا( يلا) يا خواف ناس مش بتيجي غيي( غير) بيعين( بالعين) ايحمرا( الحمرا)

نادر: خلصتي هبل

ريم: ايوه..انت عميت( عملت) ايه بقيت كويس ايم ييييي( ريلي) فيي( فيري) سويي(سوري)

نادر: ايه اللي حصل بالظبط..

ريم: ايحيوان( الحيوان) ده حاوي( حاول) يتحيش( يتحرش) بيا جبته من قفاه عيي( علي) ايقسم( القسم)

نادر: ده اللي حصل

ريم: ايوه 

نادر: طيب ..يلا 

ريم: اقويك ( اقولك) حط معجون سنان هايوقك( هايروقك) بسيعه( بسرعه)

نادر: اركبي وانتي ساكته

بتركب ريم جمب نادر وبيسوق السواق

ريم: هوا احنا هانيوح( هانروح) فين

نادر: المكتب 

ريم وهيا بتتاوب: والتصوير ..

نادر: لأ انتي بوظتي اليوم 

ريم: قشطه .

ريم بتبص علي العربيات والبحر من الازاز بتسند بدماغها علي الباب وتلقائيا بتنام ..

بيجي مطب بتيجي ريم علي كتفه ..

نادر بيبصلها ..

نادر: انتي ...ريم..

ريم: بس يا عمتي خمسه بس ..

نادر بيضحك وبيسبها نايمه ...

بعد نص ساعه ...

بيوصلوا قدام الإستديو..

نادر: ريم ريم ...انتي اصحي

بتفتح ريم عينيها وبترفع ايدها بتخبطه في وشه

بيتعصب بيروح زاققها

ريم: في ايه ييه( ليه) كده حيام ( حرام) عييك( عليك)

نادر: خير تعمل شرا تلقي نايمه بقالك نص ساعه علي كتفي لما ماعتش حاسس بيه وفي الأخر تخبطيني في وشي

ريم: انا..اسفه 

تليفونه بيرن..

نادر: ايوه حدث البيانات انا عايز المدرسه دي بالذات مدرسه النيل يلا امشي في الموضوع ..

 ريم : مدرسه النيل  انت عارف انا كنت فيها

نادر: وانا كمان

ريم: كان فيها ولد اسمه تخاتيخو كان تخيين جدا وايكل( الكل) بيتييق (بيتريق) عييه( عليه)  يا حيام( حرام) وبيتيزع( بيترزع) اقيام( اقلام) من ايكل( الكل) يحد( لحد) ما فيوم اتكاتيو( اتكاترو) عييه( عليه) ووقعوه من ايدوي( الدور) ايتاني ( التاني) 

جسمه اتكسي( اتكسر) وماحدش يعيف( يعرف) عنه حاجه من يومها بس اكيد يسه( لسه) متأثي( متأثر)

نادر: ومين قالك انه لسه متأثر هوا قدامك اهو

ريم بصدمه: معقول انت تخاتيخو ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أم نص لسان
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-