رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين أحمد
رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين أحمد |
رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين أحمد
-اسد بغضب محاول الهدوء: هتجوز ماياا
-ملك بشهقه: اي
-مايا بصدمهه: انا
-سليمان: اي الكلام ده ي اسد
-اسد بجمود: الي سمعتوة انا بحب مايا وهتجوزهاا
-مايا بفرحه وجرت علي حضنه: وانا كمان ي اسد والله
-ملك بموع طلعت جري علي اوضتهاا....
-سليمان بغضب: لي كدهه دة انتا هتبقاا اب هتتجوز علي مراتك ام ابنك
-اسد محاولا التماسك: هي مش مراتي ولا الي حامل فيه ابني
-سليمان بغضب: انت واعي انت بتقول ايه
-اسد: ومن امتي اسد المنشاوي مش بياخد باله من كلامه..... وشال ايد مايا وطلع الجناح
"في جناح ملك"
-ملك قاعدة علي الارض ضامه رجليهاا باديهاا وبتبكي بحرقه: ياربي لي كدهه انا انا مش حامل اكيد ياربي بقاا باين الحقيقة وهو ازاي هيتجوز ماياا لا لا اكيد مش هيتجوزهاا ازاي طيب هيسبني ياربي انا مش حامل يارب "قالتهاا بترجي".....وفجأة انفتح الباب
-ملك غطت وشهاا باديهاا....
-اسد وبدون سيطرة قرب منهاا:م ملك
-ملك رفعت وشهاا وهو غرقان في بحر الدموع والحمار الجذاب:ن..نع...م
-اسد ولسه بيلمس وشهاا:انا
-ملك بدموع:انا مش حامل صدقني
-اسد وفاق من شرودة :ميهمنيش....وقام دخل الحمام
" عند مايا وهبه"
-مايا بفرحه: واو خطتناا نجحت يماما مش مصدقهه
-هبه بفرحه: ايوة يماياا اخيرا هتبقي حرم اسد المنشاوي
-مايا بخبث: بس يالهوي لو عرف ان ملك مش حامل هيقتلناا
-هبه بخوف:يبت وطي صوتك لو حد سمعناا هيقتلوناا
-مايا:احم احم حاضر....وكملت بفرحه يلا بقاا عشان نحضر للفرح
-هبه:يلا
"في بيت سلمي وحسام"
-سلمي بقلق:في اي يحبيبي نزلت بسرعهه لي
-حسام:ملك حامل
-سلمي بفرحه:واو اسد هيبقاا اب واوا انا هبقا عمتو ي حسام هبقاا عمتو
-حسام:مش ابن اسد
-سلمي اختفت ابتسامتهاا:اي ازاي انت بتقول اي
-حسام:يعني مش ابنه ي سلمي واسد هيتجوز مايا
-سلمي بشهقه:اي الي بتقولوا دة
-حسام:زي ما سمعتي انا مش فاهم حاجه دة اسد بيعشهاا وانا ماكد ان ملك مستحيل تعمل كده
-سلمي بدموع:خدني ليهم والنبي ي حسام
-حسام بحب:اهدي يحبيبتي بس هوديكي بس الصبح بس بس بلا عياط بقا
-سلمي ببتسامه:انا بحبك اووي ي حسام
-حسام بحب:وانا كمان يقلب حسام
"في جناح ملك واسد"
-اسد خرج من الحمام شاف ملك علي نفس الوضع:م...ملك
-ملك:.......
-اسد وهو بيقرب بحب:ملوك.....قصدي ملك قومي
-ملك:......
-اسد وهو بيشيل ملك للسرير:تصبحي علي حاجه حلوه شبهكك يملوكتي....ونام جمبهاا وكالعادة هي في حضنهه"اتشوقتوا في الحته دي صح انا عارفه"
"طلع الصبح في قصر المنشاوي"في جناح ملك تحديدا
-ملك فتحت عيونهاا واتفجأت انهاا في حضن اسد:اممم انا اي نيمني هنا....وقعدت تتامل في شكل اسد وهو نايم وتلمس شعرة الجذاب..... وفجأة اسد مسك اديهاا
-ملك برتباك:انا انا كان انا
-اسد وحاول كتم الضحك وشدهاا جمبه تاني:انتي اي
-ملك برتباك وحمرار:كان في حاجه كنت ب....قاطعهاا اسد وهو يطبع قب*له علي شفا*يفهاا الحمراء
-اسد بحب وتوهان:انتي اي
-ملك برتباك:انا.....وقاطعهاا وهو يق*بلهاا مر تانيه
-اسد وفاق من شرودة:احم احم....وقام دخل الحمام
-ملك لنفسهاا:قليل ادب والله....وقامت
"في الصالون"
-طق طق طق
-سليمان:افتحي ي سعاد
-الخادمه:حاضر....وراحت تفتح
-سلمي:جدو وحشتني اوووي اوووي والله عامل اي
-حبيبت جدو الحمدلله انتي عامله اي
-سلمي:الحمدلله يجدو بخير
-حسام:ازيك يجدو عامل اي
-سليمان:الحمدلله يبني بخير وانت
-حسام ببتسامه:الحمدلله تمام
-هبه:سلمي حبيبتي عامله اي
-مايا بخبث:اي دة يسوسو انتي لحقتي اي الجواز مش حلو
-اسد بغضب وصريخ:مايا يريت وانتي بتتكلمي مع سلمي هانم تحاسبي علي كلامك
-ماياا بطيبه مصتنعه:انا اسفه كنت بهزر دا انتي تنوري يسوسو والله دنتي حتي هتبقي اخت جوزي كمان
-سلمي ابتسمت بضيق:هههه مبروك.....فين ملوكه
-ملك بدموع من فوق السلم:انا اهو.....ولسه نازله جري.....وفجأة