رواية انتقام وعشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة محمود

انتي نايمه ليه لحد دي الوقت اومي جهزيلي العشا 
فرح ، حاضر حاضر
فرح قامت من الإسطبل وراحت تحضر العشا لسليم
نرمين ، انتي بتحطيلنا العشا بايديكي يا فرح هي الداده فين يا سليم
سليم ، أحدها اجازه شهر
نرمين ، ليه كده في ايه حصلها حاجه
سليم ، مش عايز اسأله كتير وانتي مش حطيتي الاكل ارجعي ياللا علي الإسطبل 
نرمين بصدمه ، في ايه انت بتعمل في مراتك كده ليه
سليم ، يووه أنا قايم والله مانا اكل
نرمين ، أنا مسافره اعمل العمليه الفجر ومش عارفه ممكن ارجع أو لا فمعلش لو ده اخر عشا نتعشاه مع بعض ممكن تاكل معايه انت وفرح
سليم ، راح باص رأسها ماشي يا حبيبتي بس بلاش كلام من ده انا معدش ليه حد غيرك
نرمين ، ومراتك
سليم ، يوووه 
فرح ، معلش يا نرمين أنا هخرج مش جعانه عن اذنك
سليم ، ياريت اصحي بدرى الاقي الفطار مش لازم اصحيكي بطريقتي
فرح ، ماشي عن اذنك وخرجت
نرمين ، ليه بتعمل معاها كده
سليم ، ممكن بلاش تسأليني في الموضوع ده عشان خاطري
نرمين ، بس أصلها صعبانه عليه اوى
سليم ، أنا هقوم بجد والله
نرمين ، خلاص سكتنا ياللا ناكل
سليم ، احمد هيجي معاكى عشان هيشرف علي العمليه مع الدكتور
نرمين ، اه قالي
سليم ، أنا عارف أنه لا هيشرف ولا يتنيل بس عايز يروح عشانك
نرمين وشها احمر ، اممم
سليم ، يارب بس العمليه تنجح أن شاء الله وهعملكم فرح جبار
نرمين ،. كله بايد ربنا
سليم ، ونعم بالله
نرمين ، أنا خلاص شبعت أنا طالعه عشان انام
سليم ، ماشي وراح باعت رساله لفرح خلصنا اكل او عايزه تطفحي وياريت تلمي الاكل ونضفي المكان
فرح بعتت له رد ، ماشي 
فرح لنفسها انا اللي غلطانه واستاهل كل اللي بتعمله فيه انا اللي سلمت رقبتك لايمن استاهل اكتر من كده
وقامت راحت تنضف المكان
سليم واقف في البلكونه بيبص عليها ، انتي لسه شوفتي حاجه أنا هكرهك في عيشتك انتي كدابه ومش سليم الهوارى اللي حتت بنت تضحك عليه
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نرمين جهزت ونزلت هي وسليم عشان يروحوا المطار 
،،،،ؤؤؤ،،، في المطار
سليم ، خلي بالك منها يا احمد
احمد ، في عيوني متقلقش
سليم ، حبيبتي انتي عارفه كويس أن في ضغط في شغلي ويوم العمليه هجيلك وهبقي معاكي
نرمين ، ماشي يا حبيبي لا اله الا الله
سليم ، محمد رسول الله
وركبت الطياره هي وأحمد وسافروا
وسليم رجع الفيلا لقي فرح لسه نايمه مصحتش
جاب جردل مايه بتاعه الاحصنه والميا ساقعه وراح رميها علي فرح
فرح ، اعااااا في ايه
سليم ، انتي لسه نايمه فين الفطار 
فرح ، حاضر ثواني وهحضرهولك بس ليه كده مفيش معايا هدوم والجو ساقعه حرام عليك
سليم شدها من شعرها ، بتقولي ايه حرام عليه اه أنا ظالم وهوريكي الظلم اللي بجد وفضل يشدها من شعرها لحد مادخل الفيلا وراح راميها في المطبخ 
سليم بزعييق جامد ، ياللا الفطار
فرح بشهقات ، ممماشي ههعمله 
سليم قلبه وجعه علي اللي عمله بس عقله بيقوله دي لعبت بيك لازم تاخد حقك وفجأه تليفونه رن
سليم ، الو ايوه اخبارك
منال ، الحمد لله أنا اتصلت بفرح كتير موبيلها مقفول وامتحناتها مبتروحهاش ليه 
سليم ، هي قررت انها السنه دي متروحش الجامعه صح يافروحتي وراح مبرقلها وعطاها الموبايل
فرح ، ايوه يا ماما عامله ايه
منال ، كويسه يا حبيبتي هو انتي بجد مش هتروحي الامتحانات 
فرح بصت لسليم رفع حجبه لها فخافت ، اه يا ماما أنا عايزه اكون مع سليم والدراسه بتعطلني عنه 
منال ، يعني مش هتكملي خالص
فرح ، لا هكمل بس السنه الجايه بقي
منال ، ماشي يا حبيبتي ربنا يهنيكوا يارب
فرح ،. شكرا يا ماما سلام
منال ، سلام يا حبيبتي
فرح ، اتفضل الموبايل وقعدت تترعش جامد 
سليم ، اطلعي الأوضه خدي هدومك من فوق 
فرح ، ماشي وطلعت تجرى علي فوق عشان تغير هدومها
فجأه موبايل سليم رن
سليم ، ايوه يا رائد
رائد ، عندي خبر بمليار جنيه
سليم ، خير
رائد ، ايمن 
سليم ، ماله سي زفت
رائد ، رجع سكران بليل هو والسواق وعمل حادثه العربيه اتفرتكت مليون حته ومات
سليم ، لا اله الا الله مات نفس الموته اللي قتلها لابويا وأمي لا اله الا الله يارب
رائد ، الخبر الحلو بقي
سليم ،. في احلي من ده خبر
رائد ، اه مراتك الوريثه الوحيده يعني ممكن تكلمها وترجعلك المصنع
سليم بصدمه ، طب اقفل وطلع جرى علي الأوضه وفتح الباب
فرح بصدمه ، في أي أنا بغير هدومي اتفضل أخرج بره دي الوقت وشدت الهدوم حطتها عليها تدارى جسمها
سليم قرب عليها ، هو أنا قولتلك تغيري واللا تاخدي هدومك 
فرح ، أنا اسفه طب ممكن تبعد مينفعش كده
سليم بهمس جنب ودنها ، ومينفعش ليه مش أنا جوزك
فرح ، هو العفريت راح
سليم ، لا مراحش بس بردك هتبقي لمزاجي
فرح ، بس انا مش جاريه عندك ابعد
سليم شدها جامد وراح رميها عالسرير وفضل يتمتع بعذبها وهي تسرخ ويكأن سراخها بيشفي نار سليم ناحيتها لحد ماستسلمت له
سليم ، ياللا اومي أنا داخل اخد شاور وابقي نضفي السرير والمكان ده و روحي الأوضه التانيه أخرج مشوفكش هنا
فرح بدموع ، حاضر وقامت ولملمت نفسها ونضفت المكان وخرجت راحت الغرفه الأخرى
سليم في الحمام ، هو أنا بقيت حيوان للدرجه دي أنا ليه بعمل معاها كل ده طب كنت سيبتها لايمن ومكنتش اتنازلت عن المصنع ليه اتنازلت وجبتها أنا جبتها اعذبها أنا بقيت بتلذذ بعاذبها وافتكر وهو بيغتصبها وهي بتسرخ في ايده وراح خابط أيده في الحيطه انت بقيت بجد حيوان يا سليم 
فرح في الحمام ، انت لو تعرف السبب يا سليم مكنتش عملت فيه كل ده بس بجد انت اتحولت لشيطان أنا مش مصدقه اني بحب واحد كل همه انتقام مني وبس يارب انت عالم بحالي يارب انت عارف انا عملت كده ليه وخلصت وراحت نازله عشان تحضر الفطار لقت رائد تحت 
رائد ، صباح الخير ازيك يافرح
فرح ، الحمد لله ساره عمله ايه 
رائد ، كويسه هو انتي مالك وايه الجروح اللي في وشك دي
فرح ، مفيش وقعت من علي السلم
رائد ، بالحق البقاء لله اكيد سليم قالك
فرح اتخضت ليكون ايمن قتل امها ، مين اللي مات
رائد ، ايمن عمل حادثه ومات
فرح ،. لا اله الا الله دمر حياتي كلها وهو حي 
رائد ، دمرها ازاي ده انتي الوريثه الوحيده لكل ثروته
فرح ، مش عايزه حاجه منه كفايه كده 
سليم نزل عالسلم وسامع كلامهم ، بس انا عايز المصنع بتاع ابويا وياريت تتنازلي عنه
فرح بزعييق ، كل اللي همك المصنع مهمكش الالم اللي عيشتني فيه لو كنت اديتني فرصه انك تسمعني كنت جايز اصعب عليك اما انت حكمت من غير ماتسمع الضحيه ايمن بيه كان مخيرني يا اما المصنع يرجع يا اما يقتل امي والحمد لله هو غار دي الوقت أنا كده مهمتي خلصت هنا أنا هتنازل لك عن المصنع وتعتقني امشي كفايه اللي عملته معايا اوي
سليم بصدمه من اللي سمعه معرفش يرد
رائد ، هو اللي عامل فيكي كده انت يا سليم
فرح ، رائد لو سمحت وديني بيت ماما معلش معتش طايقه اقعد دقيقه واحده هنا
رائد ، ياللا يا فرح
سليم ، في داهيه 
فرح بصتله باحتكار ، شيطان واقف علي الارض
رائد ، ياللا يا فرح علي فكره يا سليم لو كنت ملقتش حد يقف لفرح ودوست عليها براحتك فأنا مش هسمحلك من النهارده يا صحبي ملكش دعوه بيها واخدها وخرج
سليم فضل يكسر كل حاجه قدامه وكل مايفتكر اللي عمله فيها ينهار اكتر
سليم ، أنا غبي ضيعتها مني من غير ما اسمعها كنت بتفنن في عذابها كنت بدبحها بسكينه تلمه كسرت قلبها أنا غبي
،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
فرح روحت بيت مامتها وفضلت قافله علي نفسها متكلمش حد فقدت الثقه في أي حد امها بتأكلها بالعافيه سليم دمرها نفسيا وجسديا 
منال ، اختك بقالها تلت شهور علي هذا الحال مش راضيه تكلم حد ومش عايزه تخرج من الأوضه خالص الفرحه راحت خالص من قلبها ربنا ينتقم من اللي كان السبب
ساره ، هو عايش حياته ولا كأن في حاجه 
منال ، أوعي تكوني قولتي لجوزك أنها حامل عشان اكيد هيقول لصاحبه
ساره ، لا مقولتلوش
منال ، أمم اللا بالحق هتروحي للدكتوره انهارده 
ساره ، اه اتفقت مع رائد هنروح نكشف نشوف ايه سبب التاخير بس خايفه اوي يا ماما اكيد مني رائد مراته كانت حامل قبل ما تتقتل
منال ،. عادي يا حبيبتي ده اربع شهور مش 30 سنه 
ساره ، خايفه اوي
منال خير يا حبيبتي متخافيش كله خير
،،،،،ؤؤؤ،،،،،،،،،
عند الدكتور
ساره بدموع ، رائد هو انت ممكن تسيبني لو طلعت مبخلفش
رائد ، انتي مجنونه اسيبك ازاي اللي بيني وبينك عمره ما عيل صغير هيقويه أو يضعفه
ساره ، ربنا يخليك ليا
الممرضه ساره عبد اللطيف
ساره قامت مره واحده ، ياللا يا رائد
رائد دخل معاها عند الدكتوره
الدكتوره كشفت وطلبت تحاليل من ساره وقالت لها التأخير ده عادي متقلقش
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
رائد ، اطمنتي ياللا بقي نروح 
ساره ، خايفه اوي من التحاليل
رائد ، هي حياتنا كلها هتبقي خوف ياللا يا ستي 
ساره ، ماشي ياللا
،،،،رؤؤؤؤ،،،،،،
سليم ، الفرح هتعملوه فين
احمد ، أخيرا هنتجوز أخيرا وافقت
سليم ، مش كنت عايز اطمن اول علي اختي
احمد ، الحمد لله أن العمليه نجحت واهي من ساعه مرجعت تمشي كل يوم في مول شكل 
نرمين ، بعوض الايام اللي كنت مبخرجش فيها
احمد ، حبيبتي ربنا يمتعك بصحتك يا قلبي بس ارحميني شويه مش كل شويه تعالي وديني تعالي خدني أنا شغال مش فاضي عالطول
نرمين ، بالحق يا سليم هو رائد معدش بشوفه ليه
سليم ،. رجع شغله وصفينا شغلنا سوا
نرمين ، ليه كده
سليم ، هو عايز كده هو حر بس احنا لسه صحاب بس مش زى الاول
نرمين ، بسبب فرح
سليم ، أنا ماشي رايح الشركه عن اذنكم
نرمين ، هو انت بتهرب ليه أما بتسمع اسمها كل مره
سليم ، سلام وسابها ومشي
نرمين ، احمد تعرف بيت فرح
احمد ، ليه 
نرمين ، عايزه اعزمها علي الفرح واطمن عليها
احمد ، تمام شوفي عايزه تروحي امتي وانا اوديكي
نرمين ، دي الوقت
احمد ، امري لله ياللا بينا
نرمين ، احبك وانت مطيع كده يا حبيبي
،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
في بيت فرح
نرمين ، متأكد انها الشقه دي
احمد ، مش عارف مش أنا سألت الجارد قدامك
نرمين ، اه اومال محدش بيفتح ليه
وراح الباب مفتوح
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-