رواية انتقام وعشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمود

أنا جهزت يا حبيبي ياللا بينا 
رائد ، احنا لسه هنعدي علي سليم الأول عشان هنسافر سوا
ساره ، خلاص اوك ياللا بقي 
رائد ، مالك مستعجله كده ليه
ساره ، أنا عمرى ماروحت اسكندريه يا رائد اول مره في حياتي
رائد ، عارفه هي جميله اوي وصافيه فعلا هي عروس البحر الابيض المتوسط
ساره ، طب ياللا بقي والنبي والنبي 
رائد ، طب ياللا ياروحي
،،،،،رؤؤؤؤ،،،،،،
رائد ، ايوه يا سليم انت فين احنا جايين عليك
سليم ، أنا همسي اهو بالعربيه ياللا بينا 
رائد ، ياللا توكلنا على الله
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،
قدام الفندق
ساره ، الله ده جميل اوي يا رائد هو سليم غني اوي كده
رائد ، واغني من كده انتي لسه شوفتي حاجه سليم ماشاء الله عنده سلسله مطاعم في القاهره وفندق في اسكندريه وقريه سياحيه في الغردقه و
ساره ، طب بس خلاص ده جاي علينا 
سليم ، رائد أنا هطلع انام عشان تعبت من الطريق
رائد ، طب ماتيجي نتغدي سوا عالبحر 
سليم ، لا مليش نفس سلام وسابهم وطلع
ساره ، سليم بقي كئيب اوي يا رائد
رائد ، من ساعه ما الهانم طفشت وهو ادمر خالص بقي شغال ليل نهار عشان ميفكرش في حاجه
ساره ، ربنا يهديها وترجع هو فعلا شكله مدمر خالص
رائد ، غيري سيرت الهانم دي عشان بضايق كل ما اسمع اسمها بيصعب عليه سليم واللي حصله
ساره ، علي فكره سليم هو اللي وصلها لكده 
رائد ، فرح مش واثقه في نفسها ولا واثقه في حب امها ليها هيبقي عندها ثقه أن سليم اتغير عشانها
ساره ، بس هو
رائد ، أنا قولت غيري السيره دي بقي وياللا بينا عشان هناكل عالبحر 
ساره ، يس ماشي يا حبي 
رائد ، ماشي يا مجنونه 
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
في المطعم
فرح ، هاله أنا خلصت غسيل الاطباق ممكن تمسحي انتي الأرض معتش قادره
هاله ، ماشي يا حبيبتي اقعدي ارتاحي وانا هكمل
نسرين ، بقولكوا يا جماعه عندي لكم خبر حلو 
فرح ، خير
نسرين ، مستر ياسر مسافر بكره هو والمدام الصعيد وهيقعدوا كام يوم والمطعم هيتقفل بكره عما ابنه يجي يستلم بعد بكره مكانه ايه رايكم نروح نغير جو بكره ونروح البحر نشم هوا 
فرح ، لا أنا هقعد اشم هوا في سريري أنا خلصت التامن انهارده هريح ضهرى بقي
هاله ، بطلي كأبه وتعالي نغير جو والنبي 
فرح ، لا مش هقدر والفلوس اللي معايا ولادي أولي بيها أما اولدهم
هاله ، هو انتي مش ناويه ترجعي لجوزك خالص
فرح ، جوزي تصدقي وحشني رغم كل حاجه عملها فيه انا لسه بحبه
هاله ، طب ماترجعي عشان الاولاد
فرح ، معدش ينفع خلاص الوحش فيه بقي اكتر من الحلو
هاله ، سيبتيه كل ده وبردك قلبك محنلوش 
فرح ، ساعات بيحن بس اعمل ايه كده احسن 
هاله ، براحتك يا بنتي بس اكيد هتخرجي معانا بكره
فرح ، سيبيها بظروفها 
هاله ، ماشي خلاص يا بنات هنخلص ونمشي وبكره هتنزل من بدرى نتمشي 
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
السكرتيره ، أبوه يا سليم بيه الوفد هيجي بكره باذن الله
سليم ،. خلاص تمام وانا في انتظارهم 
السكرتيره ، تمام تصبح علي خير
سليم ، وانتي من أهله وقفل 
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،
صباح تاني يوم 
هاله بتخبط جاااامد ، فرح يافرح اومي بقي
فرح فتحت الباب ، صباح الخير في حد يخبط كده
هاله ، هو بجد الشقه الفخمه دي بتاعتك
فرح ، اه ليه
هاله ، يعني بتشتغلي في مطعم وشقتك فخمه كده 
فرح ، قرى قرى 
هاله ، مبقرش والله ربنا يزيدك حبيبتي يارب ياللا ادخلي تجهزي بقي عشان نمشي
فرح ، ماشي ودخلت لبست دريس طويل للارض ضيق حاجه بسيطه وخرجت لهاله
هاله ، طب ياللا البنات بيستنونا تحت
فرح قفلت الباب ، طب ياللا ننزلهم
هاله ، ياللا 
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،
سليم ، ايوه يا رائد ياللا اجهز عشان هنمضي العقود مع الخبراء الأجانب
رائد و، خمس دقايق وهكون عندك تحت
ساره ، انت نازل
رائد ، همضي العقود واجيلك عالطول 
ساره ،. مش الفندق ده بيطل عالبحر ممكن اروح اقف قدام البحر عما تخلصم 
رائد ، خلاص ماشي ياللا بينا ننزل 
ساره خرجت قعدت قدام البحر تشم هوا 
،،،،
هاله تعالو يا بنات ننزل الميا أنا جبتكوا انضف حته في اسكندريه كلها
ساره بتبص جنبها لقت فرح ماشيه مع تلت بنات 
ساره راحت جرى وراها 
ساره ، فرح 
فرح بصتلها بصدمه ، ساره
ساره حضنتها جامد 
فرح ، عامله ايه
ساره ، انتي ايه اللي جابك هنا اصلا
فرح ، مفيش أنا ماشيه يا ساره وياريت متقوليش لحد انك شوفتيني سلام 
ساره ، استني بقولك
فرح ، سيبني لو سمحتي أنا نسيتكوا كلكم خلاص وسابتها ومشت مع صحابها
ساره دخلت جرى الفندق تدور علي رائد وسليم
هاله ، هي مين ساره دي
فرح بدموع ، اختي 
هاله ، طب ليه عملتي كده معاها
فرح ، مش وقته أنا هركب وهروح سلام وطلعت تجرى ركبت عربيتها وروحت عالبيت
ساره بجرى وعماله تنهج ، سليم سليم رائد
رائد ، في ايه مالك حد اتعرضلك
ساره ، فرح فرح بره مع صحابها 
سليم سمع كده وطلع يجرى بسرعه علي بره هو ورائد
وساره جرت وراهم
سليم ،، هي فين
ساره ، كانت مع البنات دول دي الوقت
سليم جرى عليهم هو ورائد
هاله ، في ايه 
سليم ، فرح فين اللي كانت معاكم
هاله ، انت سليم الهوارى رجل الأعمال 
سليم ، ايوه فين فرح
هاله ، وانت بتسأل عليها بصفتك ايه
سليم ، أنا جوزها
نسرين ، اه يا بنت المحظوظه سليم الهوارى مره واحده اه ماهو العربيه والشقه مش معقول من خدمه المطاعم
يارا ، بس كده عيب يا نسرين
نسرين ، يا اختي انتي كمان أنا ناقصاكي
سليم ، هي فين
هاله ، مشت ركبت عربيتها ومشت
سليم ، طب هي ساكنه فين
هاله ، أمم منعرفش احنا اصحاب في الشغل وبس
سليم ، هي بتشتغل ايه معاكم
هاله ، أنا بتشتغل في مطعم اسمه ****** بس فرح مبتعرفش تطبخ فابتغسل الاطباق وبتمسح وكده
سليم ، تمام اكيد صاحب المطعم يعرف عنوانها أنا عايز كل تفاصيلها انهارده يا رائد
رائد ، الكلام ده لو في القاهره احنا في اسكندريه أنا معرف وفجأه ساره وقعت في الارض مغمي عليها
رائد ، ساره فوقي ساره
سليم ،. شكلها اخدت ضاربه شمس ياللا دخلها الفندق بسرعه
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،
نسرين ، هو انتي مقولتلوش عنوان بيتها ليه
هاله ، أما استأذنها الاول وشكلها مش عايزاه يعرف حاجه عنها ياللا يا اختي نتمشي عشان نروح بقي
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-