رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة 2 الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد عبدالسلام |
رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم شهد عبدالسلام
ليله بستغراب: ايه ده
سليم: اطلعي معلش
وبيتطلع
ليله :انا عايزه افهم هو في ايه
سليم: هتفهمي كل حاجه
وبيطلعها في ياخت كبير
و مليان بلالين
سليم وهي واقفه قصاده نزل علي رجلو قدامها
وليله واقفه مش فاهمه حاجه
سليم وماسك علبه فيها خاتم الماظ:تقبلي تسامحيني و تتجوزني
وبيقبل ايديها ولسه ماسك العلبه
ليله بحزن:طب ما احنا متجوزين
سليم: الوراقه دي مالهاش اي لازمه عندي كل اللي يهمني انتي انتي وبس صدقيني بحبك
ليله بدموع:وانا
سليم ولسه نازل علي رجلو :وانتي ايه
ليله :.....
سليم بقلق:طب موافقه
ليله بتحرك رقبتها بمعني موافقه
سليم بيقف قدامها مره واحدها وبيحضنها جامد وبيلف بيها وبيطلع بيها في الياخت
وفجاه الضوء بينور في الياخت
ليله بفرحه:يا مجنون نزلني
سليم نزلها وبيمسكها من وشها بحنيه:بحبك و ربنا بحبك
وبصي كده وبيرفع ايدو
وفجاه بيظهر في السما بحبك يا ليلو
ليله بفرحه: وانا اكتر
سليم بيرجع يحضنها وبيبعد عنها
وبيفتح العلبه و بيلبسها الخاتم
سليم بفرحه:مش مصدق انك خلاص بقيتي معايه يا حته من قلبي
في الفندق
عمر بهزار:اخوك ده مش سهل
تميم بضحك:انا بقول كفايه كده عليه يلا نجمع العيله وننزل
عمر:تمام يلا يا تميم نعرف مالك واسد ان سليم و ليله اتصالحه
تميم:تمام انا هروح ل اسد
وانت ل مالك
وبيروح تميم
وبيدق الباب
اسد:عايزه ايه يلا
تميم: في ايه يا بابيي مش كده
اسد:بابي جايب سوسن
تميم بيدخل من تحت ايد اسد
تميم ل حور:يلا يا ماما انتي لسه قاعده
حور بستغراب: في ايه
تميم:سليم واخد ليله علي ياخت يا معلم و مولعها من بدري يلا عشان نروح نفرح ليله وبيطلع
اسد بفرحه:طب ينفع كده
حور بفرحه :اه ينفع اهم حاجه ان هما كويسين دلوقتي
اسد بفرحه:دي انا اكتر حاجه تسعدني:ويلا عشان ننزل
عند جناح مالك
مالك: انا لسه سايبك عايز ايه
عمر:سليم واخد البت علي الياخت يا معلم و يلا عشان نحتفل
ومشي من قدام مالك
مالك بفرحه:تاليا قومي بسرعه غيري
تاليا :في ايه يا روحي
مالك برومانسيه :يا روح روحك سليم و ليله هيتجوزه قومي بقي
تاليا بفرحه:اعاااا بجد طب يلا
وبتنزل العيله كلها و بتروح علي الياخت
اسد بيمثل الجمود:ليله تعالي هنا
سليم بصدمه:انت بتقول ايه يا بابا
اسد:بقول انك حيوان ولازم تتجوزو في اقرب وقت
سليم ضحك:اخر الاسبوع وحياتك
كل العائله بقيت فرحانه ومبسوطه ل سليم و ليله وفعلا الميعاد اتحدد وبقي اخر الاسبوع و تميم و لؤلؤ و عمر ولوليا ذي مهما اخر الشهر
نفس اليوم بليل
مالك:بكره هننزل القاهره عشان تجهيزات الفرح
وكل واحد هيروح علي جناحو
سليم: راحه فين
ليله بفرحه: هطلع انام
سليم بخباثه: في جناحي
اسد وسمعه :ده عند امك يا روح امك مش عندنا يلا غور علي اوضتك
سليم :مش كده يا عم نتفاهم
مالك:امشي يلا وانتي يلا يا حبيبتي علي اوضتك
مالك بيحضنها وبيطلع
سليم: ماشي يا بابا اتجوزها بس ومش هتشوفها تاني
العائله كلها بتضحك
وتاني يوم الصبح
في القاهر
مها بحب: مبروك يا حبايب قلبي
وطبعا ليلي و انس بيباركه ل سليم و ليله
سليم: شويه و الفاشون هتجيلك
ليله بابتسامه:حاضر
اسد:مبسوطين
كلهم وكل واحد عيون في عيون حبيبو:اوووي
اسد وحور بين احضانه:دي اهم حاجه عندي
وكل واحد محبوبته بين احضانه
وشويه ومصممة الازياء بتبقي عند ليله
غرام :اهلا يا ليله سليم بيه بعتني ل حضرتك
ليله بابتسامه:اه عارفكي طبعا اتفضلي و هتطلع
وبيتطلع هي و ليله
ونازل انس
غرام بتوهان:انس
انس بفرحه:غرام عامله ايه
غرام:الحمد لله وانت يا انس ولا تحب اقولك يا دكتور
انس:انتي كل حاجه منك بحبها يا غرام بس بلاش دكتور
غرام:هو انت هتستقر هنا
انس :لا لسه في لندن بس فتره وهرجع
غرام بزعل:ربنا معاك ويوفقك
انس:يارب انتي ...
غرام:انا الفاشون ان شاء الله هعمل فستان ليله
كل ده وليله متابعه وساكته وملاحظه حب غرام الواضح في عيونها
انس:طب ايه رايك نتكلم شويه
ليله :عادي برحتك
انس:خلاص ايه رايك تخلصي الشغل مع ليله وننزل شويه
غرام:تمام مافيش مانع
في
غرفة ليله
غرام:الفستان هيبقي تحفه عليكي
ليله:شكرا و بتغمز و هو بردو هيبقي تحفه جنبك
غرام:مش فاهمه
ليله بابتسامه:انتي بتحبي انس
غرام:عرفتي منين
ليله :واضح عليكي اووي انك بتحبي
غرام بحزن:اووي يا ليله بحبه و كنت معاه في ثانوي و اول سنتين في الجامعه بابا قرر ان احنا هنرجع مصر
ليله و بطبطب عليها:ان شاء الله هيبقي خير ويكون في نصيب سوا
غرام بابتسامه:يارب يا روحي وانتي بسم الله مشاء الله عليكي ذي القمر
وبتخلص مع ليله وبتنزل تقابل انس
انس وماسك ايديها:وحشتني اووي
غرام برتباك :وانت
انس:معقوله لسه فاكراني
غرام بدموع:ولا عمري يوم نسيتك يا انس
انس حضنها:بحبك يا غرامي
غرام بتبعد:وانا
انس :بابا هينزل و اسد اخويا بعد يومين عشان الفرح و هاجي اشرب حاجه مع باباكي
غرام بفرحه:بجد
انس بابتسامه :اه وربنا
وبيخلص اليوم واسد بيقرر ان طول الاسبوع سليم في الڤيلا بتاعته
تاني يوم الصبح
عمر في الفون
عمر:فاضل 15يوم وفرحتي تتم يا نن عيوني
لوليا: هيبقي اسعد يوم في حياتي يا عمر
عمر:مين سمعك يا قلب عمر
في الساحل في جناح اياد وشهد
اياد بحب:يا روحي قومي بقي كفايه نوم
شهد بكسوف:ايه بقي
اياد بغزل:قومي يا حبيبت قلبي
شهد:عايز ايه
اياد بحب:وحشتني
في الڤيلا
اسد:مالك عايز كل حاجه تمام خايف يحصل حاجه
مالك:ان شاء الله مش هيحصل حاجه يا اسد
اسد:يارب
وبيخلص الاسبوع العائله كلها مبسوطه وفرحانه وكل واحده بيعمل تجهيزات فرحو و وكل حاجه بقيت جاهزه ل فرح ليله وسليم
قبل الفرح بيوم
بيتجمع الشباب عند سليم في تميم و عمر و اسد
في بيت غرام
واسد و مالك وعمر و انس مع بابا غرام فريد
فريد:اهلا وسهلا يا عمر باشا
عمر بفرحه:عامل ايه يا فريد
وبيحضنه
و بيقعده
اسد:طبعا يا فريد احنا هنا عشان نطلب إيد الانسه غرام ل ابن اخويا انس
فريد بابتسامه:وانا موافق واتشرف بيكو انس راجل و كويس
عمر:احنا اللي نتشرف يا فريد
فريد:هاخد راي غرام و هرد عليك
في الڤيلا
بيسان مرات اسد ابن مها
بيسان:امممم بس ده انتي صغنونه اووي يا ليله
ليله بابتسامه:لا يختي مش ضغننه ولا حاجه
بيسان بضحك مع البنات و خباثه:طب عايز اقولك حاجه صغيره اووي عشان بكره
ليله :قليله الادب
لؤلؤ بضحك وبتمسكها:لازم تسمعي
تاليا:بس يا لؤلؤ سبيها
ليله :اوعي يا بارده
لؤلؤ :لازم تسمعي
ليله: اسمعي لوحدك يختي
ولؤلؤ بتشدها ليله جريت علي برا
وهوبا بتخبط بضهرها في الحيطه(سليم)
سليم مسكها:ايه ده في ايه
ليله بتوتر: سليم
و بتدخل بقيت العائله مع سليم
سليم: ثانيه يا بابا وهرجعها
اسد :ماشي
وبيمسك ايد ليله
وبيطلع
سليم: مالك وشك مخطوف كده ليه
ليله بتوتر وبتبعد:لا مافيش
سليم بحب:طب اهدي يا روحي بس مالك
ليله بتوتر:مافيش عايزه ادخل
سليم بخوف:طب حد عملك حاجه
ليله:تؤتؤ لا
سليم بحنيه:طب في ايه
ليله :مافيش بس لؤلؤ بترخم عليا بس
سليم ضحك وفهم حركات البنات:قوليلها بيقولك سليم ملكيش دعوه بيا
ليله بضحك:ينفع تسيب ايدي بقييي
سليم بحب حاضر وقبلها من جبينها
سليم :مش مصدق ان خلاص كلها بكره ولا هتبقي في بيتي
ليله بكسوف:وانا بحبك
وبيتدخل ليله جري
سليم ضحك وبحب:مجنون بس بس اي حاجه منك حلوه
يوم فرح ليله و سليم
في الاوتيل
في اكبر اوتيل في القاهره
في الفون
ليله بتوتر:الو
سليم :انتي فين
ليله بتوتر:في الاوتيل
سليم: خلي بالك من نفسك و متوتره ليه يا حبيبي
ليله بتوتر:خايفه
سليم: من ايه يا روحي
ليله:خايفه اطلع وحشه يحصل حاجه متوتره اووي
سليم: ينفع تهدي خالص كده وهتبقي ذي القمر انتي قمرين من غير حاجه يا حبيبت قلبي
ليله :يارب يا حبيبي
سليم: نعم قولتي ايه
ليله :هااا لا مفيش باي بقي
وبتقفل
سليم بابتسامه و بيشوف صورتها علي الفون
سليم: كلها ساعات و تبقي معايه و مراتي
عند ليله
لوليا:يلا الميكاب تحت
ليله بتوتر :لا لا انا خايفه
لؤلؤ:يا بنتي خايفه من ايه تعالي ربنا يهديكي
ليله:طب خليها تطلع
بيسان:هتبقي قمر يختي متخفيش
ليله بابتسامه:خودي بوسه
ليلي:انا عايزه اعرف معلش انتي متوتره ليه
ليله:يووو بقي مش فرحي وبتدخل الميكاب
الميكاب الارتيست ريان
ريان:اهلا ب عروستنا القمر يلا بقي
ليله :انا عايزه كل حاجه هاديه خالص
ريان:من عيوني يا قمر يلا
وبعد ساعات
بتخلص الميكاب وبتساعدها في الفستان غرام وطبعا بقيت البنات جنبها
وبتتصل علي سليم
ليله:بابا
سليم:ايه يا قلب وعيون بابا
ليله بابتسامه:انا اتصلت بيك عشان اقولك
سليم بفرحه:قولي يا حبيبت قلبي
ليله :انا فرحانه اوووي
وبتضحك جامد
سليم:انا هبقي عايش حياتي كلها عشان تبقي فرحانه يا روحي
ليله بتوتر: بس بص بقي انا هعيش مع اسد ومالك
سليم بتلقائيه:نعم يا روح امك
ليله:في ايه يا سليم
سليم: يا قلب سليم هو انا متجوزك ليه يا حبيبتي مش عشان تبقي جنبي انا احنا مالنا ب اسد ومالك احنا
ليله:خلاص نتفق بقي
سليم: انا متجوز طفله وربنا اقفلي يلا عشان هتبقي عروسه قمر النهارده
ليله بزعل:انا طفلههه انا
سليم :اهدي يما كده بلاش خناق انهارده و حياتي عندك النهارده تبقا فرحانين بس
ليله: امممم حاضر باي بقي عشان عندي حاجان كتير اوووي
وبتقفل
سليم: يا مجنونه انتي
عند مالك و اسد و حور وتاليا
متجمعين في جناح في الاوتيل
اسد فرحه:اقدر اقول ان مهمتي انتهت انا وانت وهي بتتجوز دلوقتي اكتر حاجه كنت خايف عليها بحبها يمكن اكتر من ولادي وكانت امانه في رقبتي و هتفضل امانه في رقبتي ل يوم الدين
مالك بفرحه:مبسوط بيهم و فرحتي اكتر ان هي مع سليم وبيحبها و بيخاف عليها ومتاكد ان ابنك يا اسد هيشالها في عيونه
حور بعياط: كفايه بقي وربنا انا مبسوطه اووي مش عايزه اعيط
اسد بيحضنها و بيمسح دموعها
تاليا: اهم حاجه ان هما الاتنين فرحانين مع بعض
مالك بيحضنها
مالك:عقبال الباقي
وبيدق الباب سليم
وبيدخل
سليم بفرحه:هتجوزها يا جدعان
مالك:اسد ده ابنك بيضحك
حور:يا حبيب قلبي مبروك يا حبيبي
سليم بيحضنها:الله يبارك فيكي يا ست الكل
تاليا: مبروك يا حبيبي
سليم بيحضنها:الله يبارك فيكي يا تيتي
مالك:كفايه احضان يا حلو انت
مالك بجديه:سليم
سليم: ايه
مالك:وربنا هتزعل ليله هعلقك
سليم بحب:دي في عيني لا عيني ايه دي في قلبي
اسد:وربنا لو جت في يوم زعلانه او حسيت ان هي زعلانه انت مزعلها انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه
سليم: هو في ايه يا جدعان دي مراتي مراتي و قبل متبقي مراتي بنتي و مافيش حد هيخاف عليها ذي
اسد:عارف بس بعيد عنك انت دماغك طايره منك
سليم: ده كان زمان وربنا دلوقتي ده انا عايش عشان احبها بس
اسد ضحك وقرب عليه و حضنه:ربنا يخليكم لبعض يا حبايب قلبي
مالك بفرحه:مبروك يا حبيبي
سليم بمشاكسه:عقبال يا ابو الملوك
تاليا ل حور:شايفه ابنك عايز يضرب وهو عريس
كلو فضل يضحك
وبيدخل عمر وتميم و مها و عمر و اسد وانس
اسد:يلا بقي عشان نروح للعروسه
وبتخرج العائله كلها من الجناح
في جناح ليله
لوليا :بسم الله مشاء الله قمر
ليله بتوتر:لا انا خايفه اوووي
بيسان :اهدي يا حبيبت قلبي
ليلي:بسم الله مشاء الله عليكي ذي القمر
ليله بتوتر:شكراا
لؤلؤ:يلا يا بنات نطلع احنا
ليله بتوتر:هططلعه فين
لوليا:لازم نطلع بقي ابيه هيجي ياخدك
ليله بتوتر: لا والنبي انا متوتره شويه
غرام:يا روحي اهدي بس
بيسان بحب:خدي نفس عميق يا حبيبت قلبي و اهدي كده و كل حاجه هتبقي تمام
يلا يا بنتي
وكل البنات بتخرج من الجناح
وبتدخل حور وتاليا ومها
تاليا اول مابتشوفها :بسم الله مشاء الله الله واكبر عليكي يا حبيبي
حور بدموع وبتقرب منها وبتحضنها:حبيبت قلبي بنتي اللي ذي القمر مبروك يا روحي
ليله وهي فعلا حاسه ان حور وتاليا امها:تسلمي يا ماما
وبتحضن تاليا و مها
وبعد شويه من الكلام
كل ده سليم واقف هيموت ويدخل