رواية حب ورد الفصل الثاني 2 بقلم اية هلال
رواية حب ورد البارت الثاني
رواية حب ورد الفصل الثاني 2 بقلم اية هلال |
رواية حب ورد الجزء الثاني
ورد : مين البت الي واقفة معاه دي ! الله انتي مالك مدايقة ليه يا ورد ، ده انتي حتي لسة شيفاه انهاردة ، طيب هروح اسالة لالا استني بلاش تهور ، روحي احسن ..
لفيت وشي وخلاص همشي ، لقيته بينادي عليا
- ادهم : ورد تحبي اوصلك في طريقي عشان متتبهدليش ف المواصلات
- ورد : شكرا يا مستر ، انا بيتي قريب وبحب اتمشي من المدرسة للبيت
كانت عايزة تسأله عن البنت الي كانت واقفة معاه لكن غيرت رأيها يمكن يحرجها
- ادهم : زي ما تحبي ، اه ومش هنسي ابعتلك ادد ابقي اقبليه
- ورد ابتسمت : حاضر
- روحت ورد البيت وهي بتفكر فيه بس بتحاول تلهي نفسها بأي حاجة وباردو بتفكر هل البنت دي خطيبته مثلا ولا مراته ...
- وهي بتفكر لقيت رسالة علي الفون ، لقت ادهم باعت ادد اقبلته ولسة مفيش ثواني ولقت رسالة
- ادهم : تقدري بقا يا ستي تقرأي كل الي بكتبه وتقوليلي رائيك كمان
- ورد : متشكرة يا مستر
- ادهم : في حاجة ف الورق مش فاهماها
- ورد : لا مرسي فاهمة ، شكرا لحضرتك
وانتهت كده وقفلت الفون ، اييه الي بعمله ده اهدي يا ورد ده مدرس ولازم يبقي قدوة مش حاجة تانية
تاني يوم
الساعة 7 الصبح
- ورد دخلت الفصل بدري وقعدت اخدو الحصة الاولي وادهم عندهم الحصة التانية
- عاليا : المستر ادهم فيين اتاخر اوي علي الحصة
ورد : مش عارفة اكيد زمانه جاي دلوقتي
- عاليا : متعرفيش ايه الي حصل امبارح في المرواح
- ورد : ايه الي حصل ؟
- عاليا : واحنا خارجين لاقينا مستر ادهم واقف مع بنت ، كل بنات الدفعة عيطوا 😂
- ورد : ايه الاوفر الي انتو فيه ده اتلموا شوية
- عاليا : خلاص متزقيش ، انا قايمة اجيب اكل علي مايجي
لسة عاليا بتقوم وخارحة من الباب لاقت مستر ادهم ف وشها
- ادهم : علي فين ، اتفضلي اتدخلي مفيش خروج
- عاليا وهي سرحانة : حاضر
ادهم بدا يشرح ويبص لورد وهي بتحاول تتجنبه بكل الطرق
- ادهم : ورد انتي معايا
- ورد : معاك ازاي مش فاهمة
- ادهم : انتي فهمتي اي ، انا قصدي فاهمة الي بقوله ولا سرحانة
- ورد : لا مع حضرتك طبعا وفاهمة
- ادهم : تمام اتفضلي اقفي قوليلي اخر جاجة قولتها
-ااااا كنت بتقول .. ايوا انا فاكرة ، كنت بتقول الجدول بتاع ...
- ادهم : اه ماهو باين انك مركزة
وبيضحك
- ورد : اسفة
- ادهم بصلها بابتسامة وقالها : تمان اقعدي ، ركزي بقا عشان الشابتر ده مهم
خلصت الحصة وخارجة للبريك
قرب ادهم منها وبيقولها : ورد الكتاب تحفة قرائت منه شوية واختيارك حلو اوي
- ورد : طيب الحمدلله انه عجبك يا مستر
- امم طب معندكيش حاجة تانية اقرائها
ورد : اه طبعا عندي كتير
- واحنا بنتكلم لقيت نفس البنت الي شوفتها معاه امبارح بتقرب علينا
- نادين : يلا يا حبيبي هنتاخر
- ادهم : حاضر يا دودو جاي اهو هستاذن بس من المديرة
وانا واقفة مش عارفة ابتسملها ولا اضربها علي وشها
ابتسمت ابتسامة خفيفة : اهلا
- ادهم : سلام ياورد لازم امشي ضروري
- مشي وانا مدايقة ، روحت اغسل وشي قي الحمام ورجعت الفصل
بصراحة بقيت اليوم كان سخيف روحت وبعتلو اسماء الكتب الي بحبها وهو كان لسة مشفهاش كان مع الست نادين بقا
- قعدت اعمل الواجب وقرائت رواية
لقيته بيرن
- ادهم : ازيك يا ورد ، هقرا الكتب الي بعتيها متشكر
- ورد : تمام يا مستر كنت تقولي كده تكست مش فون
- ادهم : احم ، طيب انا باردو كنت بتصل عشان اسالك لو هتيجي مجموعة الدرس ؟
- ورد : بجد هو حضرتك بتدي دروس ؟
- ادهم : ايوا علي قدي كده ، لو حابة تيجي هكون مبسوط
- ورد : ايوة هاجي عشان باردو الفزياء بالنسبة ليا صعبة شوية
- ادهم : لا متقلقيش هتبقي سهلة جدا بس لو تركزي هاا
- ورد ضحكت : اسفة والله مش عارفة ازاي سرحت انهاردة في الحصة
- ادهم : حصل خير هعوضهولك في الدرس ان شاء الله
- ورد : شكرا
قفلت معاه ووقفت وهي بتضحك وبعد كدا : لااااا لا يا ورد امسكي مشاعرك شوية ...
يوم جديد وورد مراحتش المدرسة وهتروح الدرس لادهم انهاردة
- في المدرسة
- ادهم دخل الفصل وقعد يبص علي الكل كان بيدور علي ورد
- ادهم : امال فين زميلتكم ورد مجاتش ؟
- عاليا : لا يا مستر مجتش انهاردة
- ادهم وشه كشر وزعل وكمل الدرس وخرج وكان يوم سخيف بالنسبة له بارو
- عند ورد
- ورد : انا نازلة ياماما راحة درس الفزياء ، عايزة حاجة
- مامت ورد : لا يا روحي متتاخريش
- ورد : حاضر
ركبت تاكسي ووصلت المكان ، تقريبا بيدي في شقته
- بتخبط ورد علي الباب وفتحت لها نادين
- نادين : اتفضلي يا حببتي مش انتي جاية درس
- ورد تنحت واتصدمت ، يعني ايييه متجوز ؟
- ورد كل وشها ابتدا يعرق وايدها كمان
ورد :هو حضرتك بتعملي ايه هنا ؟
نادين : هكون بعمل ايه يا ورد ، عايشة هنا
ورد : هو انتي عرفتي اسمي منين؟
نادين : ادهم حكالي عنك ، ادخلي
دخلت وانا نهيت الحكاية بالنسبالي ، كانت حكاية جوايا وخلصت مادام طلع متجوز هو في الحالتين كان الموضوع غلط
- قعدت وهو بيبصلي معرفش ليه وانا بتجنبه باي شكل
دخلت نادين بتديلو اقلام وكتب
-،ادهم : تمام يا دودو يا حببتي شكرا
- نادين : اما مكنتش اساعد اخويا يعني اساعد ميين
- ورد : ايه ؟ انتم اخوات يا مستر
- ادهم : ايوا مالك يا ورد
- حطت ايدها علي قلبها زي ما يكون ارتاحت وهي مستغربة الاحساس ده جدا
بدا يشرح وهي مندمجة معاه ومع كلامه
الشرح خلص والكل مشي وورد لسة بتقوم
- ادهم : ورد ، مجتيش ليه المدرسة انهاردة
- كانت باصة للارض مش عايزة تبصلو نهائي
- ورد :مفيش ظروف يعني هروح بكرة ان شاء الله
- ادهم : تمام ، اقلقت عليكي شوية ، بس باين عليكي شاطرة جدا ربنا يوفقك
- ورد : شكرا يا مستر عن اذنك
بتقوم
ادهم : ورد هو انتي كنتي مفكرة نادين مراتي ؟
#يتبع
#حب_ورد
اسفة والله لو البارت صغير بس لسة بفكر ف الاحداث ♥️ بجد كل الكومنتات فرحتني ، شكرا جدا♥️
ده وصف الشخصيات عشان تتخيلو كويس♥️
ادهم
مدرس عنده 23 سنة طويل شعره اسود ، بشرته قمحية عينه سودة بيلبس سويت شرتات علي طول يعني وانتو بتتخيلو اتخيلوه وهو لابس سويت شيرت😂 ، دمه خفيف عنده اخت واحدة وهي نادين ..
ورد
بنت عندها 17 سنة بنت هادية وجميلة ، بشرتها قمحية وعنيها رمادي وحواجبها عريضة ومتسرحة طبيعي ، عندها غمازات ، شعرها اسود وبتربطه لورا دايما ، بتلبس اوفر سايز علي طول ، قصيرة شوية ونحيفة ، بتحب الروايات جدا وطيبة جدا
- نادين
اخت ادهم شعرها بني وعنيها عسلي طيبة وبتحب ادهم جدا بتدرس في كلية فنون جميلة وبتحب الرسم جدا ، بتسافر كل فترة وهي الفترة دي مع ادهم ..
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب ورد)