رواية عشقت صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى حمادة

 رواية عشقت صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندى حمادة

ائشه بصدمه انتي ..
سهام بغل اه انا طبعا مكنتيش متوقعه انك تشوفيني 
عائشه بكره جايه لي ي حرابيه 
سهام الله يسامحك دنا جايه اعزيكي في جوزك الا مات وجوزي انا كمان 
عائشه بكره ي سلام يلا اطلعي برة البيت ده ي حيوانه 
ندى استني ي ماما 
ندى بوجع جايه ليه ي مرات ابويا جايه هنا لي عايزه اي ابويا ومات جايه لي بقى وبطلي تمثيل ي حلوة لان كلنا عارفين حقيقتك ي زباله يلا اطلعي برة البيت
سهام بغل وكره ده بيت جوزي فاهمه ومش هطلع منو ليا فالبيت ده زي امك بالظبط 
ندى بعصبيه وصوت عالي مستحيل ده بيت امي بس مش هتعدي هنا دقيقه واحده فاهمه ي زباله يلا اطلعي برة البيت اطلعي 
ادم مسك ندى اهدي
ادم ببردو يلا اطلعي برة البيت ده باسم عائشه هانم عمي محمد سجلو باسمها قبل ميموت وده بيتها هي وبس ويلا بقى من غير مطرود اطلعي من هنا 
ندى بكره يلا ي حلوة من هنا بابا كان عارفك صح بس عشان كده كتب البيت ده باسم امي 
سهام بغل لا طبعا محمد كان عيان وانتو اكيد ضحكتو عليه 
عائشه بضحك لي ي سهام مع انك عارفه ان محمد كان كويس وبعقلو ولا عشان عرف حقيقتك ي سهام انتي الجرئه الا انتي فيها دي عشان تيجي لحد هنا بنفسك 
سهام ماشي انا ماشيه ي ندى انتي وعائشه بكرة تشوفو هعمل اي فيكم 
ومشيت سهام 
عائشه بتعب ربنا يسامحك ي محمد علي البلوى دي 
ندى بحزن ربنا يرحمو ي ماما 
ادم اهدي ي ندى وانسيها
ندى في حضن ادم حاضر ي ادم حاضر 
...........
بعد مرور تلات شهور من موت محمد ولد ندى
ادم يلا ي ندى هنتاخر اوي 
ندى جايه ي ادم حاضر أهو مستعجل لي كده الشركه مش هطير 
ادم ي حبيبتي ده اجتماع مهم وانتي ماسكه الشركه كلها يلا ي بنتي بقى 
ندى طلعت جيت أهو ي حبيبي 
ادم بصدمه اي القمر ده ي ندى 
ندى كانت لبسه فستان سق احمر وكب عاالي احمر وعملها شعرها فورمه تحفه 
ندى بضحكه جامده مالك ي دومي 
ادم بزهول دومي كمان لا كده كتير ولله 
ندى بتضحك 
ادم يارب ايمته اتجوز بقى يارب 
ندى بضحك لسه بدري
ادم نعمممممممم بدري من عمرك ي ختى لي اخلل جمبك 
ندى بضحكه ربنا يفرحنا يارب 
ادم يارب ي قمري وأتجوز بقى 
ندى بضحك يارب
.......
فالشركه 
ادم طل ببدلتو السوده التي أبرزت عضلاتو وضحكته التي أبرزت غمازتو وكان حاجه قمر 
وندى وشياكتها بالفستان الذي خطف انظار الجميع 
دخلو الشركه ووصلو قاعه الاجتماعات 
فالاجتماع وصل الطرف الثاني من الشركه وكانو من المانيه 
ندى بتتكلم بالألمانية 
احنا لينا شرف التعاقد معاكم 
المسئول فالشركه احنا كمان أيتها الجميله 
ادم بغيط بص لندى
ندى كتمته ضحكتها بالعافية 
المسئول فالشركة اسمو ماركو 
ماركو انسه ندى انكي جميله جدا كيف لكي كل هذا الجمال 
ندى ابتسامه لطيفه شكرا لك سيد ماركو 
ادم بغيظ انها ليست انسه سيد ماركو انها زوجتي 
ماركو بصدمه ماذا زوجتك 
ادم في مشكله 
ماركو بغيظ لا سيد ادم لا يوجد اي مشكله 
ادم ابتسم 
ندى بصت لادم وضحكت 
ادم خبطتها في رجليها 
ندى بصدمه بصت لآدم 
ادم بصلها بغيظ 
ماركو هل يوجد مشكله 
ندى لالا لا يوجد اي شيء
ادم هكذا نكون اتفقنا سيد ماركو
ماركو اكيد سيد ادم انا ليا شرف التعامل معاكم
ادم ونحن ايضا 
انتهى الاجتماع وذهب ماركو لكي يسلم علي ندى 
لكن ادم مسك ايدو 
ادم اعتذر سيد ماركو لكن زوجتي لا تسلم علي احد 
ماركو لماذا 
ادم لاني لاحب ذلك 
ماركو حسناا 
ندى ابتسمت 
بعد انتهاء الاجتماع 
ندى انفجرت في ادم انت مجنون ي ادم مجنون انت ازاي تعمل كده ازاي اي ده 
ادم بغيظ ولله انا عملت اي هاااا ده واحد حيوان دنا شويه وكنت هضربو 
ندى بزهول لي ي ادم 
ادم عشان محبش حد يبص علي مراتي فاهمه 
ندى ي ادم مينفعش كده
ادم لا ينفع اي حد يقرب منك اقتلو
ندى بعياط كده ي ادم ماشي 
ادم نفخ راح نحيتها وحضنها 
ندى ابعد عني 
ادم خلاص بقى متزعليش بقى 
ندى لا 
ادم حقك عليا خلاص هصالحك 
ندى لا مش هتعرف
ادم لاولله 
ندى اه 
ادم شدها لحضنو وباسها جامد كأنو بيعاقبها علي بعدها طول الفترة دي
ندى زقتو لانها مكنتش عارفه تتنفس 
ادم حط جبينو علي جبينها وبيتنفس بصعوبه
ادم بحبك ي حبيبتي
ندى انا كمان ي ادم بحبك اوي مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي
ادم بحب هفضل معاكي لاخر العمر ي حبيبتي
ندى وعد 
ادم وعد 
فجاه الباب اتفتح 
.. بتعملوا اي
ادم بعصبيه انتي مالك 
ندى بعصبيه اي الا جابك هنا انتي ليكي عين ياه دانتي بجحه اوي 
سهام امال انا جايه اخد حقي مش جايه اشوف جمالكم 
ندى حق اي 
سهام حقي فالشركه والمصنع وفلوس جوزي كلها 
ندى انتي انسانه مريضه 
سهام اه وعايزه فلوسي 
ندى لسه هتتكلم ادم مسك ايديها اهدي
ادم ببردو اتفضلي حقك طبعا هكلم المحامي حالا 
سهام أيوة كده 
ادم اتصل بالمحامي 
ندى مش طايقه تشوف سهام وواقفه مش طايقه نفسها 
جه المحامي وقاعدين ندى وادم وسهام والمحامي
المحامي هنبدا نقراء الوصيه 
سهام بفرحه اقراء أقراء يلا عشان كل واحد ياخد حقو 
المحامي حاضر 
المحامي بيقراء الوصيه 
محمد بيه كتب كل حاجه باسم ندى وساب لكل واحد مبلغ من المال في حسابو بس المسئول عن كل حاجه هي ندى وبس 
سهام يصدمه انت مجنون صح الوصيه دي مزورة مستحيل 
ادم ببردو لي مش كنتي عايزه تشوفي حقك 
ادم هي مكتوب ليها كام ي حضرتك المحامي 
المحامي 100الف جنيه 
سهام بصدمه بس 
اه وعائشه هانم مليون جنيه 
ورويدا بنتك مليون جنيه لكن تحت وصيه ندى وطبعا رويدا بنتك عندها 10سنين بس يعني مش هتاخد الفلوس دلوقتي
سهام بزهول مستحيل فاهم مستحيل 
المحامي ولله دي الوصيه وانتي حرة 
سهام بغل وكره عملتها ي محمد كان لازم أقتلك قبل متعمل كده لازم أقتلك 
ندى بعصبيه اخرجي برة ي زباله ي حيوانه اخرجي 
خرجت سهام ماشي ي ندى ولله مش هسيبك وهنتقم منك فاهمه هنتقم 
ندى فوري في داهيه 
مشيت سهام وهي بتتوعد لندى
بعد ممشيت ندى انهارت من العياط 
ادم خدها في حضنو
ندى بعياط بابا لي عمل كده
ادم عشان يعوضك عن كل حاجه ي ندى وده حقك الا اتحرمتي منو طول حياتك 
ندى انت كنت عارف 
ادم اه كلمني وطلب مني أجيب المحامي وعملنا كل ده هو عارف انك طيبه وجدعه وهتحافظي علي فلوسو ومش هتظلمي اخواتك ي ندى .
ندى حضنت ادم وعيطت كان نفسي يكون موجود بابا اتغير كتير بس ملحقتش افرح بيه
ادم متزعليش ي حبيبتي ان شاء الله كل حاجه خير ي حبيبتي يلا كده خليكي قويه احنا دلوقتي بنكبر الشركه وخلينها كبيرة وبنتعاقد مع ناس كبار
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (عشقت صعيدي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-