رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم أحلام تامر
رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثالث 3 بقلم أحلام تامر

ريماس جريت ع الحمام وفضلت تعيط بسبب معامله مرات ابوها ليها.. لييه ي رب بتعمل معايا كده ليه تهني وتجوزني لاي حد نا اي زنبي يا رب قاطع كلامها خبط علي الباب وما كان غير فارس..
فارس:ممكن تفتحي نتكلم.. ولكن لا رد
فارس بتنهيده:اهدي كده عشان غلط تعيطي ف الحمام ممكن يطلعلك عفريت و.. وقبل ما يكمل كانت ريماس فتحت الباب بسرعه من كتر الخوف
ريماس بصت للارض بخجل شديد احبه فارس ولكن اخفاه بسرعه فريماس ليست البت التي يجب ان يحبها فارس فمهما كانت هيه بنت من قتل اباه يعلم انها ليست مزنبه ولكن ليس بيديه.
فارس :بصي نا جاي اتقدملك وبصراحه هيبقي افضل ليكي انك تقبلي لاني عارف بظلم مرات ابوكي فريحي نفسك واقبلي
ريماس:وانت عايزني ليه
سكت فارس شويه وقال:تقدري تقولي معجب.. ها موافقه
ريماس وقد مر امهامها تعذيب مرات ابوها لها ثم اومات بموافقه
ابتسم فارس ابتسامه بسيطه وسرعان ما اخفاها.. طب يلا ممكن تقومي تجهزي نفسك
اومات ريمات ب حاضر وذهبت من امامه اما فارس فقام بالاتصال ع صديقه ورفيق دربه اياد وطلب منه ان ياتي ويحضر معه ماذون
بعد وقت جاء اياد والماذون وتم عقد القران وانتهي الماذون بمقوله بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
ابتسامه خبث ع وجهه انتصار وسعاد ع وجه فوزيه فالان سوف تتخلص من ريماس للابد..
فارس طلب من ريماس تجهز حاجتها
اياد لفارس :بقي ي واطي تجبني علي ملا وشي عشان اجبلك مأذون تتجوز
فارس:واجبك ده ولا مش واجبك
اياد:تسدق نسيت.. امال صحيح اي سره جوازه الغفله دي
فارس:هحكيلك كل حاجه بس اما نروح ونبقي لوحدنا.
شويه وخرجت ريماس بعد ما جهزت شنطتها
انتصار بلؤم:يلا ي عروسه
ركبو عربيه فارس متجهين لفيلا الشرقاوي تحت صمت ريماس وخوفها من حياتها المستقبلية المجهوله.
بعد شويه وصلو الفيلا نزل فارس واياد وراحو الجنينه اما ريماس ففضلت ف العربيه
انتصار :متنزلي يبت ولا انتي مءتنيه اللي يشيلك.
ريماس بخوف:ح حاضر
نزلت ريماس وشالت شنطتها ومشيت ورا انتصار وطبعا كانت بتعرج لان رجليها محروقه
عند فارس واياد
فارس حكي لاياد كل حاجه
اياد:انت ماشي غلط ي صاحبي
فارس:تقصد اي
اياد:هتقدر تحب البنت دي؟ بلاش هتقدر تعاملها كويس وتنسي انها بنت اللي قتل والدك.. هاا جاوب
فارس :مش عارف اعمل اي وامي اللي اجبرتني ي اتجوزها ي اقتلها ونا مستحيل امد ايدي ع واحده فهل هقدر اقتلها
اياد:الله يكون في عونك ي صحبي بس كل اللي اقدر اقول عليه متحاولش تظلمها لانها ملهاش زنب ف اي حاجة.. مش زنبها انها بنت اللي قتل والدلك... تركه اياد وذهب اما فارس كان ف دوامه افكاره
عند ريماس كانت في قمه خوفها من انتصار فمذ ان اتت تقوم انتصار بتوبيخها وقد قالت لها انتصار انها سوف تقوم بالاعمال المنزليه مثل الخدم
انتصار:بصي بقي ي بنت الدسوقي من هنا ورايح انتي زيك زي الخدامه واقل كمان يعني تصحي الصبح تنفضي الاوض وتتعملي الاكل فاهمه
ريماس بدموع:ح حاضر😪
دخل فارس ف الوقت ده الفيلا وشاف ريماس واقفه مع امو وبتعيط حس فارس بالم رهيب ف قلبو لما شاف دموعها راح وقف عندهم
فارس:فيه اي
انتصار:مفيش كنت بس بعرفها هيه هتعمل اي
فارس فهم ان امو جرحتها بالكلام اتنهد بخفه وقال لريماس
فارس:ريماس تعالي معايا اوريكي اوضتنا
انتصار بصدمه :اوضه مين؟!
فارس بلا مبالاه :اي هو مش احنا متجوزين ولا اي
انتصار:بنت الدسوقي مش هتنام الا مع الخدم
فارس:ومرات فارس الشرقاوي مش هتنام الا ف اوضتي وده اخر كلام لو مش عاجبك ي امي عادي هرمي عليها الطلاق وزي ما دخلت بالمعروف تخرج بالمعروف
انتصار ف نفسها:ومالو اسبيها تنام معاه وبكره يروح الشغل وامرمطها ف البيت واشفي غلي فيها
فارس طلع اوضته ومعاه ريماس دخلو الاوضه وريماس فضلت واقفه مش عارفه تعمل ايه
فارس:احم ممكن تدخلي تاخدي شاور وبعد كده تعالي نامي
اومأت ريماس بحاضر وذهبت الي الحمام وبعد شويه خرجت ريماس من الحمام وكانت ترتدي بيجامه بنص كم وشعرها مبلل كانت غايه ف الجمال كانت نظره طويله بدون اي علامات لم تفهمها ريماس اما فارس فكان ف عالم اخر لم يتوقع بانها بهذه كتله الجمال وعندما نظرت اليه ريماس تحولت نظراته الي اللابتوب الخاص بيه
فارس لنفسه :ي نهار ازرق ده البت فرسه استر ي رب.
ريماس ذهبت بخجل امام المراه وقامت بتمشيط شعرها تحت نظرات فارس المشتعله.
لم يتحمل فارس فقام بدخول الحمام بسرعه(يقلب امه لحق يوقع 😂).
اما ريماس جابت غطاء ونامت ع الكنبه الموجوده بالغرفه.
اما فارس فدخل لاخد دش بارد لكي يهدء من تلك النيران التي بداخله.
خرج فارس من الحمام وجد ريماس نايمه كالملاك ولكن اين؟
فارس :ريماس.. ريماس
ريماس بنوم اممم
فارس بحده:قومي نامي ع السرير
ريماس قامت بخوف من صوته:هااا
فارس:قومي نامي ع السرير
ريماس:و وحضرتك هتنام فين
فارس:هنام نا ع الكنبه
قامت ريماس بسرعه وخجل وتناست ألم رجليها
ريماس وقعت علي الارض :اااه
فارس جري عليها بسرعه صدمه:اي ده:!؟
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-