رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

فارس راح شركته وساب ريماس لوحدها مع العقربه حماتها
انتصار :قومي لمي السفره دي واغسلي المواعين.. وبعدها تعاليلي محضرالك مفاجأة ي عروسه... بعد ما خلصت ريماس تنضيف راحت ل انتصار اوضتها خبطت ع الباب لحد بس محدش رد قامت فتحت الباب ودخلت سمعت صوت مايه ف الحمام فعرفت ان انتصار ف الحمام قالت ريماس لنفسها انها هتقعد تستناها.. لفت انتباه ريماس صوره على الكومود فيها انتصار وراجل كمان حاضنين بعض عرفت انو ده والد فارس الدموع نزلت من عنيها لا ارادي فهذا الرجل يبدو عليه الطيبه فلماذا قتله والدها فولد ريماس كان ظابط بالجيش وكان يحب عمله كثيرا كما ان ابي طيب القلب، صادق، حنون، يحب الخير للكل لا والدي لا يقتل ابدا يوجد خطأ ماا.. قاطع حديث ريماس مع نفسها خروج انتصار من الحمام :انتي بتعملي ايه هناا.. وايه دهلك اوضتي من غير إستأذان.
ريماس بهوف:والله فضلت اخبط بس حضرتك مردتيش عليا فقولت ادهل اشو..
انتصار :بس اخرسي مش طايقه اسمع صوتك
ريماس ببكاء :حشرتك ليه بتعملي معايا كده نا والله مليش زنب ف حاجه.
انتصار:زنبك انك بنتو.. مش عايزه اتكلم تاني..
تعالي خودي الشنطه دي نزليها ف الاوضه القديمه. اللي تحت ونا جايه وراكي.
اومأت ريماس بحاضر وذهبت نزلت من علي الدرج فقابلت احدي الخدم(شيماء) فهي عمرها يقارب عمر ريماس 22سنه..
ريماس :شيماء متعرفيش فين الاوضه القديمه اللي هنا.
شيماء باستغراب:وانتي عايزاه ليه انتي عارفه الاوضه دي مااااا...
شيماء :كان هذا صوت انتصار الذي قاطع حديث شيماء.. روحي علي شغلك ونا هروح مع ريماس الاوضه.. ذهبت شيماء.
انتصار لريماس:شايفه السلم اللي هناك ده انزلي عليه هتلاقي ممر طويل شويه امشي فيه وادخلي اول اوضه ع ايدك الشمال يلا اسبقيني ونا هجيب الشنطه التانيه وجايه وراكي..
ذهبت ريماس مكان ما حماتها قالت وفعلا دخلت الاوضه بس اتفاجأت ب.....
************************
نروح لشركه F&D للانشاءات المعمارية.
فارس كان قاعد منهمك جدا ف شغله وفجاه الباب اتفتح بدون استاذان وكان اياد
اياد بمرح:صباحيه مباركه ي عريس.
فارس:عريس اي بقي قول عريس علي ما تفرج.
اياد:يعيني عليك يبني والله... بس اي؟ وغمز لفارس.
فارس :اي 😂
اياد:ناوي تعمل معاها اي
فارس بتفكير والله معرفش امي دبستني فيها وخلاص
إياد :ده احلي تدبيسه والله ده البت فرسه طب بص طلقها وهتجوزها اناااا
فارس قام بسرعه وهوب ضرب اياد بالبوكس ف وشه.. سيره مراتي متجيش ع لسانك تاني احسنلك.
اياد:اه  ربنا ياخدك ي شيخ.. منتا مغصوب عليها ومش طايقها بتضربني ليه بقي ثم اكمل بخبث ولا انت وقعت😉
فارس:ولا وقعت ولا نيلت بس طول ما هيه مراتي وعلي زمتي مفيش راجل يجيب سيرتها انت فاهم ي اياد ده احسن ليا وليك.
اياد بحزن :شكرا ع ثقتك فيا ي صاحبي.. انت تعرف عني اني هبص لمراتك حتي لو انت مش عايزها.. وسابه ومشي
فارس ضرب بايده ع المكتب بتاعت..غبي غبي
وبعد شويه خبطت السكرتيره بتاعت فارس ودخلت
سحر:فارس بيه ممكن حضرتك توقعلي عاي الاوراق دي.
فارس :تمام ي سحر سيبيهم هراجعهم الاول.
ذهبت سحر وانهمك فارس ف عمله مره اخرى.
************************، *
نرجع تاني لريماس
ريملس دخلت الاوضه وانصدمت جدا وبدات تكلم نفسها.. اي الاوضه دي شكلها يخوف اوي دي شكلها بقالها سنين مفتحتش.. لا لا نا امشي من هنا احسن ده نا لو فضلت شويه كمان هموت.
ريماس جت تخرج بس اتفاجأت بحماتها قدامها..
انتصار :راحه فين ي حلوه
ريماس :نا خوفت من الاوضه دي ومش قادره اقعد فيها
انتصار بخبث:طيب ي حلوه حطي الكيس ده هناك كده وتعالي بسرعه ونا هستناكي هنا اهو
ريماس :بس انا
انتصار :متخلصي يبت نا هتحايل عليكي
ذهبت ريماس وهيه في قمه خوفها وفجاه سمعت صوت قفل باب 🚪 الاوضه رمت ريماس الكيس وجريت علي الباب وفضلت تصوت بعياط:طنط والنبي افتحي.. طنط نا خايفه.. الحقوني الحقونيي وفضلت تعيط بهستيريه يا مامااا.. يا مامااا الحقيني عاااا.. ي رب احميني ي رب فجاه ريماس حست بحاجه بتعضض رجليها بتبص لقت فار كبير جدا فضلت تصوت اكتر وانتصار بره سامعه صوتها ومستمتعه جدا بكده.. اما ريماس ف مقدرتش تستحمل ووقعت مغشي عليها😢
يتبع...
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-