رواية فيروزة الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى محمود

 رواية فيروزة الفهد الجزء الثاني عشر 12 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد البارت الثاني عشر 12 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى محمود


عاشق واقف مصدوم وفهد بيصرخ: قومي عافري علشان نفسك قومي وأنا هسيبك قومي عيشي علشانك وعلشان ابنك وصرخ قووووومممممييييييي فيروزة 
عاشق كان واقف مصدوم 
فيروزة كانت بتعافر وكانت في سكرات الموت 
فجأة جهاز القلب اتوقف والكل سكت والجهاز بيصفر 
فهد بصدمه: ف. ف.. فيروزة
كان فهد مصدوم وجهاز القلب اتوقف 
فهد: فيروزة 
الدكتور نزل راسه للأرض وغطوا وشها 
فهد دخل الاوضة بقوة: فيروزة 
حضنها: متسبنيش يا فيروزة متسبنيش 
عاشق: اهدى يا فهد 
فهد: فيروزة 
بعدوه عنها وهو شادد في هدومها وبيصرخ: فيروزة قومي 
بعد عنهم:  سيبوني 
مسك وشها بحنيه: قومي وأنا اوعدك هعمل كل حاجه لأجلك قومي يا فيروزة قومي 
عاشق بحزن: قوم يا فهد قوم  
فهد انِهار ووقع على الارض يبكي عاشق شاور انهم ياخدوها 
فهد: ف. ف. ف فيروزة وابني ابني فيروزة  قومي متخادوهاش 
الدكتور هز راسه واخدوها من الاوضة 
جري فهد عليها ويصرخ: قلبي حزين قومي قومي متقطيعش بيا وبقلبي قومي فيييييييروزة 
طلع مسدسه وحطه على راسه:  يا نموت سوا يا نعيش سوا 
عاشق:  فهد 
جري عليه ورفع السلاح والرصاصة دخلت في السقف: فهد
فهد:  سيبني 
وقع للأرض وكان بيبكي بقهرة 
عاشق دمعته نزلت وحضنه بقوة 
فهد بهستريا: فيروزة، فيروزة 
عاشق في نفسه: أنا آسف كان لازم احميها منك ومن جحيمك 
........................ 
في صباح اليوم التالي
رنا كانت نايمه على السرير وضياع نايم في الارض فاقت رنا فتحت عينيها وضياع فتح عينيه 
رنا: صباح الخير 
ضياع:  صباح النور 
قام من مكانه وقرب منها رفع البنطلون شاف رجلها:  بقيتي بخير 
رنا بصت للشاش وقالت:  بقيت بخير بوجودك 
ضياع مسك إيدها وباس راسها: طالع اغير غيري هدومك على راحتك هستناكِ تحت 
رنا مسكت إيده من تاني:  مش هتفطر 
ضياع:  هنفطر سوا لما تخلصي لبس 
طلع من الاوضة ورنا زاحت الغطا بإبتسامة ودخلت الحمام 
ضياع كان في اوضة تانية ليه ودخل ياخد شاور: جه الوقت إنك تصارحها وتخليها تطلع اللِ جواها يا ضياع وينتهي شوقك ليها وتاخد حقك كَ زوج فيها 
طلع وكان بيلبس بدلته وكان انيق جدًا وهي لبست بنطلون جينز اسود وتي شيرت قصير وجاكيت جلد اسود قصير وطلعت قابلته في وشها ابتسم ليها
رنا: جاهزه 
ضياع: اتفضلي 
رنا هي ونازله من على السلم: شِعر إمبارح كان جميل جدًا 
ضياع بإبتسامة: ولو
طلعوا سوا وركبت عربيته وكان سايق ضياع 
رنا: احنا رايحين فين؟
ضياع: لما نوصل هقولك 
رنا هزت راسها بنعم كان تيلفونه بيرن وكان المتصل عاشق فصله وكمل سواقه 
رنا: رد
ضياع: طول مإنتِ جمبي وبسوق مبردش 
رنا: هو أنت بخير؟! 
ملامح وشك مش بخير 
ضياع:  لا بخير وصلنا 
نزلت رنا من العربية وشافت مطعم فاضي: ده تبع مين؟
ضياع:  تبعي 
رنا: بس لسه مقفول؟
ضياع: انتِ هترغي كتير 
رنا: ضياع مالك من الصبح شوية تعاملني كويس شوية ردك يكون بارد
ضياع: ادخلي 
رنا بغضب مشيت قدامه وضياع قرب منها وكان باصص لـ شفايفها وفتح الباب بتاع المطعم رنا عدلت هدومها ودخلت 
ضياع وقف قدامها وقال بهدوء:  بقالنا سنين متقبلناش وبرضوا أنتِ المذنبة 
رنا اتصدمت من كلامه وشاورت لـ نفسها: أنا 
ضياع: لو لسه كنتِ بتحبيني مكنتيش خليتي حد لمسك وكمان بقيتي حامل منه 
رنا بدموع: قلبي مكنش في إيدي وأنتَ كمان مذنب لما سبتني مش تعافر علشاني مقدرتش اعافر واحد غيرك لمسني لاني حسيت معاه بالأمان افهم
ضياع: تمام
ضياع مسك عصاية ومد إيده: إضربي 
رنا كانت بصاله 
ضياع:فجري المكان كله طلعي كل اللِ في قلبك كله وأنا قابل
رنا كانت بصاله وباصه لـ ناحية تاني بدموع
ضياع: إفهمي إن مهما عملتِ حبك في قاع قلبي
رنا بثبات قربت منه واخدت العصاية قربت منه وكانت باصة ليه بهدوء وبخطوة سريعة بعدت وضربت مزهرية وصرخت: فين كنت 
كانت بتكسر كل حاجه قدامها وصرخت: حد لمسني غيرك وأنا قلبي معاك، قلبي انشق لنصين وأنا لسه بحبك 💔
وضربت اكتر: حبيتك وكان حبي دمار لنفسي 
ضياع كان واقف ودمعته هتنزل 
رنا بصراخ اكتر: محستش بالدنيا حوليا نسيتني وأنا نسيت نفسي يا ترى كنت بتفكر فيا؟ 
ضياع: دايما 
رنا بإستعجاب: دايمًا 💔
وضربت مزهرية تاني بقوة : قلبي ليه شايل منك لإني حبيتك 
كانت بتطلع كل اللِ جواها وتكسر وتضرب في الكراسي وتصرخ: حبيتك، حبيتك 
ضياع كان حاطط إيده على راسه ودموعه نزلت كانت بتبكي قدامه بعد عنها لما شافها ضربت الصحون اللِ على الطربيظة وكانت بتتنفس بضعف وتبكي 
راح عند الطربيزه قلبها كلها وصرخ: وأنا كمان حبيتك 
وصرخ بقوة: وأنا كمان حبيتك مكنتش بنام الليل من غير ودموعي على خدي عندي قلب عاشق💔
ويصرخ بقوة وكان بيطلع اللِ جواه: ضياع بيعمل إيه غير خراب الدنيا وكسر قلبك 
إيه اللِ ممكن يحصل ليا 
بعد عنها وصرخ اكتر: ضياع قوي وصلب هيستناكِ💔 ضياع بيحبني وهيتقبلني عمري ما كرهتك لغاية دلوقتي  بحبك حتى لو لمسك هو
ضياع يعرف العشق والحُب 
وكمل بصراخ اكتر وكان بيزعق وينبح بطريقة حزينه: حتى لو اتكسر قلبه مره واتنين وتلاته هيفضل يحبك ضياع عايش وحيد نفسي وحيد قلبي مكسور حد حس بيا 
وكمل بقهر: ضياع راجل قوي وهيستحمل لكن هجرك كسرني، هجر حب حياتي كسرني 💔 
رنا بدموع جريت عليه وحضنته من ضهره 
وكانت بتبكي:  تمام تمام 
هو وقف ودموعه نزلت كان زي الجمر ودموعه بتنزل
حضنته بقوة هي وكانت بتبكي سندت راسها على ضهره وهو ميل راسه على راسها 
.................................
عاشق كان راجع القصر بتاع فهد وعاشق سانده وفخرية كانت طالعة من القصر هي وقمر وماسكين الشُنط بتاعتهم عاشق بصلهم ونزل راسه للأرض وبصلهم بغضب من تاني
فخرية هي وباصة لـ فهد: البقاء لله يبني شد حيلك أنا فترة كنت في حياتكم معملتش ولا حاجه صح في حياتي أول مره اعملها هي انهارده ادخلوا القصر هتشوفوا هدية جوه القصر وهي هتحكيلكم عن كل حاجه عارفه انك مش هتسامحني يا فهد يا وِلدي علشان أنا المذنبة 
طلعت العربية وقمر جمبيها ومشيوا 
فهد كان ماشي زي التايه وعاشق سانده ودخلوا القصر بمجرد ما بيبص عاشق شاف عزيزه أمه 
فهد بدموع: أمي 
عاشق بصدمه: أمي 
عزيزه بضعف قامت هي وسانده على العصاية وصرخت بشوق: ولادي 
فهد جري عليها وحضنها: أمي، امي 
عاشق بصدمه رجليه مشالتهوش وقع على الارض وقال: عايشه 
نبيلة وسعاد كانوا بيبكوا بقهره عليهم 
عزيزه: فهد نور عيني 
كانت بتبوس فيه وتحضنه بقوة وفهد يبكي بقهرة ويصرخ: امي امي 
سعاد بدموع: عاشق بيه قوم 
عاشق سند على الحيطه وجري عليها نزل عند رجلها وباسها كان بيبوس فيها بكل عمق ويصرخ:  امي 
عزيزه حضنتهم وكانت بتبكي 
فهد بدموع: فيروزة، فيروزة ماتت ماتت 
عزيزه بدموع: مين فيروزة؟
فهد بإنهيار وقع للأرض: مراتي وكانت هتكون ام ابني حفيدك مراتي يا امي ااااااه اااااه 
عزيزه حضنته وقالت بدموع: لا إله إلاّ الله اهدى يبني اهدى 
فهد بعد عنهم 
عاشق: فهد
عزيزه: سيبه 
فهد كان بيسند على السلم وطلع اوضته في القصر بكل ضعف وقفل الباب كان بيبكي هو وشايف صورها معلقة على الحيطان ويلف حولين نفسه ويبكي وقع للأرض وصرخ: احفظ لي عقلي يارب احفظ عقلي من الجنون يارب يارب يارااااااااااب 😭فيررووووووووزة
كان بيبكي ويكسر كل حاجه وقع في الارض وقعد بصدمه وهو ينادي بإسمها وكان بيصرخ بكل قهره 
عاشق تحت كان حاضنها وقال: ازاي، ازاي يعني القبر فاضي ازاي 
عزيزه ببكاء اكتر وقالت بهدوء:فخرية كانت حجزاني عندها السنين دي كلها علشان أنا كنت بحب والد فيروزة قبل ابوكم وقلوبنا مش بإدينا اقنعتكم اني مُت علشان مجبلهاش العار حرمتني منكم السنين دي كلها كنت بعاني من مرض خطير عالجتني سنين وأنا محجوزه في اوضة زي القبر تخيل سنين افضل على السرير بتعالج يا عاشق كانت بتوريني صوركم وتحكيلي عنكم وكانت تقولي اللِ تخون جوزها عندينا في الصعيد وتقاليد عائلتنا تتدفن حيا لكن انا انقذتك يا عزيزه مكانتش عارفه انها بتقتلني بالبطء وانا بعيده عنكم يا عاشق
عاشق بغضب ساب إيدها وطلع سلاحه: هي لازم يتقبض عليها بتخالف القانون وحرمتني منك حرماني منك هي وباصه في عنياااااااا
ضرب نار في السقف بكل غضب وصرخ: هي وباصه في عنياااااااا مخبياكي منينا ربتني أنا وصغير ويتمتني بالحياء هي وحجزاكي بعيده عني 
عزيزه بدموع حضنته: اهدى يا ولدي اهدى خلينا نشوف هم اخوك يا ولدي وبعدين انتقم منها 
عاشق باس راسها وقال: سامحيني 
عزيزه: اه من ريحتك شبيهة المِسك يا عاشق اه يا وِلدي 
عاشق جاله تيلفون وقام من جمب عزيزه: ثواني 
اتكلم في التيلفون وقال: دفنوها دفنوا فيروزة
فهد كان نازل من فوق وقال: ازاي يدفنوها من غير علمي مين سمح ليهم 
عاشق: أنا سمحت ليهم 
فهد بعد عنه وبقوته كلها ضربه بالبوكس عاشق وقع للأرض: دي مراتي مش مراتك 
عاشق بغضب مسكه من هدومه: عايزها تتعذب اكتر ما كانت متعذبه معاك 
فهد بغضب: دي مراتي مرااااااتي انت مين قالك تتدخل في حياتي هه
عاشق: انت ظالم هتفضل ظالم وتوقع الكل لغاية ما توقع ظالم فاهم 
فهد مسك المزهرية وضربها في الارض وصرخ: انا ظالم ووحيد وفاشل قتلت مراتي وصلتها للموت بإيدي
عاشق حضنه بقوة وكان فهد حزين ومش متكلم 
فهد: قبرها فين 
عاشق مسح دموعه: عند قبور العيلة 
فهد بعد عنه وعدل ملابسه 
عاشق:استنى هجي معاك 
فهد: لا هروح لوحدي أنا بخير متجيش ورايا 
عزيزه: خد عاشق معاك يا فهد
فهد: أنا بخير بخير 
بعد عنهم وطلع برا القصر ركب عربيته وكان سايق وبيفتكر ذكرياته معاها ويبكي حط إيده على شعره وكان بيشد اكتر ودموعه بتزيد كان سايق على اقصىٰ سُرعة وصل عند المقابر نزل وكانت رجليه بترتعش كان بيمشي وشاف قبرها ومكتوب حرم 
 ( فهد الجوارحي) 
وقع قدام القبر وكان بيبكي ويقرأ الفاتحة وكان رافع إيده بضعف ودموعه بتزيد بعد ما خلص فهد مسح على وشه وقال: سبتيني ليه للدنيا وحيد ليه كل ده بسببي حصلك كده بسببي ليه ليه 
كان بيبكي نام جمب القبر وضم رجليه زي الطفل وكان بيبكي بقهر وإنهيار فجأة شافها هي ولابسه فستان أبيض وجياله: قوم يا فهد 
فهد قام بضعف: فيروزة
فيروزة كانت بتضحكله وكان وشها منور جدًا: أنت مظلمتنيش أنت ظلمت نفسك يا فهد
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على (رواية فيروزة الفهد الفصل الثالث عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية فيروزة الفهد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-