رواية كمين صعيدي (كاملة) بقلم أسماء حبيب
رواية كمين صعيدي (كاملة) بقلم أسماء حبيب |
فصول الرواية
- رواية كمين صعيدي الفصل الأول
- رواية كمين صعيدي الفصل الثاني
- رواية كمين صعيدي الفصل الثالث
- رواية كمين صعيدي الفصل الرابع
اقتباس
« ريان بغضب،،،،، معندنااش حرمه تشتغل يا بنت زين.
ياقوت بغضب مماثل وبتربع اديها عند صدرها،،، امال دخلت شرطه لي علشان انط الحبل ولعب حجله لمؤخذه»
ريان منصور الجبلاوي... عم ريان يبقي رائد وبشتغل في الدخليه وعصبي جدا مبشفش قدامه والتهذئ في ياقوت زي السلام عليكو كدا 🙂
ياقوت زين الجبلاوي..... مش محتاجه تعريف اصلا بنت زين وزهره هتطلع اي يعني بس مفيش مشاكل نعرفها نسبه العقلانيه لا تتجاوز الخمسه في الميه والله مش علشان نشيل الحسد لاء هي من غير حاجه جنان رباني كدا خريجه شرطه وربنا يعوض عليك يا ريان والي هاشوفه ربنا ينجيك بدعاء الوالدين يبني.
.......
«ملك وبتكلم ابوها الي واقف جمبها،،، شفت شفت مراتك باباااا طلقها وانا هجبلك ست ستها.
عمار بضحك،،، علشان كانت امك علقتني زي الدبيحه ونزلت فيا سلخ هههه، المهم هتعملنا اي من ايدك العسل دي.»
ملك عمار .... يكفينا شر القهده معاه يا جماعه ههههه
ملك .. يعني الدمار يعني دماغ عباقره بس في لاصل دماغ شيطان يعني توديك ابحر وترجعك عطشان....
دلوعه بابه خريجه تجاره وبتشتغل خدامه في بيت ابوها امها مروقه عليها علي لاخر هههه معاكي يا نغم وربنا يعينك علي خلفتك الهباب.
...........
«أنس بتنهيده وقاعد علي المكتب ،،، جري اي ياولد ابوي هدنك اكده كتير.
ريان ولسه علي وضعه،،، هييي تمشي كلاامها علييي يا أنس.
أنس بأستغراب،،،، يااقوت حره يا ريان وانته ملكش حكم عليها اني مش فاهم مالك متبرجل لي اكده.»
انس منصور الجبلاوي..... عاقل والله مش عرفه طالع لمين امه مجنونه وابوه همجي وحتي عمه هربانه منه بس الحمد الله طلع طفره شازه في العيله دي ربنا يقدرك علي المستخبي يبني ربنا....😑
.......
« معتصم بتنهيده،،، ياااا سما ركزي معايه في مشاعر ك...
سما وبتاكل،،،،، اكل الاول وبعدين نشوف الموضوع ده بلاا مشاعر بلا بتنجان بلا كرام فارغ سبني اكل علشان نفسي مفتوحه بعد اذنك .
معتصم بصوت واطي،،، منا الي غلطان قاعد بعشق في كرش يأجوج مش في بني أدمه من سكان الارض .»
سماااااا يا سمااااا حرام عليكي يا سمااااا بنت دنيا وفاروق .... احم الست سما لسه متخرجه جديد من كليه هندسه بس عندها شغل عالي هي هندسه المطبخ ورص محشي ورق العنب في الحله مع اتنبن عمود مُمبار وبتديهم وش ملوخيه علشان تظبط المبني الهيكلي للمعده كل حيتها اكل مش تخينه اوي بس بطليه في نفسها كدا ودمغها محشور فيها ملبس وعين جمل و فول سوداني.
معتصم ابن حسام و جهاد،،،،، هو مهندس اصلا ودخل سما معاه بس كانت اصغر منه اجباري علشان تكون معاه بس وعد هيندم علي القرار ده قريب... انتي الي جبته انفسك بقي محدش ضربك علي ايد يا سيد معتصم 😌.
.........
« صحبتها بتنهيده،،، بقولك يا ورده ببعتلي اغاني اطفال كدا وفي لاخر بيقولي بحبك.
ورده،،، بصي يا ستي الواد اكده ملوش غير حل واحد وبس وهو انك اتردي عليه زي الشاطره اكده وتقوليلوا.. ماما زمنها جايه جايه بعد اشويه جايه معاها مأذون ولو مش عجبته قوليلو شكراً لكرم اخلاقك ومرورك العطر يا خويه وبعتيلي الي بقولوا عليه الايموشن بس دوري علي ايموشن بتف .»
ورده بنت زينه اااه صحيح مش زينه اتجوزت احمد الصديق الصدوق لعمار... اه والله... وعيشه هناك في القاهره معاه المهم....
ورده ... عمله زي جالب الحبيب ورد المطلقات خبره في حل المشاكل وكمين للمعكسات الدائره بنت ولا كل البنات عسل كدا في الصف الثالث الثانوي بس عقلها يوزن بلد 😌 ولاكن عليها شبشب بنزل علي دماغ اي واحد بيفكر يقول عليها كلمه بطاله بينزل يرن كداااا شطره يا ورده وربنا يخليكي لوالديكي يا بنتي...
الرواية متوفرة كاملة على مدونة يوتوبيا
ولكن يجب أن تكتب تعليق اولًا كي تظهر لك الحلقة.