رواية عشق الجاسر الفصل العاشر 10 بقلم رقية عبدالرحمن

 رواية عشق الجاسر الحلقة العاشرة 10 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء العاشر 10 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت العاشر 10 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل العاشر 10 بقلم رقية عبدالرحمن


رواية عشق الجاسر الفصل العاشر 10 بقلم رقية عبدالرحمن

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما أكل خرج من بابا القصر 
....:جاسر 
ألتفت لها جاسر ظن أنها ستحكي ليه عن طفولتها
عشق:ممكن طلب 
جاسر:اكيد 
عشق:ممكن اروح اقعد علي البحر ساعه واحده وهرجع 
جاسر:اكيد طبعا يلا يروحي البسي وانا اوصلك 
عشق:بس 
جاسر:ما بسش يلا يا عشق 
راحت مسرعه الي الداخل
بعد ما لبست 
عشق:خلصت 
وركبت معاه العربيه  وهي متوتره من نظرات جاسر ليها 
ووصلوا عند البحر 
عشق: شكراً جدا يا جاسر تعبتك معايا
جاسر:بس انتي جايه هنا ليه 
عشق:علشان حاجه كدا 
جاسر بشك:طيب انا همشي وخلي بالك من نفسك
ومشا جاسر بس وقف بعيد يراقبها بس أنصدم لما شافها راحت جابت قطعه جاتوه وشمعه صغيره وقاعده تقول اغنيه العيد ميلاد لنفسها 
جاسر:هو عيد ميلادها انهارده وانا معرفش ولا اي الحكايه 
عشق بدموع:عدت سنين كتير وانتوا مش موجودين معايا وحشتوني اويي 😭 
راح جاسر ليها واتفجأت من اللي بيحضنها
عشق:ج جاسر انت مروحتش الشركه 
جاسر:مالك 
عشق:بس أبعد بس علشان الناس 
جاسر: تؤ مش باعد 
قولي مالك ودلوقتي عاوز اسمع كلل حاجه 
عشق بتنهيدا: انا اهلي اتوفوا علي أيد مافيا 
جاسر:ايي ماافيا 
عشق بانهيار:ايوه مافيا كنا قاعدين في البيت بنضحك ومافيش اي حاجه فاجأه الباب اتفتح واخدوا بابا زبحوه قدامي وماما جات علشان تضربهم وهي منهاره من الدموع قتلوها وانا استخبيت منهم وانا مش مبطله من العياط تعرف يا جاسر الاحساس أن اهلك يموتوا قدامك ومش في ايدك تعمل حاجه وانت واقف مصدوم ومش عارف تنقذهم وهما كلهم دم في دم ،انا جااالي ساكته قلبيه قاعدت في المستشفى سنه بتعالج من الصدمه  وخالتي مكنتش خلفت وخدتني عندها ساعتها مكنتش اعرف أن عندي اخت ومع الايام عرفت انا ليه بيحصل معايا كدا أهلي عملوا اي علشان يتعمل فيهم كدااااا 
جاسر اخدها في حضنوا جامد :خلاص يا عشقي أهدي 
عشق بتنهيده:انت ليه بتقولي عشقي 
جاسر ضحك:هتعرفي بعدين يا عشقي 
عشق:طيب يلا روح شغلك بس بردو مش عارفه انا بتكلم معاك عادي خالص وبقولك جاسر عادي من غير ألقاب وحاسه أننا نعرف بعض 
جاسر:حصل اوي  ،يلا هسيبك لوحدك وهروح الشركه 
عشق:تمام وشكراً انك سمعتني 
ابتسم ومشا 
...............................
في جامعه سيف كان كل يوم بيوصل نور البيت واتعودوا علي بعض جدااا 
سيف:نور عامله ايه 
نور: الحمد لله يا سيف واقف هنا ليه 
سيف:كنت عاوز اشوف واحده اسمها نور بس وهروح علي المدرج بتاعي 
نور:😂وشوفتها ولا لسه 
سيف:اه الحمد لله بس بقولك عاوز اقبلك ونقعد مع بعض  
نور:تؤ مينفعش 
سيف:ليييي 
نور:كداا يا سيف 
ومشت 
في المساء وصل سيف نور البيت ومشا وهو من جواه زعلان منها 
طلعت نور البيت ولسه داخله الأوضه 
مرات ابوها:راحه فين يا سافله 
نور شاورت علي نفسها:حضرتك بتكلميني انا 
مرات ابوها:في حد غيرك هنا يا بنت الك** 
نور بدموع:الله يسامحك 
سهير:بنتي شافتك انهارده واقفه مع شاب قدام الجامعه يا سافله وبتضحكي انا قلبي كان حاسس انك ماشيه علي حل شعرك  
نور ببكاء:هي دي منظر واحده ماشيه علي حل شعرها يا مرات ابويا لا وكمان ايه مش عاوزاني امسك فون والمصاريف بتاعت الجامعة هي اللي بتدفعها ولا بتديني ربع جنيه حته هي دي الوصيه اللي بابا ادهالك .
سهير:وصيه اي يا ام وصيه دا انا مقعداكي في البيت دا وهو بتاعي اصلا ابوكي كتبوا ليا انا وبنتي يعني تحمدي ربنا اني مقعداكي يا بنت محمد هنا وفي بيتي وباخد فيكي حسنات لا وكمان اي الأكل بتكليه من غير فلوس 
نور بكسره:عند ربنا يا سهير هانم 
ودخلت اوضتها وانفجرت في البكاء علي معامله مرات ابوها وعلي ظنها السيئ معاها 
منه:ايوه كدا يا ماما اديها دي مش تستاهل اللي بتعمليه علشانها 
سهير:السافله متقعديش معاها يا حبيبتي
منه بمكر:اكيد يا ماما 
ودخلت أوضتها تكلم حبيبها 
منه:الو يا بيبي وحشتني
..بخبث.:وانتي والله يا نور عيني مش هتاجي انهارده عندي اصلك وحشتني اوي اوي
منه:حاضر هو انا اقدر أرفض ليك طلب 
..بعت ليها بوسه وقفل معاها 
.............................................
في قصر الشرقاوى 
كان الشرقاوي وادم قاعدين في الجنينه ودخل جاسر وقعد ..
الشرقاوي:مش عوايدك تاجي بدري 
جاسر:ما هو الصراحه عاوز اقولك علي موضوع
آدم:قول يبني قلقتني 
جاسر اتنهد: انا لقيت عشق 
الشرقاوي:حبيبه الطفوله بتاعتك دي
آدم: أخيرا هي فين 
جاسر ببرود:ما هي قدام ومعرفتهاش غير لما اتاكدت وهي عشق نفسها اللي صفاء جيباها 
آدم الشرقاوي:ايييي 
عشق جات:القهوه يا آدم بيه 
الشرقاوي وآدم بصين لعشق بصدمه وهي اتوترت من نظارتهم 
عشق بخوف:ه.هو انا عملت حاجه  
الشرقاوي:اقعدي كدا جنب جاسر أو امسكي أيدوا أو العبي في شعروا أو أو 
عشق :ل.ليه يا شرقاوي بيه 
آدم:معلش اعملي بس اي حاجه
جاسر سهل ليها الموضوع وهو اللي مسك ايديها
وعشق بصه لجاسر بستغراب ومش فاهمه حاجه 😂 😂
الشرقاوي بفرحه:عشق هنا لولولولوي
(أيوه يا جماعه الشرقاوي زرغط😂😂🤦🏻‍♀️)
عشق:هو في ايه يا جماعه انا مش فاهمه حاجه
آدم قرب من جاسر علشان يحضنوا بس جاسر بعد عنو
جاسر بأسف:انا لسه في البدايه يا آدم لسه متعلجتش انا اسف واكيد مع الوقت هتحسن 
آدم:ياه يا عشق دا جاسر كان بيح
جاسر قبل ما آدم يكمل:باااس اسكت انا لسه مقولتش حاجه الله يفضحك
عشق هتعيط:يااا جماعه فهمووني اصوت يعني 
الشرقاوي:😂لا متصوتيش جاسر هيبقا يقولك علي كل حاجه احنا ملناش دعوه بيكم 
ودخلوا جوا
وعشق بصت لجاسر بمعني احكي 
جاسر:معلش يا عشق مش هعرف اقولك حاجه دلوقتي
ودخل وسابها في صدمتها من اللي حصل 
....
في اوضه آدم
آدم داخل وهو يدندن بعض الأغاني 
واتفاجئ بساره قاعده بقميص قصير وكانت مثيره 
آدم بلع ريقوا وتحاشه النظر ودخل الحمام 
ساره بمكر: أما خليتك تقع في حبي زي ما انا واقعه مبقاش انا ساره يا آدم يشرقاوي 
آدم أخد دوش بارد علشان يزيل افكاروا وخرج 
ساره:انت هتنام 
آدم:ايوه 
ساره:هو كان بيحصل اي في الجنينه انا مكنتش فاهمه حاجه يا آدم 
آدم في سره :ارحمي آدم وادخلي نامي 
آدم:اصل جاسر لقه عشق 
ساره من الفرحه قاعدت تطنطت 
آدم بلع ريقوا بصعوبة لأنها كانت مثيره بحركتها الطفوليه هذه هل هي تحاول أن تغريه أم ماذا 
آدم:معلش يا ساره كوبايه ميه 
ساره: عيوني 
وجابت ميه 
ساره:اه صحيح هو ظهرك عامل اي وريني كدا
آدم:هي الدنيا حر كدا ليه معلش نامي انتي وانا هقعد في الجنينه اشم شويه هوه 
وخرج بسرعه 
آدم:عارف انا يا ساره المكر بتاعك دا ..
وهي قاعدت تطنطت علي السرير من الفرحه بنجاح خطتها ف هما اقتربوا من بعض عندما كان آدم تعبان 
.............................
كان جاسر رايح ينام 
وفجأه ....
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الحادي عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-