رواية أجبروني على الواقع الفصل الحادي عشر 11 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة الحادية عشر 11 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء الحادي عشر 11 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت الحادي عشر 11 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الحادي عشر 11 بقلم راندا علي


رواية أجبروني على الواقع الفصل الحادي عشر 11 بقلم راندا علي


راح اسر يخبط علي الجناح عند سيليا
داليا فتحت 
اسر بصلها/اي ي ماما كل دا الناس كلها تحت ...فين سيليا
داليا ابتسم/سيليا جوه أدخلها انا نازله ونزلت
دخل اسر الجناح وهو ماسك بوكيه ورد كبير مكنش في حد ف الجناح غير سيليا واقفه وبتبص قدام عند البلكونه وظهرها لأسر وايدها بتترعش ومتوتره
راح اسر وراها وبصلها كان منظر الدريس حلو اوي قالها بهدوء/سيليا
سيليا سمعت صوته حست بلامان شويه واتعدلت وبصتله ببراءة
اسر وقف تنح مره وحده وساكت
سيليا وشها حمر : هو مالوا بيبصلي كدا لي اكيد معجبش بيا اكيد شكلي مش حلو وقالت بصوت واطي وخوف/ا.س.ر
(اسر)
هو سرحان ف جمالها وبتوهان قرب منها ولمس خدها وفضل يبصلها جامد اوي / عيون اسر وحياة اسر وقلب اسر
سيليا :هو مالوا معقول هو عارف اني سيليا ولا ميكب غير شكلي ومفكر اني وحده تانيه وبصت ف ارض وقالت/ل.ي ب.ت.ب.ص.ل.ي. ك.د.ا
(لي بتبصلي كدا )
اسر قرب منها وطبع قبله علي شفايفها/انتي طالعه جميله اوي كأنك حوريه جايه من البحر معقول في حد بجمالك كدا
سيليا ابتسمت ووشها حمر وبصت ف ارض
اسر حضنها جامد
سيليا مكنتش مصدقه أن دا اللي حضنها اسر وحضنته جامد
بعدها بصلها وقالها يلا ومسك أيدها ونزل
الكل كان عاوز يعرف مين دي اللي اسر سليم هيتجوز 
اول م عيونهم جت علي سيليا انصدمو من جمالها محدش كان يتوقعها بجمال دا 
اسر حس بغيره جامده اوي ومسك طرحة الفستان غطاها من أكتافها والامكان العريان وقالها بعصبيه/لي مش لابسه طرحه وبضي 
سيليا بخوف وتوتر / م.ش. م.ح.ج.ب.ه
(مش محجبه)
اسر بغيره واضحه اوي / لا تتحجبي لا اقولك تتنقبي
سيليا ضحكت علي طريقة كلامه وغيرته
اسر بغيره وعصبيه/بتضحكي علي اي
سيليا عيونها دمعت وسكتت
اسر مسك أيدها وبا* سها وصحافه بتصور وناس كلها مش متخيل  أن دا اسر
اسر بحب/حقك عليا متزعليش بس انا غيران عليكي
سيليا بصدمه / غ.ي.ر.ا.ن
(غيران)
اسر هو ماسك أيدها/ايوا غيران انتي غيرتي كل حاجه ف حياتي خلتيني مش عارفه انا بقول اي ولا عارف انا بعمل اي
سيليا فرحانه مش متخيله اللي بيحصل ويحزن قالت/خ.ا.ي.ف.ه. ا.ت.ع.ل.ق. ب.ي.ك. ا.ك.ت.ر. ت.ك.س.ر.ن.ي
(,خايفه اتعلق  بيك اكتر تكسرني)
اسر حضنها قدام الناس كلها/مش هكسرك
سيليا حضنته وفرحت جامد اوي
داليا كانت واقفه فرحانه اوي
ريم واقفه مبتسمه/حلوين اوي ي طنط
داليا /ايوا ي حبيبتي ربنا يحفظهم يارب عقبالك
ريم ابتسمت
دنيا بغيظ /بصي ي ماما هو دا اللي مغصوب عليها
ساميه بشر / بكرا هيبقي رميها ف شارع وهتشوفي
دنيا بشر /لما نشوووووف
جه شاب لابس بدله سودا وسيم وعندو غمازات طويل عريض وراح عند اسر وحضنه
-الف مبروك ربنا يتمم علي خير
اسر حضنه جامد / عمر حبيبي عقبالك
عمر /باين اوي فرحه علي وشك شايف بقي هي جميله ازاي مش تقولي مرام
اسر ضر*به علي كتفه/ اي جميله دي اتلم احسنلك
عمر ضحك/طلعت كمان بتغير عليها 
اسر زقو /يلا روح شوفلك اي وحده 
عمر ضحك /ماشي ي عم وراح مشي 
وهو خبط ف وحده /مش تخلي بالك
ريم /انت اللي خبط فيا
عمر بصلها/ماشاء الله
ريم وشها حمر اوي
عمر ابتسم ومد ايدو/انا عمر مهندس ابقي صاحب اسر
ريم ابتسمت وسلمت عليه /انا ريم ابقي بيست العروسه
عمر ابتسم /تعالي نقعد هناك
ريم ابتسمت /يلا
مرام نزلت من التاكسي 
وبصت علي الفيلا /حفله صغيره...باين اوي اي كل الديكور دا والعربيات ماشي ياسر ودخلت بكل ثقه
وأغنية اسمي اشتغلت
اسر مسك أيدها /يلا نرقص
سيليا وشها حمر/ب.س. م.ش. ب.ع.ر.ف
(بس مش بعرف)
اسر مسك أيدها بحب جامد/بطلي توتر متخفيش انتي معايا ثانيا انا هعلمك اعملي زي بظبط يلا
وراح يرقصو 
اسر /حطي ايدك الاتنين حولين رقبتي
سيليا اتكسفت ........
اسر بجمود/سيليا بقولك حطي
سيليا خافت وحطت أيدها الاتنين حاولين رقبته
اسر ابتسم /ايوا كدا ..وشدها عليه جامد ولف الايدو الاتنين علي وسطها وبداءو يرقصو
اسمــــى يفرق فى اه ويــــاكـى انا حـد عــاشـق ولــقــاكـى
انـا انـســــان
عــمــرى لو الــف عـام
فـى عنــيــكـى بلاقــيـنـى طـفـل وبلاقـيـكى
دفـا وامـان
انا عــندى ل عنـيكى كـلام محـدش غـيـرى فى الدنـيـا يقـولـو فى يــوم مـن الايـام ليــكـى او لـنـاس تـانـيـة
اسر كان بيبص ف عيونها بيردد الاغنيه كام ف عالم تاني كأن سيليا جت اخدتو وحطتو ف عالم تاني
ولـو كـل الـكـلام اتـقـال عـنـيـكـى فـى غــربـتـى مـوال هخـلق مـنه مـعـنى جـديـد معـنـى فـاق كـل الخــيـــال
 انا زادى فـى هــواكــى الــشـوق وزوادى وانـا الــمــعـشـوق
انـــتـى الشـمــس مــهــمــا تــغــيــب تـــانــى تنــــورى دنـــيا
وهـــمــشـيــلك بــلا دوار
وهـــحــكى لــكل خــلق الله
عن ســيـــرة هــواا عاشــق
عن تايــب الـى مـــولاه
سيليا كانت لابسه كعب بس قصيره بردو بنسباله 
اسر رفعها من وسطها وحطها علي قدم رجله عشان تبقي ف طوله
سيليا اخدت نفس جامد وكانت حاسه انها ف روايه بس كانت فرحانه اوي وحضنته جامد ونسيت كل حاجه
انتـــــــى
انتــــى مــــوجــه عـــالـــية جـــداا وبـرغــم انــى فـى الـــسبـــاحة مش غـــشـــيم بـــس بـأرادتــى غــرقــت فـــيها
انتـــى
انتـــى زى الارض تـــمــام وانا مـــــنك
شـــيـــلانــــى وانا عـــايـــش
حضـــنانـــى لمـــا بمـــــوت
منــك ولــيـكــى بــعـــود
مــــــــــــــنـــــك وليــــكـــى بــــعـــــود
خلصت الاغنيه وكل الناس سقفت جامد وصحافه كلها كانت بتصور 
اسر بصلها وبا*سها جامد 
الكل بقي يصور اللحظه دي ومحدش كان مصدق وساميه ودنيا كل الشر جواهم وريم مبتسمه وعمر فرحان وداليا فرحانه 
سيليا وشها حمر جامد وتكسفت اوي وحطت راسها ف رقبته 
اسر ضحك جامد وحضنها/اهدي بلاش كسوف خلاص انتي مراتي امكن اه كانت معاملتي مش حلوه وكلامي بس حقيقي انتي نظره منك بتغير كياني كله سامحيني ووعدك ي سيليا هكون شخص تاني معاكي وهوديكي عند دكتور وتكوني بتتكلمي 
سيليا دموعه بتنزل وفرحانه مش متخيله أن دا اسر اللي من صغرها بتحبه ف لحظه بقي كدا ومره وحده جت مرام كانت بتتفرج علي رقصهم وجت وقفت قدامهم
مرام /مش تعزمني بردو اجي اعمل الواجب
سيليا نزلت رجليها من علي قدم رجل اسر وبصتلها
اسر وشه تغير ١٩٠ درجه
داليا حطت أيدها علي قلبها والناس كلها مستغربه دي مين
اسر بعصبيه وبيحاول يبقي هادي/انتي اي اللي جابك هنا
مرام ضحكت/لا وكمان حلوه ورفعها علي رجلك وحضنها انتي بقي سيليا اللي طنط داليا غصبت اسر عليها وفرقت مابينا اللي بيقولوا عليها اظن مجنو*نه صح
سيليا من الفرحه وسعاده ف لحظه كانت متحطمه ودموع نازله من عيوني
اسر ضر*بها بلقلم/اخرسي
مرام حطت أيدها علي خدها /ابقي كدا ي أسر طيب وحطت أيدها علي بطنها : اعرفك ي عروسه انا ام ابنه اللي ف بطني وهبقي مراته
صمت بقي ف المكان كله وناس مصدومه
سيليا حطت أيدها علي راسها ودموع نازله من عيونها وبداءت تشوف كل شبهه سودا
اسر مسك ايد سيليا/دي كدابه والله مقربتلهاش متصدقهاش
سيليا دموعها نازله وبتبص لاقيت حد ماسك مسد*س وموجهه علي قلب اسر ولسه بيدوس علي المسد*س
سيليا بزعيق باسم اسر وراحت حضنته جامد
-ينهار اسو*د اطلع بسرعه وطلعو يجرو
اسر كان ف حالة زهول وهو حاضن سيليا بيبص علي ايدو كلها د*م من سيليا 
سيليا وقعت علي الارض وهي ف حضن اسر وكانت روحها تعتبر بتط*لع
اسر زي مهو ف حالة زهول ودموعه نازله وحضنها جامد/س.سيليا قومي بلاش تعملي كدا
سيليا دموع نازله من عيونها وماسكه ف حضنه جامد وقالت/ب.بح.بك ي. ا.س.ر م.ن زم.ان ا.وي وغمضت عيونها
(بحبك ي أسر من زمان اوي)
ونص الناس صوتت وجريت وبقي البوليس ف كل المكان لان فرح كان في ظباط
اسر بزعيق جامد ودموع / اسعاااااف بسرعه اسعاااف
جت الإسعاف قام اسر هو حاضنها جامد وبعيط /سيليا ابوس ايدك قومي اوعي تسبيني قومي ونا هفهمك كل حاجه بسمتسبنيش 
وزعق بصوت عالي/ تجبولي الحيو*ان اللي عمل كدا من تحت الارض ي هقت*لكم كلكم وحياة ربنا
الحرس بخوف /حاضر ي باشا هندور وهيكون عندك
وصل المستشفى
دخل وهو شايلها وبزعيق /دكتوووور
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الثاني عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-