رواية أجبروني على الواقع الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم راندا علي
رواية أجبروني على الواقع الجزء الرابع عشر 14 بقلم راندا علي
رواية أجبروني على الواقع البارت الرابع عشر 14 بقلم راندا علي
رواية أجبروني على الواقع الفصل الرابع عشر 14 بقلم راندا علي |
رواية أجبروني على الواقع الفصل الرابع عشر 14 بقلم راندا علي
وقرب باسها في راسها ومره وحده اسر بصدمه/اي دا.... دكتوووووور
دخل الدكتور بسرعه /خير ي أسر بيه
اسر وهو بيبصلها/أيدها كانت بتتحرك
الدكتور قرب منها / مفقتش لسه ازاي أيدها اتحركت
اسر /انا مش بتخيل أيدها كانت بتتحرك
الدكتور بحزن علي اسر/ربنا يقومهالك بسلامه اكيد عشان عاوزها تفوق ف بتتخيل كدا
وطلع
اسر قعد جنبها ومسك أيدها/معقول انا بتخيل بس والله انا شوفت ايدك وهي بتتحرك.... امته بقي هتفوقي
___________________________
عمر رن علي ريم/الو ي ريم انا تحت
ريم/ايوا ي عمر انا خلاص جهزت ونازله باي
عمر/باي
وقفل
نزلت ريم وركبت العربيه وابتسمت
عمر ابتسم وبصلها/عامله اي
ريم بابتسامه/الحمدلله وانت
عمر وهو بيبصلها/اكيد كويس طول مانتي كويسه
ريم وشها حمر وابتكسفت/مش يلا طيب
عمر اتكسف وبعد نظراته عنها وقال/اكيد طبعا
وبداء يسوق
____________________
المجهول/الو
ساميه/نعم
المجهول بزعيق/انتي هتستهبلي ي ساميه عدي اسبوع وسيليا مش ف حضني
ساميه بعصبيه/مهي اضر*بت ب ال*نار وف مستشفي انا مالي
المجهول بخوف/وهي عامله اي
ساميه بخبث/امكن تمو*ت
المجهول بزعيق/يعني اي تم*وت دا انا امو*تكم كلكم وتكون نهايتك انتي وبنتك علي ايدي
ساميه بخوف/اهدي ي*** مش كدا أن شاء الله هتعيش
المجهول بزعيق/يبقي لسانك دا لو نطق كلمة المو"ت علي سيليا هقت"لك انتي وبتك
ساميه بخوف شديد/لا ي *** مش هقول كدا تاني هتعيش أن شاء الله
المجهول /اعرف بس مين اللي عمل كدا ونهايته علي ايدي وقفل السكه ف وشها
ساميه اخدت نفس عميق / مص"يبه تاخدك انت وهي ف يوم واحد
دنيا جت/مالك ي ماما وشك محمر كدا لي
ساميه بنفس عميق / الحي"وان ** اتصل وبهدلني وهددني
دنيا /مش دي خططك اهو النتيجه
ساميه لسه هتزعق فيها قاطعها رن جرس الباب/روحي افتحي ي فالحه
دنيا راحت تفتح وبصدمه / مش معقول .....
ساميه :هي البت دي اخرت لي وراحت تشوف مين اللي جه اتصدمت/...**معقول انتي
________________
سيليا وهي لابسه دريس ابيض طويل ومفتوح من الص"در وشعرها سايب كله وطويل حتي الجنب اليمين اللي كان متقص مفروض وطويل وبتسرح شعرها/الله بقي شعري كله نفس الطول مبقاش جنب متخلف عن التاني وبقيت بعرف اكلم زي الناس بقيت طبيعيه
الاب وهو بيحضنها/سامحيني ي سيليا انا اللي اتجوزتها وعملت فيكي كدا انا اللي كنت السبب ف عذ ابك
سيليا وهي بتحضنه/لا ي بابا انا مش زعلانه اصلا جنب شعري اليمين طول وبقي شعري كله متساوي وساميه الوحشه دي خلاص مش هشوفها تاني انا فرحانه اووووي بس زعلانه مش هشوف اسر تاني....بس هو كدا كدا مش بيحبني وبيحب البنت التانيه ...بس خلاص هرتاح من كلام الناس والتريقه بتاعتهم علي كلامي بس خلاص الله بقيت بعرف اكلم اهو وهنشوف ماما صح ي بابا
الاب وهو بيشدد من أحضانها وقال بحزن/لا ي سيليا....
سيليا /لي مش هي.قاطع كلامها الاب وقال بحزن/لا هي..
ومره وحده الجهاز صفر
اسر بصلها بدموع/سيليا فوقي سيليا فوقي انتي مش هتسبيني
الدكتور دخل بسرعه هو الممرضات /من فضلك ي أسر بيه اطلع
اسر بزعيق/لا مش هسيبها
الدكتور /من فضلك اطلع
جه عمر هو وريم راح اخد اسر
ريم واقفه ومش مصدقه أن دا اسر
الدكتور فضل يعملها بجهاز الصدمات الكهربيه
لمدة خمس دقائق وف اخر القلب اتفاعل مع الصدمات ورجع القلب ينبض بس نبضات ضعيفه
طلع الدكتور وهو بياخد نفس عميق/الحمدلله القلب رجع ينبض تاني بس الحاله...واتكلم بحزن:الحاله مش مستقره
ومشي
اسر واقف وشكله حزين جامد
ادهم جه وحضنه /اسر اهدي كدا هتقوم وتبقي بالف سلامه
اسر وهو حزين/أن شاء الله
ريم واقفه حزينه وساكته
-جه وحضنه/حقك عليا لسه عارف والله
اسر حضنه بحزن وساكت...
-شد حيلك كدا هتقوم وتبقي كويسه اثق في ربنا
اسر / أن شاء الله
عمر وادهم بصوله/جيت امته ي ابني وحشتنا والله
__________________________
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الخامس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)