رواية عشق الجاسر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الجزء السادس عشر 16 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر البارت السادس عشر 16 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية عبدالرحمن |
رواية عشق الجاسر الفصل السادس عشر 16 بقلم رقية عبدالرحمن
عد ما زين اعترف لملك بحبه 。。
وفي المساء كانت ملك في غرفتها تعدل من ملابسها بعد ما سمعت والدتها تناديها بشربات الأحمر ...
وكانت متوجه نحو الصالون وهي ممسكه بالصينيه الشربات ،كانت توجه كل كوب للحاضرين ووصلت عند زين واخفضت رأسها خجلاً منه
زين:لا طلعت القطه بتتكسف وحلوه اهي
ملك: أكيد ..
ام ملك:اقعدي يا بنتي
ام زين:بسم الله مشاء الله ربنا يبارك فيها زين ما اخترط يا ابني ..
ابو زين:احنا طلبين أيد الانسه ملك لأبني زين
(اعبال السناجل اللي بتقرأ 😹💜)
وقراءه الفاتحه تمت.. ودلوقتي خرجوا وسابوا زين مع ملك
زين:أنا مش مصدق أن الجمال دا كله هيبقا ليا لوحدي
ملك:مرسي يا زين دا من زوقك ..
زين:تعرفي مين اللي كانت معايا في المكتب الصبح
تبدل ملامح ملك من الخجل إلي الغضب
ملك:لا معرفش ممكن اعرف مين دي..😑
زين:دي يا ستي أختي الكبيرة ومتجوزه في لبنان بتاجي تقعد اسبوع وتمشي ومعرفتش تاجي معانا لأنها سافرت الصبح وهتاجي الفرح إنشاء الله..
ملك:اهاااا
ثم يدخل كريم اخوه زين( كان جاي معانا مره في الروايه لو تفتكروه)
كريم:ايه يا برنس خلصت رومانسيه ولا لسه مش يلا
زين:انت مااالك يا جدع حاشر نفسك ليه
كريم:معندكيش عروسه يا اوختشي اصل الملزق اللي جنبك دا هيصدعني أنه خطب وأنا لأ ..
ملك:اخوك دا عسل اوي يا زين
كريم: طلعه منك عسل يا عسل
زين:اه تمام وايه كمان حبيبتي بتعاكس اخويا قدامي واخويا بيعاكس حبيبتي قدامي وانا كيس جوافه قاعد انا مثلاً حسابك معايا لما نراوح يا كريم باشا
وأنتي بردو ،استأذن انا بقا 🙄
ملك:ايه دا هو زعل ..
كريم:معرفش بقا ادعيلي علشان هطحن لما اروح البيت
ملك:😹ربنا معاك .
وخرجت عيله زين
....؟......؟.....؟....؟....؟...؟.....؟....؟....؟....؟
بعد ما رجع جاسر من الشركه دخل الأوضه وكانت عشق فيها بتروقها..
جاسر:مساء الخير يا قمري
عشق:مساء النور يا جاسر اتأخرت كدا ليه
جاسر:الشغل بقا يا عشقي
وكانت حاطه ايديها علي التسريحه وغصب عنها وقعت علبه الدواء بتاعت جاسر
عشق:دوا ايه دا
جاسر:دا الدوا بتاعي لازم اخد منه قبل ما امشي علشان لو اتعرضت للامس من حد
عشق:ودا من امتا بتاخدوا
جاسر: ٢٠سنه بضبط وانا باخدوا
عشق:ليه كدا
جاسر: لأنك سبتيني من وأنا عندي ١٠سنين ودلوقتي عندي ٣٠سنه كنت آخر مره شوفتك فيها كان عندك ٦سنين يا عشق ولحد دلوقتي متمسك بيكي بجد لو ضعتي مني أنا ممكن اروح فيها ..
انصدم جاسر بأن عشق حضنتوا
عشق:انا جنبك ومش هسيبك يا جاسر أبدا
جاسر:تعرفي انك اغلى حاجه ف حياتى !؟ طب تعرفي انا بحبك ازاى ! طب ع فكره انتي اطيب حد انا شوفته ف حياتى انتي كُل حاجه ليا 💍 ، انا لو لفيت الدُنيا كلها مش هلاقى حد زيك اصلاً ، ربنا يخليكي ليا و ميحرمنيش منك ابداً ياارب ♥ ايووا انا بحبك يا احلي قلب ، ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ♥ ، يا احن و اطيب انسانه شوفتها في حيااتى ، وانا اسف بجد علي اي حاجه عملتها زعلتگ و بتمنى انك تنسى اى حاجه زعلتگ منى عارفه و بفرح جداً لما بتكوني مبسوطه ، ربنا يحقق حلمك يااارب عشان يحقق حلمى انا كمان عارفه انتي النعمه اللى بدعى ربنا ليل و نهار انها متروحش منى ♥ عوزاك تعرفي بس ان يومى مش بيكمل غير بكلامنا ، مكمل معاكي عشان عارف انك هتكوني معايا ف الوحشه قبل الحلوه و انا هكون جمبك ومش هسيبك ابداً ♥ وجودك ف حياتى مطمنى ، و مش هسمح لاى حاجه تزعلك ابداً وربي يقدرنى واخليكي فرحانه ع طوول ، انا مهما اقول مش هوفيلك حقك ومش هيعبر عن كل حُبي ليكي يمكن هيعبر عن جزء صغير جداً عن الموجود جوايا ليكي♥ بحبگگ اوي يا عشقي 🥺
عشق:كلامك دا مخليني طايره من الفرحه اوي🥺يا جاسر
جاسر:ربنا يقدرني وافرحك دائما يا رب امتا بقا نكون مع بعض طول العمر بجد مستني اليوم دا
عشق:ومين قالك إني موافقه 😌
جاسر:😹ومالوا ليكي الحق ترفضي بس انا وراكي وراكي
عشق:طب بس بس يلا هروح انام ،بقولك يا جاسر
جاسر:قولي يا عيون جاسر
عشق:الدوا ده متأكد أنه حلو يعني مش بيسبب اي تعب ولا ليه آثار جانبية حتي
جاسر:لا باخدوا بحس بدوخه عشر دقائق كدا وببقا حلو بعدها ..
عشق:اوك يلا تصبح على خير
جاسر:وانتي من أهلي ❤️
وناااااامواا ...
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر مبكراً يأخذ شاور ويرتدي ملابسه وينزل يقعد علي السفره وكان الجميع كان حاضر..
الشرقاوي:في موضوع عاوز اقولوا يا جماعه
احمد:اتفضل يا بابا
الشرقاوي:انا قررت اكتب كتاب جاسر يوم الجمعه الجايه ويوم الاثنين الفرح إنشاء الله
الجميع انصدم ما عدا جاسر الزاي فرح
نجلاء:ومين العروسه إنشاء الله دا انا مكنتش متوقعه أن جاسر هيتجوز اصلا
ادم:اكيد عشق يا ماما
نجلاء:هو لقاها ولا إيه
جاسر:لا انا مدورتش ولا حاجه أنا اكتشفت أنها موجودة
نجلاء:طيب ما تتصل عليها عاوزه اشوف العروسه اللي أبني استناها عشرين سنة ومتجوزش ..
جاسر:نادي لعشق يا صفاء
صفاء التي انصدمت من الخبر :ح.حاضر يبني
وجات عشق وهي لا تفهم شئ وليه الكل باصص ليها ومتنح ما عدا ادم وسيف والشرقاوي
وكان أحمد ونجلاء وصفاء وساره منصدمين ..
نجلاء:الشغاااله
كان الجميع غاضب من تصرف نجلاء بس كانوا يعلمون رد فعلها
ساره:الف مبروك يا عشق
عشق:الله يبارك فيكي يا مدام ساره بس علي ايه
ساره:ايه دا انتي متعرفيش أن كتب كتابك يوم الجمعه اللي هو بعد بكرا
نجلاء:هو انتي بقا عشق اللي جاسر فضل يدور عليها ٢٠سنه وجالوا مرض فقدان حصه اللمس بسببك
جاسر:ما خلاص يا نجلاء هانم يا تقولي كلمه حلوه يا ماتقوليش ..
الشرقاوي:بااااس خلاص يا جماعه
ودا بدل ما تقولي لعشق الف مبروك أو لجاسر الف مبروك حتي استغفر الله الواحد شبع
جاسر مسك أيد عشق وخرجوا في الجنينه
جاسر:معلش يا عشق علي تصرف أمي
عشق:ولا يهمك يا جاسر
أتا صوت احمد وهو يقول
احمد:الف مبروك يا عشق الف مبروك يا ابني
أخيراً هشوفك وانت عريس .
جاسر:وهتشوف ولادي كمان .وغمز 😉لعشق
عشق دخلت جوا من الإحراج
أحمد:😹أتلم يا ولد ..هروح انا بقا احجز المأذون ومتزعلش من أمك هي طيبه والله بس هي لازم تحط التاتش بتاعها في أي موضوع
جاسر:اه تمام ..
ودخل جوا
كانت عشق تتحدث مع صفاء
عشق:يلا روحي زي ما قولت ليكي يا خالتي
صفاء:حاضر يا بنتي
..تقدمت صفاء من جاسر ثم......
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل السابع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)