رواية أجبروني على الواقع الفصل السابع عشر 17 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة السابعة عشر 17 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء السابع عشر 17 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت السابع عشر 17 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل السابع عشر 17 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل السابع عشر 17 بقلم راندا علي

متعرفش اتجوز مين
-وحده صغيره اوي سنها بس قمر 
•معقول اسر يتجوز عيله 
-ايوا بس عيله جا"مده وضحك جامد
•اسمعني كويس تفضل معاه وحده بوحده وتمثيل بقي انك صاحب عمره وكلام دا
-حاضر بس لو عرف انك سبب اللي حصل ف مراته هينهي ويكسر كل حاجه علينا انتي عارفه اسر كويس
•ضحكت جامد/مين دا اسر لا مش هيعرف إبداء اسر مطمنلك ومديك الامان جامد
-اتمني
____________________________
غيث راح يحضن اسر جامد../انا همشي خلي بالك من نفسك وهجيلك البيت
اسر حضنه/كفايه انك جيت وتعبت نفسك وتعبت كيان معاك
كيان ابتسم/متقولش كدا لا تعب ولا حاجه كفايه اني اتعرفت علي القمر مراتك دي بس هي واضح انها هاديه مش بتكلم كتير
اسر عارف ان سيليا مكلمتش عشان النطق عندها وقال/هي هاديه اوي كل حاجه فيها جميله
سيليا وشها حمر واتكسفت وابتسم
كيان ضحكت /كسفت البنت ي اسر هجيلك تاني خلاص بقي احنا بقينا صحاب
سيليا هزت راسها بنعم وابتسمت
غيث اخد كيان ومشي
سليم قرب من ليان وقالها/معنديش مانع اوصلك
ليان بصتله.../هو انا اصلا طلبت منك توصلني
سليم بغيظ/هو انتي تطولي اصلا اني اوصلك
ليان بغيظ/طلما مطولش جاي لي تقولي
داليا بصالهم وقالت/يلا عشان هنمشي طبعا ي ليان هاتيجي معانا
ليان راحت حضنت سيليا /لا معلش انا هروح وابقي اجي بكرا
اسر/لا الوقت متاخر ابقي حتي امشي صبح
ليان/لا معلش مش هينفع مره تانيه
داليا / خلاص تعالي هنوصلكم
ليان /لا ي طنط شكرا ملهاش لزوم
داليا /لا طبعا الجو اخر يلا ي سليم وصلها 😂
ليان اتجمدت مكانها 
سليم كان عاوز يضحك ومسك ضحكته بالعافيه وتكلم بجمود وتمثل الضيق وقال/اتفضلي يلا 
ليان بغيظ ومشيت نزلت
نزل سليم وفتح العربيه وركبها وهي أول مركبت قالت/علي فكره ملهاش لزوم خالص تدايق كدا انا نزلت معاك بس عشان طنط لاكن انا عادي امشي لوحدي ولسه هتفتح الباب وتنزل
سليم مسك أيدها/وقت متاخر هوصلك
ليان بصتله علي مسكت ايدو ليها
سليم بص لايدهم ول نظراتها وبعد ايدو عنها وبداء يسوق بصلها وقال/هو انتي تبقي اخت سيليا
بصتله ليان وقالت/هي اكتر من اخواتي وبعتبرها اختي
سليم بصلها وقال/يعني مش اخوات ف الأساس
ليان/هي تبقي. بنت جوز ماما لاكن مش هتفرق اننا مش اخوات ف حقيقه لان انا شيفاها من زمان اكتر من اختي معن انا اكبر منها لاكن بحبها جامد 
سليم ابتسم وقال/ربنا يخليكم لبعض...انتي اكبر منها يعني عندك كام سنه
ليان /٢١
سليم /العمر كله ليكي ...بتدرسي
ليان/اه ف كلية صيدله
سليم ابتسملها/ربنا يوفقك ......هو فين بيتك بظبط
ليان ابتسمت/الشارع الجاي
سليم وصلها
ليان بصتله وقالتله/شكرا ليك تعبتك
سليم ابتسم/لا تعب ولا حاجه...اه صح عندك واتس
ليان /اه عندي
سليم /طيب هاتي رقمك وبعتلك بس لو مش هدايقك
ليان بصتله بإعجاب/لا عادي خد ٠١******
سليم /تمام سجلتك هبعتلك وابقي سجلي رقمي
ليان ابتسمت/ماشي عن اذنك
ونزلت
سليم اخد نفس عميق وابتسم ورجع
________________________________
داليا /خد دا في لبس ل سيليا ..ونا هنزل اشرب قهوه عقبال متنزلوا
اسر خد الحاجات وداليا نزلت
اسر بصلها وقرب منها / يلا عشان تغيري هدومك ونروح
سيليا وشها جابت الوان وقالت/ل.ا. ط.ب.ع.ا
(لا طبعا)
اسر ضحك علي خجلها وشكلها وقال/انا جوزك علي فكره
سيليا بتوتر جامد وقالت/م.ش. ع.و.ز.ه. ا.غ.ي.ر
(مش عاوزه اغير )
اسر قرب منها /غمضي عيونك ممكن
سيليا بصتله ببراءه وغمضت عيونها
اسر بصلها لمدة دقيقه علي وشها الطفولي اللي مليان براءه وجمال ....وبعدها بداء يلبسها
سيليا عيونها مغمضه بس وشها كله احمر وكسوفه فاقت علي اسر وهو شايلها
فتحت عيونها وبصتله وبصت علي نفسها كانت لابسه وهو شايلها
سيليا بكسوف جامد وشها محمر قالت بتوتر /ن.ز.ل.ن.ي
(نزلني)
اسر ابتسم علي شكلها الطفولي الخجولي وقال/لا مش هنزلك ورن علي داليا طلعت اخدت شنطتها 
سيليا اتكسفت اكتر أن داليا شافتها وأسر شايلها 
اسر يلا ي ماما ونزل قدم المستشفى كلها
داليا نزلت وراه وكانت فرحانه بتغير اسر الجامد دا مع سيليا
نزل اسر وكل المستشفى بصالهم
سيليا كانت حاطه وشها ف رقبت اسر عشان مكسوفه من نظرات الناس
اسر كان فرحان أن. سيليا عامله كدا 
نزل وركبها ف عربيه بشويش لان خايف عليها
داليا ركبت 
رجع البيت طلع ب سيليا وهو شايلها علي الجناح ونيمها علي السرير
سيليا مسكت ايدو من ألم ظهرها لان الرصا*صه كانت ف ظهرها 
اسر بصلها بخوف /في حاجه بتوجعك
سيليا وشها حمر /ع.او.ز.ه ان.ام وم.ش......ع.ا.رف.ه م.ن ظ.ه.ر.ي
(عاوزه انام ومش......عارفه من ظهري)
اسر بصلها بعدها قلع الكوتشي وراح طلع علي السرير وقعد وخلي ظهرها ساند عليه 
سيليا حست أن ألم ظهرها هدي عليها لما اسر نايمها عل*يه
بس كانت مكسوفه لاكن سكتت عشان ألم ظهرها
اسر فضل يلعب ف شعرها لحد منامت وهو نام
___________________
مرام بزعيق جامد/شوفتي ولا سأل عني عشانها عشان وحده زي دي رماني بس لاااا...مبقاش انا لو مورتهوش
-متهدي شويه الله يومين وهنفذ كل حاجه وتبقي مراته
مرام قعدت بعصبيه /ماشي لما نشوف
-بخبث/وبعدين مش قولتي انك عاوزه تخلصي منه متغاظه لي دلوقت
مرام /ه.هااا ...ايوا طبعا بس عشان اول مره يعمل كدا وخوفت كل حاجه تروح علينا
-امكن
_____________________
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الثامن عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-