رواية عشق الجاسر الحلقة السابعة عشر 17 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الجزء السابع عشر 17 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر البارت السابع عشر 17 بقلم رقية عبدالرحمن
رواية عشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم رقية عبدالرحمن |
رواية عشق الجاسر الفصل السابع عشر 17 بقلم رقية عبدالرحمن
ـــــــــــــــــــ
كانت عشق تتحدث مع صفاء
عشق:يلا روحي زي ما قولت ليكي يا خالتي
صفاء:حاضر يا بنتي
..تقدمت صفاء من جاسر ثم وقعت
صفاء:اهااا
جاسر:مش تخلي بالك يا صفاء
صفاء:يلهوي دا الواحد مش عارف يقوم
جاسر سندها وقومها
جاسر:انتي كويسه
صفاء:ايوه يا حبيبي تسلم
ثم وهي تمشي تخبط في جاسر
صفاء:يوووه انا مش عارفه مالي انهاردة معلش يا ابني
جاسر:ولا يهمك يا حبيبتي
وطلع دخل الأوضه بتاعتوا
صفاء:كدا حلو يا ست عشق
عشق بلا رد
صفاء:عشششق يا بنت محمااااااااد
عشق بشرود:ايوه نعم؟ ؟🇮ايه يا خالتي بتزعقي ليه!؟
صفاء:بقالي كتير بنادي عليكي وانتي ولا هنا قوليلي بقا اي هدفك من اللي عملتوا دا
عشق:ولا حاجه
ثم تتوجه إلي الجنينه وأول ما خرجت قعدت تطنطت من الفرحه علي نجاح خطتها ..
ثم تتذكر عندما كان جاسر نائم وهي بدلت بدل الدوا اللي بياخدوا بدواء فيتامين وهو ملاحظش بكدا ..
عشق:هيهيهيهي💃💃هيهيهيهي💃جاسر بقا إنسان طبيعي هيهيهي 💃💃 هيهيهيهي 💃لولولولوي وتطنطت زي الأطفال
الشرقاوي من ورائها:ايه مالك يا بنتي بسم الله الرحمن الرحيم بتطنطتي كدا ليه
عشق مسكت ايدوا وبترقص معاه💃💃 جاسر جاسر💃💃💃💃💃
الشرقاوي:😹😹لا البت دي مش طبيعيه في اييييي
عشق:جاسر بقا طبيعي يا شرقاوي بيه 💃💃وكملت رقص 💃💃
الشرقاوي: بجد ازاي يا عشق انا مش فاهم حاجه اهدي كدا واقفي زي الناس واتكلمي
عشق:انا هفهمك .الموضوع أن انا بدلت الحبوب اللي بياخدها بحبوب فيتامين وصفاء وقعت وهو قومها ومحصلش ليه اي تعب أنت اكيد فاهمني وهتكمل معايا رقص من الفرحه زيي صح
الشرقاوي:يعني جاسر هيسلم ويحضن زي الناس
عشق:ايواااا💃💃💃💃
ورقص معاها من الفرحه💃😹😹
جاسر كان بيبص في الجنينه عادي شاف المنظر ضحك عليهم جدا ونزل يشوف إذا هما تعبانين ولا حاجه
جاسر:😹هو ينفع ارقص معاكم ايه يا جما..
مكملش الكلمه وانصدم أن الشرقاوي اترما في حضنه وجاسر مصدوم جدااا فضل يستوعب اللي بيحصل حوالي ٥دقائق ثم فاق علي أيد عشق وهي تلمس شعره ومبتسمه ابتسامه واسعه
الشرقاوي: ألف حمدل علي سلامتك يا حبيبي
جاسر بدموع:ايه دا هو انا في حضنك عادي كدا من غير ما احس بحاجه صح يااااه يجدي متتصورش كان واحشني حضنك قد ايه
ثم نزل في البكاء
الشرقاوي طبطب عليه وقال: الحمد لله يا ابني كلو بفضل الله و عشق ..
جاسر بصلها وحضنها
عشق بابتسامه:يلا بقا بلاش نكد روح فرح العيله كلها
دخل جاسر جري إلي القصر وكل ما يقابل حد يحضنوا حتي الخدم
جاسر:اناااا شفيت يا جدعان
وراح جري خبط علي اوضه آدم بقوه ثم اوضه سيف بقوه ثم اوضه أحمد ونجلاء وقبل ما ينزل يخبط علي اوضه الخدم باب اوضه آدم اتفتح
وجاسر اترمي في حضن آدم ثم شاف ساره حضنها ثم شاف سيف اللي واقف علي الباب مصدوم وحضنوا وخرج وهو شبه المجنون غير مستوعب وغير مصدق عشرين سنه مانع نفسه من أنه يحضن انسان او يلمسه
ادم سيف ساره مصدومين ومش عارفين ينطقوا يقولوا ايه وأخيراً حد اتكلم
سيف:هو ايه اللي انا شفتوا دا ؟انتوا شفتوا بردو ؟؟
آدم:جااااااااسر. واااااد استناااااا
ونزل وراه
وكل اللي في البيت نازل في جاسر بوس واحضان من الفرحه غير مستوعبين شفاء جاسر
ويا عيني علي المسكينه عشق قاعده في جنب تعيط علي المشهد المأثر اللي قدمها ...
بعد ساعه من استمتاع القصر بجاسر
جاسر:اومال هي فين عشق مش شايفها يعني
ساره:مش عارفه مشوفتهاش
الشرقاوي:قوم يا جاسر شوفها فين
قام جاسر يدور عليها في الجنينه مافيش أثر في الأوضه بتاعتوا مافيش أثر وفي اوضتها لقاها قاعده علي سجاده الصلاه تشكر الله علي شفاء جاسر وقاعدة تعيط ...
جاسر جري عليها:مالك يا عشق بتعيطي ليه يا حبيبتي
عشق:مش عارفه بعيط ليه يمكن من الفرحه ... يا جاسر
جاسر:بس انتي عرفتي إزاي إني شفيت
عشق قصت عليه كل ما حدث معها هي وصفاء وأنها بدلت الدواء ..
جاسر:ياااه يا عشق متتصوريش أنا فرحان قد ايه
عشق:ربنا يديم الفرحه يا حبيبي
جاسر:انتي قولتي يا ايه
عشق:ولا حاجه ،،وهربت اللي الخارج
جاسر: أما اشوف هتفضلي لحد امتا تهربي كدا في يوم هتبقي في ايدي يا عشقي أنا أهو وانتي اهو ..
وعدا اليوم وكل اللي في القصر فرحان
في اوضه جاسر
اخد شاور ثم نام
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر ويذهب إلى الشركه متوجه إلى مكتب زين
جاسر:هو زين جه يا ملك
ملك مبتسمه:ايوه جوا
ثم لاحظ حاجه جاسر وحزن جدا ودخل المكتب
جاسر:زييين
زين:جاااسر معقول في مكتبي لا حاجه هتحصل
جاسر:محضرلك مفاجأة حلوه ووحشه عاوز تسمع ايه الأول
زين:الحلوه الأول
جاسر:طيب قوم اقف كدا
زين:وقفت اهو أما..
ومكملش الكلمه وكان جاسر بيحضن زين
زين :جاسر انت كويس
جاسر:ايوه جدا
زين:ازاي إزاي ازااااااااي
جاسر:😹وحشني حضنك يا زيزو
زين:اسكت علشان هعيط
جاسر:انشف يلاا
زين: أنت شفيت يا جاسر صح صح
جاسر:ايوه 😽
زين حضنوا تاني
زين:لا مش مصدق اخيراااا
دا انا هبعت اجيب فطار لشركه كلها علشان المفاجأة دي
جاسر:ملوش لزوم يابني
زين:اسكت انت دا انا فرحان اكني جبت عيل صغير يا جدع 😹😹
جاسر:مش عاوز تعرف الخبر الحزين
زين:قول وربنا يستر
جاسر:انا هدخل في الموضوع علي طول
أنا اكتشفت أن ملك اتخطبت علشان في دبله في أيديها، متزعلش يا صاحبي ،هي من الأول مكنتش بتحب حد كدا ودلوقتي اهي راحت لغيرك انساها 🥺 وانا اجبلك احلي منها ..
ثم انفجر زين في الضحك غير مستوعب كلام صديقه
جاسر:ايه دا هو دا هدوء قبل العاصفه ولا ايه
زين بضحك:هو انا مقولتش ليك
جاسر:لا مقولتش وربنا يستر قول في ايه
زين:مش انا روحت اتقدمت ليها امبارح وهي وافقت ودلوقتي هي مخطوبه ليا
ثم تفاجئ زين بي......
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الثامن عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)