رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف

 رواية كذبة صنعت عشق الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف

رواية كذبة صنعت عشق الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف

رواية كذبة صنعت عشق البارت الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف

رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف


رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورهان أشرف

نظرت لها راندا بسخريه وهي تقول :انتي اللي مين يا حلوه
ميرنا بسخريه: انا ابقا مرات رامز
راندا بهدوء :مراته ولا واحده من  الشمال من اللي بيجبهم و يقضى معهم ليله من الليالي نظره لها ميرنا بغضب معاهم الليالى بتاعته معاها
تحدثت ميرنا بغضب وهى  تقول :اى اللي انتي بتقوليه ده انتي اتجننتي
ولكن قطعهم صوت رامز المصدوم وهو يقول :ماما

راندا بسخريه: ماما ايه وبتاع ايه يا استاذ وبعدين هو انت لحقت تيجي من السفريه   بتاعتك يا شيخ ده انا كنت قلقانه عليك والله عيب عليك يا رامز لما تبقى دكتور ومحترم وتجري وراء نسوان شمال من اللي انت تعرفهم انا مش عارفه بجد فين تربيتي ليك يا ابني هو انت بتعمل معايا كده ليه انت ليه مش فاهم انك عندك اخت بنت تقبل حد يعمل معاه كده  يا رامز اللى انت بتعمله ده حرام و يعتبر زنا  يا ابني افهم انا بخاف عليك و على  اختك عشان مايتردش فيها  وبعدين انت ممكن يجيبك المرض من النسوان الشمال اللي انت تعرفهم دول  قالت ذلك و تنظر الى ميرنا بغضب

رامز بجديه :ماما نسوان شمال ايه وبتاع ايه اللي انت بتتكلمي عليها دي مراتي
راندا بسخريه :مراتك مراتك انت ازاي تتجوز من غير ماتقولنا هو احنا طراطير بالنسبه لك يا ابني حرام عليك انت ليه بتعاملني كده انت ليه عاوز تحرق  قلبي انا وابوك عليك هو احنا عملنالك ايه ده احنا ربنك احسن تربيه دخلنك  احسن مدارس اكلناك  احسن اكل كل حاجه انت الاول وانت الاحسن انت بتعمل فينا كده

رامز بهدوء :يا امي والله دي مراتي وبعدين دي مش اي احد دي ميرنا اسيوفي اخت جاسر السيوفي اكبر رجل اعمال في مصر احنا بس اتجوزنا من غير مانعمل فرح ولا حاجه لان اخوها مكانش راضي على الجوازه

راندا بسخرية: هو انت فاكر انك هتضحك علي بالكلام الاهبل ده وبعدين لو هي فعلا ميرنا السيوفي اخوها مايوافقش ليه  هو  وميعرفش انك مين ده انت صاحب اكبر مستشفي في مصر والشرق الاوسط كل الناس بتيجيلك عشان يعملوا عمليات عندك ايه اللي يخليهم يرفضوا انك تتجوز بنتهم
نظر رامز الى ميرنا كانه يطلب منها المساعده فتحدثت ميرنا بهدوء وهي تقول :يا طنط حضرتك انا اخويا كان عايز يجوزني واحد تاني وانا مكنتش موافقه وانا باحب رامز من زمان عشان كده اتجوزنا في السر
نظرت لهم راندا بسخريه فهي تعلم ان هم الاثنين كاذبين بسبب نظرات اعين ميرنا الزائغ فتحدثت بهدوء وهي تقول :انا معنديش مانع لو انت فعلا ميرنا السيوفي احنا هنعمل فرح و نعمل حفله كبيره ونعزم فيها كل العائلات المهمه اللي في مصر لان ده مش جواز اي احد ده جواز ميرنا السيوفي على  الدكتور رامز ممدوح نظر
رامز الى ميرنا بصدمه فهو كان يفعل ذلك لوقت محدد و ليس لكي تصبح ميرنا زوجته الحقيقيه و الوحيده

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند سمر كنت تنام على الفراش وهي تنظر الى سقف الغرفه بصدمه اما جاسر كان يقوم من على الفراش وعلامات السخريه على وجهه وهو يقول :مالك مصدومه من ايه ولا عشان ايه هو انتي فاكره ان هاسيب حقي

سمر بهدوء: اديني عملت اللي انت عايزه عايز ايه ثاني من

جاسر بسخريه: اللي انا عايزه لسه هيتزرع في بطنك وبعد ما تولدي ابني هتكوني بره بس قبل ما تكوني بره هتكون في حاجه واحده هي انك هتمضي انك متنازله عن كل حقوقك فيه
سمر بسخريه :امال انت لو عايز كده ممكن تخلي اي واحده ثانيه تخلفه قامت على الفراش و هي تلف الملايه حوله جسدها وهي تقول :جاسر انت عايز مني ايه  اشرحلي وفهمني لاني بجد تعبت عاوز افهم انا عارفه اني زباله  وعارفه اني خدعتك بس انت كمان كذبت بس مش هاعقبك ولا انت كمان تعاقبني ايه رايك نبدا صفحه جديده انا وانت ادام انت عاوز ابن انا كمان عاوز يبقى ليا عيله يبقى انا وانت صفحه جديده مع بعض صفحه مفيهاش اي حاجه من رطوش الماضي

جاسر بسخريه: ليه ان شاء الله فاكر انتى فاكره انى اقبل اتجوز واحده من قاع المجتمع لا انا لم احب اجي اتجوز هتجوز واحده من اجمل  نساء العالم و طبعا  هتكون من العيله معروفه و راقيه مش زيك عيله شحاته مستعد ان هي تبيع نفسها عشان خاطر الفلوس قال ذلك وهو  يتجه  الى المرحاض
ام اسمر جلست على الفراش وترقرقت الدموع في عينيها وهي تقول: انا عاوزه افهم بس ايه اللي حصل معايا وايه اللي انا عملته في حياتي عشان يحصل ده كله يارب انا عارفه اني هربت من أهلي وعارفه كذبت وعارفه انى غلط بس يارب والنبي ما تحقق أمله يارب متخلينيش احمل يارب ونبي انا مش عاوزه حد ياخد ابنى منى انا ممكن استحمل اى حاجه غير أن ابنى يروح من ايدى  قالت ذلك وانهارت في البكاء
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما في شقه روح كانت تنام رنيم على الفراش والدموع تنهمر من  اعينيها فهي منذ مساء لم تغمض لها جفن فاخر جلست تفكر  في كل شيء حدث معها تبكي على نفسها فامنذ صغار لم ترى يوم سعيد منذ وفاه والدها ووالدتها نعم هي تعلم ان الله يحب هاو تثق في ذلك ثقه عمياء ولكن اكبر شيء احزنها ان كل شيء تحبه يرحل بعيد عنها ويختفي لا تعرف لماذا يحدث معها هكذا لا تعرف ماذا فعلت في حياتها ولكن الشيء الوحيد الذي تعرفه انها تحبها الجميع ولم يحبها واحد حملت في قلبه الكثير من الحب كانت دائما تحاول ان تكون مريحه لكي تنسا همها  ولكن الناس ينظرون اليها على انها انسانه بلهاء لا يعلموا ان ذلك المرح و ذلك الضحك التي ترسمها على شايفها ليست سوى ضحك تنبع من الالم ضحك تملاها الاحزان والغضب ولكن اخرجها من كل ذلك صوت يونس الذي يجلس على الفراغ وتحدث في بستغراب : مالك وفيكي اى بتعيطي ليه

نظرات له ميرنا بهدوء وهي تقول: بجد انت بتسالني انا بعيط لي همك الموضوع

يونس بسخريه :مش هاقول بحبك ومش هاقول باموت فيكى بس مستغرب ايه اللي يخليك تعيط
جلست ميرنا على الفراش وهي تقول :يونس عايزه اسالك انت بتبصلي ازاي شايفني ازاي

يونس بسخريه: يعني هيكون شافك ازاي شايفك انسانه قليله الادب واحده طلبت من رجل ان هو يتجوزها تبقى عامله ازاي

رنيم بهدوء: انت شايفني است قليله الادب وانا شايفه ان انا ست احبه راجل وكانت عايزه ليها بس هو مبحبهاش عارف يا يونس انا النهارده اتاكدت ان انا وانت عكس بعض كل واحد فينا بيبص لي نصف كوبايه من الطريقه اللي تعجبه وتريحه يعني انت بصيت من نص الكوبايه الفاضي انا بقا بابص لنص الكوبايه المليان انا بصيت ان هاكون معك وجنبك ده خلاني اطلب من غير مافكر ومن غير ما فى اى حاجه غير انى اكون معاك
قالت ذلك وهي تقوم من على الفراش ولكن اوقفها صوت يونس وهو يقول بجدية: يارنيم انا في بنت عجبتني وهخطبها وكلمته والدتها و هنروح الاسبوع الجاي انا وبابا وماما
ترقرقت الدموع في عين رنيم وهي تقول: الف مبروك يا يونس الف مبروك يا جوزي ربنا يتمملك على خير وتبقى مبسوط وسعيد معاها ومتكونش واحده زباله زاي بس ممكن اطلب منك طلب انك تطلقني وتخليني امشي في حالي
يونس بسخريه :لاطلاق مش هيحصل حتى لو بعد ايه وبعدين انت اخترتيني وانا كمان من حقي  اختار واحده ثانيه احبها واشوف انها تستحق الحب دوت
رنيم بهدوء :اختار اللي يعجبك يا يونس بس اهم حاجه مترجعش تندم بعد كده قالت ذلك وخرجت من الغرفه فانظر يونس الى طيفها وهو يقول محدش فينا هيندم غيرك يا رنيم انتي الوحيد اللي هتزعلي لكن اي احد ثاني مش هيحصل وانا اكثر واحد هاكون سعيد في الدنيا دي لان كسرتك1

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على (رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثالث والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية كذبة صنعت عشق)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-